Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goodmorning !

om even je lijstje aan te vullen ..

ik heb 16 aug. de eerste echo en ja de calculators zeggen dat ik ongeveer 4 april uitgerekend zou zijn .. maar dat wachten we dan maar even af,

Qua klachten begon het bij mij toen met maagzuur en een erg opgeblazen gevoel alles was erg opgezet. Ik werd erg misselijk van t maagzuur bah !

Nu heb ik wat last van de onderrug en erg opgezette pijnlijke borsten, ook hier en daar wat steekjes en krampjes.

Het opgeblazen gevoel en het vele maagzuur is nu weg getrokken.

Durf niet echt heel blij te zijn toch bang dat het niet goed is of goed zit ofzo. . en waarom ?

ja dat blijft denk ik tot de eerste echo is geweest ..

ook last van toevallig ? :icon_biggrin:

Maar als morgen de waardes weer goed gestegen zijn ben ik ook wel weer opgelucht natuurlijk !! :occasion18:

Groetjes !

• Reacties 323
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Toobee

maak je niet te druk wat betreft de niet aanwezige klachten.

misselijkheid treft 1 op de 3 vrouwen, zelf ben ik maar heel weinig misselijk geweest.

de ochtend nadat ik de 10.000 pregnl gespoten had kwam mijn ontbijt er resoluut weer uit.

tijdens de zwangerschap datcht ik daarom als mijn waarde weer rond de 10.000 zit zal het wel gaan komen:not

Leek wel of mijn lichaam gewend raakte aan de stijging.

Ik voelde wat zeurend gevoel onderin mijn rug en dat er iets gebeurde in de baarmoeder, een drukkend gevoel, niet pijnlijk maar duidelijk dat er wat gaande was zeg maar.

Verder waren mijn tepels behoorlijk gevoelig met een week of 12 en ik luste geen koffie meer (maar was ik al mee gestopt tijdens de stimulatie) toen ik zwanger was kon ik niet tegen de geur. In de eerste 3 maanden heb ik me echt in moeten houden, was gek op hartige dingen en worstebrood /gehakt etc. daarna waren de flessen troebele appelsap niet aan te slepen en sandwichspread haha.

kortom, iedereen heeft andere klachten, symptomen, probeer te genieten echt!

liefs

Babeth

Geplaatst

@ Toobee,

Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde. Ik voel ook niks, behalve een wat zeurderige buik.

Maar ik ben niet misselijk, geen gevoelige borsten, eigenlijk niks. Een beetje draaierig misschien...

Bij mij is m'n hcg ook nog niet zo hoog, dus daar zou het natuurlijk van kunnen komen, maar bij 5000 pregnyl had ik eigenlijk ook weinig symptomen. Licht gevoelige borsten, maar verder ook niet.

Ik ben liever ook wat misselijk, dan weet je tenminste dat er wat gebeurt. Het maakt inderdaad wel onzeker...

Laten we maar hopen dat het toch helemaal goed zit:-)

Geplaatst

@ Toobee,

Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde. Ik voel ook niks, behalve een wat zeurderige buik.

Maar ik ben niet misselijk, geen gevoelige borsten, eigenlijk niks. Een beetje draaierig misschien...

Bij mij is m'n hcg ook nog niet zo hoog, dus daar zou het natuurlijk van kunnen komen, maar bij 5000 pregnyl had ik eigenlijk ook weinig symptomen. Licht gevoelige borsten, maar verder ook niet.

Ik ben liever ook wat misselijk, dan weet je tenminste dat er wat gebeurt. Het maakt inderdaad wel onzeker...

Laten we maar hopen dat het toch helemaal goed zit:-)

Geplaatst

Hallo,

Ik durf het bijna nog niet te vertellen (ik geloof het zelf amper) hier, maar ik ben zwanger.

Het is ook nog heel pril dus afwachten maar.

Wat betreft de klachten is het net als bij de vorige keren: koffie vind ik minder, veel buikpijn, iets duizelig ,wel wat misselijk maar niet overgeven.

Het lijkt dus op jullie verschijnselen.

Bij iedereen is het anders dus laat je niet gek maken!

Spannende tijd!

Veel succes allemaal.

Liefs Amel

Geplaatst

Tjonge, jonge wat een druk bezocht topic al, gezellig hoor!!

En al een lijstje gemaakt, Toobee je bent actief bezig, goed van je.

Ik merk dat jullie vol met zenuwen zitten, het lijkt me ook zo onwerkelijk en spannend als je te horen/zien krijgt dat je zwanger bent.

Hoop zo dat jullie een positieve uitslag krijgen wat jullie Hcg betreft en daarna een hele mooie echo zullen zien en misschien ook het hartje al kunnen horen!

Geplaatst

2e HCG test:

Dreutel: 2 augustus 2010

Toobee: 2 augustus 2010

1e Echo:

Mallie: 17 augustus 2010

Dreutel: 16 augustus 2010

Toobee:

Uitgerekend:

Mallie: 2 april 2011

Dreutel: 4 april 2011

Toobee: 8 april 2011

Hi meiden,

Even snel een update van ons lijstje.. Ga nu weer snel verder :-)

Liefs Toobee

Geplaatst

Hoi Amel!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! Spannend h�unsure: Ik vind het zelf ook moeilijk te geloven hoor maar ik denk als we een kloppend hartje gezien hebben dat dat misschien wel wat gaat helpen.. tongueP.gif

Als je wilt kan je ook op het lijstje.. Je kan hem dan knippen en plakken en je eigen data erin zetten maar als je wilt kan ik dat ook doen hoor icon_colors.gif

@ Wish Ja leuk he dat er al zoveel mensen zijn! Echt heel gezellig en ik dacht laat ik ook maar eens zo'n lijstje maken want daar heb ik nou altijd als eens op willen staan!! icon_sunny.gif

@ Mart Ik ben blij dat er nog meer dames zijn die ook niet veel voelen dat geeft me wel een gevoel dat dat wel normaal is en je niets hoeft te voelen... Misschien komt onze tijd nog en hebben we over 1-2 wkn wel een heel andere discussie over hoe we van die misselijkheid en die enorme pijnlijke borsten afkomen haha toothy10.gif

Ik snap helemaal wat je bedoeld met die onzekerheid maar ik ga er maar vanuit gaan dat het prima is dat we niets voelen (er zijn blijkbaar meer mensen die niets voelen..) en laten we proberen van elke seconde genieten want dat nemen ze ons nooit meer af!!

Liefs Toobee

Geplaatst

Hallo Tobee,

Dat zou ik zeker leuk vinden als je dat voor mij wilt doen.

Daar ben ik niet zo handig in.

Van de week ga ik een afspr. voor een 1e echo maken, eind augustus pas, dus dan weet ik meer,

Ik denk dat ik net zo ver ben als jij.

Liefs van Amel

Geplaatst

2e HCG test:

1e Echo:

Dreutel: 18 augustus 2010

Toobee:

Uitgerekend:

kleine wijziging in gemaakt :yeswink-1:

Geplaatst

En nu maar weer wachten !

hopen op een geweldige stijging !! :unsure:

pff, ik ben er geprikt door 1 nou die kreeg zeker der prikdiploma bij een pakje boter !! Doet nu nog zeer verwacht een beste blauwe plek :shootme:

Maar goed nu maar wachten !

Groetjes !

Geplaatst

Ik kom er helaas niet bij in April.

Ik hoop wel dat het nog drukker gaat worden hier en dat alles voor iedereen voorspoedig verloopt.

Geniet van jullie zwangerschap.

Geplaatst

@ Dreutel: Altijd zo naar van die mensen die niet goed kunnen prikken! Heb je al een mooie blauwe arm??

@ Dreutel en Toobee: Wanneer krijgen jullie nu de uitslag van de HCG test? Ik hoop voor jullie dat ie heerlijk is gestegen!

En al die klachten, of juist afwezigheid ervan. Gewoon nog even geduld! Het komt vanzelf!

Ik las al dat de discussie zere borsten enzo werd genoemd. Nou... zolang ik mn bh aanheb is er niet veel loos...(tenzij iemand er tegenaan drukt..) maar zodra bh uit is...AUW! Steekt en trekt! Maar misschien kotm dit ook wel omdat ik grote borstne heb...

Vandaag heb ik een gesprek met Moeders voor Moeders gehad. Leuk!

En kadootjes gekregen! Altijd leuk! O.a. een DVD met de totale groei van eicel tot voldragen baby. Ga ik vanaaf gezellig met mn partner kijken! Zo gek dat men dat zo kan volgen! Als je al foto's en zo ziet op internet! En nu dus een film! Leuk!

Geplaatst

Jeeeej !

Het HCG was heel mooi gestegen het zag er helemaal goed uit !

Supernieuws !! :tongueP:

Weer een strohalm om je aan vast te grijpen !

het word nu allemaal weg werkelijker !

op naar 18 augustus !!

xxxx

Geplaatst

Hi!

Bij mij was het HCG ook goed gestegen van 66 naar 195! Ze waren er erg tevreden mee en wij dan dus ook :-D Het is nog steeds erg onwerkelijk maar als je dit hoort gaat weer iets meer leven :hello2: Morgen mag ik bellen voor de afspraak van de echo!

Volgens mij was het echt een dag van de prikzusters zonder prik bewijs want ook bij mij ging het niet lekker en ze heeft 2x mis geprikt en heb dus 2 blauwe armen!! :sad: Zit jij toevallig ook in het LUMC Dreutel?? Misschien hadden we dan wel hetzelfde :tongueP:

@ Mallie wat leuk dat je moeders voor moeders al hebt gezien! Ik wil me ook graag gaan opgeven maar wist niet zeker of het niet wat vroeg was maar als het bij jou kan dan zal ik ff kijken of ik morgen kan bellen!

@ Sylvie Jeetje wat vervelend voor je! Ik had zo gehoopt dat je je bij ons kon voegen... Ik weet zelf hoe naar het is als het weer niet gelukt is.. Ik wens je heel veel sterkte meid!

Lies Toobee

Geplaatst

@ Dreutel: Hahaha dat meen je niet! Wat een grap :laughing1:

Misschien hebben we elkaar wel gezien! Ik was er namelijk vroeg en er zat nog maar 1 iemand te wachten.. Dat was rond 8:15-8:30. Als jij dat was las je een krant en had creme balleria's aan.... :toothy10: (lijkt wel wie is de dader hahahaha)

Maar wat erg dat ze zo iemand laten prikken zeg.. Ik den wel wat gewend na 2 ICSI's maar 2 dikke blauwe armen vind ik toch wel bijzonder..

Heb jij eigenlijk IUI of ook IVF/ICSI gedaan? Ze hebben daar nu wel een goede score weer met 2 vlak bij elkaar zwanger!! Ik ben ook wel echt tevreden daar en dat was ik al voor ik zwanger was. Het is gewoon een heel prettig ziekenhuis vindt ik.

Hoe is het verder met je? Ik ga zo bellen voor de afspraak voor de echo.. Spannend!

Liefs Toobee

Geplaatst

2e HCG test:

1e Echo:

Toobee: 26 augustus 2010

Uitgerekend:

Hi!

Ik heb het lijstje weer aangepast! Ik mag nu ook voor de 1e echo maar ik moet nog heeeeeeeeel lang wachten :-(

Liefs Toobee

Geplaatst

He Toobee,

jij bent volgens mij niet meer weg te slaan op het forum, heerlijk dat je zoveel energie hebt.

Je kan je opgeven voor MvM wanneer je wil, als je liever wacht tot de echo kan dit. Voor hun planning is het hoe eerder hoe beter.

De keuze ligt bij jou.

Geplaatst

@t Toobee

haha nee dat was ik niet ik ben pas laat wezen prikken!

de prikster was ook een invalster . :sad1:

Maareuhm ik ben zwanger geraakt via IUI

ik zou eerst meteen instromen in IVF/ICSI omdat de :sign19: te slecht waren, en ik wil nog wel eens onregelmatig zijn geen goede basis voor IUI dus.

2 afspraken verder was het een gegeven dat de zwemmertjes steeds beter werden .. voor het ZH een reden om toch een IUI te gaan proberen.

nou en hier zit ik dan ! :ohmy:

Miracles happen !! :bf_new:

Goh je hebt helaas laat een echo ja toen ik vorige week ook die vrouw aan de lijn had toen zei ze al tegen mij van maak maar al een afspraak want het is heeeel druk !

dus heb ik toen meteen maar gedaan ...

en even over het ziekenhuis ik heb dit niet als een leuk ziekenhuis ervaren.

op t begin een koude kille invaldokter gehad die het niks intreseerde wat je dacht of wat die was erg zakelijk .. die vrouwen achter die balie die kan ik er van tijd tot tijd wel achter vandaan trekken wat een saggereinen zijn dat zeg :ohmy::waiting:

persoonlijk vind ik er is totaal geen tijd voor je we zijn allemaal een nummer en stel vooral niet teveel vragen want daar hebben ze het allemaal te druk voor ... :sad1:

algoed niet zon goede indruk dus

hahah

xxx

Geplaatst

Gefeliciteerd meiden!

Ik hoor nu ook officieel bij dit forum, want ik ben uitgerekend op 8 april. Leuk he Toobee, we gaan precies gelijk op. We zijn zo gelukkig dat het al bij de eerste ICSI raak is, maar het is ook nog wel een beetje onwerkelijk, alsof je in een droom zit. Gisteren mochten we testen (17 dagen na de punctie), maar zo ongeduldig als ik ben kon ik het niet laten om vorige week te beginnen met testen. Die waren gelukkig al duidelijk positief dus ik heb niet hoeven stressen om onduidelijke streepjes die je alleen maar in een bepaalde lichtval ziet :icon_sunny:

En nu op naar de eerste echo, wij hebben hem op 24 augustus, spannend!

Liefs Yara

Geplaatst

2e HCG test:

1e Echo:

Amel: 23 augustus 2010

Yara: 24 augustus 2010

Toobee: 26 augustus 2010

Uitgerekend:

Yara: 8 april 2011

Hi Meiden,

Ik heb het lijstje maar weer eens aangepast. En volgens mij klopt ie zo wel weer :-D

@ Yara Wat leuk dat jij ook uitgerekend bent op 8 april! Hoe gaat het met jou? Merk je al iets van je zwangerschap?? Ik weet precies wat je bedoeld met dat het een droom lijkt! Dat heb ik dus ook :-D

@ Amel Ik heb je erbij gezet!

@Dreutel Zo zie je hoe dat kan verschillen hoe je een ziekenhuis kan ervaren.. Ik snap wel wat je bedoeld met de receptie.. Daar heb ik ook wel ervaring mee. De artsen zijn wel heel erg aardig vind ik maar dat is natuurlijk ook weer heel persoonlijk!

Hier gaat verder alles goed. De kwaaltjes vallen nog steeds erg mee en merkt soms nog helemaal niets! Ik meer wel als ik veel gedaan heb dat ik meer steken en krampjes krijg in mijn liezen en mijn onderbuik. Ik ben ook steeds heeeeel vroeg wakker en das wel erg bijzonder voor mij hihi Vanmorgen had ik wel een wat lichte hoofdpijn maar die is nu wel weer weg. Wat wel vaker voorkomt is dat ik vaak last heb van mijn onderrug en veel witte dunne afscheiding (lekker smakelijk hahaha) Herkennen jullie dat misschien ook?

Liefs Toobee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden