Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

na een geweldige vakantie achter de rug te hebben, zijn we dan nu ook gestart sinds 5 dagen met de progynova.

Gisteren nog in het EMC geweest en een echo gehad en mijn BMS is 4mm, moet min 8 mm zijn volgens de gyn. dus ik ben na gisteren 4 tabletjes te hebben geslikt al op de helft. Een max aan BMS is er niet, hoe meer hoe beter voor de innesteling.

Wrs gaat onze donor overmorgen met de hormonen beginnen ( ligt aan wanneer haar ongi begint). Ik ga de spuiten zetten bij haar, omdat ze dit zelf niet fijn vind om te doen, maar dat vind ik niet erg om te doen.

Omdat ik 14 dagen op vakantie ben geweest heb ik veel gemist, daarom wil ik iedereen die een TP gehad heeft en nog moet testen s6 wensen.

Iedereen bij wie de test neg. was, sterkte en hopelijk komt het de volgende keer goed

Iedereen die ook bezig is met de opbouw van BMS hopelijk groeit het bij jullie ook goed en hebben jullie straks ook een goede TP

Ben wel bang voor de TP, bang dat het zeer doet, niet goed wetende wat er me te wachten staat.

En zijn er bijwerkingen bij de progynova?? bijv. lage buikpijn, krampen, vloeien etc. ( ik heb nergens last van op dit moment hoor, gaat goed tot dusver)

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi sannemiek,

de tp hoef je je niet druk over te maken, ik vind dat altijd en fluitje van een cent.

het enige wat een beetje ongemakkelijk is is het inbrengen van de eendenbek, maar verder voel je niets. het kathetertje wat ze inbrengen met de embyos is zo klein dat je dat niet eens verneemt. je kijkt gewoon lekker mee op het scherm hoe ze ze plaatsen.

de bijwerkingen die ik altijd van de progynova heb is dat ik onwijze hevige hoofdpijn krijg, maar verder geen rare dingen.

succes met het traject en als je vragen hebt dan horen we het wel.

groetjes mireille

Geplaatst

Inderdaad, een tp stelt echt niks voor. Bij ons kun je alleen niet meekijken. Maar ikzelf voel er helemaal niks van.

Hier witte testen op wd 6 en 7...

Mireille, heb je al getest? En?

Sannemiek, succes met de voorbereidingen!

Corina, hoe is het met jou?

Geplaatst

Goede morgen allemaal!

Sannemiek, jij voelt er niets bij TP. Het is heel snel en pijnloos. Ik kon niet meekijken, maar het schijnt dat het meestel mogelijk is. Veel succes!

Lizzy, wat vervelend van de witte strepen op wd 6 en 7. Maar is het niet te vroeg geweest? Ik moet pas na 10 dagen testen met een 5 daagse emmie. Ik ga voor je duimen dat over een paar dagen heb je geen witte strepen meer!

Mireille, heb jij al getest? Jij zou toch gisteren testen? Laat aub weten! Spannend. Veel succes!

Sas! Weet je al de datum in oktober?

Iedereen heel veel succes en fijne dag vandaag!

Met vriendelijke groet, Nathalie

Geplaatst

even een vraag, ik heb net een beetje slijm verloren met een paar druppeltjes helder bloed. is dit normaal als je net bezig bent met de progynova. heb vandaag mijn 5e tablet genomen en morgen moet ik er 2 slikken.

ikhoor graag van jullie, anders bel ik morgen wel even voorde zekerheid naar het zkh.merk ht alleen naar het plassen als ik het schoonmaak.

Geplaatst

dag dames,

sorry voor mijn late reactie, heb de hele middag met mijn ziel onder mijn arm gelopen. zoals jullie misschien wel begrijpen zijn we niet zwanger.

kan het nog niet zo goed plaatsen en weet eigenlijk niet zo goed waar ik heen moet met mijn gevoel, het gaat alle kanten op.

moeten alles weer oprapen en bij elkaar vegen en dan komen we er ongetwijfeld wel weer uit, dat is ons al zo vaak gelukt, maar nu zie ik dat lichtje nog even niet.

sorry voor mijn negatieve uitingen......

voor iedereen toch een fijn weekend.

liefs mireille

Geplaatst

Nou Mireille, hier hetzelfde. Testen blijven hagelwit. Hoe makkelijk ik me er vorige keer overheen kon zetten, zo moeilijk vind ik het nu....

Laat het maar even toe zou ik zeggen, het moet er toch uit. (Hebben jullie uberhaupt nog cryo's?) Sterkte meis.

Sannemiek, ik heb nooit wat bloed verloren met progynova. Wel soms wat helder slijm. Ik slikte 3 dd 4 mg, dus das best veel. En dan was mijn BMS nog maar tussen de 6-9 mm. Bij ons zeiden ze trouwens dat TE dik ook niet goed is (denk aan 13 mm of meer ofzo). Het gaat er vooral om dat het mooi is opgebouwd uit drie laagjes. De ene heeft nou eenmaal dikker dan de ander. Nu trouwens zonder hormonen zat ik al op 7 mm op cyclusdag 10.

Maya, bij jou is dat ook zo'n issue he met dat BMS. Zo klote dat dat dan gewoon niet dikker wordt... Van de andere kant ben je wel een keer zwanger geweest dus je zou toch zeggen dat jij het misschien gewoon met minder afkan.

Hoe staat het er nu voor?

Chantal, hoe is het nu met Thomas? Wat vervelend zeg, dat jullie zulke enerverende weken achter de rug hebben!

Sas, welkom thuis!

Freggel, knuffel!

Liefs Lizzy

Geplaatst

Ben dus gewoon ongi geworden. Heb het zkh gebeld en de gyn. zei dat het door het stoppen van mijn vorige hormoontabletten komt, maar dat dat normaal is. Ik kan gewoon doorgaan met de progynova. Zodra de donor ongi is geworden, moeten we bellen en dan naar een dag of 6 beiden komen voor een echo. ( voor haar om te kijken hoe de follikels groeien en bij mvoor mijn BMS).

De donor is nog niet ongi, ik verwacht morgen een telefoontje van haar. Als zei morgen ongi word gaan we overmorgen bij haar spuiten met puregon.

Ben best wel opgelucht dat het niets raars is.

Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige bericht.

Lizzie en Mireille, jammer dat het dit keer niet gelukt is. Hopelijk zijn er nog cryo's over en lukt het de volgende keer wel, het is jullie gegunt.

sas, welkom thuis hoor.

Geplaatst

Mireille en Lizzy, sterkte voor jullie!!!

Gelukkig Sannemiek dat het niet erg is. Veel suc6 voor jullie.

Lizzy, w.b.t. mijn BMS. Toendertijd bij die tp (febr '11) was het 6.8, maar in het prille begin was het al mis. En aangezien ik niet uit mijn eigen ongi werd, leek het er dus op dat ik zwanger was!!

Momenteel groeit het BMS erg slecht, het lijkt erop dat mijn lichaam niet meer goed op de medicijnen reageerd.

Het begint met 5.9 en daarna zakt er steeds verder in, er zit geen stijgende lijn meer in.

Nu afgesproken dat als het bij de volgende BMS meting 5.9-6.0 is dat we voor de TP gaan.

Ik trek het niet lang meer, en als ik er dadelijk helemaal doorheen zit ben ik nog verder van huis.

Ben nu aan het afbreken, dan weer opbouwen en hopelijk rond 25 sept. weer een nieuwe BMS meting.

Geplaatst

Maya, ik snap je helemaal. Het is ook een strijd die, als je m niet wint, je ontredderd achterlaat. We hopen allemaal op de hoofdprijs maar helaas blijft 50% kinderloos achter. Ik begin ook steeds meer te voelen dat het einde in zicht komt. Rotgevoel!

Door de behandelingen wordt je een soort van uitgeknepen als een spons, hoe ver moet je gaan? Tot je helemaal uitgewrongen bent? Wie ben je dan zelf nog en hoe sta je samen dan nog in het leven? Ik snap dat mensen na jarenlange behandelingen zonder succes de brui eraan geven. Gewoon om iets af te sluiten en door te kunnen gaan. Zijn er voor jullie nog andere opties, mocht de laatste poging niet lukken(adoptie, pleegzorg?)? Sterkte iig en veel kracht voor de laatste hoop!

Nathalie en Sannemiek bedankt.

Geplaatst

Meiden wat een trieste berichten weer ik had zo gehoopt hier weer is goed nieuws te lezen bah ik gun het jullie zo vooral jullie die eerst al de klap krijgen dat het met eigen eicellen niet gaat lukken en dan nu steeds weer die terleurstellingen .... Meiden denk aan jullie ook al ben ik hier zo verrekte weinig.

Lizzy je vroeg hoe het met ons mannetje is nou niet zo goed hij ligt sins woensdag weer in het ziekenhuis en ze weten niet zo goed wat hij heeft....

1 ding weten ze al wel en dat is dat zijn strottehoofd nog te slap is maar wat daar aan te doen is en of het vanzelf beter word weet ik nog niet als he goed is horen we maandag meer maar hij moet zeker nog 1,5 week blijven. En hellaas mag ik niet blijven slapen en dat vind ik nog een van de moeilijkste dingen ( ach ik mag niet klagen jullie staan nog steeds met lege handen terwijl ik het jullie zo gun)

Geplaatst

Goedemorgen,

Vandaag bij mij wd 10, ik heb geteste (3 testen), niet zwanger! Het is mij eerste ECD en weet dat er zo weinig vrouwen al de eerste keer zwanger raken. Ik wist dat het teleurstelleng zou zijn, als het bij mij niet lukt, maar ik heb mijn reactie echt niet verwacht. Ik voel me gelemaal depri, ik heb nu al 1 uur lang gehuild en kan gewoon geen plek vinden. De arten waren zo positief met de 50% slagkans.

Met vriendelijke groet, Nathalie

Geplaatst

lieve nathalie en lizzy, weet wat jullie voelen. we hopen toch allemaal op een klein wondertje. en doet iedere keer weer pijn als je met lege handen staat. heel veel sterkte.

chantal ik hoop dat je snel wat meer weet over je kleine mannetje, en je mag best klagen hoor. dat wij met lege handen staan wil niet zeggen dat jouw zorgen en verdriet om je ventje minder belangrijk zijn. heel veel sterkte met alles.

alle andere dames bedankt voor jullie steun.

we hadden helaas geen cryos, dus als er geen donateur opstaat of de postcodeloterij voorbij komt denk ik niet dat we nog een keer het geld bij elkaar kunnen krijgen om nog een poging te wachen, en wat we ons nu afvragen.... waar houd het op.

hier zei ooit wel eens iemand dat er meer moed nodig is om te stoppen dan om door te gaan, nou ik kan je vertellen.... dit is zo waar!

Geplaatst

Hoi meiden,

Nog steeds volg ik met veel interesse jullie behandelingen en nu lees ik dat weer veel meiden een teleurstelling te verwerken hebben gehad. Het blijft een ongelooflijk zwaar proces en als je dan uiteindelijk ook nog met lege handen staat is dat erg verdrietig. Vijftig procent slagingkans per poging lijkt voordat je begint zo veel, maar als je eenmaal weer in de molen zit dan realiseer je je dat dat ook direct vijftig procent kans geeft op een teleurstelling.

Met mij gaat het goed (ik vind het lastig om dit op te schrijven, omdat ik nog maar al te goed weet hoe het voelt om te lezen dat andere vrouwen wel succes hebben terwijl je zo verdrietig bent na weer een teleurstelling). Ik ben vandaag precies 18 weken zwanger en deze week hebben we al de 20-wekenecho. Dat vind ik heel erg spannend omdat ik nog maar een zeer bescheiden buikje heb en de angst blijft. Ik merk dat ik deze zwangerschap ook echt anders beleef dan vrouwen die "even zwanger worden". Ik ben helemaal niet bezig met het kopen van spullen of het feit of het een jongen of een meisje is. Ik vind alles prima als het maar goed gaat. Ik las pas op dit IVF-forum weer een verhaal van iemand die na veel moeite zwanger is geworden en nu toch wel heel heel graag een meisje wilde; van dat soort verhalen spring ik bijna uit mijn vel en dan denk ik toch direct aan jullie! We houden het maar op de invloed van de hormonen.

Ik hoop dat er binnenkort voor jullie allemaal betere tijden aanbreken. Stiekem gun ik jullie toch allemaal net iets meer dan alle andere vrouwen een zwangerschap.

Liefs,

Djanne

Geplaatst

Beste Mireille,

Bedankt voor je reactie. Het voelt heel erg dat het niet gelukt is. Dus ik kan me voorstellen hoe je voelt vooral als je al zover gekomen ben dat je overweegt om te stopen. Ik weet dat ECD heel erg duur is, dus op bepaalde moment binnen kort zou het voor ons ook moeten ophouden. De 1ste ECD is bij ons niet gelukt. De zaad van mijn man is heel erg slecht, dus gaan wel voor de cryo TP maar als het niet lukt, overwegen we een embyodonatie ivm de zaad kwliteit. Bij het ziekenhuis Ava Peter in St.Petersburg kost embryoadoptie €3990 voor 2 verse embryo's en €2880 voor 2 cryo embryo's. Als je een aantal maanden spaart, dan moet het toch wel lukken! Ze doen het tot je 50ste. Succes rate 70% met verse en 50% met cryo. Misschien is het wel een optie voor jullie? Kijk op het site http://www.avapeter.com Ik hoop dat jij je kinderwens niet opgeeft. Mischien is de embryoadoptie financieel gezien een uitkomst. Mijn man vindt het helemaal niet erg, en is overtuigt dat hij het van het kind van de embryoadptie net zo veel gaat houden.

Beste Djanne,

gelukkig dat bij jou alles goed gaat! Heel veel succes! En zeker is het heel erg prettig om te lezen dat het goed gaat :-)

Heeft iemand de embryoadoptie meegemaakt en wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt! Groetjes, Nathalie

Geplaatst

Nathalie,

Na een mislukte ecd zou ik nog niet de conclusie trekken dat het aan het sperma ligt. Wij hebben ook te maken met zeer slecht zaad. Mijn man moet doneren op de dag van de punctie omdat het ontdooid van te slechte kwaliteit is. Volgens de embryologe in Spanje heeft het sperma relatief een kleine invloed op het al dan niet slagen van de poging. Door gebruik te maken van icsi omzeil je de slechte kwaliteit vrijwel geheel. Natuurlijk kan het de reden zijn van jullie mislukte poging, maar die conclusie lijkt me nu echt voorbarig. Ik twijfelde na de twee mislukte pogingen ook sterk, maar ben heel blij dat we toch gekozen hebben voor nog een poging met het zaad van mijn man. Nu heeft het kindje immers toch voor de helft onze genen. Jullie hebben nu zelfs cryo's en dat zegt toch ook iets over de kwaliteit van de embryo's.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat je meer onderzoeken wil naar de kwaliteit van het baarmoederslijmvlies. Volgens onze gynaecoloog is dat wel een heel belangrijk onderdeel van het slagen van een poging.

Succes!

Djanne

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ik zag dat je op WD 10 al een test gedaan hebt. Normaal doe je dit toch pas op WD 14, als je daarvoor test, dan is de test niet geheel betrouwbaar is tegen ons gezegd. Zou dus als ik jou was over 4 dagen nog eens testen.

Wellicht dat je wel zwanger bent, al wil ik je geen valse hoop geven.

Geplaatst

Hahaha, Chantal, ik moet wel lachen om je ticher die je hebt gemaakt bij pregnology.com

is toch best knap dat je nu 48 weken en 4 dagen zwanger bent. volgens mij klopt de datum niet helemaal.

Sorry maar is eigenlijk off topic, maar mijn oog viel er ineens op.

Geplaatst

Beste Djanne,

Bedankt voor je reactie. Jij hebt gelijk. Het hoef niet aan sperma liggen. We hadden ICSI. En de erste poging moet ik, volgens mijn man, als een generale repetitie zien... Toch blijft het pijnlijk.

Ik heb zaterdag bloed voor hCG laten prikken, morgen heb het uitslag. Daarna moet weer de arts bellen om die door te geven en ga ik gelijk volgende cryo TP in oktober/november inplannen. Als ze oed ontdoien, hebben nog cryo's voor 2 TPs.

Ik wil wel inderdaag de endometrium laten onderzoeken. Maar voor zover ik hrt begrijp, is hysteroscopie de einige optie. Of zijn er nog andere onderzoeken? Heb jij enig ervaring hiermee?

Hoe gaat het met jou? Hoe voel je je? Heb je veel zwangerschapsklachen? Wanner is je volgende echo?

Heel veel dank! Groetjes! Nathalie

Geplaatst

Beste Sannemiek,

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook op advies van de arts bloed voor hCG zaterdag laten prieken, morgenmiddag krijg ik het uitslag en dan moet weer de arts bellen. Ik heb vandaag 3 testen gedaan, maar ik ga morgen nog een keer doen, echter als de bloedtest ook negatief is dan heeft het geen zin om verder te testen.

Ik heb me hier al bij neergelegd. Als ik de arts morgen bel met het uitslag, ga ik gelijk de cryo TP inplannen voor okt/nov. Hopelijk, meer geluk volgende keer :-)

Groetjes, Nathalie

Geplaatst

Lieve Mireille,

Hoop zo dat er, op welke manier dan ook, dingen op jullie pad komen waardoor je verder kunt, maar kan me zo voorstellen hoe verdrietig jullie nu zijn.

Stoppen is zoveel moeilijker dan doorgaan, maar ik gun jullie zo een nieuwe poging!

Dikke knuffel,

Djanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden