Ga naar inhoud

Hele vroege dagboekstart van Hilde


hildever

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hey Eslief, 18 maart is pas mijn 2e intake gesprek (met de verpleegkundige).... Dus dat is echt (volgens mij) voorlichtend bedoeld. Ik heb 2 folders meegekregen die we van te voren moeten doorlezen, en we kunnen dan met vragen komen. 15 Maart hebben we dan weer een afspraak met dokter Kruse. Zij zal dan denk ik weten hoe het zit met mijn hormonen en zal wrs. dan gaan bedenken welke en hoeveel medicatie ik moet gaan spuiten. Maar ik moest eerst ook nog aan de pil. Wanneer dat moet gaan gebeuren hoor ik waarschijnlijk ook dan. Dus de eerste maand daarna zal ik waarschijnlijk nog niet mogen spuiten. Verwacht dat dat pas in half april op zijn vroegst zal zijn.... Maar ach, ik heb liever dat het zorgvuldig gebeurt allemaal, dan gehaast en daardoor minder goed. Hoewel dat natuurlijk wel dubbel is. Want iets in me schreeuwt ook nog altijd: het liefst morgen al!!! Maar gelukkig wint mijn verstand het nog steeds! En... wie weet heb ik nu dan wel baat bij mijn korte cyclus!!!

 

Groetjesssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de tweede afspraak gehad en zodra ik de kilo's kwijt ben moet ik ook naar de verpleekunidgen en krijg dan het prikken etc uitgelegd.. daarna mag ik vrij snel beginnen met de pil..:D ik heb de boekjes ook gehad heb voorla moeite de medicijnen uit elkaar te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahah eslief, ach nou, als ik maar weet straks welke medicatie ik wanneer moet prikken, vind ik het allemaal wel prima. Het echt uit elkaar houden hoeft toch ook niet? Moet eerlijk zeggen dat ik de boekjes nog niet heb gelezen. We mogen pas over 4 weken weer....

 

 

 

Van het weekend lagen 2 enveloppen in de bus van de Isala klinieken. De 1e dat ze helaas genoodzaakt waren de afspraak van de 18e naar de 19e te verzetten (aaaaaaaaaaaah, das jammer, niet op ons 1e huwelijkslustrum).

 

 

 

In de tweede stond een verhaal van een gynaecoloog dat ze accoord gaan met het beleid dat er op de dag van de punctie vanuit Nijmegen zaad wordt getransporteerd naar Zwolle. Het is ondertekend door een andere arts als dat we hebben gezien. En donderdag brengt die arts het in in het overleg, dus misschien dat dat nog wordt bijgesteld. Als ze donderdag belt, zal ik haar dan ook vragen hoe dat zit met deze brief.... (is gestuurd een dag voordat wij bij de arts zijn geweest).

 

 

 

't Is wel lekker dat het nu ook echt begint te draaien allemaal. Donderdag belt ze weer. Dan hebben we waarschijnlijk meer zekerheid over of we nog naar Nijmegen moeten rijden of niet. Eerlijk gezegd is dat nu voor mij nog niet het belangrijkste. Dat heb ik haar ook wel gezegd. Als het maar bekend is als we echt gaan beginnen. Dat zou wel prettig zijn.

 

 

 

En nu eerst ongesteld worden, dan kunnen we bloed gaan prikken. Weer een stapje in het hele proces.

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen!! Is juist leuk om op dat soort dagen een afspraak te hebben...dan begin je toch een beetje speciaal zeg maar.....maar ach, als dat het enige 'slechte' nieuws blijft, is er niks aan de hand..... t begint nu ook voor jou heel dichtbij te komen.....spannend hoor! Maar k begrijp dat er nog steeds geen duidelijkheid is over het zaadtransport? Zou toch geweldig zijn als dat voor je werd gedaan.....hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken. Hopelijk krijg je dus donderdag goed nieuws daarover!

 

 

 

Groetjes, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop ook dat je donderdag goed nieuws krijgt! jammer van de afspraak verschuifing! had wel leuk geweest maar is niet anders.

 

 

 

opzich maakt het niet veel uit kwa medicijnen.. maar ik wil gewoon precies weten wat wat is en wat ik kan verwachten.. ik hou er van om goed op de hoogte te zijn van iets:) zo sta ik nooit met mijn mond vol tanden en kan zelf goed dingen vragen..maar dat is gewoon een raar trekje:P

 

 

 

spannend allemaal he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahah, José, nog steeds niet. En het is bij mij lekker onregelmatig altijd. Ik heb er al wel de huid naar... (of het komt van de chocolade eitjes). Maar zelfs die tekenen zijn bij mij niet altijd hetzelfde! Op zich lijkt me dat voor de wachtweken wel plezierig.... Maar wie weet klaag ik dan wel anders.

 

 

 

Hahahah, Eslief, soms lees ik dat niet allemaal te goed hoor. Mijn man zegt ook altijd: als ik zie wat er in de bijsluiter staat, krijg ik misschien wel spontaan last. Als hij ergens last van heeft, kijk ik altijd voor hem in de bijsluiter of het kan kloppen.

 

En tuurlijk... heb het wel doorgelezen.. (vanmiddag maar eens gedaan), maar wat het met mij gaat doen allemaal moet de ervaring toch nog leren. Heb meer andere vraagjes, omdat de folder al wat ouder is, zijn er misschien toch wel weer wat nieuwe ontwikkelingen. Daar ga ik ze de hemd over van het lijf vragen, hihihi!

 

 

 

En inderdaad, het is spannend. Hoewel ik door de folder wel weer met mijn neus op de feiten werd gedrukt hoor! 3 behandelingen =45% kans van slagen volgens de folder (2004). Het haalt de hoop natuurlijk niet weg... Maar ik bouw al vast een stukje veiligheid in voor mezelf merk ik!!!

 

 

 

Ik merk gewoon dat ik enorm nieuwsgierig ben wat ons verhaal gaat worden, hoe het er voor ons uit gaat zien. En ergens ben ik ook wel blij dat ik niet in de toekomst kan kijken.

 

 

 

Goed, jullie horen weer!!!

 

Groetjessssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag moet ik toch nog even kwijt (ik las hele stukken over stoppen met roken) dat mijn man vanaf zaterdag ook voor schonere lucht in huis gaat zorgen. Eén van de grote redenen om door te blijven roken was voor hem dat hij dan niet meer naar het toilet kan. Maar nu hij bij de díëtiste is geweest voor dit probleem en hij vaker naar het toilet kan, heeft hij (eindelijk) besloten toch weer een poging te wagen om te stoppen. We krijgen ook een andere auto (bus) omdat hij nu een scootmobiel heeft aangevraagd, en hij wil ook niet meer in de auto roken. Jippieeeeeeeeeeeeeeeeee!

 

En natuurlijk een andere grote motivator: de ICSI die er aan zit te komen!!! Voor zijn zaadcelletjes maakt het niet uit, maar ik zit hier wel flink mee te roken thuis!

 

Goed, het zal best een strijd worden.... maar het is voor een goed doel... Ook wat zijn eigen gezondheid betreft!!!

 

Groetjessssssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een telefoontje gehad uit Zwolle. Had eerst zelf al eens gebeld, omdat het al lang half 4 was geweest. De eerste keer had ze gezegd dat als ze na 4 uur nog niet had gebeld, ik haar mocht bellen. Dus dat had ik om kwart over 4 maar eens geprobeerd. Ze was toen in gesprek... en dus nog aan het bellen. Iets na half 5 belde ze. Ik was niet thuis, en ze had mijn status met mijn mobiele nummer niet bij de hand gehad. Dat was dus even zoeken.

 

Nou, de beste man die over het zaadopslag gaat was weer niet in de vergadering geweest, dus heeft dr Kruse hem maar even opgezocht. Ze heeft alles uit de kast gehaald, tot klant gerichtheid toe... Maar... het lukt niet. Begrijpelijk:

 

Het zaad is al lang voor het opstellen van de normen van vandaag de dag ingevroren. Toendertijd werd er minder gescreend etc. En tegenwoordig worden de rietjes geseald, destijds dichtgestopt met het een of t ander. Kortom, al is de kans klein, bij het overnemen van het zaad zou er missschien een besmettingshaard over komen. Zwolle zou daar dan de gevolgen voor dragen.

 

Natuurlijk willen wij het ook niet op ons geweten hebben dat een andere IVF-behandeling zou mislukken door besmetting via 'ons' zaad.

 

Maar... we mogen het de dag voor de punctie brengen, dan gaat het in een carantain container. En dat is natuurlijk wel erg plezierig! Wat ons betreft een aanvaardbaar alternatief. Mijn man gaat nog proberen om het via de verzekering vervoerd te krijgen, hoewel ik daar nog niet zo zeker van ben. Pfft, als we het zelf doen, weet ik in ieder geval dat er geen 'gekke dingen' mee gebeuren!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vanochtend 3 buisjes bloed laten aftappen. Is volgens mij ook voor de screening op infectieziekten en m'n hormoontjes natuurlijk. Ben wel nieuwsgierig... Heb zo'n rare en onregelmatige cyclus... Zo gemiddeld van een dag of 23 denk ik. Ze vroeg tijdens de intake nog of mijn moeder vervroegd in de overgang was... Nou, dacht het niet... ze was al bijna midden veertig toen mijn jongste zusje werd geboren (die lag niet helemaal in de planning).

 

Over 2 weken moeten we weer bij de arts zijn, en dan zullen we wel te horen krijgen of ze tevreden is over mijn bloed.

 

't Duurde trouwens wel effe. Mocht als eerste (kwam tegelijk met een andere mevrouw aanlopen op de prikpost). Maar het was effe uitfigulieren waar de buisjes bloed nou moesten worden gecontroleerd geloof ik, dus welke sticker er op moest... Arme mevrouw, moest ze wel erg lang wachten... En ik ook!

 

Groetjesssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Hilde, net je hele verhaal gelezen. Wat een gedoe, met die ziekenhuizen die niet samen willen werken! Zal idd een kwestie van indekken zijn, geen risico willen lopen enzo...maar dan nog, waar blijft de klantgerichtheid??

 

Hoop dat je bloedresultaten allemaal goed zijn en dat je snel mag starten! 2 weken wachten... succes meid!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mariek!

 

Nou, we zijn erg blij met onze arts! Ze heeft het echt geprobeerd. En .... tja, ze hebben een punt... Ze lopen ook risico om ander ingevroren zaad te besmetten als er iets met het zaad van mijn man mis zou zijn. Dat verwacht ik natuurlijk niet. En... stel dat dat het zaad van jouw man/vriend zou zijn en daardoor je IVF niet zou lukken.. Ik wil hier ook niet verantwoordelijk voor zijn.

 

We vinden het al helemaal fantastisch dat we nu een dag voor de punctie zijn zwemmertjes mogen halen, en dat hij/wij dat niet op de dag van de punctie zelf hoeven te doen!!! Want daar leek het eerst op! En... 1 keer dat rot end rijden naar Nijmegen voor 1 poging, of elke keer als je naar het ziekenhuis moet... Dan kiezen wij lekker voor deze oplossing!

 

Groetjesssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker zo! Ik begrijp het wel. Infectie-gevaar moet natuurlijk echt vermeden worden. En je hebt helemaal gelijk... moet er niet aan denken dat mijn mans zwemmertjes besmet zouden raken en dat we alles voor niks zouden hebben gedaan!!

 

1x tripje naar Nijmegen is zeker beste oplossing! En maar goed dat je niet op de dag van de punctie zelf heen en weer moet. Zit nu tegen de punctie aan (morgenochtend) en voel me af en toe net een gestrande walvis..... ;-)

 

 

 

 

 

:bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag het 2e deel gehad van het intake gesprek. We waren er vorige keer niet helemaal aan toe gekomen om dieper op de procedure in te gaan. Dat hebben we nu dus kunnen doen. We hadden ook netjes ons huiswerk gedaan, de brochures door gelezen...

 

Ze wilde ook graag weten hoeveel embryootjes we teruggeplaatst wilden hebben, als het zover is. We hebben afgesproken dat we, als er een top-embryoo bij zit, we 1 terug plaatsen, en anders 2 (omdat ik 35+ ben).

 

Ook gezegd dat we ook, wanneer de embryootjes goed genoeg zijn, voor cryo's willen gaan. Ze vriezen in Zwolle alleen embryootjes in waarvan ze denken dat die een kans maken.

 

Mijn bloeduitslagen waren nog niet allemaal binnen, daar ging dr Kruse nog achteraan bellen. Alleen rode hond en Chlamydia waren binnen. Allebei negatief dus dat is positief... hihihihi!

 

De hormoontjes-uitslag, die ik eigenlijk het spannendste vond, was er nog niet... Helaas peanutbutter.

 

Ik heb een heel goed gevoel over gehouden aan dit gesprek. Het slagingspercentage in Zwolle ligt. landelijk gezien hoog, begreep ik. Ook bij cryo's. Daar was ik wel erg blij mee. Ik realiseer me ook dat dat dan niet betekent dat het dan bij ons gegarandeert raak is.... Maar toch!

 

We moesten ook allebei nog even bloed laten prikken voor screening op infectieziekten.... Dat hebben we gelijk maar gedaan.

 

En dan mogen we woensdag weer voor een gesprek met de verpleegkundige... intakegesprek 2. Hopelijk weten ze dan al meer wat betreft de bloeduitslagen!

 

Dat was mijn update weer voor vandaag!

 

Groetjesssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, wij zijn vanmorgen ook weer naar het ziekenhuis geweest, voor het intakegesprek.

 

Allereerst kwam er een kleine verandering.... We mogen wrs. al wel een dag eerder 's middags de rietjes met zwemmertjes ophalen. Ze mogen dan een nacht bij ons thuis blijven logeren, en dan gaan ze mee naar Zwolle. Kunnen ze alvast een beetje sfeer proeven bij ons:sunny::occasion18:!!!

 

 

 

Verder inderdaad met name het medicinale deel doorgenomen. Dat lijkt allemaal al snel te kunnen gaan beginnen. In mei gaat het hele gebeuren echt lopen. En binnen nu en een week wordt ik weer ongesteld... Eind mei gaan we naar wit rusland.....

 

 

 

Ik vroeg of ik dan bij deze menstruatie al mocht beginnen met de pil. Normaal was het inderdaad de bedoeling om in april met de pil te beginnen, maar vanwege wit rusland mocht het dan eerder. Dan moest ik maar wat langer doorslikken.... Als ik dan de 1e dag van de menstruatie bel, moet ik er wel bij zeggen dat we eind mei weg gaan, en dat ik dus begin mei op de lijst wil!

 

 

 

Vanmiddag kreeg ik al een telefoontje van de bezorgende apotheek, wanneer ze de medicijnen konden brengen. Omdat we volgende week een midweekje weg zijn heb ik afgesproken dat ze de medicatie vrijdag brengen.

 

 

 

Nog even en ik begin aan de eerste hormoontjes... mag ik mijn ouwe vertrouwde pilletje weer slikken:icon_biggrin:. Zelfs hetzelfde merk!!!

 

 

 

Groetjessssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vanmorgen is de koerier geweest met een ladinkje hormoontjes!

 

Volgens mij hadden we afgesproken dat ze tussen 12:00 en 15:00 zouden komen, maar ze waren er al om 9:00 u. Geen punt gelukkig, want ik was (nog) thuis... Achteraf gezien was er de hele ochtend wel iemand thuis, maar dat was op het moment van afspreken nog niet duidelijk.

 

 

 

En nu zit mijn laatste menstruatie voor de poging er aan te komen... Wrs. vandaag of morgen beginnen met de pil. Ik verwacht morgen. Dus dan dinsdag bellen met het ziekenhuis en verdere afspraken maken.

 

 

 

Ik hoop dat dit de laatste ongesteldheid voor een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele poos is!

 

 

 

Groetjessssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden