Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Celine,

Voor iedereen is het natuurlijk anders, maar ik moet wel wat eten anders word ik juist misselijk.(ik heb alleen nog nooit overgegeven)

Dus gewoon iedere keer kleine beetjes, plakje ontbijtkoek, boterham met kaas, biscuitjes.

Wat mij ook helpt is rustig te gaan ademhalen.

Sterkte ermee.

Liefs Amel

• Reacties 323
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heey dames !

toch nog even een berichtje .. zit in de nachtdienst ! bah ik ben helemaal stuk ! niet aan zwangere aan te raden maar kunnen er niks aan doen he !! :icon_pale:

dan maar even forummen !!

Na het berichtje van vanochtend toch misselijk geworden ! gewoon bah ! nu de hele dag met vlagen de echte misselijkheid gaat nu toch echt beginnen denk ik ! nou ja ach ook wel weer een goed teken toch ?

Moeders voor moeders is vanavond bij me geweest ! leuk toch wat je allemaal krijgt he !! k had een dikke positiefe test maar dat was na deze morgen niet echt een verrassing meer hahaha ! :binkybaby:

volgens deze mevrouw steeds kleine beetjes blijven eten dit is het beste medicijn tegen de misselijkheid!!:sign13:

Goh dames ik kijk helemaal uit naar onze echo's !! spannend allemaal he ! ons eerste teken van leven !! :binkybaby:

hebben jullie al op de april forum gekeken ? wat een hoop zwangere he !

nou ik ga nog even wat doen en even wat snaaien ! haha :misc_expressions-wh

Slaap allemaal nog eventjes lekker !!

xxx

Geplaatst

Hi meiden,

Wat een rust zeg hier! Hoe is het met jullie? Hier alles goed (denk ik..) Na zondag dat ik me helemaal niet lekker voelde en echt misselijk was voel ik me nu stukken beter! Ik heb geen steken/krampen (al een week niet), de vermoeidheid is goed te doen en ik ben overdag een beetje wee�in mijn maag maar verder niet. Dat is wel fijn hoor! Al wordt ik er ook weer onzeker van want ja ik voel nu weer minder/weinig en zit er dan wel iets? Gaat het wel goed? Zal straks het hartje wel kloppen enz enz... Ik probeer me er niet te veel door te laten leiden maar moeilijk is dat wel.

@ Dreutel Wat vervelend zeg dat je je niet lekker voelt. En dan ook nog de nachtdiensten! Zwaar hoor.. POEH Ik wordt vaak juist misselijk als ik erg moe ben. Misschien (als het kan en nuttig is natuurlijk) is het een idee om overdag (nog) rustiger aan te doen zodat je in de nacht minder moe bent? Misschien is het grote onzin maar wie weet helpt het wel. Ik hoop in ieder geval dat je je snel weer beter voelt meid!

@ Celine Hoe gaat het met je? Voel je je alweer wat beter of zit je nog thuis? Het lijkt me een ramp hoor om echt thuis te moeten zitten... Ik vindt het wel lastig hoor die misselijkheid. Je komt snel op de standaard tips als;

- ontbijt op bed en nog 15 blijven liggen

- langzaam opstaan

- veel hele kleine beetjes eten

- pas op met veel zuivel want eerst helpt de melk tegen het te veel maagzuur (wat misselijkheid kan veroorzaken) maar daarna stimuleert het de aanmaak van maagzuur weer en kan je weer misselijk worden

- veel frisse dingen zoals fruit, rauwkost/salade, augurk ed ka helpen

- ipv warm eten koud eten zoals een koude(pasta) salade kan helpen

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

Weet iemand verder iets over de druppels van dr Vogel tegen misselijkheid.. Ik weet eigenlijk niet of je ze kan gebruiken nu we zwanger zijn maar dat kan ik wel een googelen. Het lijkt namelijk wel goed te helpen maar het verdiend nog wel wat onderzoek :-)

Liefs Toobee

Geplaatst

He meiden,

Goed te lezen dat er veel kwaaltjes ontstaan bij iedereen :blink: het is natuurlijk niet altijd even fijn maar wel een teken dat we zwanger zijn!!!

Ik heb weer hele spannende dagen achter de rug. Zondag weer een bloeding gehad en iedere dag heb ik bruinverlies, ik blijf dus stressen...

Maar gisteren voor een echo geweest, wat een spanning zeg, ik had me helemaal voorbereid op negatief nieuws en wat denk je.........we zien twee kloppende hartjes!

We zijn zwanger van een tweeling!!!!:yah::yah:

Als ik het zo opschrijf kan ik het nog steeds niet geloven, gelukkig hebben we 2 mooie fotootjes mee gekregen waar ik dus steeds naar zit te staren haha, het is zo onwerkelijk allemaal. Eerst zit je een week in de stress over bloedingen, ik was verdrietig en ongerust en van het een op andere moment ben je superblij en gelukkig. Er was trouwens geen duidelijke reden te zien van de bloedingen, de baarmoeder zag er goed uit en ik kreeg het advies mee om rustig aan te doen en voorlopig niet te sporten. Dat doe ik dus maar, nu ga ik iedere avond op de bank liggen en me lekker laten verzorgen, heerlijk!

De ochtendmisselijkheid begint bij mij ook toe te slaan en het enige wat bij mij helpt zijn droge crackers, geen drank (zelfs geen water) want dat komt er meteen weer uit. Met die crackers lukt het me wel, misschien dat het ook wat voor jullie is? Ik ben zelf momenteel fan van cracottes, dus Lu doet goede zaken :tongueP:

Hopelijk krijgen jullie binnenkort ook zo'n leuke echo!!

Succes met alle kwaaltjes

x Yara

Geplaatst

Hey Yara,

Wat mooi!!!!!!!!!!!!! Van harte gefeliciteerd en nu optimaal genieten!!!!!!! Jeetje wat kan het dan allemaal raar lopen, onvoorspelbaar allemaal!

Zelf was ik afgelopen nacht ook weer heel onzeker. De spanning was ineens van mijn borsten afgenomen. Maar heb wat zitten zoeken op internet, en er zijn er meer die dat rond de 7e week hebben, dus ga er maar vanuit dat het erbij hoort... verder heb ik niet veel klachten, soms klein beetje misselijk.

Volgens mij zijn er de komende week een aantal echo van de meiden hier, ben heel erg benieuwd naar iedereen. Heel veel succes allemaal!!

Geplaatst

Hi Meiden!

@ Yara WAUW!!! 2 hartjes wat geweldig meid! Wat zal dat een opluchting zijn geweest :-D En nu idd heerlijk rustig aan doen en je lekker laten vertroetelen!

@ Imar Ik herken helemaal wat je zegt hoor. Ik heb ook niet veel "klachten". Ik heb al een tijdje geen steken/krampjes onder in mijn buik meer. Mijn borsten zijn niet groter geworden (hoeft ook niet hihi), geen echt pijn eraan en heel gevoelig zijn ze ook niet. Eigenlijk voel ik niet zoveel alleen ben ik heel vaak zo weeig in mijn maag dat wel. Ik probeer me daar niet druk om te maken want er zijn zoveel meiden die dat hebben wordt verteld. Dus misschien is het voor jou een geruststelling dat er nog iemand is die zo weinig voelt van de zwangerschap...

Liefs Toobee

Geplaatst

Hallo allemaal,

Yara mooi nieuws!

Ik ben aan het aftellen tot maandag, kan niet wachten.

Toobee niet zoveel piekeren, bij iedereen is het anders.

Liefs Amel

Geplaatst

Yara Gefeliciteerd een tweeling, super!!!

Ik ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger en voel nog niet zoveel. Ben niet misselijk of moe. Wel heb ik last van gevoelige borsten en enorme pijn in mijn buik. Het lijkt wel of ik heel de week buikspieroefeningen heb gedaan. Als ik het druk heb gehad of hard moet lachen heb ik ook steken in mijn onderbuik/liezen die doortrekken naar beneden.

Herkennen jullie die klachten?

MvM is langs geweest, gelukkig had ik een dikke streep en heb leuke kadootjes gehad, maar men wat stinken die flessen!

Nog 1 week en 3 dagen tot de echo.......kan niet wachten.

xx sassie

Geplaatst

Bedankt voor alle felicitaties meiden! Hopelijk dat ik jullie ook snel kan feliciteren met een mooie echo uitslag! Volgens mij krijgen de meesten volgende week de eerste echo, zo spannend!

Mallie en Dreutel, hoe waren jullie echo's deze week??

Imar, ik heb ook weleens dat de spanning op de borsten wat minder is, een aantal dagen is het zelfs weg geweest en ik maar knijpen in die dingen maar het deed geen pijn. Nu 'doen' ze het weer, maar misschien wisselt het bij jou ook?

Toobee, dat zeurderige gevoel in de buik neemt bij mij ook af of we raken eraan gewend :toothy4:

Amel, succes maandag!

Sassie, de steken met lachen herken ik niet, maar dat wil niks zeggen natuurlijk! Die stinkende flessen van MvM herken ik wel haha, het lijkt ook wel of ze iedere dag meer gaan stinken...

Fijn weekend allemaal, geniet van het zomerweer, want het wordt super dit weekend (als de voorspellingen kloppen)!

x Yara

Geplaatst

Even weer het mooie lijstje van Toobee erbij gepakt...

1e Echo:

Celine: 11 augustus 2010 (5 wkn, 3dgn)

Mallie: 17 augustus 2010

Yara: 17 augustus (6 wkn, 4 dgn)

Dreutel: 18 augustus 2010

Amel: 23 augustus 2010

Toobee: 26 augustus 2010 (7 wkn, 6 dgn)

Imar: 27 augustus 2010

Sassie: 30 augustus 2010

Geplaatst

He Ladies,

Vraagje;zijn er hier nog meiden die net als ik nog an de progynova (2xdgs)en 3dgs 2x utrogestan gebruiken?

kan het zijn dat ik daar zo misselijk van ben? En hebben dames ervaringen met bloedingen/bruinverlies daar doorheen?

Ik ben even onzeker over alles. nog 6 dgn en dan hopelijk een kloppend hartje!

Geplaatst

Hoi,

Celine vervelend, ik kan mij dat onzekere gevoel goed voorstellen.

Maar om een goed antwoord te krijgen lijkt het mij verstandig om dat

je verloskundige of arts te vragen.

Mallie & Dreutel hoe is 't gegaan?

Sassie ik heb af en toe nog steekjes en aan het begin had ik z�eurderige buikpijn

zoals je hebt wanneer je menstruatie komt.

Volgens mijn verloskundige komt dat door het uitrekken van de baarmoeder.

En over MvM;Ik heb niet zoveel last van die stank, maar dat plassen in die maat beker.....

Voor het goede doel, denk ik dan maar.

Iedereen een fijn weekend(kan mij niet snel genoeg gaan)

Liefs van Amel

Geplaatst

1e Echo:

Celine: 11 augustus 2010 (5 wkn, 3dgn)

Mallie: 17 augustus 2010

Yara: 17 augustus (6 wkn, 4 dgn)

Dreutel: 18 augustus 2010

Amel: 23 augustus 2010

Toobee: 26 augustus 2010 (7 wkn, 6 dgn)

Celine : 26 augustus 2010 (7 wkn,4dgn) 2de!

Imar: 27 augustus 2010

Sassie: 30 augustus 2010

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik sluit mij ook aan bij dit wachtbankje.

Ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger. Kan ik ergens precies uitrekenen waarneer ik uitgerekend ben. Ik zal zo is even wat gaan lezen hier!

Succes allemaal!! Ook super spannend!

Heb woensdag een echo om te kijken hoeveel het er zijn!!

Lfs,

Marlijn!!

Geplaatst

Hai allemaal!

Yara! Wat een goed nieuws! Ik hoop voor je dat de bloedingen nu gestopt zijn en je ongerustheid daardoor veel minder is! Een tweeling! Wauw! Supergaaf!

Ik heb vorige week de 1e echo gehad! En alles is gelukkig goed! Het hartje klopt goed en de embryo groeit precies volgens schema! helemaal blij dus!

De volgende echo is met 12 weken. Nu ben ik 9 weken, dus nog 3 weken te gaan! Heerlijk! echt heel bijzonder om voor de 1e keer een harte te horen!

Vinden jullie ook dat de tijd nu best snel gaat? Ik vond de 1e weken zo lang duren en nu lijkt het te vliegen!

A.s. zondag gaan we lekker op vakantie! Jaja, het wachten op de vakantie wortd nu eindelijk beloont! We gaan lekker in een luxe resort in Griekenland zitten en genieten van de laatste vakantie met zn tweetjes! Zo gek en gaaf dat er hopelijk volgend jaar een ukkie mee gaat met ons!

En trouwens wat fijn te lezen dat het over het algemeen zo goed gaat met alle zwangerschappen!

En Dreutel; inderdaad...die nachtdiensten...pffff! Zwaar vermoeiend! Maar goed, ik heb dat ook wel met late diensten!

Fijne dag!

Gr. Mallie!

Geplaatst

Hallo Allen! Ik durf het nu toch eindelijk aan om ook bij deze topic aan te sluiten.. :biggrin:

Ons verloop:

1e HCG op WD 8: 262

2e HCG op WD 10: 632

1 echo op 30 aug, we zijn dan 5w6

Allemaal nogmaals heeeel erg gefeliciteerd!

Geplaatst

@ivf-vader: ook de stap gezet om hier aan te sluiten! Klinkt nog zover weg, dat de maanden maar om mogen vliegen.

@yara: gefeliciteerd een tweeling! Ik ben benieuwd of ze bij mij ook alle 2 zijn blijven zitten.

Voor alle anderen, 8 maanden gezellig met elkaar kletsen over van alles en nog wat. Successssss!

Marlijn

Geplaatst

Ladies,

Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan!! Het is zeker nog niet over en vanochtend in de auto en zeker met die stortbui ging het niet al te best met het evenwichtorgaan wat niet te goede kwam voor mijn misselijkheid :hmh:.

Ik ben nog niet op volledige sterkte maar van alleen maar slapen wordt het ook zeker niet beter had ik maar bedacht.

Mijn boobies beginnen nu ook wat gevoeliger te worden. En dan dus nog steeds voor en na eten erg misselijk.

Fijn al die leuke berichten van kloppende hartjes,tweeling, goede HCG van IVF papa.

Ik word er blij van! :whistling_girl:

Geplaatst

Hallo,

Welkom Ivf papa Leuk!

Ik heb vandaag mijn 1 e echo gehad en ben z� weken.

Op 21 september krijg ik de 12 weken echo en dan is het wat duidelijker.

@Celine, ik word er idd ook niet minder beroerd van.

Ik kan beter maar bezig blijven.

Liefs van Amel

Liefs Amel

Geplaatst

Mallie en Amel, wat heerlijk dat jullie echo goed was! Leuk he om het voor het eerst te zien, wordt het toch wat 'echter' van!

Celine, wat goed dat je weer aan het werk bent! Gaat het wel een beetje of is het eigenlijk te zwaar? Morgen weer een echo, hopelijk zie je nu het hartje goed kloppen! Toobee, jij ook succes morgen bij je echo!

IVF-vader en Marlijne, gefeliciteerd met jullie zwangerschap en welkom! En Marlijne, weet je inmiddels hoeveel het er zijn? IVF-vader, wat gaaf dat jullie 2 vrouwen hebben gevonden die jullie willen helpen met jullie kinderwens! En wat lees ik, 3 cryo's???? dus het kan heel goed een 3-ling worden! De kans daarop zal niet zo groot zijn, maar toch, wat spannend!

Hoe is het met alle andere zwangeren?

Met mij gaat het goed gelukkig. Heb nog steeds bloedingen helaas, zondag zelfs enorm veel, ook weefselverlies. We waren doodsbang dat we een miskraam hadden van 1 van de 2 of misschien zelfs van allebei. Maar gisteren op de echo bleek alles er goed uit te zien, ze groeien perfect en de hartjes kloppen goed. We vragen ons echt af hoe je nou zoveel bloed en weefsel kan verliezen zonder dat dat invloed heeft op de kleintjes. Maargoed, ik ben het levende bewijs dat het kan. De gyn zei ons wel dat bloedverlies veel vaker voorkomt bij een tweeling door de snelle groei van de baarmoeder, daar houden we het dan maar op en hopelijk gaat het nu toch echt wel een keer ophouden. Voor nu zijn we in ieder geval weer gerust gesteld en volgende week mogen we weer voor een echo, tja dat is dan weer een voordeel van die bloedingen, ze houden je goed in de gaten!

x Yara

Geplaatst

JAJA een TWEELING!!! Nog even wachten en dan de hartjes horen!

Ben helemaal opgewonden hahaha!!

@yara: kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt dat bloedverlies. Dat wil je gewoon de komende 8maanden niet meer zien.

lfs

Geplaatst

Wauw, wat gaaf, gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap!

Kun je het al een beetje bevatten? Ik heb wel 100x hardop tegen mezelf gezegd: 'tsjee het zijn er gewoon twee', voordat ik het een beetje begon te geloven haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden