Ga naar inhoud

Vakantie plannen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

het is misschien een rare vraag, en wil ook van te voren ook zeggen dat het absoluut geen must is. Maar wellicht kunnen jullie wel helpen.

in november hebben wij onze 1e icsi, begin december testen. Nu is het idee ontstaan om met de hele schoonfamilie op vakantie te gaan. Wanneer we gaan hangt van ons af.

Ik had het idee dat we wellicht de laatste twee weken van januari kunnen gaan. als de icsi lukt mag je 6 weken niet op vakantie dus dan zit je goed. En als het niet lukt leek het mij heel snel als we dan al mogen beginnen met de 2e poging (lopen in amc).

Wat zouden jullie adviseren? een andere optie van mij is gewoon zien wat de tijd brengt en begin volgend jaar is kijken hoe het een en ander is gelopen. Dus nogmaals is geen must, ben alleen benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. De behandelingen zijn voor ons het belangrijkste, vakantie is natuurlijk maar bijzaak.

Geplaatst

hoi hoi,

tuurlijk zijn de behandelingen belangrijk maar het is ook belangrijk dat je geniet dus zou inderdaad lekker die vakantie plannen.

Ik ben ook iedere keer om alle behandelingen heen gaan plannen totdat we erachter kwamen dat we al 3 jaar niet op vakantie geweest waren, omdat we onszelf eigenlijk aan het wegcijferen waren door de behandelingen. Nu hadden we vorige jaar gezegd wat er gebeurd, gebeurd er en we hebben een heerlijke vakantie geboekt naar curacao voor deze zomer en eigenlijk gedacht we zien wel hoe het loopt, en wat bleek ik was zwanger van de 2e IVF heb wel de vakantie weer geannuleerd omdat dit een vrij dure vakantie was en ik het geld nu liever uitgeef aan leuke babydingen maar dat vond ik totaal geen probleem uiteraard ;)P

Ik wil hier alleen maar mee zeggen probeer het gewoon als iets te zien wat je moet doen de behandelingen het is iets wat nu eenmaal "erbij" hoort, maar dat je niet moet vergeten te genieten ik zou lekker op vakantie gaan, dat verzet ook even je gedachten en je moet maar zo denken als het gelukt is wat ik heel erg voor je hoop uiteraard dan ga je daar zielsgelukkig naartoe en lukt het niet dan heb je even de rust en misschien wel de afleiding die je juist nodig hebt.

veel succes met beslissen.

groetjes

Patricia

maar dat is mijn mening.

Geplaatst

Hoi patricia,

Bedankt voor je snelle reactie! wat fijn dat jullie zwanger zijn!

Het is idd zo dat wij ons ook snel wegcijferen voor de behandelingen en met alles er rekening mee houden..

maar ik las nu ook weer dat vliegen in de 1e 3 maanden niet wordt aangeraden? zou jij dat wel hebben gedaan?

Geplaatst

ja ik geloof dat ik wel was gaan vliegen het kan volgens mij geen kwaad om te vliegen in de eerste maanden wel in de laatste maanden dan mag je zelfs niet met alle maatschappijen mee, maar anders zou ik het even navragen in het ziekenhuis hoe dat zit als dat hetgeen is wat je tegenhoud. Maar ik zou echt proberen lekker mee te gaan met familie op vakantie.

En probeer jezelf niet weg te cijferen, je legt dan eigenlijk de drempel en de druk zo hoog voor jezelf. Uiteraard snap ik dat want heb dat zelf ook gedaan maar het gaat zo je leven beheersen en dat is eigenlijk zo jammer wij gingen zo nuchter de laatste poging in en weet zeker dat, dat ook een steentje heeft bij gedragen dat we er nonchalant mee omgingen zeg maar.

succes

gr

Patricia

Geplaatst

hoi bloem

volgens mij is het onzin dat je niet mag vliegen

zou gewoon op vakantie gaan

wij zijn naar spanje geweest bij 12 weken zwangerschap en heerlijk genoten op de misselijkheid na

er is mij nooit gezegd dat je niet mag vliegen of ver reizen

ook de laatste 3 maand vliegen mag gewoon alleen hebben de vliegtuigmaatschappijen dit liever niet ivm kans op noodlanding door vroegbevalling

als je twijfelt zou je het gewoon ff moeten navragen bij je arts

die van mij had geen bezwaar

Geplaatst

Lastig he? Wij zaten er ook de hele tijd omheen te plannen (tijdens de ivf en tijdens de cryo-behandelingen). Ik wist trouwens niet dat je, als je icsi lukt, de eerste 6 weken niet op vakantie mag. Ik had na mijn eerste ivf juist een vakantie geboekt, dat leek me zo heerlijk, pril zwanger zijn en dan lekker samen ontspannen een paar weekjes weg! Of, wanneer de boel mislukt zou zijn, samen de klap tijdens de vakantie kunnen verwerken. Die vakantie hebben we alleen moeten annuleren omdat ik in het ziekenhuis belandde wegens overstimulatie.

Het klinkt alsof je met een vakantie eind januari wel safe zit. Volgens mij moet je sowieso een maandje wachten met een nieuwe behandeling en het AMC is nogal druk dus de kans is inderdaad klein dat je dan alweer aan de beurt bent. Vliegen mag volgens mij ook wel. Maar als je een beetje gestresst raakt van het idee dat je je vakantie misschien wat ongelukkig hebt geboekt, dan zou ik het weer niet doen en de boel een beetje op z'n beloop laten.

Succes met beslissen en natuurlijk met je icsi-poging!

Gast estrhalita
Geplaatst

Nooit gehoord van het feit dat als het lukt je de 1ste 6 weken niet op vakantie mag? Waarom mag dat niet? En vliegen kan volgens mij ook gewoon hoor.

Gewoon lekker gaan, want ontspanning helpt ook.

Geplaatst

Ik kan ook nergens vinden dat je niet op vakantie zou mogen. Ben ook wel benieuwd wat hier dan de achterliggende gedacht is. Gaat het over vakantie of over vliegen?

Geplaatst

Ik weet ook niet weten waarom dit niet zou mogen. Volgens mij kun je de eerste weken toch gewoon op vakantie gaan. Ik heb er nog nooit van gehoord dat het niet mag.

Als het anders is, hoor ik het graag.

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties!

In het AMC adviseren ze het ivm bbz etc. Ze willen eerst volgens mij zeker weten dat dat niet het geval is, en idd ivm overstimulatie.

Maar misschien moeten we het maar ook gewoon lekker boeken! heerlijk even eruit. En als het wel lukt ben ik al rond de 10 weken... En idd door de drukte in het AMC verwacht ik niet dat ik zo snel weer aan de beurt ben.

Desnoods kan de decapeptyl mee toch, als ik in de eerste week zit heb ik nog geen echo's...

Geplaatst

Hou er ook rekening mee dat niet alles te plannen is. Ben nu bezig met ICSI en alles duurt langer. Eerst duurde het 2 weken langer voor mijn eisprong was en dus wanneer ik met de decapeptyl mocht beginnen. Daarna duurde het ruim een week langer voor ik ongesteld werd en daarna wilden de eiblaasjes niet meteen goed groeien. Al met al zo'n 4 weken.

Nu zal het bij ons zo zijn dat we de testdatum hebben een paar dagen voor we op vakantie gaan. Gelukkig gaan we gewoon met de auto en waren we al van plan het rustig aan te doen.

Maar een vakantie op zijn tijd is heerlijk, dus gewoon boeken. Annuleringsverzekering nemen, als het echt nodig is dan gebruik je die gewoon.

Gr. Yonne

Geplaatst

Niet op vakantie is extra zekerheid voor reactie op.....

Overstimulatie, bbz ed wat je zegt. Voor hetzelfde geldt is er iets niet goed en dan zit je in het buitenland.

Klinkt logisch.

Wat Yvonne zegt moet je rekening mee houden, je weet nooit wat er gebeurt. Bij mij liepen alle 2 de behandelingen ook niet gelijk.

Geplaatst

Hoi,

Ik ben op de dag dat ik getest heb en zwanger was (na ICSI), voor een dag of 10 vertrokken naar Wit Rusland (met de auto). Ik ben natuurlijk niet in het gebied geweest wat nog steeds radioactief vervuild is. En... het is een perfecte zwangerschap geweest. We hebben een prachtige, gezonde, lieve dochter...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden