Ga naar inhoud

Perineum olie & Frambozenblad thee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb op het forum al wel wat reacties gelezen over de perineum massage olie van weleda. Maar ik was toch nog even benieuwd naar jullie mening en of het ook voldoende is om alleen aan de 'buitenkant' te smeren.

Verder heb ik bij de reforma winkel frambozenblad thee gekocht.

Ik lees graag jullie reacties. En als jullie nog andere tips hebben voor een relaxte bevalling hihhi hoor ik het ook graag.

Ik ben morgen 34 weken dus dan wilde ik ermee beginnen.

Baat het niet dan schaat het niet!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi Peggy,

Buitenkant smeren inderdaad aar mijn mening. Gewoon zoals het staat op http://www.weleda.nl/index.php?id=219

Tenminste, zo heb ik het aangepakt en ik ben niet uitgescheurd. Geen hechtingen, alleen 2 schaafwondjes.

Heel veel succes!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Dank voor je reactie. Ook door o.a. jou bevalling wilde ik het gaan gebruiken.. Vond alleen de beschrijving die ernij zit niet echt uitgebreid. Ik ga het proberen. Bedankt.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Ik zou niet eens weten hoe ik de binnenkant zou moeten masseren ... haha. Ik doe gewoon zoals het op de gebruiksaanwijzing staat.

Ik ben er veels te laat mee begonnen, pas bij 39 weken, had ervoor gewoon geen zin erin, maar merk wel dat het gebied wat soepeler voelt, dus hopelijk helpt het toch iets.

Heb trouwens ook zat ervaringen gelezen van vrouwen die het hadden gebruikt, maar toch uitgescheurd zijn. Maar idd ... baadt het niet ...

Waarvoor zou frambozenbladthee goed moeten zijn?

Geplaatst

Heb net even frambozenbladthee gegoogeld en je krijgt inderdaad goede bevallingsverhalen te lezen. Hoe en wat ben ik nog niet precies achter omdat ik tegerlijkertijd een film aan het kijken ben hihi. Maar ga zeker nog eens verder zoeken.

Ik ben ook deze week begonnen met smeren van de perineumolie van weleda. Alle beetjes helpen denk ik dan maar.

Geplaatst

hoi dames

ik was benieuwd naar de werking van frambozenvladthee en heb even gegoogled, ik zag het trouwens op een verloskundige forum ook vermeld staan inzake ijzertekort.

Frambozenblad thee

[T1]€3,95EURpixel_trans.gifT1.jpg

Grotere afbeelding

(opent in nieuw venster) Zakje 100 gram

Frambozenblad thee heeft een lange traditie voor gebruik tijdens de zwangerschap om de baarmoederspieren te versterken, zodat de weeën beter verlopen en de bloedingen tijdens de bevalling beperkt blijven.

De thee moet dan regelmatig tijdens de zwangerschap gedronken worden en ook tijdens de weeën.

Het blad stimuleert om de productie van melk en in het begin van de zwangerschap kan het zwangerschapsmisselijkheid onderdrukken. Ook een goed middel tegen witte vloed.

Gebruik: Bij zwangerschap kan met de thee het best aan het begin van de zwangerschap drinken en dan bij 6 weken voor de bevalling weer beginnen.

Vrouwen die erg getraind en gespierd zijn, worden afgeraden deze thee te gebruiken. Frambozenblad thee kan dan te heftig zijn, waardoor de baarmoeder "taai" wordt

Geplaatst

Wat fijn dat je zoveel info hebt gevonden.. Ik hoorde trouwens dat de thee in het begin van de zwangerschap juist niet mag worden gebruikt echt pas vanaf 34 weken. Maar het staat toch echt in het stukje wat jij hebt gevonden.

Nu allemaal aan de olie en de thee voor een voorspoedige bevalling hihih:good1:

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Olie is vanaf 34 weken.

Die thee vind ik toch een wat te vaag verhaal, zou ik niet zomaar gaan drinken in ieder geval.

Geplaatst
Wat fijn dat je zoveel info hebt gevonden.. Ik hoorde trouwens dat de thee in het begin van de zwangerschap juist niet mag worden gebruikt echt pas vanaf 34 weken. Maar het staat toch echt in het stukje wat jij hebt gevonden.

Frambozenbladthee zou de bevalling opwekken. Op de tabletten die ze hebben bij De Tuinen staat inderdaad dat je ze aan het begin van je zwangerschap niet mag gebruiken. Persoonlijk zou ik tijdens de zwangerschap geen twijfelachtige middeltjes slikken of eten/drinken. In de mama-vitaminen (evt. i.c.m. visolie) zit alles wat jij en je kindje nodig hebben.

Op de olie staat ook dat je die vanaf week 35 (of zoiets) moet gebruiken. Maar eerder gebruiken kan volgens mij geen kwijt. Het lijkt me sterk dat je perineum tè rekbaar wordt. Ik smeer zelf al een hele poos, in het begin van mijn zwangerschap na het douchen met baby-olie en op een gegeven moment (ik weet niet precies wanneer, maar wel vóór week 35) perineumolie. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik pas later las hoe je het precies moet smeren, dus in het begin heb ik het misschien 'te oppervlakkig' gesmeerd. En of het helpt, zal ik eerdaags weten... ;-)

Groetjes!

Geplaatst

Euhhh maar de perineum doe ik nu nog niet. Gewoon alleen op mijn lichaam zodat mijn

huid niet zo droog is.

En ik slaap nog half want ik heb geen perineum olie, maar zwangerschapsolie van Weleda.

Geplaatst

Ook ik gebruik de perineum olie van Weleda.

Je kan het gebruiken vanaf 34 weken staat er in de bijsluiter.

Ik vond het ook een beetje vaag beschreven hoe je het precies moet gebruiken en hoevaak enzo.

Ik heb het aan de verloskundige gevraagt en ze zegt dat ze veel positieve verhalen heeft over de olie.

Je moet het alleen aan de buitenkant gebruiken..dus niet inwendig. Gewoon iedere dag een keer.

Ik doe het savonds in bed voor het slapen gaan. Het is wel belangrijk dat je het sowieso een minuut op 5 volhoud..goed masseren/inwrijven.

Ik vind trouwens wel dat het flesje zo groot is. Er zit zoveel in en je gebruikt er eigenlijk maar heel weinig van. Een paar druppeltjes per keer en dan vanaf een week of 34...mijn flesje lijkt nog helemaal vol te zitten.

Ook heb ik wel het gevoel dat het mijn zuurgraad iets aantast, tenminste ik denk dat het door de olie komt. Ook al gebruik ik het niet inwendig...je houd het toch nooit helemaal tegen dat er niks inwendig in komt.

Succes met smeren en ik hoop dat het voor veel mensen gewoon helpt.

Ik ben erg bang voor inscheuren of de knip en voor de hechtingen en het herstel erna.

Lfs Colle

Geplaatst

Bedankt voor de info. Zal de olie binnekort ook eens gaan kopen. Bij de volgende controle bij de VK eens vragen of zij er ervaringen mee hebben.

Geplaatst

Ik ben inmiddels bevallen en ondanks kort maar krachtig persen (in 11 minuten was ze er) hoefde ik niet gehecht. Had alleen een heel klein scheurtje dat wat dieper zat. Eigenlijk helemaal geen last van gehad.

Of het door de olie komt??? Ik heb die maar 2 weken gebruikt (en dan om de 2 a 3 dagen), maar wie weet??

Oh, en na zelf bevallen te zijn geloof ik echt wel dat je het scheuren of knippen zelf op dat moment niet voelt. Het staan van het hoofdje deed zooooo'n zeer ... dan kan je geen andere pijn meer voelen (maar dat duurt maar kort hoor en daarna is je baby er).

Wel was de bevalling helemaal achter de rug, lig je lekker met je baby, komt de verloskundige ..."zo .. is even kijken of je gehecht moet worden" ... slik ... dat is niet zo'n leuk moment, heb je dan echt geen zin meer in. Gelukkig hoefde het bij mij dus niet.

Succes iedereen, ben heel benieuwd hoe het bij jullie afloopt op dit gebied :)

Geplaatst

Ik blijf de olie maar gewoon proberen dan zie ik het wel. Ook de thee. Die is best lekker!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden