Ga naar inhoud

Hele vroege dagboekstart van Hilde


hildever

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hahahah, echt wel Lis...

 

Ik heb werkelijk geen idee hoeveel het er nu zijn/gaan worden!

 

 

 

En eh, dat het op zaterdag rustig is... daar had ik nog niet eens over nagedacht!!!

 

Wat ben ik toch een bofkont!!!

 

 

 

Morgen horen we wat het precies gaat worden!!!

 

 

 

Groetjessssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Amanda

ojee, ik zie nu pas dat je een eigen topic hebt, ik heb er nog niet eens op gereageerd volgens mij, schaam me diep..!

 

Je leeft altijd zo met iedereen mee! Ik beloof beterschap..:glasses9:

 

 

 

Spannend joh, bijna de punctie!

 

Zie je er tegen op?

 

Succes!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahah, geeft niets Amanda... er zijn hier ook zoveel mensen!

 

 

 

Nee, ik zie er niet erg tegen op. Ik merk wel dat ik het spannender vind dan alle andere dingen van de hele ICSI-procedure....

 

 

 

En...ik laat het maar over me heen komen. Zie wel hoe ik er door rol... En dat zal ik ook wel laten weten hier...

 

 

 

Groetjessssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hilde ik ga je alvast succes wensen voor de punctie...ben er niet dus doe het nu alvast.

 

Zal zaterdag aan je denken meis!

 

 

 

Kus en een dikke knuffel en dat er heeeeeelllll veel eitjes geprikt gaan worden!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt me een goeie instelling hoor.

 

ja ik heb ns op zondag de punctie gehad. lekker knus zo allenig vond ik. alleen ging de pomp stuk en was ook de echo kapot, als ik geen valium op had was ik flink door t lint gegaan... maar uiteindelijk is t goed gekomen...

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het gaat echt opschieten voor je. Ik ben benieuwd hoeveel eitjes het er nu eindelijk zijn geworden. Ik ga vanavond de tweede spuit puregon zetten.

 

 

 

Ik blijf je volgen!

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes met "wachten op" en de punctie zelf!!

 

Ik vond de punctie ook spannend en niet zo leuk maar hij was ook zo voorbij! En wat is nou die paar minuutjes op al die tijd dat je er al mee bezig bent.

 

'k Ben benieuwd hoeveel het er gaan worden!

 

 

 

Groetjes, Mari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het is nu definitief na de echo van vanmorgen.

 

Zaterdag morgen om 9:00 uur wordt ik 'leeggeplukt'.

 

Vanavond om 22.00 uur moet ik nog de Ovitrelle zetten en dan heb ik morgen lekker spuit- en slikvrij (behalve dan van de foliumzuur). :hello2:

 

En daar ben ik wel errug blij mee!!!!

 

Ook alvast een tabletje diclofenac meegekregen voor zaterdagochtend... uurtje van tevoren innemen... Het gaat nu echt gebeuren.

 

 

 

Op de terugweg heeft mijn man meteen Nijmegen gebeld. Daar moeten we morgen 'toevallig' toch al naar toe... mijn man moet dan bij de neuro uroloog zijn... We mogen dan ook zijn :sign19: in diepvriesvorm ophalen. Die blijven dan gezellig een nachtje bij ons logeren. Hahaha, zullen we ze eens even flink toespreken dat ze wel hun best moeten doen.

 

 

 

Door hoe alles tot nu toe is gelopen, hebben we er veel vertrouwen in. En, tja, ik geloof niet in toeval, dus ik vind dat God het tot nu toe allemaal zo mooi voor ons heeft geregeld/ laat vallen...

 

Dat geeft ons hoop.

 

 

 

Dat was ie voor nu!!!

 

 

 

Groetjessssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, gisteren 2 minuten voor 10 de laatste spuit voor voorlopig er in gezet. Ik heb echt het idee dat mijn huid die krengen steeds lastiger door laat. Maar misschien zit dat ook wel tussen mijn oren.

 

Strakkies de diepvriesvisjes halen voor een logeerpartijtje bij ons, voordat ze flink aan het werk moeten. We kunnen ze rond 1 uur ophalen... Staan ze als het goed is klaar voor ons in een containertje. En morgen om deze tijd ben ik leeg!

 

 

 

Groetjessssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hilde,

 

 

 

Als het goed is heb je de punctie nu achter de rug. Ik hoop dat het je meegevallen is en dat je een mooie oogst hebt.

 

Succes met bijkomen én afwachten op goed bericht over bevruchting!!

 

 

 

Groetjes, Mari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hier is ze dan... en ze kan nog lachen!!!

 

 

 

Eerste leuke feitje:

 

We meldden ons aan... staat er een oud klasgenootje achter ons om zich ook aan te melden. Helaas maar 2 woorden kunnen wisselen omdat ik al werd geroepen.

 

 

 

Jullie vragen om het verslag van de punctie... hier komt ie dan.

 

We hadden een hele lieve verpleegkundige die hielp. Ze vertelde keurig wat wanneer ging gebeuren en ze zei ook ( heeft ze ook gedaan) ik praat je er wel doorheen.

 

 

 

Mijn mannetje was nog bezig met het afleveren van de koffer... en ze wachtten ook netjes met alles tot hij ook het kamertje in kwam.

 

 

 

Het roesje maakte dat ik lag te tollen op die tafel zo ongeveer. Niets hallicunaties, draaierig, dat werd ik ervan. Hihihi, gelukkig lag ik op een tafel en kon ik daar niet afvallen.

 

 

 

De ene kant ging heel goed, ik voelde daar weinig van.

 

De andere kant deed wel een paar keer zeer.... maar ach... je moet er wel wat voor over hebben.

 

 

 

Toen de arts klaar was met de punctie vertelde ze me dat ze ook een bloedvaatje had geraakt, en dat dat bloedinkje gestopt moest worden. Er ging een hele ris watachtig spul naar binnen om het bloedinkje te stelpen.

 

Verder verwachtte ze dat 1 van die follikels een cyste was. Als dat het geval was, kreeg ik een anti bioticakuurtje mee.

 

 

 

Daarna lekker naar de relaxstoel toe en de thee en koffie. Mijn mannetje moest even naar de wc. Hij was nog maar net de deur uit of ik had het gevoel dat ik onderuit ging. Eh... ik zat al in een stoel en heb die in de ligstand gezet. De verpleegkundige had ook al een spuugbakje neer gezet.

 

Gelukkig is mijn man een hele snelle plasser, dus hij was er zo weer. Gelijk gezegd dat ik me niet echt jofel voelde. Hij is toen op zoek gegaan naar de verpleegkundige.

 

Ze kwam binnen voordat hij weer terug kwam. De vlaag was zo over, gelukkig.

 

 

 

Daarna kwam de uitslag: 6 eitjes en 1 cyste. Ze hadden ook zwemmende :sign19: aangetroffen, dus wrs. komt alles voor de bakker!

 

 

 

Even later weer naar de punctiekamer om de hele watteboel er weer uit te laten trekken.... Dat luchtte op... Het veroorzaakte druk op de toch wat geplaagde plek. En vooral zitten daarop, maakte die druk erger. Ik had de stoel dus ook al in de achterover gezet.

 

 

 

Ze heeft nog even gecontroleerd of het bloeden was gestopt, en dat was zo.

 

 

 

Toen naar huis... antibiotica gehaald en geslikt.

 

 

 

Daarna lekker mijn bedje ingedoken en een paar uurtjes geslapen. Om 4 uur de eerste bolletjes naar binnen gedrukt. Daar zijn we voorlopig dus nog wel weer effies druk mee. Ik heb geen pijn, alleen een licht weeig gevoel in de onderbuik. Maar ook dat gaat weer over.

 

 

 

In de loop van maandag morgen horen we hoeveel eicellen zich goed zijn gaan delen. En waarschijnlijk is dan woensdag de terugplaatsing.

 

 

 

Spannend!

 

 

 

De vliegtuigkoffer is weer leeg... Die kunnen we zondag weer afleveren in Nijmegen. Vannacht had ie bij ons op de slaapkamer gestaan, omdat dat 1 van de koelste plekken in huis is. Achteraf hoorden we van de laborante dat dat niet zo'n goede plek was: er zit stikstof in de container... en dat kan hetzelfde effect hebben als koolmonoxide.

 

Maar gelukkig zijn we vanochtend weer gewoon wakker geworden en zat de koffer goed dicht.

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!!

 

 

 

Wat een verhaal! Maar dat heb je dan nu lekker allemaal achter de rug. En nu duimen voor een goede bevruchting. Raar idee dat je daar helemaal niets meer aan kunt doen he!!

 

Geniet maar lekker van het niet meer hoeven prikken en laat je goed verwennen!

 

 

 

Groetjes, Mari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hilde,

 

 

 

Ben blij te horen dat het allemaal goed is gegaan. Nu moeten de zaadjes en de eitjes zijn werk doen. Hopelijk een terugplaatsing van een toppertje voor je.

 

 

 

Ik zie ook echt enorm op tegen die punctie. Het is toch wel heftig. Ik heb een narcose aangevraagd, maar ze kunnen die niet garanderen. Alleen als de OK vrij is. Dat hoop ik dan maar.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies... ik ga hier dus thuis ook lekker in de relaxstand. M'n mannetje begint het nu heel spannend te vinden... van hoe het af gaat lopen enzo... Of de bevruchting goed gaat....

 

Tja... en da's afwachten inderdaad. We horen het maandag

 

 

 

Groetjesssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat fijn dat het mee is gevallen! En 6 eitjes en genoeg zwemmers, goed zo.

 

Spannend, maandag horen jullie of er bevruchting is, heb je dan ook de TP?

 

 

 

Rust maar lekker uit!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vandaag effe niet zo'n lekkere start. Diarree... En ook 800 gr aangekomen... Heb een aardig buikje, voor mijn gevoel groter dan voor de punctie.

 

Dus...ziekenhuis gebeld voordat ze mij belden. Het allemaal voorgelegd. Ook er nog even over gehad dat in de bijsluiter staat dat de anti-biotica niet gebruikt mocht worden tijdens de zwangerschap, en ik moet tot en met woensdag slikken.

 

De verpleegkundige zou het overleggen met de arts die ook de punctie had gedaan. Ze belden later terug.

 

De diarree kwam van de antibiotica (dat wist ik ook wel), en ze wil toch graag dat ik de kuur afmaak. Deze antibiotica wordt vaak gebruikt door hun. Oke, da's goed. Dan gaan we er weer voor.

 

Verder moest ik vandaag het echt rustig aan doen! Nou, dat moet dan maar.

 

 

 

Later belde ze van het lab. Van de 6 eitjes waren er uiteindelijk 3 goed voor bevruchting. 2 Zijn zich gaan delen. De één had de ander ingehaald.

 

Woensdag is om half 2 de terugplaatsing.

 

 

 

Eerlijk gezegd (dat mag hier he?) viel het me wel tegen dat er maar 2 bevrucht waren. één was zich meteen goed gaan delen, en van 1 hadden ze iets met kernen geloof ik niet gezien,maar die is uiteindelijk harder gaan delen dan de eicel die het gelijk goed deed. Tja..

 

 

 

Maar... er is maar 1 embryo nodig om zwanger te raken... Dus hopelijk gaat het lukken.

 

 

 

Groetjesssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden