Ga naar inhoud

Hele vroege dagboekstart van Hilde

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Hilde, leuk he om weer te zien dat je zwanger bent.

Echt een definitief gevoel.

Heb je nu wel een foto gemaakt ?:misc_expressions-wh

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja hoor, vanaf 6 weken mag je al mee doen. Hoe eerder je het doet, hoe beter natuurlijk. Krijg je ook nog een extra kadootje.... hihihhi, maar dat is niet het belangrijkste.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hihihi, nee nog geen foto gemaakt. Maar volgens de mevrouw van moeders voor moeders vervaagt deze test niet! Maar die foto wordt nu wel gemaakt.

Groetjesssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde,

Alweer terug? Wat vliegt de tijd toch! Heb je het leuk gehad in Wit-Rusland? Gaat alles goed met je? Ik ga zo voor het eerst twee spuiten zetten. Ontzettend spannend. Ik moet zeggen dat ik de hormonen nu wel begin te voelen. Ik voel me toch een beetje anders....

Groeten, Nora.

Geplaatst

He Hilde,

Goed zeg, dat m voor m (en het extra cadeautje natuurlijk ;-)). En lijkt me heel fijn om nog even die extra bevestiging te hebben gehad. Absoluut, zeker weten zwangere muts! hihihi!!

En, vroeg me af, heb jij het embryootje ook gezien voordat ze 'm hebben teruggeplaatst? Op het scherm in het ziekenhuis?

Geplaatst

Het was heel goed in Wit Rusland, Nora. Goede tijd gehad daar. Succes met de 2e spuit.

En Mariek, ik heb mijn embryootje niet op een scherm bewonderd. Wel nadat ze het terug hadden geplaatst in de baarmoeder, lieten ze zien waar dat was. Er waren wat luchtbelletjes op de plek waar het embryootje zat. Ik had ook zoiets van: knal het er maar in... want ik moet heeeeeeeeeeeeeeeeeeel nodig plassen!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Gisteren de huisarts gebeld om te zeggen dat ik zwanger ben. Die had het al doorgekregen van het ziekenhuis. Ook de apotheek was al op de hoogte.

Vandaag alvast maar de verloskundige gebeld. Zag dat op internet op het lijstje staan.

Zij vroegen mij of het ziekenhuis me al had doorverwezen. Nee, dat hebben ze nog niet... Dus ik vroeg of ik te vroeg was. Nee, ze waren er juist heel blij mee dat ik al belde. Dat was plezieriger wat betreft hun schema.

2 Juli mag ik naar ze toe. Heb al een vragenlijst ingevuld, deze zal ik vandaag even langs brengen. En verder vroeg ze of ik nog naar het ziekenhuis moest en of er nog bloed werd geprikt. Tja.... naar het ziekenhuis moet ik wel, maar of er bloed wordt geprikt weet ik niet. Als er bloed geprikt wordt, moest ik even vragen of ze de uitslag ook naar de verloskundigenpraktijk wilden sturen. Scheelt me al weer een keer prikken. (ach, ben de naalden langzamerhand wel gewend).

En de eerste fles voor moeders voor moeders heb ik al half vol geplast..... Hihihi, hoop dat ik genoeg heb aan die 1 1/7 fles per dag.....

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hahaha, wat ben jij een zeikerd (hihi). nee hoor, geintje. Da's alleen maar goed. Kom maar op met die HCG. Als ik zwanger ben, ga ik zekers meedoen aan Moeders voor Moeders, zonder twijfel! Erg goed van je.

Prikpen van Gonal F was trouwens een makkie. Prikt prettiger zelfs dan deca, vind ik. Nu ik vanmorgen bij de acupuncturist ben geweest, doet het prikken me helemaal weinig meer. Jeetje wat is dat heftig zeg. Heel raar gevoel.....

Groeten, Nora.

Geplaatst

Ja, bij ons is er een eicelletje goed bevrucht... Dus het is echt helemaal fantastisch dat deze ook nog eens is blijven zitten!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Ja dat is zeker geweldig!!

Ik moet nog even de echo afwachten, want bij mij kunnen het er 2 zijn en dan kom ik niet bij de verloskundige terrecht, maar blijf ik in het ziekenhuis.

En ben jij ook zo lekker moe op de middag??:yawn::sleeping::yawn::sleeping:

Greetzzzzzzzzz

Geplaatst

Ha Linda!

Ja, 's middags moe, 's avonds al op tijd moe.... En tegenwoordig, sinds een dag of 5 voel ik me de hele dag gammelig. Hang steeds tegen misselijk zijn aan. Maar, we klagen niet!!!! Ben gewoon zwanger!!!

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

He Hilde, op en top zwanger, zo te lezen.. leuk!!!

Wanneer heb je echo?

Geplaatst

Hoi allemaal....

Gisteren goed beroerd geweest. Niet van de zwangerschap, maar we hadden eten opgewarmd, en dat was niet helemaal goed meer.. Pfffffffffft, wat heb ik lopen spugen! Dan gaan gelijk de gedachten naar dat kleine leventje wat in mij groeit, maar wrs. is er ergens wel reserve in mijn lijf opgebouwd om dat op te vangen.

Ik sta nu elke ochtend op de weegschaal, en ik was 9 ons afgevallen in vergelijking met gisteren. Oepsie....

Gelukkig bleef vandaag alles er weer in, hoewel ik wel tegen misselijkheid aan hang de hele dag. Kan ook niet zeggen dat ik echt zin heb in eten, maar dat doe ik wel maar gedurende de dag.

Nog 2 nachtjes slapen, en dan kunnen we zien hoe het met ons kindje gaat. Of het op het goede plekkie is blijven plakken en of het hartje goed werkt!!!

Ben wel heel nieuwsgierig!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Nog 1 nachtje slapen Hilde en ik hoop dat jij morgen net zo verwonderd en blij kunt zijn als ik!!!

Succes en liefs van Linda,

ps.....vandaag wat minder last van misselijkheid?

Geplaatst

Ja hoor, vandaag ging het al weer een stukkie beter. Hoewel ik niet kan zeggen dat ik me helemaal topfit voel! Maar ach... dat is voor het goede doel!!!

Geplaatst

He hilde,

Bijna de echo van je kleine bébé! Geniet ervan, meid! Hoop dat je je morgen weer helemaal goed voelt. Zo'n dagje spugen hakt er behoorlijk in, he.

Geplaatst

Pfft... echt wel!!! M'n vochthuishouding is geloof ik nog steeds niet op orde!

Ik krijg op het moment nog geen bus volgepiest per 2 dagen voor moeders voor moeders, terwijl ik er voor het spugen met gemak 1tje vol kreeg per dag.

Morgen gaan we kijken hoe het met dat kleine, wonderlijke leventje in mijn womb (ik vind dat toch wel een erg mooi en warm woord) is!

Geplaatst

Nou, de eerste foto's zijn gemaakt van ons kleine ieniemienie kindje!

Hij/zij is nu 10,8 mm groot. Volgens de arts ben ik 7 weken en 4 dagen zwanger en op 31 januari zouden wij ons kindje kunnen verwachten.

Het is toch wel heel apart: een klein bolletje in je baarmoeder, wat van kleur veranderd van licht naar donkergrijs en weer terug .....

Mijn man zat al weer te geiten: dokter, hebt u de vingertjes wel geteld????

Ik zou over 4 weken weer mogen komen, maar dan zijn we op vakantie. We mogen de maandag na onze vakantie, 21 juli, weer komen kijken naar ons kleine kindje, wat dan waarschijnlijk al wel weer veel groter is.

Het is nu echt echt, en toch ook nog steeds onwerkelijk!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Joepie!! Hilde....ook jij hebt je eerste echo erop zitten....een positieve echo, een kloppende hartje, geweldig he?!! En inderdaad o zo mini.

Whahaha, wat een grapjurk ja, jouw hubbie. Hartstikke fijn voor je Hilde!!

Groetjes Linda,

Geplaatst

Wat een mooi moment moet dat zijn! Om je kleintje zo te zien! En wat heerlijk dat alles er goed uitziet en dat je de bébé goed groeit.

Hoe voel je je? Nog steeds gammel of gaat het alweer iets beter?

Geplaatst

Hoi Hildever,

Wat gaaf dat je de echo hebt gehad en dat alles naar verwachting groeit en bloeit. Het lijkt me toch een mooi emotioneel moment om dat iniminmensje te mogen zien. Ik hoop voor mezelf en natuurlijk ook voor alle andere dames dat we het ook mee mogen maken.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi Hilde, super dat je de echo hebt gehad, nu weet je 100% zeker dat je echt zwanger bent je hebt het met eigen ogen gezien. haha.

Ja ja jou hubbie is inderdaad een grapjas. hihi.

Veel sterkte verder, Hopelijk ben je niet meer misselijk en overgeven.

Liefs Cindy

Geplaatst

ha meiden!!!

Ondanks dat ik het met eigen ogen heb gezien, is en blijft het nog wel onwerkelijk. Het is net of dat niet in mijn buik was ofzo...En natuurlijk weet ik dat het wel mijn buik was, maar het is nog net een soort van film.

Ach, ik blijf gammel. En gelukkig is het die ene zondag bij spugen gebleven. Ben sinds vandaag weer aardig op mijn oude gewicht terug. En hopelijk blijft dat een beetje zo. Er mag natuurlijk wel bij, maar liever niet te veel af.

Ik voel mijn buik regelmatig, maar dat zal er ook allemaal wel bij horen.

Groetjessssssssssssssssssssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden