Ga naar inhoud

echo foto's geslachtsbepalingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik open dit topic na aanleiding dat we gisteren een echo hadden om te kijken of er evt als iets te zien zou zijn van het geslacht.

Nou na 5 min goed controleren vertelde de vrouw me dat ze zeer zeker wist dat we een zoontje zouden krijgen.

Maar ben toch wel een beetje "bang" tussen haakjes want het maakte ons absoluut niet uit wat het was, maar dat het niet klopt.

Zal als eerste die van mij zetten:Foto-VWVU84DF.jpg

Foto-LIRDXNOI.jpg

Geplaatst

mmm, ziet er wel uit al iets tussen de beentjes hahahaha

Ik heb mijn echo foto opgezocht en zo zag het er bij ons ook uit....

Ik denk dat het toch echt een ventje is....

xxx

Geplaatst

wij krijgen een meisje en dan zie je alleen streepjes en echt niets tussen de beentjes:) zal straks ff een foto plaatsen.. maar bij jouw heeeeeel duidelijk een jochie hoor:D

Gast estrhalita
Geplaatst

Duidelijk een jongentje. Zo zagen ze er bij mij ook uit. En het komt trouwens maar weinig voor dat ze zeggen een jongetje dat je een meisje krijgt, maar wel veel vaker anders om. 2 vriendinnen van mij zouden volgens de echo een meisje krijgen, maar kregen vol verbazing uiteindelijk een jongen. Ellende dan hoor, want al die kleertjes. kamertjes etc etc

Geplaatst

Nou we waren gisteren helemaal verbaasd maar nu echt wel blij.

Mijn voorgevoel zei een meid en met deze behandeling word het ook vaak een meid.

maar nee hoor hihi

Heb extra naar de zogenaamde nub laten kijken en idd een jongen:D

Ik ben benieuwd naar jullie foto's :D

Bedankt voor de lieve reacties!

xx

Geplaatst

Nou ik ben van de week ook erg geschrokken!

Bij de 20-weken echo is ons verteld dat we een jongetje krijgen...er was inderdaad iets te zien op de echo dus oké.

Schrok ik van de week toch een keer 's nachts wakker, had zo'n duidelijke droom gehad dat men het toch verkeerd had gezien op de echo. Ik was er op dat moment echt van overtuigd dat het inderdaad een meisje zou worden hahaha. Eigenlijk best wel stom maar ik denk dat ik volgende week bij de controle toch nog maar even navraag of het inderdaad een jochie word of niet ;-)

Geplaatst

Ja voor mij ook duidelijk een jongen. Lijkt totaal niet op de echo van ons wondertje in de buik, van het andere geslacht dus, en ik heb meerdere echo's gehad en heb nooit wat tussen de beentjes gezien ;-)

Geplaatst

Ik kan echt niet zien wat wat is, zie al niet wat een beentje ofzo zou zijn.

Daarom heb ik natuurlijk met al die echo's van Bo niet gezien dat ze een meisje was. Ik had namelijk om de twee uiterlijk drie weken een echo en op het laatst iedere week...... Beetje kippig dus.

Geplaatst

Hey Arzu!

Wat leuk een knul!

Nu heb je in ieder geval lang genoeg te tijd om over een naam na te denken...

Ik zou niet weten waar ze het allemaal aan kunnen zien, maar goed ben ook (nog) geen ervaringsdeskundige hierin haha

Dacht eigenlijk dat ze pas bij de 20 weken echo het geslacht van het kindje pas goed konden zien. Deze is met 14 weken toch?

Heb je nu nog een echo binnenkort of pas bij week 20.

Gaat verder alles goed met je/jullie?

Geplaatst

Hey sanna,

Ja gyns zeggen het vaak pas vanaf 20 weken.

Je moet het zo bekijken , rechts het kontje de lange dingen de benen ( boven en beneden) en dan daar tussenin zie je iets zitten niet te missen haha.

Vandaag onverwacht rood bloed en vliesje.

maar gelukkig was het niks zijn naar de spoed gegaan en die hebben een echo gemaakt.

Waren toch wel in alle staten.

xxx

Geplaatst

Wel knap dat ze met 14 wkn al kunnen zien dat het een jongetje wordt. Bij ons konden ze in het zh met 17 wkn nog niet zeker zeggen wat het wordt.

Maar wat je zegt; gezondheid gaat boven alles en dat wordt het vanzelf een heerlijk mooi mensje.

Geniet van je zwangerschap.

lfs, Stéphanie

Gast Sannie66
Geplaatst

Arzu,

Ik heb het ´geluk´ gehad dat ik zowel een vlokkentest (die geen eenduidig beeld gaf) en daarna een vruchtwaterpunctie heb laten uitvoeren. Hieruit kwam dus met 14 weken uit dat ons kind 2 X-chromosoompjes heeft... dus een meissie.. maar goed ook, wat afgelopen dinsdag bij de 20-weken echo had ze constant een handje tussen haar beentjes...dus niet te zien..

Nb. ik ben niet zo goed in 'lezen' van echo-foto's, dus kan je ook niet helpen bij die van jou helaas..

Geplaatst

Duidelijk een jongen.. zie hier onze echo van Julian..

783454387_5_tqID.jpeg

Deze is wel van iets dichterbij.. maar duidelijk dat het een jongen is.. en het is idd ook een jongen geworden. maar het kan idd zijn, dat ze bij 14 weken nog niet alles 'dicht' is gegroeit zoals de gyn bij ons zei.. daarom hebben we ook bij 19weken een geslachtsbepaling laten doen.

geniet van je zwangerschap!

Geplaatst

Hey Arzu

Het is idd een jongetje kun je heel goed zien je ziet duidelijk een plassertje

Bij ons was die ook zo duidelijk te zien maar dan van de zijkant

Liefs Elvira

Geplaatst

sorry maar ik heb er totaal geen kijk op. Wij wisten niet wat het werd dus hebben nooit op hoeven letten.

Mijn schoonzus in volgende week uitgerekend en die krijgen volgens de verwachtingen een meisje, maar dat zou toch schrikken zijn als het toch ineens een jongen blijkt te zijn.

Geplaatst

een zoon arzu, geweldig!

ben er jaloers op dat je het al zo snel weet!!

ik had met 15 weken ook een echo van onze twins en ze wilde helaas niet mee helpen. de ene draaide zijn/haar rug naar ons toe en de ander had de bene gekruisd.

ik brand van nieuwsgierigheid en kan niet wachten tot we het weten.

over 2 weken weer een gewone echo en 2 weken erna de 20 weken echo. dan zullen ze in het zh extra hun best doen om te kijken of ze het kunnen zien. was het maar zo ver!!

moet ook zeggen dat ik op de foto het ook niet zie. heb de foto van onze dochter erbij gepakt en daar zie ik ook niks op, tja....

miep

Geplaatst

Miep wat geweldig een 2ling!!!

Hij hield in het begin ook zijn beentjes dicht:icon_biggrin:

je moet de foto zo bekijken, het kontje rechts, de lange 2 dingen boven en beneden zijn de benen en daartussenin:icon_biggrin:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden