Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dankjewel Corina, Freggel en Nico!!!!!!!!!!

Ja he, het MOET gewoon gaan lukken. Goed gezegd ;-) !!

Eindelijk geboekt (heel gedoe) en het wordt maandagavond. De punctie kan vanaf vrijdag zijn (als alles goed gaat) maar ook zat. of zon. En omdat ik iig 1 dag ná de tp terug wil gaan (niet dezelfde dag) pas vlg maandag terug. Heerlijk genieten van het zonnetje. Ga ik doen Freggel, goed idee.

Het is al heeeeel laat, dus ff saai geen emo's, maar morgen wel weer.

xxxx

(Maureen, hoop dat je ongi snel komt.)

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

aaah...Maureen...balen zeg..hoop dat ie toch vandaag nog doorgezet heeft, je bongi..

Corina...het blijvende spannende weken!! duim hard voor je dat het goed blijft gaan en 23 maart een positieve test in handen houdt!!

Freggel...nog maar 10 dagen!!! zo zie je maar weer dat de dagen voorbij vliegen...een paar goeie horrorfilms nog tussendoor kijken en de avonden zijn ook weer zo voorbij...hihihi...en fijn dat jullie nog een keer met jullie donor om de tafel gaan zitten..begrijp ik dat de volgende behandeling volledig in geertgen dan gaat plaatsvinden??? Succes!!!

mees...voor jullie is het morgen vertrekdag...je koffer al gepakt??? heel veel succes!!!

dames..ik duik vanaf morgen dus even onder....gisteren helaas niet geweest...beiden toch niet zoveel zin...morgen de optocht, die ik meeloop en dinsdag kloonetrekken...(dan komen allemaal clowns en groepen van de optocht voorbij op een catwalk bij ons op de markt, met optredens erbij van BL-ers...hihihi..(Bekende Limburgers)....en aangezien het weer zal meevallen (lees zon) zal het beslist een mooie dag worden, zowel morgen als overmorgen...alaaf!!!

fijne avond nog!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Haha, feest ze Nico!! Vanavond is de vlucht dus zo pakken. :-)

Corina, ik duim hoor! Op naar "zwanger"!!

Freggel, weer n dagje dichterbij..!

Maureen, hoop dat je snel ongi wordt!

Ik zal aankomende week minder op dit forum zijn, want ga zonder laptop en moet ff afwachten of ik op wifi kan met m'n mobiel.

In de tussentijd iedereen heel veel succes!!!!!

Ik ga zwanger worden......(hopelijk:-)

Xxxx, mees

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Mees: Toi toi toi en ik hoop heel snel weer wat van je te lezen.

@ Nico: Dankje wel is lief van je. Jullie heel veel plezier in het carnavals gedruis.

@ Freggel: Nog 9dgn........ En dan hop hop.

@ voor iedereen vanuit hier een hele dikke knuffel. :hugs2:.

Hier gaat het nog goed wel iets gevoelige buik maar mag geen naam hebben.

Ging na naar het toilet en ik had een heel klein beetje bloedverlies ik hoop dat het innestelingsbloed is zou heel goed kunnen. Ik hoop dat het niet door zet en het rustig blijft.

Ik ga denk ik vanavond heel rustig aandoen en op tijd naar bed.

Komt ie weerrrrrrrrrrrrr :positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Nou hier weer even een update van mij over afgelopen vrijdag.

het is wel even lekker om het allemaal van mij af te schrijven......

We hebben besloten om niet met onze donor verder te gaan...smiley_cry.gif

De afgelopen weken hebben we haar veel beter leren kennen dan dat we tot nu toe deden en ook in die weken is gebleken dat haar zus borderline heeft en dat haar oudste kind MCDD heeft.... Opzich niet erg, want dat wil niks zeggen qua erfelijkheid.... maar nu belde ze dus de dag voor de afspraak op dat haar jongste zoon nu dus getest gaat worden op klassiek Autisme... En in de afgelopen weken hebben we ook gemerkt dat ze zelf ook niet helemaal 100% is zeg maar... Borderline of een soort van Autisme zou bij haarzelf ook heel goed mogelijk zijn....

Nu heb ik na dat telefoontje de hele nacht lopen piekeren... Wel doen... of niet doen..... En ik heb een hele hoop gelezen over autisme en MCDD enzo... het schijnt dus zo te zijn dat het ook in haar familie zit... en daarmee is de kans op een autistisch kind bij een zoon 7 keer zo groot en bij een dochter 4 keer zo groot dan normaal...

Ik heb de dag van de afspraak Geertgen gebeld met dit dillema.... En we zijn zonder haar naar de afspraak gegaan... Vantevoren zijn we even bij haar langsgeweest om onze twijfels uit te spreken... Maar ze begreep het helemaal niet... Ze zei eigenlijk dat ze niet snapte waarom ze nu niet goed genoeg is... Nu ja, toen zei mijn partner eigenlijk; als ik kan kiezen voor een kans op een gezond kind of een kans op een kind met autisme dan kies ik voor een kans op een gezond kind... Dat leek ze te begrijpen...smiley_verdrietig.gif

Daarna bij geertgen hebben we dit alles dus ook met dr. W besproken en die begreep ons volkomen.... Ze had het ook helemaal niet op haar verklaring aangegeven en als hij dit had geweten dan was ze niet door het METC gekomen... Niet zonder aanvullend onderzoek.

Na het gesprek bij geertgen belde ze ons terug dat ze echt zwaar op haar moeder hart getrapt was door de opmerking van mijn partner.... En dat haar kinderen helemaal niet moeilijker waren dan andere kinderen en dat we misschien toch wel een kind met autisme zouden krijgen aangezien mijn partner ontzettend gevoelloos was enzo... En toen zei ze ineens; ja en in jou situatie zou ik alle kansen aangrijpen die ik zou kunnen krijgen... Anders krijg je nooit een kind.... smiley_cry.gif Ik was overrompeld door haar reactie en ik wilde haar verder niet kwetsen dus ik heb niet zoveel gezegd.. Ze gaf aan dat ze excuses van Marcel wilde en dat ze hoopte dat dit niet tussen onze vriendschap kwam te staan... Ik zei tegen haar dat dat dus niet aan mij zou liggen...

Gaanderweg de avond heb ik er nog eens met mijn partner over gesproken... Over de afgelopen weken en vooral wat er dus nu gebeurd is.. En toen begonnen mij een aantal dingen te dagen... Zo gaf ze aan dat ze met haar eigen partner geen kids meer mocht krijgen omdat hij dat niet wilde en dat ze altijd heeft gedroomd over een groot gezin... Ik denk dan ook dat er veel meer achter zat dan alleen maar om te helpen... En wie weet wat we buiten de erfelijkheidsbelasting allemaal op onze nek hadden gehaald....

En dan die opmerking over dat ik maar alle kansen moest aangrijpen.... Jaaah tuurlijk! Ik ben zo wanhopig dat ik zomaar iedereens eicellen wil hebben. Zelf als ik zou weten dat het een gehandicapt kind zou worden, wat oplatere leeftijd net als die Brian in een instelling terecht komt en aan een touw vastgezet moet worden als hij te eten krijgt! Tuurlijk ben ik zo egoistisch om alleen maar voor mijn wens te gaan.... smiley_wtf.gif

Nu gaan we weer mee in de bankdonor/wederkerigheid en aankomende dinsdag de 18de moet ik weer terugkomen om te kijken of ik ontvankelijk ben...

Wie weet is er een donor beschikbaar.... en anders wachten we weer geduldig af...smiley_neutraal.gif

Ik begrijp nog steeds niet helemaal wat er gebeurd is en waarom ze zo reageerde... maar kiezen tussen een gezond kind of een kans op een kind met autisme is voor mij ook heel gemakkelijk..... Ik had er geen keuze in dat ik onvruchtbaar werd... maar hier dus wel in... En ok, als ik straks zwanger zou mogen worden en het blijkt dat er ook wat aan de hand is.. dan is het een heel ander verhaal... Dan is hij of zij absoluut welkom... maar in deze situatie was er niet eens een bevruchting.. Ze nam nog niet eens medicijnen, dus eigenlijk is er niks aan de hand....

Of zie ik het zo verkeerd??!?!?!?!

Geplaatst

Dankjewel Nofje!!!

Had net n heel verhaal getypt maar weg omdat de batterij op was.

In t kort: helemaal gelijk jullie!! En gelukkig nog op tijd!

Moet rennen, doeiiiii!!!

Liefs, mees

Geplaatst

Hallo Nofje,

Wat een verhaal. Maar als ik zo lees wat je schrijft denk ik dat jullie de juiste beslissing hebben genomen. Met name zoals de donor over het geheel denk en hoe ze reageerd, daarvoor alleen al kan ik me voorstellen dat je niet met haar verder zou willen gaan. Een eventuele erfelijke belasting wordt haast bijzaak in dit drama.

Veel sterkte.................

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Nofje: Wat een verhaal. Wat heftig.

Wat een raar verhaal dat mens.

Dat jullie hier niet voor kiezen pleit voor jullie. Jullie laten juist jullie moeder en vaderhart spreken. Nu al kiezen voor jullie kindje. Het belang van het kindje voorop. Het is ook niet niks autisme, MCDD, Borderline of anderszins andere psychische stoornis. Ik heb een collega met een zoon met PDD-NOS en het is onwijs heftig voor alle partijen. Ook erfelijk. Eigenlijk is het hele gezin niet gelukkig en vallen ze van probleem in probleem.

Diepe respect voor jullie. En een hele dikke knuf voor jou Nof.

Geplaatst

Hellow meiden,

Als eerste; Nolfje. Wat een verhaal meid. Ik kan alleen maar meegaan in jullie beslissing. Ik proef tussen de regels door ook een beetje een ander motief van de donor, dan alleen om jullie te helpen. Want dat is een hele pure keuze. Als je donor daar zó over zou denken, zou ze jullie niet aanvallen doordat ze dus zelf wat boos is over de situatie. Dat is al geen goed uitgangspunt. Erfelijkheid of niet. Jullie hebben het recht ook om ervan af te zien.

Ik heb een vriendin die ook een zoon heeft die autistisch is. Toen ik het met haar een keer over ECD had, zei ze zelf al: "ik zou het best willen doen, maar door mij heb je een grotere kans op een kindje met autisme, daarom doe ik het niet. Want het is moeilijk in je gezin"'.

Sterkte hoor, dit moeten julie even laten bezinken. Het is niet niets.....ook niet wat er gezegd is.

Mees; Jij in El Viva les Spanja! Hier is het prachtig weer, dus daar vast ook! veel succes en ik hoop dat je inderdaad via je tel. online kan zijn. Ik blaas wat geluk jullie richting uit!!! EN nkom maar fijn zwanger terug!!!! knuffel!.

Corina; spannend zeg....hoe voel je je vandaag? Nog steeds last van je buikje? Ik denk aan jullie en duim me suf!

Nico; En, al hoofdpijn van al het drinken, hossen en kletsen met de carnavalsmuziek??:laugh:

Ja klopt. De hele behandeling vindt plaats bij Geertgen. Nog 8 dagen....

Nou, ik ga even lekker van de zon genieten!!

Tot snel meiden.:icon_flower:

Liefs, Freggel

Geplaatst

Hey lieverds,

Ff een kort vrolijk berichtje: bij de punctie vandaag zijn 12 eitjes geoogst! Yes!!

Gesprek met Dr. Bernabeu (Wist niet eens dat er een Dr. Bernabeu was, maar dat is dus de arts naar wie de Instituto Bernabeu heet. Moet goed zijn dus ;-) die vertelde dat dat een hele goede score was!!; dat daarvan meestal 70 procent bevrucht wordt, daarna bekijken ze ontwikkeling vd embryo's en kiezen dan embryo's die 'zelf' kunnen overleven (vandaar dat het meestal een latere tp is dan de 2 of 3 dagen in andere klinieken/zh). Dat zal weer zo'n 60/70 procent zijn vd bevruchte en waarschijnlijk zijn er dan 4 goede over.

Ze plaatsen max 2 terug en dan 2 (of hopelijk meer) cryo's.

Iedere dag bellen ze even met een update en dan waarschijnlijk vrijdag of zaterdag de tp. Ik denk zelf zaterdag, want dat is dag 4. En meestal is het 4 of 5, maar omdat de 5e dag op een zondag valt, zal het zaterdag wel worden.

Nou, spannend!!!! We zijn weer een stap verder!!

Op naar een dikke buik!

xxxxx, Mees

Ps. Dankjullie wel voor alle goede wensen!! En dankjewel voor het geluk wat je hierheen blaast Freggel....opgevangen!! En nu nog zwanger terug komen. Gaat gebeuren!!

Geplaatst

hallo Nofje...wat een verhaal...en als ik het zo lees, dan denk ik dat jullie een juiste beslissing hebben genomen, hoe moeilijk die ook geweest is...als ik het zo lees, dan komt het op mij over dat jullie donor ook nog een ander motief had, en idd...wie weet wat er naderhand nog meer gebeurd zou zijn...hoop dat er voor jullie een donor zal zijn!!!

Mees...12 eicellen!!! wow!!! ik duim voor een goeie bevruchting en dat er straks 2 worden teruggeplaatst en dat je ook nog cryo's hebt!!! succes meid!!!

we zijn vanochtend ook door DD gebeld...27 mei hebben we daar de afspraak...en daarna gaan we dan beslissen hoe en wat verder...

Corina...ik duim met je mee voor een innestelingsbloeding!!!!

Freggel...nog 7 dagen.....nog maar een weekje!!!

de carnaval was gezellig...helaas zonder mijn liefje moeten vieren, want hij moest werken...zie mijn profielfoto...helaas is het nu weer voorbij....en moeten we weer een jaartje wachten...snik snik...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Nofje: Wat een verhaal zeg en wat een uitspraaf van die vrouw PFFFF niet normaal.

maar heel goed van jullie om jullie hart laten spreken RESPECT. En ook heel goed om dit van te voren gehoort te hebben.

@ Mees: JOEHOE 12 eicellen mooie score op naar alle 12 bevruchtingen daar gooi ik nu mijn specialiteit naar toe komt ie:positive energie::aaaflowersmiley:. Ik hoop dat het helpt. Heel veel succes meis.

@ Nico: Leuke profielfoto fijn dat je het naar je zien heb gehad alleen jammer zonder je man.

Fijn om te lezen dat het beterder met je gaat.

@Maya: Hoe is het nu met jow?? Je mag bijna testen zeker?? Of nog neit?? Ik weet het ff niet meer sorry.

@Freggel: Ik tel nog steeds met je mee hoor nu nog 8 dgn JOEHOE het einde komt heel dicht bij.

Hier gaat het goed en gelukkig is het bij die ene keer ietsjes bloedverlies gebleven dus zou het dan toch??? Alleen ik voel voor de rest eigenlijk weinig tot niets!!!!

Maar goed ik blijf positief tot het tegendeel is bewezen.

Meiden voor jullie allemaal een hele dikke:hugs2:.

Liefs Corina.

Geplaatst

:confettistars:Goed nieuws: 11 vd 12 eitjes zijn bevrucht!!!

Morgen hoor ik verder!

Morgen weer nieuws over de ontwikkeling vd embryo's; zo benieuwd!!

Ik kan nu niet reageren op iedereen persoonlijk, maar iig Corina....op naar een dik buikje. Gaan we, samen met alle anderen hier, dik worden!

Iedereen natuurlijk heel veel geluk en tot hopelijk morgen met meer nieuws!

Dankjulliewel voor alle gelukwensen en positiviteit!!!!

xxxxx, Mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Net gebeld en ze vertelde: 3 very good embryo's. De rest is langzaam of (fout)gefragmenteerd.

Klein afscheidje van 8 en bidden dat deze 3 toppertjes mooi blijven groeien!! Olé olé!

Xxxx, mees

Geplaatst

oooh Mees....spannend zeg!!!! ik duim voor je!!! en dan vrijdag de tp??? ohnee...zaterdag...succes meid!!!!

Corina....mijn duimen draaien voor je!!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hey nico,

Ja, waarschijnlijk zat.de tp. Morgen half 10 gesprek. Weet niet precies waarover, maar goed;-)

Net mega huilbui gehad (Wat als het niet lukt?) en hooguit 1 cryo.... Nou ja, gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit. Hoofd omhoog en zwanger worden!!

Corina, spannend! Ik duim!!

Xxxx, mees

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Mees: Ohhhh meis wat spannend allemaal zeg op naar een mooie TP zaterdag!!! Wat jammer zeg dat er acht niet of bijna niet gered hebben.

Mijn duimen draaien hoor kijk maar. :duimen draaien: op naar een mooie TP het moet gewoon,

@ Nico: Dankje wel hoor hoe is het nu met je verder??

Tot nu toe gaat het nog steeds goed hier dus de spanning gaat nu wel iets op lopen, ben zo benieuwd of het ingenesteld is ja of te nee!!! Maar goed we moet het afwachten tot de 23ste PFFF maar ik heb het er 100% voor over.

@ Freggel: Hoe is het nu met je?? En ook met de rest natuurlijk!!

Meiden hier komt ie weer voor jullie :positive energie::CYBER_HUGS::hugs2:.

Liefs Corina.

Geplaatst

he Mees....die onzekerheid en onduidelijkheid is vreselijk....ik ga ervan uit dat het gewoon lukt en dat je zaterdag de tp hebt...mss is het gesprek van morgen wel over hoe het in zijn werk gaat...duim voor je en ben in gedachten bij je...die tranen zijn ook logisch...al die spanningen...dat moet er op een gegeven ook wel uitkomen...

Corina...op zich gaat het wel weer met me...terugkijken probeer ik niet te doen...probeer vooruit te kijken en leef nu op dit moment toch van dag tot dag...heb nog wel mijn momenten dat ik totaal nergens zin in heb...en dan heb ik weer dat ik nu meteen weer wil beginnen...

ben al blij dat we nu die twee gesprekken in gepland hebben...geeft toch wel iets van rust....er is weer een klein stapje vooruit gedaan naar een hopelijk mooie toekomst voor ons...

even zonder smilies nu...want ik sta op het punt om naar huis te gaan, maar moest nog effe checken hier...

liefs,

Nico

Geplaatst

Dankjewel corina en nico!!!!

Ja, ik zie dat je duimt, hihi! Jullie hebben gelijk. Het gaat gewoon goed met de 3!

Klopt, is toch erg spannend allemaal en je wilt niet teveel hopen maar toch weer wel! Moeilijk!

Fijn dat het weer n beetje gaat Nico. Ja, vol goede moed doorgaan. Maar valt niet altijd mee.

Spannend corina! Lang duurt het hè , dat wachten!

Ok, op naar vol buikje!!! Wij allemaal!!

Xxxx

Geplaatst

Hallo,

mees ik duim met je mee, Het zijn vast drie toppers spannand hoor

Corina, ik kan me voorstellen dat het nog lang duurt de 23ste. Hopelijk heb je genoeg afleiding en gaat de tijd snel.

Nofje, wat een verhaal en ik vind het knap hoe jullie er mee om gaan.

ook groetjes aan de rest!!!!!!!!

terry

Geplaatst

Mees...succes dadelijk met het gesprek...hoop dat de 3 embryo's nog steeds very good embryo's zijn!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hellow meiden,

Mees: Wat goed al zeg....oei ..je zal toch met dichtgeknepen billen zitten denk ik, elke keer als je telefoon gaat! Maar 3 goede emmy's! Wat super. Ik hoop dat ze vandaag ook nog mooi zijn. Ik duim mee hoor. En ik zal nog eens blazen! *blaast zich suf* Succes meid!!!!

Nico; Fijn dat je je iets beter voelt. De gesprekken in Geertgen zijn bijna. DD duurt nog even. Dat is voor jullie ook wel goed denk ik. Even wat afstand en rust.

Terry; de groetjes terug, hoor. Hoe gaat het met jullie?

Corina; Hier gaat alles goed, dank je wel! En met jou? Nog steeds hetzelfde, heb je nog bloedverlies gehad?

Nolfje, En, voel je je wat beter nu? Of laaien de emoties nog steeds op. (eventueel met de donor) Hopelijk heb je nog eens goed kunnen praten hierover.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, hier gaat het goed hoor. Mijn man heeft voor komende woensdag al vroeg vrij kunnen nemen. We moeten in de namiddag pas, dus hebben we een vrije dag samen. Namiddag is altijd erg druk, is onze ervaring. Dus dat zal wel weer rond etenstijd worden, voordat we de deur uit lopen.

Deze maand gaat het inderdaad sneller. Net zoals jullie al zeiden. Ik wil graag verder, maar het valt me nog mee allemaal. We hebben Drs Ruis de 16e. Na de counceling. Als ik me niet vergis mag de donor de volgende keer mee!

Jeetje. Ik dacht er laatst nog aan. Dat ik rond 10 december voor de intake had gebeld en we nu alweer na 10 maart zitten! Al 3 maanden onderweg...!

Nou dames, fijne dag allemaal! En mees, nogmaals succes!!:toppie::toppie:

Liefs, Freggel

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Jeetje wat een spannende berichten allemaal. Was deze week druk met de allerlaatste onderhandelingen met onze Amerikaanse adoptieadvocaat. We vertrouwen de boel daar niet en gaan dat traject echt afsluiten. Er gaat zo ongelooflijk veel geld in om in de USA met adopties, dat voelt echt niet goed. Daardoor houden we nu enorm veel geld in ons zak dus ik denk dat ik deze zomer eindelijk een hele mooie tuin heb :-).

Maar gelukkig hebben wij de stap gemaakt richting eiceldonatie in Spanje. En ook daarmee zijn we druk geweest deze week. We gaan definitief voor Eugin in Barcelona. Morgen gaan we lekker een weekje skiën in Oostenrijk en als we terugkomen hebben we vrijdag 18 maart een afspraak in het Bronovo in Den Haag om te zorgen dat we straks wel een gyn. hebben die de echo's etc. wil doen. Vanmiddag nog even snel ons medisch dossier ophalen in het UMC (kan ook nog wel bij de vakantiestress.. :-))

Omdat er voor de 1e afspraak bij Eugin allerlei onderzoeken moeten zijn gedaan hadden we onze 'first appointment' met Eugin op 6 mei staan anders gingen we dat allemaal niet redden. Maar nu kunnen we die onderzoeken allemaal in Barcelona laten doen tijdens onze 'first appointment' in de kliniek! Dus geprobeerd om die afspraak naar voren te halen. En dat is gelukt!!! :-) Maandag 4 april hebben we nu al een afspraak bij Eugin in Barcelona!! Zijn zo blij. Eerst even lekker met vakantie en dan 2 weken later al naar Spanje en wordt gelijk alles al in gang gezet. We hebben een afspraak met een Nederlands sprekende arts. Echt super fijn allemaal. Zo alvast wat pillen en vitamines halen dan kan ik daar vast mee starten, want wie weet zitten we straks met 2 maanden alweer in Spanje voor een tp. Bizar hoe snel dit allemaal gaat en echt niemand weet dit allemaal. Iedereen denkt dat we nog steeds zitten te wachten op een kindje uit de USA. Ik hoop dat ik ze over een aantal maanden heel ander nieuws mag brengen.

Meiden, succes allemaal. Ik duim voor iedereen die dat nodig heeft, ik ga even een weekje relaxen voordat al het spannends gaat beginnen. Ik hoop goed nieuws te lezen op dit forum als ik straks weer terug ben.

Veel liefs!

Geplaatst

@ iedereenAllemaal heel veel succes met de te nemen stappen.Ik ben zelf actief op het 40+ forum, maar probeer jullie ook af en toe te volgen!Zet hem op meiden, op naar de bolle buiken!!

Geplaatst

@Itsus: Ik ben vanmiddag mijn dossier op wezen halen, dus die kan mooi mee naar Spanje. Hoeveel tijd heeft er tussen jullie 1e afspraak en de tp gezeten? Ik ben blij dat we de boel naar voren hebben geschoven. Geeft het gevoel dat er eindelijk wat gebeurt, we hebben al zoveel jaren verloren aan wachten, teleurstelling en steeds weer opkrabbelen. Wij zitten natuurlijk niet meer, zoals de meesten van jullie wel, in de medicijnen. In 2006 heb ik een laatste IVF gehad, dus ben daar eigenlijk helemaal uit, zou ook weer even goed na moeten denken wat en hoe je ook alweer moet spuiten. Daarin zal best het eea veranderd zijn. We gaan voor de makkelijke weg: gewoon alle onderzoeken + medicijnen bij Eugin. Jeetje 11 weken zwanger: dat geeft de burger moed zeg! Mocht het voor ons zover zijn, dan gelooft echt niemand dat we zomaar zwanger zijn geworden. Iedereen die ons kent weet dat wij geen kinderen kunnen krijgen en iedereen denkt dat we nog met adoptie bezig zijn. Maar hoe is het nu met je?

@Mees: Hoe is het in Spanje??? Dit weekend de tp?

@Iedereen: Leuk om ervaringen en tips te delen op dit forum!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden