Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren naar de VK geweest !

alles weer goed met mama en de beeb ! je staat echt gewoon in 5 min weer buiten ...

15 november de 20 weken echo ! dan kan ik eindelijk men ukje weer zien na 11 weken !!! echt wel heel spannend !

wie van jullie gaat voor geslachtsbepaling? wij zijn dit zelf niet van plan !

xxxx

• Reacties 323
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

P.S

Meiden wat groeit die buik toch hard he !!!

bij mij iniedergeval wel !! :clap2:

ben nu echt wel heel zwanger en ook voor andere mensen

Geplaatst

He allemaal!

Daar ben ik dan weer! Het extra uitgebreide echo onderzoek was gelukkig goed! Het 'iets' zit gelukkig niet aan het kindje vast, maar aan de placenta! Het kindje was gelukkig qua achterstand weer goed bijgegroeid, dus dat zag er goed uit! De placenta wordt waarschijnlijk na de bevalling opgestuurd naar de patholoog voor onderzoek.

Pffff... wat was dat een opluchting zeg! We waren zo bang dat het misse boel was! Gelukkig kunnen we nu echt gaan genieten!

Toobee: ZwanerschapsYoga! Leuk! Ga ik ook doen! Maar dan in januari 2011. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!

Dreutel: Ik heb ook op 15 novemebr de 20 weken echo! Spannend he! En leuk! Het poppie is dan al zo giiga gegroeid! Wat dat betrfet is het voordeel van in het ziekenhuis onder controle staan dat je vaker een echo hebt. Ook het enige voordeel trouwens...haha. Maar goed, zo mooi, zo'n klein mensje!

IVF vader: Wauw! Dat ze het al konden zien! Leuk zeg; koningskindjes!

En hoe gaat het verder met iedereen? Iedereen al bezig metd e kidnerkamer? Of al klaar? Wij zijn ook al druk bezig. Hebben veel opknapspullen. Zo is de commode eiegnlijk een antiek dressoir. Goedkoop in aanschaf, maar veel werk. Maar hij is nu af en we zijn trots op ons werk! Zo bijzonder om bezig te zijn met de kinderkamer!

Fijn weekend allemaal!

Gr. Mallie!

Geplaatst

Hallo,

@ Celine: Ik wens jullie een bijzonder mooie dag toe!

@ Mallie:Gelukkig dat alles goed was!

@Dreutel:Het is mijn 3e zwangerschap en ik lijk nu al wel 7 maand zwanger...

@Toobee:Ik heb 16 november de 20 weken echo en wil het wel weten.

Het maakt ons niets uit maar gezien onze geschiedenis vind ik het rustiger wanneer ik het wel weet.

Daarbij komt dat ik ook erg nieuwsgierig ben dus...

Verder alles goed hier.

Fijn weekend allemaal

Gr van Amel

Geplaatst

Wat fijn al die mooie echo's

Hier ook alles ok, morgen 15 weken en voel me eindelijk wat beter. Nog wel erg moe,maar heb al 1 week niet overgegeven! Heerlijk!!

Vanavond ga ik zwemmen...beetje in beweging blijven. Lijkt me best lekker in het water dobberen.

yoga wil ik ook gaan doen!

Wij zijn ook al druk bezig met alle spulletjes. We hebben de kinderwagen+2 reiswiegen al. Verder veel cadeautjes gekregen. Kinderkamer ook volop aan het kijken. Wat prijzig he...dan denk je dat je er bent en dan nog de matrasjes etc die zijn ook niet goedkoop. Maar allemaal voor een goed doel!

Fijne dag!

Marlijn

Geplaatst

Hier een getrouwde vrouw! Maandag was precies een dag zoals we wilde! TOP en intiem.

Vandaag wel weer gek, ineens weer zo'n "gewone" dag.

Vrijdag hebben we echo gehad, en alles oke. Het had de handjes in X (factor)houding. erg grappig!

Fijn dat het met de andere ook goed gaat!

Geplaatst

Hoi, hoi,

Volgend jaar uitgerekend hè. Ik heb nog een stapel leuke kleertjes die mijn ukkie van geboren in mei bijna niet meer aankan. Voor een klein prijsje mag je ze eventueel overnemen. Zie te koop aangeboden. Misschien kan ik er nog iemand happy mee maken.

Liefs

Natas

Geplaatst

Celine gefeliciteerd!

Ik kom net bij de vk weg, dacht het al een week of 2, en daar trapte die!

Gaat hier supergoed!

Gelukkig bij jullie ook allemaal.

Fijn weekend weer!

Liefs van Amel

Geplaatst

He Ladies,

Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe het met jullie en eten gaat. Ik heb momenteel niet meer zoveel trek en zit snel vol. Af en toe ook vol(drukkend)gevoel in onderbuik. Ik ben nu net 3 kilo aangekomen en volgens mij is dat erg netjes.

Ik heb wel een vervelende kwaal erbij. Carpaal tunnel syndroom noemen ze het. Ik heb al 2 wekeneen rechter slaaphand/vingers en draag nu nachtspalk als ik ga slapen geeft wel iets verlichting, maar verdwijnen doet het niet.

Wat bijzonder Amel, hoop het ook snel te voelen, hoe veel weken ben jij?

Geplaatst

@celine: wat rot zeg van je handen. Willen ze er verder wat aandoen?

Van het eten had ik ook....snel vol...raar gevoel maag!

voel me nu beter en eet wel "normaal" kleinere beetjes en vaker. En soms zeker zin in lekkere dingen!

Ik ben 3 kilo aangekomen en ben 16 weken en 2 dagen zwanger. Volgens mij is dat zeker netjes!

Verder alles goed met iedereen! Wij hebben hele mooie babykamer gekocht. pfffffffffff ik wacht met smart op mn eindejaarsuitkering.hahahahha

liefs

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

maar weer even updaten ...

na t weekend alweer op de helft ! pfieuw wat is die tijd uiteindelijk toch gevlogen he !

maandag men echo spannend !!!

ik had een vraagje ... ben nu al 3 weken aan het opletten voel ik wat ,, of niet of wel of niet

darmen of niet .. pff alleen dat maakt me een beetje gek 2 keer het idee gehad maar twijfel aan mezelf want je weet gewoon niet hoe het zal moeten voelen ofzo ..

wat zijn jullie ervaringen hiermee ?

ik zou het zo graag duidelijk willen voelen maar ... VK zei zelf ook wel van nou dat voel je meestal pas bij 20 weken bij je eerste maar toch ..

Wij al een babykamertje en een wagen besteld ! zijn nu aardig goed op weg !! leuk hoor ..

over eten .. ik heb het idee dat k kan blijven eten .. jammer is wel dat ik de hele dag door het zuur heb ik heb me scheel gegeten aan rennies ... wat op ten duur niet meer hielp .. heb nu gaviscon gaat tot nu toe erg goed !

ja het gaat niet voor niks he ! ;)

hoe gaat het met jullie zo ?

Liefs !! ons

.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik ben inmiddels alweer 10 kilo aangekomen en heb net al bij de vorige zwangerschappen ook weer fijn 't zuur.

Renniefabrieken maken weer overuren haha.

Ik ben a.s dinsdag 20 weken en heb dan ook de echo, blijft spannend.

Ik voel een beetje zachte veegjes, kan het moeilijk omschrijven.

Maar bij twijfel is het toch wel vaak zo.Ik voel het al een paar weekjes alleen nu steeds vaker.

Gisteren via MP dezelfde commode gekocht, aangezien de andere nu in de woonkamer staat.

Hoe gaat 't met de anderen?

Fijn weekend

gr van Amel

Geplaatst

He allemaal!

Ja, lastig is het he! Voel je nou de beeb of niet?

Ik heb nu sinds 2 weken dat ik de beeb af en toe voel, en dat ik weet dat het de beeb is. En voelen zijn dan voornamelijk plopjes. Het voelt bij mij alsof iemand in mn buik prikt met een vinger, maar dan van binnenuit. En met name als mn vriendin met haar hand of hoofd op mn buik ligt! Laatste dagen voel ik deze plopjes vaker. Met name als ik even rustig lig. Af en toe voel ik wat schuiven. Al met al lijken het gewoon scheetborrels in het begin, maar dan net iets anders zeg maar. Haha! Gek om te omschrijven he! Heerlijk als je het kindje kunt voelen! Tis dan echt echt!

Ik ben nu in totaal 8 kg aangekomen. Vind het wel veel, maar goed, laat er ook weer geen snoepje om staan. Ik kan ook wel de hele dag eten. Eet me klem in fruit! Heerlijk! Fruit is nog nooit zo lekker geweest! Haha!

Mijn buik is nu zichtbaar en dat is leuk! Mensen vragen er nu ook echt naar. En bij jullie?

En we hebben afgelopen week de 20 weken echo gehad @ 21 weken zwanger. Alles gelukkig weer goed. En...90% kans op een meissie! Leuk! Dus we zijn gelijk wezen shoppen! Haha! Toch met een lichte voorzichtigheid, want tsja, die 10% he! Maar het voelt echt als een meisje en zelfs de naam is gereed!

Hebben jullie de babykamer al klaar? Wij bijna, alles moet nog even goed afgewerkt worden en dan kunnen we beginnen met inrichten / gereed maken! We gaan het kamertje al kant en klaar maken, met lakentjes in bed etc. Dan voor de bevalling gewoon nog een keer uitwassen en zo! Maar dan wordt het zo heerlijk echt! Nu kijken we al elke dag even op het kamertje! Bijzonder dat daar straks zo'n klein moppie ligt!

Over de helft dames! Jihoe! Zoals iedereen zegt: het aftellen is begonnen.... Zo voel ik het niet zo erg, maar goed! Haha! De tijd gaat al zo snel!

Fijn weekend!

gr. Mallie!

Geplaatst

He Dames,

Hier weer even een korte update.

Kinderwagen Joolz day silver besteld en de Bloom Fresco loft kinderstoel(aanbieding bij babypark vorige week)4-6 wkn levertijd. Voor de rest nog niets(heb wel maxicosi en autostoel gekregen)maar nog niet toe aan kamertje en babywinkels struinen(wel al paar leuke pakjes gekregen). Dat gaan we vanaf half januari regelen zodat het half februari klaar is.Kamer wel alvast uitzoeken dit jaar.(krijgen we van mijn moeder en vriend, super lief)

Ik was de eerste en enige in onze omgeving die zwanger was, maar nu is mijn beste vreidnin(getuige) ook zwanger (begin juli) rg leuk,voor ons allebei, nu scheelt het 12 weken maar later kunnen ze leuk spelen/logeren (zij woont in Tilburg)

Verder nu 4 kilo aangekomen en nog regelmatig het "zuur" en heb inmiddels aan 2 kanten slaaphanden (carpaal tunnel syndroom)erg irritant en gaat pas over na de bevalling (nachtspalk helpt helaas niets) Ik denk de baby nu wat regelamtiger te voelen soort bubbels,kieteling maar zeker weten doe ik het niet.

Morgenochtend hebben we de 20 wkn echo (ben dan 20,5wkn) vind het wel erg spannend. Niet zo zeer voor afwijkingen gek genoeg maar meer "als het hartje maar klopt". Met mijn geschiedenis heb ik 2 keer een harde klap(bbz)gehad bij een echo en daroom denk ik.

Ik wilde toch ff mijn zenuwen delen,opschrijven en kwijt.

Hoe gaat het met jullie allemaal we zijnw eleen erg stille maand april vergeleken met alle andere zag ik :)

geen bericht is goed bericht gaan we vanuit!

Fijne avond,

Celine

Geplaatst

HeyHey

Zeker stil hier. Af&toe een update!

Ik heb vandaag ook echo gehad ben 18 weken, zo mooi allemaal weer. En we weten ws wat het wordt!! Yoehoee!! Kan altijd nog veranderen! Dokter zei dat die het 95% zeker wist. Tja je hoort weleens van die verhalen. Was vandaag zo emotioneel. Eindelijk is het ons gelukt en ales doet het zover we weten en dan hoor je het geslacht. Ik was helemaal in de 7e hemel. Zo van het gaat ons echt gebeuren dat er 2 kleintjes komen!!

Wij hebben ook de bloom stoelen besteld. Mooie dingen zijn dat!! Kamertje komt deze week! Zo leuk al die spullen!

@celine:toch altijd ff spannend 20 weken echo, hopen dat alles goed is. En dan weer lekker verder gaan met genieten. Wel vervelend van je handen zeg.

Van de week sloeg ik doodsangsten uit, ik lag even in bed en kreeg krampen en dacht moet zo even naar de wc, kwam niet en voelde ook heel anders. Op een gegeven moment ga je de tijd op nemen en in een kwartier kreeg ik om de 3 min krampen. daarna was het even weg,maar trok over mijn hele buik/navel. Erg eng. Na een uur nog 3 keer gehad en ff zh gebeld. In de gaten houden anders komen. Toen daarna toch na de wc en was toch aan de diaree(hahah lekker verhaal) 2 dagen lang. Nu alles weer oke!Mijn mannetje was ook zo bang.....

Mijn buik is goed zichtbaar en voel de ukkies ook! Bijzonder.

Meiden/mannen lekker genieten!! Tot spreeks!!

Geplaatst

Ladies en Gentleman,

Hier een goede echo, alles op schema en alles er op en eraan! :toppie:

De heenweg was nog ff spannend, mijn autootje stopte ermee midden in de polder op een rotonde richting woerden om 8:15u, gelukkig na even proberen weer ons heen en weer gebracht.

@Marlijnne ga je ook met ons delen wat het wordt? je maakt het ook spannend voor ons:happy:

Ik heb trouwens vorige week ook bijna hele dag buikpijn gehad(meer opstopping) en gisteren en vandaag ook maar weer de andere kant op (spanningen voor echo)

Wij willen het niet weten. Maar denk al de hele tijd een jongentje maar na de echo net toch weer meisje.

Nu deze echo goed is krijg ik meteen zin in de volgende stappen, kamertje opruimen, kamer uitzoeken en shoppen!!:happydance:. Ik was al bang dat het niet ging komen "nesteldrang". Ik voel nog niet heel veel van de beeb omdat mijn placenta onder mijn buikwand ligt(niet voor ingang gelukkig) dus even geduld nog.

Alvast goed weekend!

• 2 weken later...
Geplaatst

Hellooo,

Long time ago!

Nee ik ga het niet delen! Soms is het wereldje iets te klein en voor je het weet!

Donderdag 20 weken echo! Ik ben toch wel wat zenuwachtig. Maar ga ook proberen te genieten dat ik mn 2 ukkies weer mag zien. De laatste echo zag ik het allemaal niet zo goed!

Verder sinds aantal dagen enorme banden pijn in de ochtend! Pff wat doet dat pijn. Nemen we er allemaal bij........met liefde!

Kamertje is gearriveerd! En we gaan nog 2 maxi cosis kopen deze week en 2 wipstoeltjes en dan hebben we eigenlijk alle "grote" aanschaffen. Heb een hele grote tas gekregen van een vriendin met 2 kinderen. Allemaal pakjes en rompertjes. Super toch!aantal pakjes nog niet eens of 1a2keer gebruikt!

Hoe is het met iedereen,worden jullie al lekker dik. Hier gaat het erg hard laatste week. Draag wel nar voren en ben 6,5 kilo aangekomen.

Marlijn

Geplaatst

Hai allemaal!

Hoe gaat het met jullie?

Met mij goed! Inmiddels al 24 weken op weg! En de beeb is steeds beter te voelen! Ik voel haar nu ook draaien. Leid je af van waarop je je moet concentreren. Bijvoorbeeld op het werk...ben je even met je gedachten ergens anders! Leuk!

Onze babykamer is nu zo goed als af! Alleen het ledikantje moet nog een drogen en dan kan deze al opgemaakt worden. Staat zo leuk he als alles ook gestoffeerd is!

Nadeel van de zwangerschap (weet trouwens niet of het daar aan ligt...) is dat mn hernia terug is. Dus weer opnieuw fysio om te voorkomen dat het erger wordt. En nog steeds zo moe...pfff.... maar goed. Asl dat het enigste is wat ik te klagen heb! Haha! Appeltje eitje dan toch!?

Mijn buik is nu echt zichtbaar! Zo leuk! Ik ga voor de kerst een mooie glitter buikband bestellen! Valt ie nog meer op! Mn gewicht is nu totaal 8 kg erbij. Was 9, maar heb de afgelopen week even wat meer gelet op mijn eetpatroon, dus dat scheelt toch weer. Niet aan het lijnen hoor! Dat mag niet!

Hoop dat alles nog steeds goed met iedereen gaat!

Gr. Mallie!

Geplaatst

Ik heb een nieuwe discussie geopend, ik weet niet of jullie die hebben gelezen!

Helaas ben ik niet meer zwanger. Onze meisjes fleur&Sofie zijn veel te vroeg maar kerngezond geboren met 21 weken.

Het is oneerlijk...ik snap er niets van!

En vraag me af hoe ik verder moet. Ik weet dat het moet.

Morgen gaan we ze begraven en het wordt heel mooi.

Voor een ieder veel geluk, ik kom zeker nog eens buurten.

kus

Geplaatst

Lieve Marlijnne,

Wat een verschrikkelijk nieuws! Wat erg dat je dit moet meemaken, waarom gebeurt dit, het is zo oneerlijk, 2 lieve meisjes die geen kans krijgen. Wat een mooie namen hebben jullie je dochters gegeven. Ik weet niet goed wat ik nog moet zeggen, er zijn geen woorden voor. Heel veel sterkte toegewenst morgen en in de toekomst! Ik zal aan jullie denken!

x Yara

Geplaatst

Lieve Marlijn,

wat een leed, zoiets valt inderdaad totaal niet te bevatten, je wordt geleefd en blijft achter met 1 vraag, waarom, waar geen antwoord goed genoeg voor is.

De pijn is intens en met geen pen te beschrijven, het lukt je straks om verder te gaan ,weliswaar als een ander mens maar dat kost erg veel tijd.

Ik wens je voor morgen een mooie begrafenis, waar je ondanks je verdriet ook een goed gevoel aan overhoudt. Jullie hebben het vast goed geregeld voor jullie meisjes.

Lieve meid, ik wens jou en je man, onwijs veel sterkt en kracht om met dit grote verlies om te gaan, ik brand thuis een extra kaarsje voor jullie mooie meisjes

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve Marlijnne,

Ik heb je een prive berichtje gestuurd en leef met je mee.

Inderdaad er zijn geen woorden voor.

Ik zelf zeg altijd ik heb een leven voor en na....

Veel liefs van Amel

• 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden