Jump to content
Guest kera

schrijfgroepje: begin traject ECD

Recommended Posts

Guest kera

Hallo Corinna, Elsje, Maya, Mylo en anderen..

Tja even kijken of het lukt..een nieuw forum!

Nog een maand en ik heb een eerste gesprek in St Geertgen (NL).

Mijn vriend en ik hebben al erg veel gelezen over onze mogelijkheden en willen graag beginnen met eiceldonatie.

Ik ben in de overgang (FSH waarde van 127!) hoewel ik 35 jaar oud ben.

We hebben lang negedacht over veel punten (adoptie? ecd? anoniem of niet? mogelijkhedne in versch. landen? etc.)

Jullie waarschijnlijk ook!

26 augustus is voor ons een belangrijke dag - een intakegesprek en direct een psych. gesprek.

Wie zitten er op dit moment in hetzelfde schuitje? Laat ons hier een schrijfgroepje beginnen!

Mijn eerste vraag: weet iemand iets over de wachttijden in st geertgen?

We willen zelf ook helpen (mijn vriend doneert dan sperma anoniem)

Jullie een fijne avond..

Kera

Hoi Kera,

Ik heb geen antwoord op je vraag.

Wij zijn onder behandeling bij Geertgen en vinden het prettig om daar geholpen te worden.

Heel veel succes!

Guest kera

wat is ISCI?wat is het verschil met IVF?

De behandeling tot de punctie is hetzelfde en ook de tp is gelijk aan elkaar.

Alleen moet het sperma bij ivf zelf een weg zoeken om in het eitje te komen in de hoop dat dit een embryo zal worden.

Bij icsi hoeft het sperma 'niks' te doen, dit wordt door de laborant meteen in het eitje ge�ecteerd en dan hopen dat dit een goed embryo wordt.

Hoi Kera,

Goed gedaan meid.

Alleen over de wachttijd heb ik helaas geen antwoordt toen wij ons eerste gesprek hadden zeiden ze dat het 4 � mnd zou duren eer dat je dan op de wachtlijst staat voor een donormatch en dan natuurlijk hopen dat er dan een match is!!!!.

Maar goed ik weet natuurlijk niet hoe het nu is want ik heb het idee dat het steeds drukker wordt bij Geertgen.

Niet alleen met ECD maar ook met andere behandelingen.

Liefs Corina.

Guest kera

Bedankt Corina,

ojee, nog drukker?

Corina, waar sta jij op dit moment in het traject?

Of heb je even pauze nadat die cyste is weggehaald?

Kera

Guest kera

Dus als ik het goed begrijp is isci voor 'stelletjes waarbj de vrouw gewoon zelf eicellen heeft maar de man problemen heeft met vruchtbaarheid (sperma beweegt niet genoeg?)

Klopt dit?

Hoi Kera,

Als ik de cyste niet had gehad had ik evt op de wachtlijst kunnen staan voor een donormatch en als die er dan zou zijn had ik evt een terugplaatsing gehad.

Maar toen ik Geertgen belde over de geplande operatie enzo. mocht ik van de behandeldarts Dr. Wissmann doorgaan met de medicijnschema met op en afbouwen van mijn bms, en daar ben ik trouw mee bezig.

Zodra ik van de gyn uit mijn eigen z-h in Gouda groen licht krijg en niet meer terug hoef te komen ga ik geertgen weer bellen voor een afspraak om dan verder te gaan waar we gebleven waren.

Maar goed eerst afwachten wat de gyn in gouda zegt 24augustus.

Liefs Corina.

Guest kera

Corina: Dan is dus voor ons eind augustus beide belangrijk! Ik duim voor je dat je naar st geertgen mag. Ik begin daar dan de 26ste. Houd me op de hoogte!

Idd dan wordt het voor ons beide spannend eind aug.

Ik ga je zeker via deze topic jou ( jullie) op de hoogte houden.

Liefs Corina.

Kera,

Meestal wordt Icsi inderdaad gedaan als er 'alleen' problemen zijn met het sperma.

Maar het kan ook zo zijn dat je als vrouw niet veel of goede eitjes aan maakt en als je dan bijv. 3 eitjes verkrijgt na een punctie (ik noem maar een aantal hoor) dan willen ze die eitjes zo optimaal mogelijk benutten en kan er ook gekozen worden voor Icsi.

Je kan ook even kijken op de homepage, hier staan alle onderwerpen van dit forum uitgelegd.

Hallo!

Ik meld mij ook hier. Zal morgen even wat meer uitgebreid info geven over ons traject. Wij zijn ook bij Geertgen onder behandeling. Gaan voor 3e counceling gesprek op 6 aug.

gr mylo

Hoi Kera en de andere meiden,

Fijn zo'n schrijfgroepje. Ik hou het even kort. Ik had net mijn hele verhaal getypt en toen ik het wilde plaatsen ging het mis. Probeer het morgen vanaf mijn werk nog ff.

Wij hadden in maart 2009 het intake gesprek en en juni 2009 konden we starten met het traject. Ik ben ruim 8 maanden bezig geweest om het baarmoederslijmvlies op de juiste dikte te krijgen, dit moet namelijk 7.0 zijn. Pas in januari 2010 kwam er een beetje schot in. Afgelopen juni 2010 had ik mijn 1e terugplaatsing. Helaas is die niet gelukt. Nu ben ik alweer 3 weken bezig om het BMS weer op de juiste dikte te krijgen.

Morgen moet ik weer teug, ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Maya

H�era, leuk initiatief zo'n schrijfgroepje.

Mag ik er ook bij ??

Even mijn verhaal :

Ik ben Valerie � bijna 38 � en zitten momenteel in onze eerste ecd-poging.

Even mijn verhaal :

5 jaar geleden besloten we onze kinderwens in te vullen - al snel werd de diagnose gesteld : pas 34 en pre-menopauze (FSH-waarde : 25).

Na deze opdoffer zijn we in brussel vrij snel gestart met iui en icsi. Maar na verschillende inseminaties en 5 vruchtloze icsi-pogingen (+ 4 jaar verder)werd het ons duidelijk dat we best een andere weg bewandelen : eiceldonatie!

Midden april kwam er fantastisch nieuws van het ziekenhuis : ze hadden een donor gevonden !!!!

Deze zou begin juni kunnen starten en dan zou ongeveer de 3de week van juni de pickup volgen, maar zo is het jammer genoeg niet gelopen�

De donor bleek een cyste te hebben en is dus pas 2 weken later met de stimulatie kunnen beginnen. Jammer genoeg heeft ze niet goed op de hormonen gereageerd (slechts 2 follikeltjes) en werd deze poging na 7 dagen afgebroken.

Gelukkig zag de donor het nog zitten om verder te gaan en dit weekend hebben we melding gekregen dat ze ongesteld is geworden en de poging dus opnieuw is opgestart.

Donderdag heeft ze haar eerste echo. Hopelijk reageert ze nu beter op de medicijnen en komen we eindelijk nog eens tot een transfer (laatste terugplaatsing dateert ondertussen al van dec 2007 !!)

Hallo

Hier weer even een berichtje van mij. Ik zal ons verhaal kort uitleggen.

Wij zijn twee vrouwen met een kinderwens. Die hebben we al heel lang maar sinds

2009 zijn we er echt actief mee bezig. We zijn op zoek geweest naar eigen donoren.

In onze prive kring was er iemand die ons wilde helpen. Toen we eenmaal zo ver waren durfde hij het toch niet aan. Wat ook begrijpelijk is maar voor ons ook weer een hele teleurstelling. De zoektocht ging verder. Deze keer via internet. Tot drie x aan toe gesprekken gehad contracten opgesteld etc. Maar alledrie de keren haakten de heren op het laaste moment toch af. 1x zelfs waren we al zo ver dat de persoon s avonds zou komen om te doneren en om 19 uur een sms stuurde dat �het niet uit kwam�! We waren diep teleurgesteld.

Vervolgens hebben we ons bij twee klinieken aangemeld. Bij MC Kinderwens in Leiderdorp. Voor ons ongeveer een 45 min rijden. En bij Geertgen wat 2 uur rijden is als het verkeer mee zit.

Bij MC kinderwens een leuk gesprek gehad maar niet ee bijzonder leuke klik dus toch ook maar naar Brabant afgereisd. Daar een gesprek gehad en dat voelde als thuis komen.

Nu hadden we iets om over na te denken.

1. MCK: dichtbij, geen klik met de kliniek, hun zorgen voor een donor, wachttijden ong 2 jaar, geen wederkerigheid.

2. Geertgen:goede klik met de gesprekken, 2 uur rijden, allerlei keuzes mbt donor en wachttijden.

We hebben er thuis goed over nagedacht en hebben eerst besloten dat we toch voor Geertgen gaan. Nu nog de keuzes die we van Geertgen mee kregen.

1. Op de wachtlijst zonder wederkerigheid, wachttijd ong. 3 jaar.

2. Gebruik maken van de Deense zaadbank. Alles zelf regelen totdat het zaad in Geertgen aankomt, kosten tussen de �5000,- en 10.000,- afhankelijk van hoeveel je nodig hebt.

3. Medoen aan het wederkerigheisdproces, eerst zelf proberen zwanger te worden en dan als dat gelukt is na de bevalling terugkomen voor ivf waarbij je al de gewonnen eicellen afstaat.

4. Meedoen aan het wederkeriheidsproces en voor deal ivf gaan. D.w.z. een ivf traject in gaan waarbij de gewonnen eicellen worden verdeeld. De 1e 4 voor jezelf de 2e 4 voor de andere wensmoeder en dan 1 om 1. Verder het standaard ivf dus na de pic up van de eicellen komt er zaad van de donor bank wat bij de eicellen wordt geplaatst etc.

Bij keus 3 en 4 zijn er voor ons geen wachttijden. We moeten dan alleen de counseling gesprekken doen met de psygologe omdat we dan ook donor worden. Eiceldonor.

Na lang denken hebben we besloten om te gaan voor keus nr 4.

In juni hebben we het eerste gesprek gehad. In juli het tweede gesprek. En 6 augustus gaan we voor het derde gesprek. Ik weet alleen niet zeker of we na 6 aug nog een keer terug moeten om het ivf traject te bespreken of dat we dat meteen gaan doen. Bij het vorige gesprek hebben ze wel al bloed afgenomen. We weten ook niet of ik aan de pil moet of dat dit voor mij niet nodig is.

Kortom we hebben dus nog een spannende tijd tegemoed te gaan. Voorlopig moeten we echter tot 6 aug wachten voordat we weer meer te horen krijgen.

Nou dit is tot nu toe wat wij hebben gedaan en ons verhaal. Hoop dat jullie het goed vinden dat ik mee blijf schrijven. We gaan wel voor ecd maar eigenlijk vrijwillig en zijn wij de doneerders. Dus eigenlijk heel anders dan jullie verhalen�

Gr Mylo

Hoi meiden,

Ik zie dat we bijna lijkend op een voorstel rondje bezig zijn leuk hoor.

Maar als jullie meer over mij willen weten verwijs ik jullie door naar mijn dagboek genaamd corina's dagdoek eerste ivf via eiceldonatie. Als jullie interresse hebben lees het gerust.

@Maya : ik duim voor je dat je bms snel op goeie dikte is zodat je snel weer weer verder kan. Je moet vandaag toch weer naar Geertgen?? Succes.

Liefs Corina

Hoi meiden,

Meld me hier ook, alhoewel mijn eiceldonatie hier in Nederland is uitgevoerd en ik door deze methode 24 januari jl. bevallen ben van een tweeling!

Ook ik heb diverse IUI's en een IVF poging ondergaan, maar reageerd niet of nauwelijks op de hormonen. Waarschijnlijk was mijn FSH waarde toen al aan de hoge kant, maar de behandelende arts wilde dat niet checken uit angst dat het boek dan gesloten zou worden. Dit alles heb ik ondergaan in het Maasstad ziekenhuis.

Uiteindelijk kwam ikzelf met de mededling of ECD onze enige kans zou zijn en de arts gaf aan dat dit nog een laatste kans zou zijn. Oeps.... nu een donor zoeken terwijl wij al 'op leeftijd' zijn en dus in onze naaste vriendenkring niet hoefde te zoeken (ik nu 44 en mijn lief 45).

Dus via de website van Freya heb ik een oproep geplaatst en binnen 2 weken reageerde onze engel al. He-le-maal top dus en ontzettende mazzel!!

Wij hebben onze ECD poging bij het UMC in Utrecht gedaan en ik moet zeggen, super mensen, snelle doorlooptijden en nog belangrijker g� wachtlijst! We waren binnen 4mnd. aan de beurt en binnen 6mnd. de tp.

En..... zwanger!

Nu hebben wij 31 augustus a.s. weer een intake voor de 2 overige cryo's die wij niet kunnen vernietigen en dus terug laten plaatsen. Ook deze 2 zullen meer dan welkom zijn! Aangezien wij nu een gezin hebben van 3 kids (dochter van 6, spontaan) wilde wij graag de cryo's doneren, zodat een ander stel ook het geluk mag hebben wat ons tendeel is gevallen. Helaas doen ze echter in Nederland g� embryo donatie, dat is verboden.

Dus nu komen ze alsnog in ons warme nestje terecht..... het zal wat worden mocht het allemaal gaan zoals we hopen. Nog een tweeling erbij, dat wordt dan de komende jaren �te tropenjaren. toothy10.gif

Meiden, allemaal succes.... en je ziet het kan �t gebeuren hoor, zwanger zijn dmv ECD. Op het forum zijn er nog meer succesverhalen zoals van Claudiaatje (loopt ook bij Geertgen), zij is nu ook zwanger!

Greetzzzz,

Elena

Guest kera

Wat leuk dat jullie reageren in het forum.

En ik zie ook positieve verhalen!

Veke- wanneer is de transfer precies? in augustus nog?

Maya - bedankt voor je uitgebreide verhaal. Nu begrijp ik, door je verhaal, ook hoe het zit met BMS. Moest je niet vandaag naar het ziekenhuis om dat te testen? Is het dik genoeg nu?

Mylo- jouw verhaal komt het dichst bij mijn verhaal. Ook het tijdstip en de keuzes die jullie maken. Mijn vriend zijn sperma is getest en zeer goed. Nu willen we ook voor wederkerigheid gaan. Je hebt opgesomd wat de mogelijkheden zijn. Nummer 3 was voor mij onbekend. Later doneren.

Tjoender - bedankt voor je reactie! Zoveel kindertjes... poeh :)

Misschien leuk om elkaar op deze manier op de hoogte te houden (als jullie willen). Kopier het schemaatje en vul je volgende afspraak in.

Overigens kreeg ik drie afspraken op 1 dag ivm verre reis voor ons (uit zuid duitsland). Dat is voor ons direct al iets positiefs over st geertgen..

Kera: 26aug.eerste 3gesprekken drKuipers,Geertg

Maya: aug

Mylo: aug

Veke: aug

Corina: aug

Tjoender: aug

Sorry dat ik even inbreek in jullie schrijfclubje maar wil even reageren op Elena

Meis wat goed om te lezen dat jullie voor nog een tp gaan ik hoop dan ook dat jullie snel verder kunnen en dat jullie dus niet hoeven te wachten, maar nog een tweeling zou toch echt wel top zijn ja erg druk maar ook zo geweldig.

Ik ga je weer in de gaten houden hoor ben erg benieuwd!!!!!!!

Hoe gaat het eigenlijk met jullie jongens???

liefs en heel veel succes

ALS er een transfer komt, zal die rond 08/08 plaatsvinden.

Ik vul alvast het schemaatje aan :

Veke: 29 juli: donor controle-echo - rond 08 aug: mogelijke transfer

Corina: aug

ALS er een transfer komt, zal die rond 08/08 plaatsvinden.

Ik vul alvast het schemaatje aan :

Veke: 29 juli: donor controle-echo - rond 08 aug: mogelijke transfer

Corina: 24 aug. naar gyn in eigen z-h dan hopelijk groen licht om

weer te gaan bij St. Geertgen.

Hoi meiden,

Zal me nog ff voorstellen. Ik ben Maya en 37 jaar. Januari 2009 te horen gekregen dat ik vervroegd in de overgang was. Ik had een FSH waarde van 128. Jaren ervoor had ik al last van transpireren en opvliegers maar nooit aan de overgang gedacht.

Via het ziekenhuis kregen we al vrij snel informatie om eens door te lezen en bij de volgende afspraak al het nummer van het Geertgen. Daar zijn we 26 maart 2009 begonnen aan het hele traject. Wij zijn zeer te spreken over het Geertgen. Ze nemen alle tijd voor je en zijn heel geduldig.

Vandaag terug geweest naar het Geertgen. Bleek dat het BMS minder was geworden ipv meer. Vorige keer was het 5.9 nu 5.3. Volgende week maandag moeten we terug. Als het dan niet goed is krijg ik weer provera voorgeschreven om een bloeding op te wekken en dan begint de opbouw weer van voor af aan. De teleurstelling was enorm.

Ben nu met de laptop bezig, daar lukt me dat kopie�n en plakken ff niet zo 1,2,3.

Liefs Maya

Hey Maya, dat is balen zeg !! Dikke knuf !!!

Ik ben ook bang dat mijn bmsv niet de gewenste dikte zal halen. Bij deze ecd-poging heb ik nog geen echo gekregen, maar bij onze vorige icsi-pogingen haalde ik ook gemiddeld maar 5 � mm op dag van Pregnyl-spuit. In brussel ging de pickup en de transfer dan toch door. Geen idee of ze strenger zijn voor een ecd-poging.

Maar sowieso zou ik toch graag min. 7mm halen hoor !!

Neem jij ook medicatie om het bmsv om de gewenste dikte te krijgen?

Ik duim alvast voor jou voor volgende week !!!!!!

Als je nog vragen hebt kera stel ze gerust! Als ik het antwoord weet geef ik het je!

Wellicht is later doneren voor jullie geen optie omdat jullie zaad doneren en wij een eicel. Dat is dan misschien weer anders. Bij het doneren van een eicel en dus ivf zijn er een aantal risico's die ivf met zich mee brengt. Vandaar dat die keus waarschijnlijk aangeboden wordt bij eiceldonatie. Maar zeker weten doe ik het niet!

Pfff wachten duurt nu al lang! Zou willen dat het al 6 aug is.... dan weten we tenminste weer wat meer....

Jeetje Maya een hele dikke knuf vanuit hier balen zeg dat je bms gezakt is.!!!!

Konden ze je een rede geven hoe dat kan??

Heel veel sterkte.

Hier gaat alles prima en voel me goed en ben volop aan het werk heerlijk om geen klachten meer te hebben door die cyste die ik had.!!!!

Idd mylo03 ik wou ook dat het eind aug was dan kunnen we ws ook weer verder bij Geertgen, omdat ik me goed voel wil ik liever gisteren dan vandaag er naar toe maar goed het is niet anders, het wordt vanzelf 6 aug voor jou en voor mij 24aug en dan hoop ik groen licht te krijgen van de gyn uit mijn eigen z-h om weer naar St. Geertgen te mogen.

Liefs Corina.