Ga naar inhoud

Hele vroege dagboekstart van Hilde

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, hier een druk weekendje achter de rug.

Vrijdag was het mijn mannetje flink in de rug geschoten. Denk kombinatie tocht, druk en moe zijn. Er waren wat spieren heeeeeel vervelend vast gaan zitten.

Aan het eind van de middag heb ik zijn dochter opgehaald. Die was het weekend gezellig bij ons.

We hebben haar verteld dat we nu bezig zijn met een demi-broertje of demi-zusje. Het is altijd lastig af te lezen wat ze van dingen vindt. Maar de indruk is dat ze het wel leuk vind. Ze maakte zelfs een opmerking dat ze het nu leuker vindt als dat het leeftijdsverschil kleiner zou zijn.

Het spuiten gaat best goed. De ene dag merk ik er meer van dan de andere.

Alleen heb ik de laatste dagen (maar dat was ook al een dag of 2 voor de 1e spuit) last van die lekkere ongesteldheidskrampen 's avonds. Vaak begint dat na een uurtje of 8. Ik vloei dan ook even wat heftiger. De volgende ochtend is het krampen weer over.

Vandaag heb ik mijn laatste pil geslikt. Hopelijk wordt ik dan snel en heftig ongesteld en ben ik daarna van dat 'gedrup' af.

Groetjessssssssssssssssssss

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, afgelopen zondag dus het laatste pilletje geslikt.

Zaterdagavond had ik voor het laatst ongesteldheidskrampjes.

En tot nu toe.... nog niet ongesteld. Maar... misschien ben ik ook wel te ongeduldig?! Heb jaren lang microgynon geslikt en weet eigenlijk niet meer hoe het toen altijd zat met het ongesteld worden. Gek eigenlijk he, dat je dat zo snel vergeet!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Dat vergeet je idd heel snel, daar heb ik ook last van.....heb soms al moeite om de gang van zaken tijdens m'n 1e ICSI poging te herinneren.....:huh1: Haha.....! Hoe gaat t verder met je Hilde, voel je je nog goed?

Groetjes, San

Geplaatst

Hey Sann,

Nou, ik voel me bijna goed, want ben inderdaad vandaag flink ongesteld geworden. Het is gelukkig wel ietsie minder heftig dan normaal, en ik heb er ook ietsie minder last van, maar het is wel weer heel wat keertjes op een dag naar het toilet. Ook broekloeren, maar dan meer van... ben ik op tijd?

Ben lekker druk met vrijwilligerswerk, er moet een grote mailing (een ouderwetse met een envelop) de deur uit naar alle basisscholen van Nederland, en dat zijn er nog al wat! Lekker wat om mee bezig te zijn.

Ik heb nog steeds niet het idee wat van de hormonen te merken. Alleen dat er van mijn eigen hormoonhuishouding dan geen bal meer klopt. En het spuiten gaat wel goed. Het eerste doosje is al weer leeg, dus er zitten al weer 7 injecties in.

Mijn mannetje is vandaag vertrokken voor een paar daagjes... dus het rijk alleen. Heerlijk! En aan de andere kant kan ik er ook wel weer naar uitkijken dat hij zondagavond weer thuis komt!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Haha, da's idd weer een ander soort van broekloeren....geweldig:tongueP:! Kan me voorstellen dat je je niet helemaal gewelig voelt als het ineens in alle hevigheid door komt zetten....bleh....! Die ouderwetse mailingen heb ik gelukkig nooit... alles idd gewoon via de mail oid....heerlijk 1 keer een mailtje tikken en hoppa....zo naar alle klanten en leveranciers......lang leve de techniek (zolang alles het doet dan, want er is maar 1 storing nodig om alles compleet plat te leggen...:angryfire:) Wat doe je voor vrijwilligerswerk?

Die hormonen slaan bij mij af en toe wel op hol hoor?! Ik heb het vooral de weken na een poging, als de hormonen weer uit m'n lijf verdwijnen en m'n lichaam m'n lichaam weer wordt dat ik echt alle kanten opvlieg, niet normaal!

Nou, geniet lekker van je rijk alleen:happy:

Liefs, San

Geplaatst

Nou, ik ben op het moment druk voor stichting Gichon. Dat komt door mijn man, die is nu druk met het helpen bij de organisatie van de Gichon-run. Een sponsorloop (hardlopen) vanuit Wit Rusland naar Nederland (Polen doen ze met de bus).

De opbrengst gaat naar een huis wat ze hebben opgekocht in Wit Rusland en wat ze aan het opknappen en inrichten zijn. In de toekomst willen ze er een , soort gemeenschapshuis van gaan maken, waarvanuit diverse activiteiten gaan worden ondernomen. En, erg belangrijk, het wordt een plek waar kinderen uit het , door de Tsjernobyl-ramp besmette gebied van Wit Rusland, 8 tot 10 weken met hun klas en juf komen om in een niet besmet gebied les te krijgen, een medische check up te krijgen en allerlei activiteiten te gaan doen.

Verder willen ze vanuit dat gebied aan community development gaan doen. Dus in de dorpen waar de kinderen vandaan komen ook activiteiten gaan organiseren om mensen weer wat hoop voor de toekomst te geven. De meeste mensen van boven de 14 zijn er namelijk verslaafd aan de drank door het weinige toekomst perspectief. Er belanden veel kinderen in weeshuizen. Of omdat ze wees zijn geworden, of omdat de ouders vanwege een alcoholprobleem niet meer voor de kinderen zorgen.

Kijk ook maar eens op http://www.gichon.nl. Er is ook een videoclipje waarin je opnames ziet van de kinderen nadat er een transport vanuit Nederland is gekomen.

Nu ben ik dus bezig, met wat andere vrouwen, om te zorgen dat alle scholen in Nederland een brief krijgen met een dvd en een machtigingskaart.

De brief moet worden dubbel gevouwen en de DVD moet dan weer in een envelopje, op dat envelopje moet een stickertje.

En alle enveloppen moeten een adressticker krijgen en uiteindelijk als alles er in zit, dichtgeplakt worden met een plakbandje. En dat 9.600 keer. Hihihi, lekker duf werk, maar wel gezellig, als je het met meer doet.

Voorlopig verveel ik me dus niet.

En eh, mijn man is nu dus naar Wit Rusland met de voorzitter van de stichting. Ze helpen een paar stucadoors even de grens over en hebben gesprekken met diverse authoriteiten. Ben benieuwd.

Nou, ga weer envelopjes vullen!

Groetjesssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Dank je wel José,

Ik merk altijd dat ik me op het ergste voorbereid. Dat ik de rolstoel klaar moet hebben staan morgenavond. Maar wie weet... valt het allemaal wel mee.

Hihihi, denk dat ie alleen bijna zijn bed niet uitkomt strakkies!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hilde, wat een mooi initiatief waar je je voor inzet! Of jullie, moet ik eigenlijk zeggen. Top dat jullie dat doen!! En voor jou goede afleiding ;-)

Rolstoel?? Ik heb vast iets gemist...

Geplaatst

Hahahah, Mariek, mijn man heeft MS. En als hij echt ver zijn boekje te buiten gaat (dus veel en veel te veel doet), wordt hij erg moe, en willen zijn benen niet meer doen wat hij doet. En omdat ie morgenavond 6 hele intensieve dagen achter de rug heeft, zit ik te geiten dat ik alvast de rolstoel voor hem klaar zet! Hopelijk is het niet nodig en heeft ie goed op zichzelf gepast!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

AHHHHH... op die fiets... haha, dacht al... Rolstoel? Hilde? huh?? Maar nu is het duidelijk...met de rolstoel naar het ziekenhuis...maar inderdaad, eerst dat mannetje van je maar eens uit bed krijgen ;-)

Geplaatst

Weer terug uit het ziekenhuis (zonder rolstoel geweest, gelukkig).

Nou, de eerste Gonal-F zit er in. Volgende week maandag (bevrijdingsdag), mogen we weer komen voor een echo.

Alles zag er prima uit van binnen.

Dus nu elke dag 2 spuiten er in jensen!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Nou, dat jens je er zo in.

Was trouwens wel grappig. We hadden met de echo een andere arts. Van Kamp.

Ow.. jullie zijn die mensen waar we zo veel over hebben gepraat....

Hihihihi, het gesteggel over de rietjes die wel/niet in Zwolle mochten worden opgeslagen.

Was wel grappig.

Op de echo was te zien dat er nog wat bloed in mijn baarmoeder zat en dat ik dus nog effies blijf vloeien... pfffffffffft... Hihihihi, kan ik de inlegkruisjes blijven doordragen... van het gelek naar die fijne bolletjes!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hildever,

Goed dat de echo okay was en dat je mag starten met Gonal F. Dat is denk ik hetzelfde als Puregon toch? Wordt nu ook echt spannend voor je.

Ik blijf je volgen meid en mijn duimen draaien ook voor jou.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Goeie vraag Yvonne,

't moet er in ieder geval voor gaan zorgen dat er eitjes gaan groeien.... En het liefst meer dan 1.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Yeah, eindelijk is het gedrup afgelopen!!!! Ik kan nog effe een weekje zonder inlegkruisjes!:blob1:

Ik heb hier tenminste begrepen dat ik ze strakkies weer volop nodig ga hebben met die fijne bolletjes!

Groetjesssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Soms voel ik me wel een beetje een piepert! Ik mag zo enorm blij zijn dat mijn man zo goed is geweest zaad in te vriezen voordat hij werd gesterrilliseerd, en dat er voor ons dus toch nog een manier is om samen een kindje te krijgen.

Maar... heel eerlijk gezegd zit ik met steeds meer frisse tegenzin die spuiten in mijn huid prik. Zit stiekum al een beetje af te tellen... Morgen spuit ik het laatste beetje uit de eerste Gonal-F spuit... er ligt er nog 1 dus nog maximaal 7x Gonal... Van de decapeptyl heb ik er nog wel een stukkie of 11, maar dat zal niet allemaal meer moeten....

Ach, maandag krijg ik weer wat meer duidelijkheid.... of eh, in ieder geval een nieuwe dag die de laatste prikdag kan aankondigen.

En waarom ik er nou zo tegen aan zit te hikken? Tja, je voelt ze eventjes, en niet eens altijd... Maar het is maar heel eventjes.... De bevalling (als het ooit een keertje mag lukken) gaat vast veel pijnlijker worden...

En... ik heb niet eens last van bijwerkingen... Ben erg moe 's avonds... maar dat kan ook van die rare dagen komen en het weer...

Sorry, effe klaagkwartiertje... maar daar was deze site ook voor he?

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

ja, die prikken....die gaan tegenstaan, he, op ten duur... Lekker je gevoelens van je af schrijven hier!!!

Zeurkwartiertjes zijn top :thumbup:

Misschien helpt het als je ze in je bovenbeen gaat zetten... beetje afwisseling. Ik vond persoonlijk de buik vervelender dan mijn bovenbeen, voelde toch anders. Bovenbeen is iets afstandelijker... tenminste, zo heb ik het ervaren.

Ben zelf ook erg moe geweest.... het is ook niet niks, al die hormonen in je lijf! Die moeheid ging pas na een paar weken weg... dus zou zeggen, lekker vroeg naar bed en laat het maar gewoon over je heen komen allemaal. En laat je mannetje je maar lekker verwennen!!!

:bye:

Geplaatst

Lief dat je meedenkt, Mariek....

Hhihi, maar bij mij zei de verpleegkundige dat de buik het plezierigst spuit... En ik moet eerlijk zeggen dat ik daar voor mijn gevoel in ieder geval, makkelijker een plooi pak.

Maar... mijn legbatterijtje...

Heel lang heb ik het idee gehad dat er eigenlijk helemaal niets gebeurd....

Maar... sinds gisteren heb ik toch wel het idee dat mijn buik ietsie aan het groeien is...

Ik had verwacht dat dat vrij laag zou gebeuren, maar zo net onder mijn navel, en dan aan beide zijkanten met name, komt toch wel een bobbeltje...

En vanuit mijn gezichtspunt links toch een groter bultje als rechts....

Maandag de echo... Ben benieuwd of het klopt dat er links meer is dan rechts.

Groetjesssssssssss

Geplaatst

H,e Hil,

Heel veel succes vandaag, ik ben erg benieuwd hoe "ze" aan het groeien zijn. Spannend.

Geplaatst

De echo is geweest....

Rechts 3 eiblaasjes van 14 mm en links 1 van 14 mm en nog wat kleiner grut... Precies andersom als dat ik had verwacht.

Had vanmorgen tijdens het ontbijt weer een vlaag van misselijkheid en vrijdagochtend heb ik ook al boven de pot gehangen.... Dus hier ook naar gevraagd... Want eh... volgens mij is het nog te vroeg voor ochtendmisselijkheid!

De reactie van de arts: Dat komt door die rot-hormonen!

Hihihihi... tja, vind ik eigenlijk ook.. maar ben wel blij dat ze er zijn!

Woensdag mogen we weer komen.

Toch even gevraagd, ook voor onze eigen 'planning', wanneer ze verwachten dat de punctie is. We moeten nl. de dag voor de punctie de zwemmertjes :sign19:uit Nijmegen halen. De arts verwacht vrijdag. Kan mijn mannetje morgen weer met Nijmegen bellen om te vragen of we nu eindelijk groen licht hebben voor een transportvaatje en of we het uberhaupt mee gaan krijgen... Hihihihi

Ach, overmorgen horen we weer meer!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Nou, rechts 2 die al lekker groot zijn en links ook 1 die klaar is voor een punctie vrijdag..... Maar er waren er ook heel veel, en als we een dagje langer wachten, die dan ook klaar zijn...

De arts vroeg dus ook: wat zullen we doen.....

Ik had zo iets van: ik heb hier niet zo veel verstand van... ik laat het aan jou over.

Hij wil me dus morgen nog een keer terug laten komen voor een echo... Wrs. heb ik dan zaterdag de punctie.

En.... het komt voor ons heel mooi uit. Mijn mannetje moet vrijdag naar de neuro-uroloog in Nijmegen, dus dan kunnen we meteen mooi zijn zwemmertjes meenemen....

Zondag moeten we weer naar het westen, kunnen we mooi weer via Nijmegen gaan om de container weer terug te brengen.

Helemaal goed...

Enige nadeel...hihihi, morgen toch nog spuiten!

Groetjessssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden