Ga naar inhoud

Miss zwanger of niet ??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

14 juli was me tp en 30 juli dus vandaag is mij officiele test dag. maar ik had op maandag dus de 26ste bruine afscheiding en de volgende dag dinsdag werd het helder bloed en tot nu nog steeds ong. en ik had 2 x positief getest en daarna op dinsdag de 27ste negatief. en gisteren wou ik weten of ik nou zwanger was of niet. en had urine test gedaan in het ziekenhuis en was negatief. ik zei ik wil liever een bloed test doen zodat ik meer zekerheid had zegt ze nee dat doen wij hier niet. dus catharina ziekenhuis in eindhoven. dus toen zei ze het is mislukt je bent niet zwanger. en diep van binnen voelde ik van wel. maar ze wilt nog steeds geen bloed test doen. en toen zei ze als je weer opniew wilt beginnen dan moet je vanavond de pil in nemen dus femodeen. ik zei ok is goed ik de pil gelsikt gisteren en vandaag. en nu wil ik zooo graag weten of ik zwanger ben of niet ???? maar nu ik de pil slik denk ik niet meer dat ik zwangr ben toch??

Geplaatst

Het klinkt niet hoopvol. Een aantal negatieve testen achter elkaar. Ook al was het daarvoor 2 x wel positief.

Balen dat ze geen bloedtest doen, dan heb je echt zekerheid. En aan je huisarts vragen?? Zeg je gewoon dat je er helemaal doorheen zit en zekerheid wil??

Sterkte zeg.....

Geplaatst

Het kan zijn dat je eerdere testen positief waren door de Pregnyl spuit of een prille zwangerschap. Maar als het nu steeds negatief is, ben ik bang dat dit ook zo is.

Wat Witje zegt, je kunt je huisarts vragen een bloedtest te doen. Maar hou er rekening mee dat die minder ervaring hebben met HCG waarden in het bloed interpreteren en bovendien duurt de uitslag vaak meerdere werkdagen.

Sterkte, balen.

Geplaatst

Hallo Meiske11

Ik denk dat je echt moet vertrouwen op de reactie van het ziekenhuis, dat je vroeg positief getest hebt kan betekenen dat dat nog was op een restje pregnyl: 34 a 36 uur voor je punctie heb je dat gespoten of er is een innesteling geweest maar het is alsnog fout gegaan. Je hebt duidelijk bloedverlies en een negatieve test op je testdag.

Heel erg vervelend voor je, in ieder geval mag je snel oor voor de volgende poging, tenminste dat begrijp ik uit je verhaal (pil weer slikken)

sterkte en succes met het vervolg

groetjes

Babeth

Geplaatst
Het klinkt niet hoopvol. Een aantal negatieve testen achter elkaar. Ook al was het daarvoor 2 x wel positief.

Balen dat ze geen bloedtest doen, dan heb je echt zekerheid. En aan je huisarts vragen?? Zeg je gewoon dat je er helemaal doorheen zit en zekerheid wil??

Sterkte zeg.....

ik wil wel naar de dokter gaan maar slik nu al 2 dagen de pil femodeen weet niet of de test goed zal gaan?

Geplaatst
Het kan zijn dat je eerdere testen positief waren door de Pregnyl spuit of een prille zwangerschap. Maar als het nu steeds negatief is, ben ik bang dat dit ook zo is.

Wat Witje zegt, je kunt je huisarts vragen een bloedtest te doen. Maar hou er rekening mee dat die minder ervaring hebben met HCG waarden in het bloed interpreteren en bovendien duurt de uitslag vaak meerdere werkdagen.

Sterkte, balen.

ook al duurt het meerdere dagen het probleem is dat ik nu al 2 dagen de pil femodeen slik ik weet niet of de test goed zal gaan?

Geplaatst
Hallo Meiske11

Ik denk dat je echt moet vertrouwen op de reactie van het ziekenhuis, dat je vroeg positief getest hebt kan betekenen dat dat nog was op een restje pregnyl: 34 a 36 uur voor je punctie heb je dat gespoten of er is een innesteling geweest maar het is alsnog fout gegaan. Je hebt duidelijk bloedverlies en een negatieve test op je testdag.

Heel erg vervelend voor je, in ieder geval mag je snel oor voor de volgende poging, tenminste dat begrijp ik uit je verhaal (pil weer slikken)

sterkte en succes met het vervolg

groetjes

Babeth

hoi meiske74 ja dank je wel. de pil slik ik al 2 dagen. kan de dokter toch de test doen nu ik 2 dagen de pil slik? of is het nog te vroeg of te laat?

Geplaatst

Ik begrijp dat je via een (huis)arts je bloed wil laten prikken om aan te tonen of je wel of niet zwanger bent maar dat je twijfelt of dat wel kan omdat je weer de pil slikt?

het een staat los van het ander, als je zwanger bent dan maakt je lichaam het hcg-hormoon aan, dat is in je bloed te zien maar een zwangerschapstest geeft het ook aan.

Als je zwangerschapstest negatief is op de officiele testdatum en je menstrueert dan heeft een bloedtest geen zin en is deze poging voorbij, hoe erg het ook is.

Een huisarts zal ook geen heil zien in een bloedafname... sorry maar ik denk dat je deze poging echt uit je hoofd moet proberen te zetten en je richten op de nieuwe poging....

Geplaatst
Ik begrijp dat je via een (huis)arts je bloed wil laten prikken om aan te tonen of je wel of niet zwanger bent maar dat je twijfelt of dat wel kan omdat je weer de pil slikt?

het een staat los van het ander, als je zwanger bent dan maakt je lichaam het hcg-hormoon aan, dat is in je bloed te zien maar een zwangerschapstest geeft het ook aan.

Als je zwangerschapstest negatief is op de officiele testdatum en je menstrueert dan heeft een bloedtest geen zin en is deze poging voorbij, hoe erg het ook is.

Een huisarts zal ook geen heil zien in een bloedafname... sorry maar ik denk dat je deze poging echt uit je hoofd moet proberen te zetten en je richten op de nieuwe poging....

er zijn zat vrouwen die ongesteld zijn en op de officiele dag negatief is en daarna toch zwanger zijn. daarom begrijp ik dat niet?

Geplaatst

maar jij bent toch ook gaan menstrueren erbij?

anders doe je voor de zekerheid de test van Kruidvat, die van 2 voor € 4,99 die is zeer gevoelig en geeft al een positief resultaat bij een zeer lage hcg-waarde.

Geplaatst

Er zijn niet zo veel vrouwen die in de situatie van Mart zitten, helaas... We begrijpen allemaal dat je deze poging niet los wilt laten, maar ik zou dat echt nu proberen. Er is geen hoop dat deze poging gelukt is. Thuistesten slaan al heel erg snel uit: ik heb op dezelfde dag een bloedtest en een thistest gedaan. De thuistest zei dat ik zwanger was, de bloeduitslag gaf een hcgwaarde van 16 aan, wat te weinig is voor een doorgaande zwangerschap, 2 dagen later was ik ongesteld.

Probeer je te richten op de positieve dingen, namelijk een nieuwe poging, hoe moeilijk dat ook is...

Succes!

Geplaatst
Er zijn niet zo veel vrouwen die in de situatie van Mart zitten, helaas... We begrijpen allemaal dat je deze poging niet los wilt laten, maar ik zou dat echt nu proberen. Er is geen hoop dat deze poging gelukt is. Thuistesten slaan al heel erg snel uit: ik heb op dezelfde dag een bloedtest en een thistest gedaan. De thuistest zei dat ik zwanger was, de bloeduitslag gaf een hcgwaarde van 16 aan, wat te weinig is voor een doorgaande zwangerschap, 2 dagen later was ik ongesteld.

Probeer je te richten op de positieve dingen, namelijk een nieuwe poging, hoe moeilijk dat ook is...

Succes!

Helemaal gelijk Fren,

daarbij had Mart 2 emietjes teruggeplaatst gekregen, en had zij op de officiele testdatum geen thuistest gedaan maar voor de vorm nog een bloedafname. Als zij die dag een thuistest had gedaan was die ook duidelijk posi uitgeslagen.

groetjes

Babeth

Geplaatst
maar jij bent toch ook gaan menstrueren erbij?

anders doe je voor de zekerheid de test van Kruidvat, die van 2 voor € 4,99 die is zeer gevoelig en geeft al een positief resultaat bij een zeer lage hcg-waarde.

ja maar dat wil niks zeggen. na je ongesteld kan je ook zwanger worden.

Geplaatst

Succes!

ja jij hebt tenminste een bloed test dat je met zekerheid wist bij mij niet.

Geplaatst
Helemaal gelijk Fren,

daarbij had Mart 2 emietjes teruggeplaatst gekregen, en had zij op de officiele testdatum geen thuistest gedaan maar voor de vorm nog een bloedafname. Als zij die dag een thuistest had gedaan was die ook duidelijk posi uitgeslagen.

groetjes

Babeth

ik had ook 2 emietjes terug geplaatst. en 1 daarvan was top. ja zij had na haar ongesteld pas een bloed afname gedaan en bleek dat ze zwanger is. bij mij willen ze geen bloed test doen dus heb ik geen zekerheid.

Geplaatst

lieve meis

ik snap dat je 100% duidelijkheid wil maar wat ik al zei, als Mart op de dag dat er bij haar bloed werd afgenomen een thuistest (urinetest) was gedaan dan was er wel een posi-test geweest. En helaas, hoe je het ook went of keert, een top embryootje biedt geen garantie op een zwangerschap.

ik zou zeggen gooi er een gevoelige thuistest tegenaan...

groetjes

Babeth

Geplaatst

Lieve meiske,

Als een bloedtest in alle gevallen noodzakelijk was, zou ieder ziekenhuis ze toepassen. Het feit dat dit niet het geval is, geeft aan dat dit niet hoeft. In jouw geval geeft je lichaam heel duidelijk aan dat je niet zwanger bent. Je bent nu 5 dagen aan het bloeden, dit kun je echt zien als een menstruatie en als het feit dat de poging is mislukt. Er zijn hele volksstammen hier op het forum die geen bloedtest krijgen.

Ik snap absoluut je frustratie, maar leg je erbij neer... je doet jezelf geen goed om hier op te blijven hopen.

Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden