Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Hier weer is een berichtje van deze kant!

Fijn om te lezen dat de kerstdagen toch voor iedereen goed is verlopen en dat jullie ondanks het verdriet dat het dit jaar weer niet gelukt is. Ik heb dan ook maar 1 wens en dat is dat jullie allemaal een mooi wondertje in jullie handen mogen hebben het aankomend jaar!!!!!

@Lizzy je maakt me nieuwsschierig hopelijk goed nieuws voor jullie!

Wij hebben helaas niet zo genoten van de kerstdagen ben namelijk op 1e kerstdag opgenomen en ben sins vanmiddag weer thuis, met de kleine is alles oke alleen kon ik niks binnen houden en was ik ondertussen 10 kg afgevallen dat was toch echt te veel in z'n korte tijd gelukkig voel ik me nu wat beter en hoop ik geen herhaling te krijgen.

@ nieuwe meiden welkom hier helaas kan ik jullie niet helpen wij hebben namelijk ECD gedaan met een gekende donor. Wel weet ik dat in Linda een stuk heeft gestaan over ave peter in rusland al wel weer 2 jaar geleden misschien is het nog terug te vinden.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag even mijn dag niet. Op mijn werk komen allerlei zwangere vrouwen opeens met allerlei vage klachten ("Meid, ik zou willen dat ik daarover zou kunnen klagen"). Ik houd natuurlijk keurig mijn mond en veins interesse. Toen ik zelf zwanger was, gunde ik de hele wereld een baby, maar nu even niet (ik ben niet trots op dit gevoel, maar het is even niet anders). Vervolgens zie ik op tv iemand vertellen dat ze in februari moet bevallen (compleet met hand die over een buik wrijft): februari was "mijn" maand. Als kers op de taart aan het einde van de week Oudjaarsavond. Ik voel de tranen nu al opkomen.

Morgen heb ik een vrije dag. 's Ochtends heb ik een afspraak met de huisarts om te vragen of zij de medicatie voor Spanje kunnen uitschrijven. Ben erg benieuwd. Daarna maar even iets leuks doen, want dit is geen stemming om thuis te blijven kniezen. Uit Spanje heb ik overigens nog niets gehoord. Onze intake was twee weken geleden. Als ik volgende week nog niet gehoord heb, ga ik maar eens mailen.

Genoeg geklaagd. Vroeg naar bed wil nog wel eens helpen.

Djanne

Geplaatst

Meiden, weten jullie dat misschien... Wij hebben ons op de wachtlijst in Brussel geplaatst en ik zoek wat ervaringsverhalen daar maar kan er niets over vinden! Ik snap er niets van. Wachtlijst is daar heel kort en het is nog redelijk in de buurt maar niemand gaat daar heen? Zie ik iets over het hoofd?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen, thnx!

Geplaatst

Jeetje Chantal, 10 kilo! Doe maar rustig aan hoor, zover dat kan met de kleine in huis. Dan heb je ernstige zwangerschapsmisselijkheid. Hopelijk blijft het te doen zodat je niet weer in ZH terecht komt...

Bab, geen idee. Ik dacht dat er in België lange wachtlijsten zijn. Is dat niet zo dan? Wat is jullie verteld dan, hoe lang deze zijn? Want Geertgen zegt dat ook, 0 wachttijd terwijl er zeker wel wachttijd is. Maar ik hoop het!! Miss voor ons ook wel een optie dan.

Djanne, voel je je al wat beter? Tja, baaldagen horen er inderdaad bij..hoe erg ze ook zijn. Ik haat ze ook. Kop op hè!

Voor iedereen alvast een fijne jaarwisseling, 2012 wordt ons jaar meiden!!

xx

Geplaatst

Hallo meiden!

Heel lang geleden is dit zeg! Ik wilde iedereen nog even een hele fijne jaarwisseling wensen en een heel goed en gelukkig 2012 wensen.

Wij gaan het nieuwe jaar in met de vraag of we nog wel verder willen en kunnen met ECD. Het vertrouwen in Eugin is beetje weg aan het raken (hebben na veel aandringen wel andere coordinator gekregen) en we zijn de keuze voor onszelf aan het maken: doen we nog 1 ECD poging of gaan we toch verder met onze Adoptieprocedure in de USA? Het begint zo onderhand ook een geldkwestie te worden. Als je bedenkt dat we afgelopen jaar ruim een kwart van ons adoptiebudget zijn 'kwijt geraakt' aan Spanje moeten wij nu heel serieus keuzes gaan maken. we zijn nu alles bij elkaar 3x afgereisd naar Spanje en ik kan je vertellen: dit kost echt verschrikkelijk veel geld. Een hele moeilijke keuze, waar we rustig de tijd voor willen nemen. Daarnaast wil eugin dat we allerlei onderzoeken laten doen voordat we verder gaan. Onze arts in een welbekend ziekenhuis die positief tegenover ECD in buitenland staat, vindt deze onderzoeken in ons geval echter nonsens en risicovol (eugin wil ook een punctie op een embryo doen, dit willen wij absoluut niet!) en daarnaast vind onze arts het ook nog eens geldklopperij. Onderzoeken schijnen erg duur te zijn. De rede dat wij deze onderzoeken niet willen doen heeft uiteraard met het advies van onze arts te maken maar ook omdat Eugin zegt verder niets met de uitslag te zullen doen. de behandeling zal nl. niet worden aangepast dus wat is de meerwaarde dan? Kortom: genoeg om over na te denken. Als er een goedkopere manier zou zijn om anonieme ECD te doen dan zou ik het zo ergens anders toch nog een keer proberen, maar de bedragen die in spanje worden gevraagd houden we gewoon niet vol. Mocht iemand info hebben over anonieme ECD in bijvoorbeeld Belgie dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Lieve meiden allemaal een heel gelukkig nieuwjaar en wie weet kom ik hier nog wel eens 'voorbij waaien'.

Dikke kus!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Meiden de beste wensen voor 2012 en dat het een positief jaar voor ons alle mogen worden.

@ Mineut: Hoe is het met je?

@ Chantal: Jeetje meid 10 kilo is wel erg veel maar gelukkig gaat het met jullie ukkie goed?? Hoe voel je je nu meis?? Doe rustig aan he?? Ook al is het moeilijk met een kleine in huis. Meis denk aan je .

@ Lizzy: Wat maak je mij( ons) niewsgierig maar ik snap het wel van je. Vanuit hier wens ik je heel veel succes en ik duim voor je.oe

@ Freggel: Hoe gaat ie met jou??

Hier gaat het goed rustig oud&nieuw gehad. Ik merk nu wel aan me zelf dat het weer een beetje begint te kriebelen en ik eigenlijk niet kan wachten tot evt eind febr, tot we eventueel meer weten. Mijn gevoel zeg nu ik ben er weer klaar voor om verder te gaan maar goed we hebben geduld het zijt zo.

@ Hoe is het verder met iedereen??

Meiden fijne dag verder en hopelijk tot snel.

XXX

Geplaatst

Lieve meiden,

Kreeg net een mooie nieuwjaarswens van een lieve collega.

Zo mooi dat ik hem met jullie wil delen en het jullie ook toewens.

Ik vond een sterretje voor de deur,

het had een glinsterende gele kleur

Dit sterretje van goud, is al jaren oud.

Ik pakte het voorzichtig op en zei

jullie krijgen dit sterretje van mij.

Ik wens jullie een jaar vol vreugde en zonneschijn

een jaar waarin verdriet en zorgen twee onbekende zijn.

Een jaar waarin vrienden komen en nooit meer gaan

Een jaar waarin geen plaats is voor een traan.

Een gelukkig nieuwjaar!!

Ik hoop dat 2012 ons jaar gaat worden. Het schijnt dat er dit jaar veel nieuwe energieën gaan vrij komen.

Dus wie weet.

Liefs Maya

Geplaatst

wauw Maya, hij is prachtig. Heb hem 2x gelezen (en meteen 'gejat' als dat goed is :-))

We gaan allen weer op naar een nieuw jaar vol nieuwe kansen.

Heb jij nog cryo's? Ik lees in je handtekening dat ze kúnnen bellen.

Corina, jullie dus een rustig oudjaar gehad. laat op bed? WIj lagen er om 03:00 uur in, dus redelijk laat voor ons doen. IK ben ook tot vandaag wat brak....ben wat uit mijn ritme.

Verder hier alles goed :-) :-)

Ik heb zin in 2012!! Laat maar komen, het oude jaar is voorbij en we kijken niet meer achterom.

Ik lees veel goede ervaringen over de kliniek in Letland/Rusland. We gaan daar dus zeer serieus naar kijken. Allemaal nog in de oriënterende fase hoor.

Ik hoop wel een gyne hier te vinden die ons kan begeleiden eventueel, het scheelt ook dat we dan geen intake, plaatselijk bij de kliniek, hoeven te doen. Dus de kosten worden zo veel kleiner.

Hoewel ik ietsje liever heb dat mijn vriendin zou doneren, neig ik echt steeds meer naar anoniem.

Geplaatst

Maya: Wow die is echt heel mooi en wat lief dat je dat van je collega heb gehad. Hoe is het verder met je? Wanneer verwachtte jullie dat jullie gebeld worden door GG??

Freggel: Wij lagen ook om 03:00uur op bed en om 8:50 uur gewekt door een sms hihi dus de hele dag brak geweest en nu valt het mee. Spannend voor jullie allemaal zeg ik hoop en duim voor jullie op een goed gevoel en resultaat natuurlijk.

Hier nog ff thuis en dan weer werken bleh heb er eigenlijk niet zo zin in maar goed als ik er eenmaal ben dan is het zoweer om.

Meiden fijne dag verder.

XXX

Geplaatst

Hoi meiden,

Corina, pffffff wat vroeg hihi die sms! Hadden ze beter niet kunnen doen op nieuwjaarsdag!!! Of beter gezegd, ochtend!

Wat goed om te horen dat jullie weer verder kunnen en willen kijken en je de laatste nega test een plekje hebt kunnen geven! Nog even en dan weet je meer...

Hoe gaat het met de rest van de dames??

Ik heb net mijn eerste mail binnen, van de kliniek in Riga. (AVA Peter) dus het eerste contact is gelegd.

Nu hebben we iig de info die we nodig hebben om een keuze te kunnen maken.

Het ziet er allemaal positief uit en ik vind dat de kliniek meedenkt en veel info geeft.

Pfff....ik wil eerst nog wat extra kilo's kwijt...maar krijg wel wel enorm zin om verder te gaan...

Maar nee, we wachten echt nog even...zo rond april, mei zou leuk zijn :-)

xxxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Hier goed nieuws. Mits Geertgen nog verse TP's doet, gaan we waarschijnlijk nog een keer ECD doen met een bekende donor (!)

Het is nog geen definitieve 'ja' maar de kans is erg groot!

Indien dat niet zo is met de verse emmy's, kijken we eerst of we bij een zh in behandeling kunnen komen (mijn issue is dat ik geen harde indicatie heb...)

Als dat allemaal niet lukt of kan, zullen we naar het buitenland gaan.

Renate, als je hier nog meeleest, hoe gaat het meid?? Ik hoop zo alles goed...

Mees; hoe is het daar met jullie? Ehh, ik mis nog de .....wanneer komt ie?? ;-)

Chantal, hoe voel jij je?

Geplaatst

Freggel, wat een goed nieuws zeg misschien is het UMC Utrecht wat voor jullie de wachtijden zijn niet lang en het traject kan in principe vanaf afspraak 1 binnen 3 maand de eerste verse tp plaats vinden. Mocht je daar naar toe willen dan zou ik de zelfde arts nemen die ik heb gehad zij doet heel veel met ECD en echt een top mens!

Hier gaat het beter kan zelfs weer wat warm eten binnen houden ook al smaakt alles nog niet zo als het moet.

Onze kleine uk doet het erg goed loopt 2 dagen voor op schema en beweegt veel ( voel het helaas nog niet).

Gelukkig nu de 12 weken bereikt op naar de 20.

Meiden ik hoop zo dat 2012 voor jullie al jullie wensen uitkomen!!!!!

Geplaatst

Chantal, dank je wel voor de tip! Fijn dat je je goed/beter voelt. Val je niet meer af? En je mijlpaal van 12 weken bereikt, helemaal super.

Nog eventjes en dat voel je het. Zeker als de placenta niet voorligt. :-)

Ik heb Geertgen gebeld inmiddels, en ze doen weer verse TP's voor behandelingen met eigen donoren. Na punctie gaan de eicellen en het zaad naar DD. Na eventuele bevruchting worden er 3 naar GG gebracht waarna deze verder ontwikkelen. De beste 1 of 2 worden teruggeplaatst, de overige ingevroren als ze goed genoeg zijn. In DD worden (indien je meer dan 3 bevruchtingen hebt) de overige emmy's ingevroren op dag 2. Die kun je dan als cryo laten Tpen.

Mijn mogelijke donor heeft zoch al heel goed ingelezen en we gaan binnenkort babbelen.

Wel wil ik deze keer onderzoek naar mijn immuunsysteem. Vorige keer 5 emmy's zonder resultaat. Ik lees vaak dat vrouwen een verhoogd immuum hebben, waardoor een emmy onmogelijk in kan nestelen.

Door bijv prednison te slikken kan je dat wat verbeteren. Ook een kinderaspirine kan helpen met de doorbloeding. Kan geen kwaad en misschien helpt het. De kansen worden elke keer minder (zoveel kansen krijgen we allemaal niet...) en ik wil dit keer alles uit de kast halen.

Liefs van mij

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Chantal: fijn dat je je weer beter voelt, ik hoop dat je gauw weer de oude bent en nu echt kan genieten vam de zwangerschap.

@ Freggel: oh wat goed nieuws zeg heerlijk. Eindelijk positief nieuws.

@ Lizzy: Hoe gaat die bij jullie? Mogen mss iets meer weten?? Je bent het niet verplicht hoor.

Meiden fijne avond.

XXX

Geplaatst

Hoi Corina,

Hoe gaat het met jullie? Nog even en dan is het Februari. Of moet je de hele maand febr ook nog wachten? Best frustrerend als je weer op orde bent, fit bent en er weer voor wil gaan.

Heb je trouwens dat filmpje gezien dat R een rondleiding gaf bij de punctie/tp ruimtes? Was wel grappig, want hij maakte een zinsfout haha, je zag hem denken 'dat klopte even niet' maar hij pakte de draad weer op. : mensen zonder eicellen hebben eicellen nodig, en andersom ook, mensen zonder eicellen, hebben eicellen nodig"

Dat filmpje staat op de site van Geertgen.

Lizzy, hoe gaat het met jullie? Voel je je alweer wat beter? knuf meid.

Geplaatst

Hey freggel.

Hier gaat alles goed. Als wij eind februari nog niets van GG hebben gehoort dan moeten wij een telefonisch afspraak maken met dr. R om te vragen hoe ver we op de wachtlijst staan dus nog ff geduld hebben..

Ik heb ff op de site van GG gekeken maar waar kan ik het filmpje vinden?

@ hoe is het verder met de andere meiden??

Fijne avond meiden.

XXX Corina.

Geplaatst

Freggel, spannend meid!!! en idd een goed idee om je immuunsysteem te laten onderzoeken! ik heb dit ook gedaan en mijn immuunsysteem is idd ook te actief, waardoor de embryo's altijd worden afgestoten ( ook na innesteling).

heel veel succes meis!!! duim voor je!!!

Corina, hoop dat je voor eind februari wel al iets gehoord hebt van GG en dat je verder kunt!!!

chantal, wat fijn dat je over 12 weken bent, nu door naar 20 weken. blijven spannende weken!! succes meid!!!

wij gaan waarschijnlijk begin april starten met ivf/icsi 5. in combinatie met prednisolon en intralipid. een en ander op aanraden van dr. P. van DD. heeft ons immunologisch onderzoek gedaan. huisarts werkt gelukkig ook mee, dus dat scheelt al.

liefs,

Tool

Geplaatst

Hi meiskes,

Ik was lekker weg vanaf de kerst om te rusten in Italie en dat heeft mij wel goed gedaan zeker na die bloeding van de 22 dec.

Ik heb afgelopen vrijdag een echo gehad en hoeraaaaa er zit een kleine met een kloppend hartje, we hebben het gezien, zo onwerkelijk en was 8 weken zwanger dus ik verdiende er nog 4 dagen bij :)

Nu is de volgnede echo op de 19e jan dus dan 10 weken en hopelijk allemaal goed.

Corina, Freggel en Maya het is nu aan jullie hoor in 2012!!!!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Van harte Mineut!!! Wat een mijlpaal, een kloppend hartje!!!!

geniet ervan.

Hoe is het met de rest van de meiden?

liefs joske

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteren hebben we bericht van Eugin (Barcelona) gehad. Ze deelden mee dat ons dossier compleet is. We konden nu aangeven wanneer we willen beginnen. Dat betekent na een periode van relatieve rust dat we nu weer de "molen" in gaan. Ik ben blij dat er weer iets gebeurt, maar het is ook wel weer eng. Alle teleurstellingen en het verdriet liggen nog vers in het geheugen. Ik lees op de verschillende fora dat er dat er de afgelopen periode veel vrouwen zwanger zijn geraakt. Je zou denken dat dat ons allen weer moed zou moeten geven, maar ik ben ook vooral bang bij de niet succesvolle groep te gaan horen. Anderzijds weet ik ook dat de kans op succes veel hoger ligt dan tijdens onze ICSI-pogingen met eigen eicellen. In mijn achterhoofd houd ik ook maar dat we meerdere pogingen nodig zullen hebben.

Tot nu toe verloopt de voorbereiding vlekkeloos. Onze huisarts werkt mee, we hebben een ziekenhuis waar we terecht kunnen en het recept voor de medicijnen ligt klaar.

Het blijft wel lastig omdat je niet weet hoe de behandeling qua tijd gaat verlopen. Op mijn werk wisten een aantal mensen wel dat we bezig waren met vruchtbaarheidsbehandelingen, maar deze nieuwe stap hebben we uiteraard niet besproken. Ik vind het wel lastig, maar ik wil absoluut niet dat zij weten waar we mee bezig zijn. Dat wordt dus t.z.t. op zoek naar een "passend" verhaal.

Hebben jullie aan veel mensen verteld dat je bezig bent met ECD? Wij hebben het aan drie vriendinnen en aan onze zussen verteld. Ik ga ervan uit dat zij hun mond zullen houden (we hebben dat ook expliciet aan hen gevraagd). Ik vind dat kinderen recht hebben op deze informatie maar dat hoor je wel van je ouders te horen en niet van iemand anders.

Ik wens jullie allemaal een goed weekend en ben benieuwd naar jullie verhalen.

Djanne

Geplaatst

Hoi meiden,

Tool, dank je wel! Blij te lezen dat bij jou duidelijk is dat je immuun te hard werkt. Nahja, niet blij natuurlijk dat het zo is, maar ben blij dat het ontdekt is hehehe. Maakt de kansen duidelijk minder. Wat goed zeg, nu kan je erop inspelen.

Kan je dat ook via de HA laten testen? Hoe lang duurde de uitslag?

Corina, eind Februari dus.Pff was een maand langer dan ik in mijn hoofd heb. Wat een tijd hè. Ik merk wel dat het elke keer langer gaat duren, elke ronde die het langer duurt. Jullie zijn echt kanjers, ik zou het niet volhouden denk ik.

Djanne, nog nieuws bij jullie? Behandeling is lastig, klopt. Momenteel heb ik geen tijd in een lang verhaal, maar als je het draadje eens terug leest, kom je veel verhalen tegen toen we allemaal in en rond de behandeling zaten. Wat we wel doen in tegenstelling tot de vorige behandeling, onze mond houden. We zeggen het tegen niemand (of het nu die bekende donor wordt of buitenlandse kliniek) Ik ben daar toch een beetej van teruggekomen. (op onze beste vrienden na dan)

Mineut, hoe gaat het meid? Hoe voel je je?? Lekker zeg, even ertussenuit geweest. Je hebt groot gelijk.

Hoe gaat het met de rest van de meiden? Maya, ik mis jou ook hier, alles goed?

Hier geen nieuws. Iedereen een fijn weekend alvast!!

XX Freggel

Geplaatst

Hoi meiden,

Even snel een berichtje van mij, Sorry dat ik al een tijdje niet meer hier ben geweest. Maar hier gebeurt momenteel ook helemaal niets w.b.t. het "Geertgen" verhaal. Nog altijd aan het wachten op dat ene telefonische lichtpuntje. Heb mezelf voorgenomen als ik op 1 februari niets heb gehoord dat ik dan ga bellen.

Verder gebeuren er wel weer een heleboel andere dingen. Heb van de week te horen gekregen dat per 1 april 14 werkuren vervallen (was een aparte regeling), heb nu nog 18 uur over. Krijg vanaf 1 april WW en moet dan op zoek naar een andere bijbaan. Of indien het heel slecht uitpakt een andere baan. (krijgen we morgenavond iets meer info over)

Daarbij nu een moeilijke periode i.v.m. overlijden van mijn vader bijna een jaar geleden.

Er komt weer een hele hoop naar boven drijven.

Tot gauw, liefs Maya

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

@ Freggel: Dank je voor je reactie vind ik lief van je. Hoe is het verder met je?

@ Tool: ik hoop en duim voor nu je weet over immuumsysteem dat het in het voorjaar/lente je behandeling wel mag slagen ik gun het jullie zo.

@ Maya: Een hele dikke knuffel vanuit hier kan me wel een klein beetje voorstellen. Als je de behoefte aan heb schrijf het gerust van je af hier of je mag mij evt een pbtje sturen kijk maar.

@ Lizzy: Hoe is ie met jou?

@ hoe is het verder met iedereen?

Hier nog steeds in wachtstand en weten nog niets, dus eigenlijk niets te melden SORRY.

Fijne avond allemaal.

xxx.

Geplaatst

@All,

wij hebben onze keus gemaakt en gaan naar Cyprus naar Dogus IVF center. As week krijg ik de uitslagen van bloedonderzoek die in NL heb gedaan (rhesusfactor ed). Ons medisch dossier ligt inmiddels ook in Cyprus dus het is nu wachten op het vervolg. Heel spannend allemaal.

Geplaatst

Oh wat spannend Sas!!

Fijn he, dat er weer een lichtpunt is om je op te richten.

Hoop kan zoveel doen, vindt ik.

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden