Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Corina, balen meid dat het weer niet gelukt is. Hoop dat je een goed gesprek hebt bij GG. Knuffel voor jouw.

Sannemiek, bij de allerlaatste TP in oktober had ik daar ook last van. Heb toen ik een zalfje gekregen wat gelukkig wel hielp. Heb het voor die tijd ook nooit gehad.

Liefs Mya

Geplaatst

Hoi allemaal,

Weet iemand of er een arts is in Nederland met wie je in gesprek kunt over de kliniek on cyprus. Wij vinden het wat vreemd voelen om zomaar te gaan... En de percentages van geslaagde behandelingen lijken zo onmogelijk hoog...

Groetjes An

Geplaatst
Goedenmorgen lieve meidenen.

Ik heb voor de vorm vanmorgen nog een testje gedaan maar ook deze was omowit dus ook deze poging is dus weer mislukt :

Straks Geertgen bellen om dit door te geven en een telefonische afspraak maken met dr. W om te bespreken hoe nu verder.. Ik ben benieuwd ik hoop dat we er iets mee berijken maar heb mijn twijfels ik hou jullie op de hoogte.

fijne dag iedereen.

sorry voor ego bericht de volgende keer zal ik weer op iedereen reageren heb er ff geen puf voor..

Wat verschrikkelijk!! Heel veel sterkte en een grote knuffel!:hugg:

Geplaatst

Verder nog een vraag. Ik ben sinds afgelopen zondag weer begonnen met de U.trogestan bollen. Echter nu heb ik sinds gisterenavond ineens last van een jeukerig en branderig gevoel daar beneden. Ik heb zelf even naar de huisarts gebeld om te vragen of het schimmelinfectie kon zijn en ik heb daar nu dus ook een tablet voor gekregen.. Echter bij de apotheek zeiden ze dat het ook overgevoeligheid kan zijn van de bollen omdat het niet fijn is die daaronder in te brengen en dit een bijwerking kan zijn. Dit kan zo maar ineens opkomen volgens de apotheker. Ik heb dus nu zo'n tablet voor schimmelinfectie en een tube met zalf gekregen om te smeren en de jeuk te verzachten.

Zijn er hier meer meiden die na een aantal keer die bollen gebruikt te hebben ineens zo overgevoelig reageren??

De medicatie kan gelukkig geen kwaad voor mijn BMS die ik heb opgebouwd, dus de TP kan als ons ijsbeertje goed ontdooid donderdag gewoon doorgaan.

Ik had dat zelf niet, maar kan vast wel. Gelukkig maar dat de meds geen kwaad kunnen voor je bms. Dus donderdag alweer de tp? Snel hoor. We duimen voor je ijsbeertje...:gekruiste vingers 3

Geplaatst

Bootje, zie je...die zon he....word je helemaal vrolijk van!!

Nu ff paar dagen wat minder weer...maar in t weekend weer mooi! Dat straalt heerlijk op je door!!

:CYBER_HUGS:

Sannemiek en Corina, ja ik houd jullie op de hoogte! Alles goed. Laatste test vandaag gehad. Zeer pijnlijke pap test, maar ja, voor goed doel.

Freggel, nog 6 dagen...

:positive energie:

Geplaatst

An, die slagingsprecentages zijn inderdaad hoog. Maar dat zijn alleen de cijfers van mensen die een positieve test hebben. Het zijn niet de levendgeborenen. Dat bestaat niet. Een deel krijgt nog een Mk of het is een biochemische zw.

Ik denk dat de kans op een kind uiteindelijk rond de 75% is. Dus wijkt niet super veel af van Spanje oid.

Maya, hoe gaat het met jou wijffie? xx

Mees, thx. Ja...we tellen de dagen. Nog 5 nachtjes....

Sannemieke, ik herken het niet. En ik gebruik de bollen al heel lang. Succes ermee, lijkt me naar!

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Ik wil jullie bedanken voor jullie lieve reactie's bedankt.

@ Sannemiek: Sorry ik kan je ook niet helpen heb er ook nooit last van gehad. Fijn dat het geen invloed heeft op de BMS . Heel veel succes morgen ik duim heel hard voor je dat je morgenochtend goed nieuws krijgt en dat je mag komen voor een TP. Wanneer hebben ze het uit de vriezer gehaald??

@ Lizzy : Dank je fijn om weer iets van je te lezen. Hoe is het met jou?at?

@ Mees: Dank je. Fijn dat bijna alle onderzoeken voorbij zijn en hoe nu verder?? Hoe is het met kleine meesje??

@ Freggel: Dankje xx

@ Tool : Jij ook bedankt xx

Gister eind van de middag begin van de avond belde dr. Wissman vertelt wanneer we evt weer een TP wilde of het mogelijk was en dat kon, afgesproken wanneer voor een BMS check klaar. Toen zei ik dat ik nog wat anders wilde bespreken, Uitgelegd hoe blij ik ook ben met deze kansen en het een kwestie van geluk is en dat er leven in moet komen en dat daar niemand invloed op heeft maar of het mogelijk was om na het ontdooien nog 1dag langer te wachten om te kijken hoe de embryo zich zou ontwikkelen omdat ik toch elke keer een apart gevoel had met een terugplaatsing van elke keer een 2cellig embryo hoe goed het evt begin statium ook is.

Hij zie gelijk "nou mevrouw dat kan ik voor u regelen". Ok ik gerust gesteld.

Ik weet dat het geluk hebben is en dat een kwaliteit embryo niet altijd iets hoeft te zeggen omdat "Het" kan maar voor nu geeft het mij een gerust stelling dat er 1dag langer gekeken wordt hoe de embryo het doet.

Nu eerst deze mislukt poging een plaatsje geven en mijn ongi afwachten en dan met een goede moed maar de volgende poging in mei zie handtekening.

Meiden fijne dag allemaal.

xxx

Geplaatst

Hallo Lieve meiden,

gelukkig is het branderig gevoel al stukken minder, nadat ik de tablet voor schimmelinfectie heb gebruikt. Ook de zalf heb ik nu een paar keer gesmeerd, maar vandaag gebruik ik verder niets meer buiten de bollen om. Ik heb dus gelukkig al minder last. Het zal dus wel een schimmelinf. geweest zijn ben ik bang.

Bedankt in ieder geval voor de lieve woorden en het meedenken.

@Corina, Ze hebben vandaag de embryo uit de vriezer gehaald, dan kijken ze hoe hij het doet en bepalen morgen nog een keer of hij het nog steeds goed doet en teruggeplaatst kan worden. Er zijn bij ons 8 cellige embryos ingevroren. De Embryos, worden na de punctie namelijk eerst 3 dagen bevrucht weggezet in een speciale kast en dan wordt bepaald welke teruggeplaatst word en welke er evt. ingevroren wordt.

Erg spannend dus weer of ons ijsbeertje het blijft doen en of we een tp gaan hebben.

houdt jullie op de hoogte.

Geplaatst

Hi Sannemiek,

Helaas heb ik hetzelfde gehad als jij met het gebruik van de utrogestan! Zowel bij de cryo als bij de laatste verse IVF... Bij de cryo nog naar de huisarts geweest maar hij twijfelde of het wel een schimmelinfectie was (ook lastig te zien met de prut van de bollen!). Ik durf het niet meer aan om de utrogestan te gebruiken en heb nu Crinone-gel voorgeschreven gekregen. Nog niet kunnen gebruiken maar dit schijnt een goed alternatief te zijn voor de bollen!

Prof gaf aan dat het inderdaad geen invloed zal hebben gehad op de kans van slagen maar vond het niet verstandig om bij een dergelijke reactie langdurig de bollen te blijven gebruiken. Da's nu voor jou niet zo fijn om te lezen maar ik wil je gewoon eerlijk vertellen wat haar advies was!

Voor nu sterkte ermee!

lieve groet,

Geplaatst

He Sannemieke,

heel veel succes morgen, hopelijk zal alles goed gaan. Denk aan je en zal voor je duimen...

corina dikke knuffel voor jou..

liefs bootje

Geplaatst

Ja klopt! Ik had t net al gezien en verbeterd. Typte per ongeluk Corina maar bedoelde Sannemiek. :happy8: Ik had nml net nog even mijn berichtje ervoor gelezen en daar stond Corina in...bleef schijnbaar in mijn hoofd hangen.

Geplaatst

Hallo dames,

Helaas weer slecht nieuws gehad van het ziekenhuis.

De embryo had zich niet verder gedeeld en kwam dus ook niet in aanmerking voor TP.

Heb onze donor nog gesproken en ze weet as maandag pas of ze nog een keer wil of niet. ( twijfel wel, want de eerste twee keren was de oogst niet groot en liep het op niets uit). Als ze wil, moet het ook volgens haar planning gaan, want ze wil dan pas in September weer. Dus ik weet niet waar we nu goed aan doen.

Ik zat zelfs ook te denken of Gent misschien een oplossing is, maar weet niet of ze daar met een eigen donor werken of niet. Want een eigen donor vinden dat is geen optie meer.

Iemand suggesties voor andere opties. We hebben niet heel erg veel financiele middelen. Dus het is erg lastig en ik weet op dit moment niet goed wat ik moet denken en doen...

Geplaatst

Sannemieke, wat klote.....kan niets anders voor je doen dan een digitale knuf! X

Geplaatst

Geertgen heeft wel donoreicellen, als je werkt op basis van wederkerigheid (bijv je man doneert zaad) kom je hoger op de wachtlijst, maar een wachtlijst is er iig, dus weet niet of je eerder aan de beurt kan zijn dan september. Ik kan me voorstellen dat je donor het wel op haar schema wil, want ze is er wel 1-1,5 maand mee zoet (prikken, onderzoeken, punctie en de napijn van de punctie).

Geplaatst

@ Sannemiek: Jeetje meis wat en verschrikkelijke domper zeg ( zachtjes uitgedrukt ) wat vind ik dit erg voor jullie zeg bah. Meis een hele dikke knuffel voor jullie..Ik weet niet wat je allemaal wil weten van Geertgen. Stuur mij maar gerust een pb'tje als je er aan toe bent en ik zal ze dan proberen te beantwoorden voor je.xx CorinaNogmaals dikke knuf..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden