Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sas wat spannend ik hoop en duim voor jullie dat het allemaal soepel verloopt, en op een super resultaat natuurlijk. Toi toi toi.

Fijne avond allemaal.

xxx

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Sas,

Wat super op naar de volgende stap, zo fijn als eenmaal de keuze is gemaakt!

Hier alles goed had vorige week de 10 weken echo en die was goed, de kleine was erg bewegelijk en stak een arm in de lucht, zo leuk om te zien en onwerkelijk.

Afgelopen maandag de intake bij de verloskundige gehad, ook een gezellige bedoeling daar en nu a.s. maandag de termijn echo dan ben ik ergens net na 11 weken volgens mij. Ben het even kwijt.

Op naar een succesvol 2012 hier en voor allemaal positieve verhalen hier!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

@Mineut, heerlijk een goeie echo en een zwaaiende uk!!

Morgen zijn de bloeduitslagen bekend dus dan kan ik cyprus bellen en verdere afspraken maken.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik schrijf hier niet echt mee maar ik lees / leef wel mee.

Wij zijn aan het zoeken naar een ziekenhuis / kliniek voor ECD met onbekende donor. We dachten het relatief "dicht bij huis" te hebben gevonden, in Brussel, echter na het inzien van de kosten zien we daar vanaf. Kosten kunnen oplopen tot 9.000 euro voor 1 poging. Mijn mond viel open. Wij hielden rekening met zo'n 4.000 euro. Wat is jullie ervaring hiermee?

Wat zijn de kosten waar jullie het doen of gaan doen?

Geplaatst

@Bab, wat een geld he? Wij gaan naar Cyprus en daar kost het rond de 4.700 euro dat is incl een 5daags verblijf in een hotel vlak bij de kliniek, dit is excl de medicijnen voor jezelf maar die kun je(deels) vergoed krijgen via je zorgverzekeraar. Dat scheelt met bijv Spanje bijna de helft.

Geplaatst
@Bab, wat een geld he? Wij gaan naar Cyprus en daar kost het rond de 4.700 euro dat is incl een 5daags verblijf in een hotel vlak bij de kliniek, dit is excl de medicijnen voor jezelf maar die kun je(deels) vergoed krijgen via je zorgverzekeraar. Dat scheelt met bijv Spanje bijna de helft.

Hoi Sas, dank voor je snelle reactie! Dat klinkt al wat vriendelijker die prijs... en dan ook nog 5 daags verblijf. Zeggen ze ook hoeveel eicellen je minimaal krijgt? Of hangt dat echt van de donor af? Wat is de website van deze kliniek? Ben wel erg nieuwsgierig geworden :)

Geplaatst

Hoi Bab,

Wij zijn sinds kort bezig met een behandeling in Barcelona (Eugin). Een behandeling daar kost ongeveer 5000 euro. Je moet dan de medicijnen voor de donor meenemen. Doe je dit niet, dan betaal je 1500 euro extra. Als je een Nederlandse arts hebt die een recept uit wil schrijven, kun je proberen deze medicijnen te laten vergoeden door je zorgverzekeraar.

Ik begreep dat sommige vrouwen niet tevreden waren over de communicatie maar wij zijn tot nu toe altijd binnen een dag teruggemaild.

Volgens onze Nederlandse gynaecoloog staan alle Spaanse klinieken goed bekend wat betreft eiceldonatie.

Succes met je keuze!

Djanne

Geplaatst
Hoi Bab,

Wij zijn sinds kort bezig met een behandeling in Barcelona (Eugin). Een behandeling daar kost ongeveer 5000 euro. Je moet dan de medicijnen voor de donor meenemen. Doe je dit niet, dan betaal je 1500 euro extra. Als je een Nederlandse arts hebt die een recept uit wil schrijven, kun je proberen deze medicijnen te laten vergoeden door je zorgverzekeraar.

Ik begreep dat sommige vrouwen niet tevreden waren over de communicatie maar wij zijn tot nu toe altijd binnen een dag teruggemaild.

Volgens onze Nederlandse gynaecoloog staan alle Spaanse klinieken goed bekend wat betreft eiceldonatie.

Succes met je keuze!

Djanne

Hoi Djanne, dank voor je reactie! Over Eugin heb ik inderdaad al meer gelezen, volgens mij de bekendste kliniek voor eiceldonatie in Spanje.

Ook daar ga ik info opvragen. Is het daar niet enorm druk kwa wachttijd?

Jij veel succes!! In welke fase zit jij nu?

Geplaatst

We zijn half december voor de intake geweest en ik ben zondag begonnen met de behandeling (decapeptylinjectie). Ze verwachten de terugplaatsing binnen een maand tot zes weken. Ik vind dat erg snel, zeker omdat de feestdagen ertussen zaten.

Djanne

Geplaatst

Volgens mij garanderen ze vier eicellen, maar het precieze aantal ben ik eerlijk gezegd even kwijt.

Ze doen aan eggsharing. Dat vinden sommige mensen een nadeel, maar het betekent dat je ook geen extra geld kwijt bent aan cryoterugplaatsingen (die zijn nu eenmaal minder succesvol). Het geld dat je daarmee uitspaart, kun je dan eventueel weer gebruiken voor een verse poging.

Schrale troost: het blijft een gok! Als het slaagt zijn vrouwen laaiend enthousiast over hun kliniek. Slaagt de poging niet dan valt er vanalles aan te merken op de behandeling. Dat valt te verklaren, maar daardoor is het voor mensen die zich oriënteren bijna onmogelijk om een weloverwogen keuze te maken.

Ik heb het op een bepaald moment gewoon losgelaten. Dat geeft ook rust.

Djanne

Geplaatst

@Djanne, het blijft inderdaad een gok! Je weet toch niet waar je goed aan doet, uiteindelijk komt het allemaal redelijk op hetzelfde neer, alleen je moet er een goed gevoel bij hebben. Ik heb vandaag een aantal klinieken aangeschreven, iedereen reageert direct alleen Eugin nog niet. We wachten het even af. En daarna de voors en tegens tegen elkaar wegstrepen.

Geplaatst

Hoi Djanne,

Wij doen ook ECD in Barcelona bij een IVI kliniek. WIj betalen ook 9500 euro incl medicatie voor de donor. Wij wisten niet dat 2 straten verder op in Bercelona (we hebben hem zelfs gezien) ze het voor de helft van de prijs doen en ook bijna geen wachttijd hebben. Wij moeten minstens 4 to 8 maanden wachten op een donor. verdorie!!!!!!

Gr S

Geplaatst

Hoi Sylvia,

Het kan natuurlijk dat ze echt op zoek gaan naar een donor die qua uiterlijke kenmerken helemaal bij jullie past. Ik ga ervan uit dat Eugin iets minder kieskeurig is als het om uiterlijk gaat. Wij kregen de indruk dat Eugin beschikt over veel donoren. Uiteindelijk draait het ook om vertrouwen, want je weet na de terugplaatsing vrijwel niets van de donor (volgens mij de leeftijd en de bloedgroep).

Succes met jullie terugplaatsing!

Bab: ik heb bij Eugin een aanvraag gedaan en toen werden we de volgende dag teruggebeld. Heb je contact opgenomen via hun site?

Djanne

Geplaatst

Weet iemand die al eens eerder ECD gehad wat haar oestradiol warden waren? Bij mijn eerte tp was deze 1100 en was zwanger de 2e x maar 550. De arts zei boven de 400 is goed, ik kreeg er toen zelfs 2 terug geplaats en was niet zwanger. Help, ik word er onzeker va. Dank S

Geplaatst

Hallo allemaal,

Voor mij lang geleden dat ik op dit forum zat. Na een mislukte ECD + cryo bij Eugin in Spanje met daarbij alle verschrikkelijke ervaringen op gebied van communicatie hebben we besloten afscheid te nemen van Eugin. Na een wekenlang gevecht om teruggave van onze aanbetaling hebben we alles terug gekregen en kunnen we nu verder kijken. Sinds december heb ik contact met de Dogus IVF kliniek in Cyprus en een heel goed gevoel daarover. Alles wat bij Eugin misging gaat nu al 10 x beter bij Dogus en dan heb ik het alleen nog maar over de communicatie. Voordeel van Cyprus is dat het zowat de helft goedkoper is met veel meer garanties. Zoals het er nu naar uit ziet gaan we in April naar Cyprus en maken er gelijk maar een vakantie van. Er valt een gigantische last van onze schouders nu we dit besluit hebben genomen. Dus nu maar hopen dat het dit keer wel gaat lukken.

@Corina: Hoe staan jullie ervoor? Wat duurt dat toch lang allemaal.

@Freggel: Gaan jullie nu toch ook naar het buitenland of had je toch zelf een donor gevonden?

Ik hoor en lees veel over een immuntest. Kan iemand mij vertellen wat dit inhoudt en wat je hiermee kunt bereiken?

Iedereen succes!

Geplaatst

@Doorzettertje, wij gaan ook naar Dogus ( zoals je weet) en ik hoop ook op april of mei.

Fijn dat je opgelucht bent en er een goed gevoel bij hebt. Herkenbaar!

Geplaatst

Hoi meiden,

Doorzettertje, dat is even geleden inderdaad! Wat erg dat het niet gelukt is bij Eugin. En dat jullie (op zijn zachtst gezegd) geen goede ervaringen hebben. Toch erg dat een kliniek, welke het ook is, zo omgaat met mensen hè. Ik hoop zo dat het goed gaat in Cyprus. Sas hoorde ik daar inderdaad ook al over.

Wij hebben inderdaad nog een bekende donor met wie we nu wat stappen doorlopen. 11 februari hoop ik meer te weten.

Mocht het om welke reden dan ook, onverhoopt niet doorgaan, gaan we ook naar het buitenland. Dus zijn jullie ervaringen voor mij heel waardevol!

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Al nieuws van de buitenland-gangers? hihi sorry, ben even wat namen kwijt!!

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Hoe is het allemaal bij jullie??

@ Meiden die vragen hebben over ECD in het buitenland moet ik jullie helaas het antwoord schuldig blijven want wij doen ECD bij GG in Elsendorp.

Hier gaat het wel, zachtjes aan wordt het bijna eind Februari en hopen we te weten hoe hoog wij op de wachtlijst staan. ( of we worden voor die tijd gebeld dat er cryo's zijn, verse TP doen ze helaas niet meer bij anonieme donoren. Maar daar ga ik niet vanuit hoor).

In de tussen tijd heb ik wel 2x contact gehad met GG ivm bruinig vieze afscheiding ( sorry voor vieze details haha) en nu een onttrekkingsbloedding??? Terwijl ik vanaf 17nov ( laatste negatieve test) op 1xdgs 1 estradiol 2mg zit!!! maar volgens hun kan het echt geen kwaad kon. Ik was hier best van geschrokken want de vorige keer toen ik zolang op 1 tablet etradiol zat had ik dat niet, maar goed ik vertrouw GG nu maar na dat ik 2x te horen heb gekregen dat het geen kwaad kan.

Over het immuunsyteem laten checken zit ik ook over te dubbe om naar de HA te gaan om dit na te vragen ( want ik heb geen milt meer wat met afweer te maken heeft, of dit ook gevolgen kan hebben voor je immuum) maar ik vind het moeilijk, want ik krijg dan het gevoel of je naar iets opzoek bent om te schuld aan te geven waarom ik nog steeds niet zwanger ben. Ik weet dat als je dit weet en je krijg dan evt prednisolon dan is het natuurlijk nog niet de 100% de gerantie dat je dan gelijk wel zwanger bent want met een cryo heb je maar gewoon 10% kans dat het slaagt en dat is natuurlijk errug weinig. Nu wil ik evt van jullie weten wat zouden jullie doen in mijn geval?? ( GG weet dat ik geen milt meer heb).

Ik merk wel dat ik er nog meer aan toe ben om verder te gaan en graag nog een kans wil om te proberen zwanger te worden, maar goed geduld is een schone zaak en hopelijk wordt dat ooit beloond.

@ Meiden ik wens jullie heel veel succes met alles en dat het allemaal voorspoedig mag verlopen.

Fijne dag allemaal en tot snel.

XXX

Geplaatst

Lieve Corina,

Ik zou het in jouw geval zéker doen. Je moet niet zo denken hoor, dat je ergens de schuld aan wil geven, want dat is niet zo.

We zijn allemaal met hele ingrijpende behandelingen bezig, die we ten volle willen benutten ;-)

Je kunt beter alles onderzoeken en dat blijkt dat alles goed werkt, dan dat je pas na jaren erachter komt dat je immuun te hard zou werken.

Nu nog kun je er zelf zoveel mogelijk aan doen om alles zo optimaal mogelijk te maken. Alsof elke TP onze laatste kans is.

(vaak is het dat zelfs ook nog..)

Ik zeg: gewoon doen! Meteen bellen voor een afspraak. Het wordt vergoedt zover ik weet, als je huisarts het aangeeft te willen doen.

En ik volg je al snel, want ik wil het ook weten. Ik wil niet achteraf horen dat geen enkele emmy ooit een kans heeft gehad, ieuw!

Maar goed, hier is iedereen vrij in hoor, ik snap ook wel dat mensen isschien geen onnodige onderzoeken willen doen. Respecteer ik ook.

Verder gaat het hier heel goed Corina, dank je wel. Hoe voel jij je?

Nog een maandje dus. Dan hopelijk meer nieuws, eindelijk..

Het lijkt wel alsof je een soort van doorbraak'bloeding' hebt gekregen. Ook al hoog je je Estradiol niet op, je BMS reageerd er wel op, lijkt mij. OOk al zal hij niet heel erg doorgroeien, het blijven hormonen. Toen ik heel lang geen cyclus had gehad (echt 2 jaar) toen had ik ook een BMS van 11 mm (!) dus er gebeurd echt wel wat beneden.

Ik zou wel benieuwd zijn naar de dikte van je BMS. Heb je verder geen buikklachten?

xx

Geplaatst

Wij rijden waarschijnlijk maandag naar barcelona als we een telefoontje krijgen dat de cryo's goed uit de ontdooi komen. Spannend en dat woensdag tp, op dag van van de embryo's dan schijn je meer kans te maken ofzo. Succes iederen.

Geplaatst

Hi Corina,

Ik ben het eens met Freggel, ik zou ook even een echo doen om je bms te checken. De keer dat ik die bloeding kreeg ook van de progynova was omdat ik er te lang aan was en mijn bms was naar 19mm gegaan dus veeeel te dik. Voor een tp moet het eigenlijk tussen 9-13 mm zijn.

Als je kan zou ik ook voor de prednisolon gaan, ik heb het dit keer ook gekregen en kijk ben nu 12 weken zwanger en dat na 4 jaar. Dit is de eerste keer dat ik het heb gekregen maar oh wat ben ik blij en ik moest het nemen tot 10 weken zwangerschap, vanaf de dag van tp.

Heel veel succes met alles en ja beloond zal het dan hopelijk ook worden, ik geloofde er zelf ook nog in en uiteindelijk is het beloond terwijl ik ook zo ongeveer klaar was met alles.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hoi lieve meiden.

@Doorzetterje: Jeetje rot om te lezen dat je geen goeie ervaring heb gehad in Spanje. Maar heel goed dat je de knoop heb door gehakt en iets anders heb gevonden/ aan het zoeken bent. Meis ik wens je heel veel succes. Hier gaat verder alles goed hoor dank je.

@ Freggel: Bedankt voor je advies precies het zetje die ik nodig had. Ik ga binnenkort/ snel een afspraak maken bij mijn HA. Ik heb verder geen buikklachten ofzo.

@Syvie: Heel veel succes en ik duim voor je in Spanje. Denk aan je.

@ Mineut: Bedankt voor je reactie.Hoe voel jij je? Ik heb 2x GG gebeld en te horen gekregen dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Dus ga ik maar daar vanuit, maar ik vind het ook vreemd dat ik niet ff een echo krijg om te kijken hoe mij BMS is maar goed de ass heeft dezelfde arts gesproken bij wie het laatst ben geweest.

Meiden fijne avond.

xxx Corina.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden