Ga naar inhoud

roken of sigaretten lucht na terugplaatsing.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo,

even een vraagje, want dit is iets waar ik regelmatig tegenaan loop, en vraag me af of ik hier te moeilijk over doe, ( ik denk het zelf niet want ik heb er echt alles voor over om zwanger te raken) net zoals jullie allemaal.

al ver voor mijn ivf behandeling probeer ik bij mensen uit de buurt te blijven die roken, dit is best lastig want mijn vader en zijn vriendin zijn aardige ketting rokers, en bij mij op mijn werk hebben we een ruimte waar de gasten mogen roken, wij moeten daar regelmatig naar binnen om werkzaamheden te doen(op het moment dat wij daar binnen zijn mogen de gasten niet roken maar daar houden zij zich vaak niet aan) nou heb ik wel met mijn werkgever afgesproken dat ik daar geen werkzaamheden hoef te verrichten.

nu is mijn man maandag jarig en komt de fam. natuurlijk een bakkie doen, maar ik wil niet tussen rokers zitten want ik heb afgelopen zondag een terugplaatsing gehad, en sigaretten rook schijnt heeeeeel slecht te zijn. hoe ga ik dat doen? o ja fam. weet niet dat we met een behandeling bezig zijn.

ik zou het leuk vinden als jullie lieten weten hoe jullie daar mee omgaan.

ik wist niet in wel topic dit moest dus heb hem bij ivf gezet.

gr. moki

Geplaatst

Hoi Moki,

Dit is altijd een lastig probleem, want veel rokers (niet alle hoor) vinden het moeilijk om een paar uurtjes niet te roken.

Misschien kun je je familie gewoon vragen dat je liever niet hebt dat ze bij jou roken. (ik moet zeggen dat in onze familie een aantal mensen roken, maar als ze bij ons komen roken ze nooit, we hebben dit ook nooit hoeven vragen)

Maar als je vantevoren verwacht dat ze daar moeilijk over gaan doen, dan zou ik een leugentje om bestwil zeggen. Als je bijvoorbeeld aangeeft dat je echt mega keelpijn hebt, zullen neem ik aan de meeste mensen die roken daar wel begrip voor hebben en zullen dan niet roken.

Maar zoals ik al zei, ik ken je familie niet, dus als je verwacht dat ze wel zullen luisteren als je het gewoon vraagt, zonder een reden op te geven, dan zou ik uiteraard geen leugentje zeggen. (voelt bij mij toch nooit zo goed, eerlijk duurt het langst?)

Heel veel sterkte en vooral succes tijdens deze spannende wachtweken.

Liefs, Wens

Geplaatst

hoi Moki,

als het mooi weer is, dan kunnen jullie misschien buiten zitten, ik weet niet of jullie daarvoor de ruimte hebben...en inderdaad wat Wens al aangeeft, een smoesje verzinnen...erge keelpijn, gordijnen pas gewassen?

maar ik snap je dilemma...als bij ons een vriendin op bezoek komt, en die blijft bijv. 2 uur bij ons, dan heeft ze toch makkelijk bijna een heel pakje opgerookt...dus die steekt ook de ene na de andere op...we zijn gisteren weer begonnen met spuiten en mijn vriend rookt ook...hij houdt er wel rekening mee. Bij ons staat sowieso altijd een raam open en als ik er echt last van heb, dan gaat ie maar buiten staan...

sterkte en succes de komende twee wachtweken...en alvast proficiat met je mannetje!!!

liefs,

Nicole

Geplaatst

Hoi Moki,

ik snap je dilemma. Maar als ik heel eerlijk ben hoef je je niet te verantwoorden voor de regels die je maakt in je eigen huis. Als jij besluit dat er niet meer binnen gerookt wordt dan is dat nu eenmaal zo. Je moet je niet in allemaal bochten wringen om hier uitleg over te geven.

Dat is mijn mening.

Veel succes maandag en alvast gefeliciteerd met je man.

Geplaatst

Wij hebben van het begin van het traject gezegt dat er niet meer in huis gerookt mocht worden. Niemand heeft hier ooit een woord over gezegt. Het is ons huis en dat zijn onze regels en mensen die dat niet respecteren weten waar het gat van de deur is. Bij ons gaan de vrienden uit zichzelf buiten roken en vinden het niet meer dan normaal om dat te respecteren.

Maar ik begrijp uit jou schrijven dat de fam verder nu niet op de hoogte is???? Je kan ook zeggen dat er niet meer in huis gerookt mag worden om persoonlijke redenen. Je hoeft je idd niet verder te verantwoorden over jullie regels.

Succes!!!

Geplaatst

Hey,

Bij ons mocht ook niet meer gerookt worden vanaf begin behandeling. Mijn vriend rookt ook dus die moest ook naar buiten.

Als rokende mensen op bezoek kwamen zeiden we gewoon dat besloten was dat er niet meer binnen gerookt mocht worden, (ook gewoon omdat het zo enorm stinkt en blijft hangen.)

Moet zeggen dat niemand hier moeilijk over deed. Tenslotte mag je bijna nergens meer binnen roken .....

Succes !!

Geplaatst

Hoihoi,

Dit is inderdaad lastig, zeker als je geen open kaart kunt/wilt spelen!

Maar zoals velen hier al zeggen, ben ik ook van mening dat jouw regels gelden in jouw huis. Mensen hebben daar maar begrip voor, zo niet?... Jammer dan! Hun verslaving gaat niet boven alles en hebben jouw waarden & normen te respecteren.

Zelf heb ik jaren gerookt, maar het kwam niet eens in me op om bij anderen in huis te roken als daar niet gerookt werd. Pas als de gelegenheid zich aandiende door de gastheer/vrouw dan pas stak ik er één op.

Mijn ouders zijn wel vrienden kwijt geraakt, doordat er ook bij hun niet meer in huis gerookt mocht worden ivm mijn broertje toendertijd....

Daar moet je dan boven staan ( is wel lastig) en denken.... dan ben je ook geen echte vriend/in.

Gezondheid gaat voor alles en het maakt niet uit wat de reden daarvan is. Succes meid!!!!

Groetjes

Geplaatst

Hoi Moki,

Ook ik ben van mening dat je zelf de regels bepaalt in je eigen huis. Ik zou dus ook gewoon zeggen dat er niet meer binnen gerookt mag worden binnen en niet alleen tijdens een behandeling, maar gewoon helemaal niet meer (al zeg je dat laatste natuurlijk niet). Als je een tuin hebt zal ik het daar dan wel wat gezelliger maken bv door een vuurkorf neer te zetten en/ of partytent, zodat de rokers wel lekker warm en droog zitten. Je laat dan gelijk zien dat je wel aan de rokers denkt, maar ook rekening houd met je eigen behoeftes.

Fijne verjaardag.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Ja, dat is wel lastig want hoe breng je dat he? Ik zou van te voren, bellen bijv.? aangeven dat je niet meer wilt dat er binnen gerookt wordt. Als je dat zelf moeilijk vind dan kan je man bellen? En voet bij stuk houden, en missschien de vervelende opmerkingen die avond incasseren? Gewoon dan constant het zelfde zeggen als je er opmerkingen over krijgt, geen discussie, kortom de grammofoonplaat aan; Dat willen we niet meer. Je hoeft idd. ook niets uit te leggen maar....dat lijkt me zelf ook wel weer lastig maar wel het beste want voordat je het weet heb je toch een discussie? Nou, succes en ik ben wel benieuwd hoed de verjaardag verloopt. Alvast gefeliciteerd.

Joy1

ps. Misschien kun je een uitnodigingskaart sturen waarop je de mededeling al doet? En ja wat vraagt je man voor zijn verjaardag....een niet rokensticker voor op de deur!

Geplaatst

Hoi Moki,

Gewoon zeggen dat je vanaf nu niet meer wilt dat er binnen wordt gerookt. Je mag zelf bepalen wat er wel/niet in je eigen huis gebeurt.

Bij ons wordt al jaren niet binnen gerookt en niemand heeft daar moeilijk over gedaan. De meesten gaan uit zichzelf al naar buiten, zeker met lekker weer. En als het slecht weer is of koud, roken ze vanzelf een sigaretje minder: beter! :tongueP:

Succes en een leuke verjaardag gewenst!

Geplaatst

Vanaf dat ik gestopt ben met roken hebben wij de regel gemaakt dat er niet meer gerookt word in huis. Mijn vriend gaat ook naar buiten of in de garage staan.

Mijn moeder en mijn broertje hebben het nooit een probleem gevonden zij vonden dat ik zelf moest weten wat er in ons huis gebeurde. Mijn schoonmoeder vond het niet zo leuk zij vond het zelfs belachelijk omdat ik zelf gerookt heb en daardoor mocht ik het een ander niet verbieden. Nou ik verbied niemand om te roken alleen in mijn huis niet meer. En gelukkig is mijn vriend het er helemaal mee eens.

Succes ik hoop voor jou dat het mooi weer is dat je buiten kan zitten als je er de ruimte voor hebt.

Ik heb toen gezegd dat ik het niet meer wou hebben omdat wanneer we ooit kinderen wilden het ook niet meer mocht en dat ze er dus beter nu vast aan konden wennen.

Geplaatst

Moki:

Ook bij ons mag er binnen niet meer gerookt worden. Ik was zelf tot 5 jaar terug een verstokte roker, ik heb tot aan we met de behandeling begonnen er geen probleem van gemaakt dat er bij ons thuis gerookt werd, nu we met de behandeling zijn begonnen wordt er niet meer gerookt. Ik rookte ongeveer een pakje op een dag, maar als er ergens niet gerookt mag worden had ik er geen probleem mee.

Bijna niemand heeft er een probleem mee en vinden het zelfs zeer begrijpelijk, behalve mijn schoonmoeder.

Deze heeft gezegd dat ze al 40 jaar rookt (3 pakjes sigaretten per dag) en niet van plan is, als ze bij ons komt om naar buiten te gaan om te roken. Als we dit wel volhouden komt ze niet meer zolang er niet gerookt mag worden. Toen heb ik gezegd dat ze dan maar thuis moet blijven, als ze zich niet kan inleven in onze situatie. Ze is nu al vanaf december nog maar een keer met mooi weer geweest zodat ze buiten kon roken. Zijn we nu te streng hierin of kunnen we het gewoon volhouden??

Geplaatst

Bij ons wordt ook al jaren niet meer gerookt in huis. En niemand heeft er moeite mee.

Vorig jaar juli ben ik zelf gestopt, maar ik rookte zelf ook niet in huis. M'n vriend is licht astmatisch/bronchitis, dus vind ik wel zo reëel.

Geplaatst

bedankt voor de reacties allemaal,

jullie hebben ook gelijk dat we zelf kunnen bepalen wat er in ons huis gebeurt. we hadden zelf ook al gedacht om te zeggen dat ze niet meer binnen mogen roken omdat we willen gaan beginnen met een behandeling. De reden dat ze niet weten dat we met een behandeling bezig zijn omdat ze er best wel laconiek op kunnen reageren (zoals zoveel mensen kunnen doen) dus om voor ons zelf een teleurstelling te voorkomen vertellen we het liever niet.@wens wij liegen liever ook niet maar zoals je ziet is het meer voor zelfbescherming.

@nico74 ik zie dat je bent begonnen met een 2e behandeling spannend veel succes.

@Schattie jeetje wat een dilemma wat vind jou man daarvan? het is toch zijn moeder, maar ik vind je schoonmoeder wel een beetje egoïstisch zoals zoveel meiden hier schrijven bepalen JULLIE toch wat er in jullie huis gebeurt en niet zij. en dat ze daarvoor niet meer wil komen is wel een beetje overdreven.

@joy1 hihihi een sticker zal dat niet een beetje sarcastisch overkomen

@appel is ook een goed idee zal vragen of mijn man de partytent opzet.

ik hoop inderdaad dat het mooi weer is, en dan kan ik zo gaan zitten dat ik de rook niet inadem (schijnt zeer slecht te zijn voor innesteling)

iedereen bedankt voor de felicitaties

gr. mok

Geplaatst

Wij hebben altijd met verjaardagen of veel visite gezegd graag buiten roken, je wordt anders zo weg gerookt in je huis, ook al rookt mijn man zelf wel.

dat is opzich al rede genoeg en tegenwoordig staat daar niemand meer van te kijken toch?? lijkt mij.

Toen dr tijd werd er alleen nog binnen gerookt als er maar 1 of 2 personen waren die roken en meer lekker buiten.

Nu wordt er al 2 jaar helemaal niet meer binnen gerookt.

Succes met de verjaardag en een pos. test

Geplaatst

Het is je eigen huis,je eigen plek. Jij bepaalt toch de regels? Als jij wilt dat er niet gerookt wordt in huis,dan wordt er niet gerookt. Nadeel is dat je vaak rare "waarom" vragen krijgt.

Maar sommigen hier hebben al hele goeie tips beschreven.

Ben zelf ook ex-roker,en vanaf toen we gingen verhuizen,en we alles geschilderd hadden,heb ik gezegd: Hier wordt niet meer gerookt!

En tot heden nog steeds niet,ondanks dat m'n vriend wel rookt,maar die heeft er geen problemen mee.

Mijn werkgever paft ook aardig zijn sigaretten,en ik zit daar ook weleens middenin. Hij " loopt" zelfs met zn sigaret door de afdeling. Vind het erg vies,en tijdens m'n behandelingen heb ik hem zoveel mogelijk ontweken,maarja,dat lukte natuurlijk niet altijd.

Succes!

Geplaatst

Wij hebben niet veel rokers in de familie/vriendenkring, maar die roken ook niet binnen. Mijn vader rookt, maar moet dan van mijn moeder sinds ze zijn verhuisd jaren geleden zelfs thuis buiten doen, hij vindt het niet meer dan normaal.

Ik vind ook dat je gewoon kan zeggen dat er bij jullie niet meer binnen gerookt mag worden en dat je daarbij echt niet hoeft te vertellen waarom niet. Als er toch naar gevraagd wordt, kan je altijd zeggen dat je het gewoon vies vindt?

Verder denk ik niet dat je na een TP al te drastisch hoeft te doen als je wel eens een klein beetje sigarettenrook binnenkrijgt. Ik heb nog nooit gehoord dat dat het proces nadelig beinvloedt (zelf roken of echt meeroken doet dat wel volgens mij ... maar daar is bij jou zo te horen geen sprake van).

Geplaatst
bedankt voor de reacties allemaal,

.@wens wij liegen liever ook niet maar zoals je ziet is het meer voor zelfbescherming.

Moki,

Lieverd, ik bedoelde het echt niet onaardig hoor (sorry als 't wel zo over kwam, mijn excuses, ik wil echt niemand kwetsen.). Ik begrijp overigens heel goed dat je uit zelfbescherming niets tegen je familie hebt gezegd over de behandelingen. Bij ons weet ook niemand in onze familie dat we met een behandeling bezig zijn.... eigenlijk om dezelfde reden als jullie, nml. uit zelfbescherming.

Wat jullie ook besluiten over het wel/niet roken, in ieder geval een hele fijne verjaardag maandag gewenst. Bij deze alvast van harte gefeliciteerd met je man.

Liefs,

wens

Geplaatst

@Pammie, wat jou werkgever doet mag volgens mij niet het rookverbod is niet alleen in het leven geroepen in de horeca maar voor werknemers die recht hebben op een rookvrije werkplek, dus ze moeten of een ruimte hebben voor rokers. of ze moeten buiten roken.

@sjsl misschien heb je gelijk over dat sigaretten rook maar aangezien ik heel graag wil dat deze poging lukt, proberen wij alles uit te sluiten. dus mocht het mislukken dan kunnen wij dit in ieder geval niet de schuld geven. wij hebben vroeger ook gerookt we zijn hier beide gelukkig mee gestopt.

@wens ik heb jou opmerking niet als onaardig beschouwd hoor, ik hoop dat mijn reactie niet zo bij jou is overgekomen want dat is zeker niet bedoeld.

er word sowieso niet gerookt dat is een ding wat zeker is hahaha ik ga niet onze poging op het spel zetten voor en paar die willen roken.

gr. moki

Geplaatst

Hei Moki,als eerste roken is heel slecht,maar jij rookt zelf niet,ik weet dat er vreselijk is voor je als je niet in je omgeving rook wilt hebben maar soms kan je gewoon iemand op straat tegen komen die al die rook in je "gezicht uitblaast" (niet leterlijk). Het is wel jammer. Ik bedoel dat je in het leven toch kom je de rook tegen. Kan jij ze gewoon niet vragen om niet te roken omdat de kamer daarna verschrikkelijk vies zal stinken bijvoorbeld. Thuis wordt ook niet gerookt. Ik rookte vroeger en als ik op bezoek was ging ik altijd buiten roken,zelf als het binnen mocht gerookt worden. Maar het is wel lastig als je iets tegen de familie zegt dat ze daarna niet te veel vragen gaan stellen.

Ik hoop voor je dat ze naar buiten gaan roken. Succes en fijne feest!

Geplaatst

hallo violeta 80

natuurlijk kom je op straat mensen tegen die rook in je gezicht blazen,of als je op een terrasje gaat zitten en iedereen om je heen zit te roken krijg je ook de rook naar je toe gewaaid, het is bij ons zelfs zo dat als de buurman in zijn tuin zijn vieze zware shag zit te roken dat wij dan de tuindeur dicht moeten doen want anders komt al die rook bij ons naar binnen toe, en als ik iets vies vind ruiken dan is het wel zware shag.brrrrrrr.

gelukkig was het vanmiddag lang genoeg droog om met de visite buiten te zitten en zo kon ik uit de rook blijven. en toen het begon te regenen toen zette iemand de asbak op tafel maar die het ik toen heel subtiel weggehaald hahahaha

bedankt voor je reactie succes met je ivf behandeling in augustus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden