Ga naar inhoud

onbewuste blokkade zodat zwangerworden niet lukt

Aanbevolen Berichten

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wat ik wel apart vond was toen ik dit topic las er nog niet wist wat van te denken , heb toen ook bewust niet gereageerd om het echt te laten bezinken,weer een aantal keren gelezen, intussen verhalen (los van dit forum) van anderen gehoord, en het paste ineens wat bij elkaar zeg maar....

Geplaatst

Ik heb dat ook hoor Babeth. Ik ben nog steeds erg verontwardigd als ensen zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn, het los moet laten etc. Alsof je dáárdoor niet zwanger raakt.... en toch... Inmiddels is er veel gebeurd en dan ga je dingen wel in een iets andere context plaatsen.

Zo mislukken de laatste jaren ook ál onze vakanties omdat ik ziek word. Ook daarvan denk ik inmiddels dat er een angts achter zit om ver van huis weer ernstig vermoeid te worden. Dit is in het begin van mijn ziekteperiode een aantal keer gebeurd en ik ben daar echt bang voor.

Ik weet dus dat mijn lijf raar kan reageren op angst, dus waarom zou het dan niet een lichaamsvreemd embryo af kunnen stoten...???

Let wel, ik zal nóóit zeggen dat bij iedereen bij wie het niet lukt zoiets aan de hand is. Uiteindelijk is er bij ons ook nog eens slecht zaad en ook dat kan een hele gewone nuchtere reden zijn waarom onze emmies niet blijven zitten.

Overigens, in dit kader ook interessant: stress vermindert vruchtbaarheid (nu.nl)

http://www.nu.nl/wetenschap/2310733/stress-vermindert-vruchtbaarheid-.html

Geplaatst

Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaring na het lezen van dit boekje.

Geplaatst

Ik heb vandaag het EFT boekje en het boek van Zita West binnen gekregen. Vind het beide aanraders.

EFT is een hele simpele techniek om angsten e.d. aan te pakken. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar heb bijvoorbeeld al wel het probleem gefromuleerd: ik ben bang dat ik een zwangerschap en een kind niet aankan i.v.m. mijn vermoeidheid. Na onze bruiloft ga ik er eens rustig voor zitten om daar dan de EFT techniek op los te laten.

Het boek van Zita West is zeer informatief. Er staat veel in over voeding, leefwijze, dingen die kunnen helpen om zwanger te worden. En dan veel concreter en wetenschappelijk onderbouwd dat in bijvoorbeeld dat zwanger worden handboek. Het is wel in het engels, ik hoop dat er snel een nederlandse versie komt. Heb het alleen nog doorgebladerd, zal proberen stukje bij beetje wat tips hier te posten.

Geplaatst

Hoi aanstaande bruid....

waarschijnlijk lees je dit pas na je mooie huwelijksdag maar dat geef niet.

Het boekje over EFT heb ik ook binnen, moet even een rustig moment hebben om het goed te kunnen lezen, het begin was in ieder geval boeiend, leest ook lekker.

wat het boek van Zita West betreft ik heb het boek "Vruchtbaarheid en zwanger worden" nederlands boek dus, isbn 90-430-1060-x

Ook een groot gedeelte over vruchtbaarheidsbehandelingen, ik ben erg blij met het boek! staan vele tips informatie en ook over de ontwikkeling van week 1 t.m 4

ik weet niet of dat het boek is waar jij het over hebt.

een hele mooie dag morgen!!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Meiden, hoe is het boekje Leven in Emotionele Vrijheid jullie bevallen? Is het de moeite waard om ook te bestellen?

Guusje

Geplaatst

Hai meiden,

Ik heb het boekje over EFT/EVT kort doorgelezen. Het lijkt wat zweverig, maar het is toch ook wel heel praktisch. Je fomuleert een probleem en klopt dat op verschillende acupressuur punten. De techniek zorgt ervoor dat je de emoties loskoppelt van het probleem.

Ik heb het de ochtend van ons trouwen geprobeerd, omdat ik zoals altijd bang was dat ik niet lekker zou worden. Nu ben ik eind van de dag heel beroerd geweest (prikkelbare darm), maar ik ben er níet zenuwachtig voor of door geweest. Heel bizar dus!

De komende dagen wil ik proberen de techniek te gebruiken voor mijn 'angst' dat ik een zwangerschap niet aan kan. Ben heel benieuwd.

Voor 6 euro vind ik het wel een aanrader, zeker als je te maken hebt met angsten, trauma's o.i.d.

@Babeth, ik heb een nieuwe uitgave van Zita West uit 2010. Is nog niet vertaald. Ik denk dat er wel wat nieuwe inzichten in staan, maar niet heel veel meer. Ook een aan te raden boek. Hoewel ik het lang niet met alles eens ben. Je kúnt bijvoorbeeld echt niet altijd positief zijn. Maar oke....

Ik moet gaan, later meer ;-)

Henne

Geplaatst

Hoi Henne

ik ben ook in het boekje bezig en de avond dat ik las over het tappen op de bepaalde punten heb ik dat ook gedaan, toeval of niet, ik had het die nacht bloed heet, kon geen dekbed op me hebben terwijk ik zelfs met 30 graden nog met dekbed slaap en sinds die nacht droom ik ontzettend veel. Het is inderdaad wat zweverig, zelf heb ik geen angsten maar hoop beter met mijn emoties om te kunnen gaan.

Ik heb zojuist het boek guide to fertility binnen gekregen, een flinke pil!!! moet er nog aan beginnen. Kan m voorstellen dat je het niet altijd overal mee eens bent , net wat dat positief blijven betreft maar zelf vind ik het fijn om zoveel mogelijk info te hebben zodat eea. ook voor mij beter verklaarbaar is.

ps. omdat jouw man zijn zaad ook niet optimaal is, vandaag bij dr. Scholtes in DD geweest en hij benadrukte nogmaals hoe belangrijk bepaalde vitaminen, mineralen en vetzuren zijn:

Voor de kwaliteit van het sperma is het zinvol om van te voren zink, vit C,E, B6, B12 en vit D3 te nemen, ook omega 3 vetzuur draagt aan optimalere zaadcellen bij.

vooral de D3 liet hij straks nog weten.

groetjes

Babeth

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi hoi, dat komt wel ongeveer overeen met wat mijn vriend slikt op advies van mijn orthomoleculair arts. En ook met wat er in dat boek van Zita West staat. D3 is voor vrouwen trouwens ook erg belangrijk! Ik bleek er een tekort aan te hebben dus slik het nu bij.

Geplaatst

Ik snap wel dat Scholtes vitamine D3 benadrukte.

Wij hebben vorige week de TP gehad van onze 6e ICSI waarvan voor de 2e keer met IMSI.

Bij IMSI classificeren ze het zaad nomaals onder in A1&2, B1&2 en C1&2.

Waarbij A goed is, B matig en C slecht.

De eerste keer met IMSI was in april en toen waren er 2 eicellen geïnjecteerd met B1 en 2 eicellen met C1.

Er was geen A gevonden.

In juni hebben we een SCSA zaadtest laten uitvoeren waarbij werd aangetoond dat 42% van het zaad gefragmenteerd is.

IMSI blijkt dan de enige mogelijkheid.

Mijn man is heel veel vitamine D3 gaan slikken.

Scholtes adviseert 400IU, maar mijn man is 800IU gaan slikken.

Afgelopen week zijn alle 5 eicellen geïnjecteerd met A1 zaad.

Scholtes was verbaasd dat er de vorige keer geen A was gevonden en nu wel A1.

Wij gaven hem aan dat mijn man erg veel D3 is gaan slikken.

Blijkbaar heeft het effect.

Scholtes was echt verbaasd.

Daarnaast gebruikt mijn man nog Proxeed en Omega 3.

Ook ik slik Omega 3 en 800IU vitamine D3.

Nog een week wachten en weten weten of het écht geholpen heeft!

Geplaatst

Hoi Sikki

bedankt voor je reactie, in het supplement dat mijn man slikt zit 200, ik zal morgen nog even een appart pilletje D3 voor hem gaan scoren...

Goed te horen dat er deze keer zaad van zo´n goede kwaliteit gevonden en gebruikt is! Ik hoop dat het aangeslagen is!! wat bij ons typisch is:

poging 1, zaadkwaliteit B, wel 5 blastocysten van perfecte kwaiteit, 1x vers en 2x cryo maar geen zwangerschap

Poging2, zaadkwaliteit A, hoeveelheid was ook echt meer, en zwanger

Poging3, zaadkwaliteit B, tp van 1 niet zwanger, nog wel 2 cryo´s.

Wij denken zelf dat het verband hod met elkaar en dr. Scholtes kon onze gedachtengang wel zeker volgen. We hopen dat onze cryo´s gaan aanslaan maar rekenen er niet te veel op. Zijn dus al volop bezig om met supplementen een verbetering tre realiseren...

veel succes met je laatste wachtweek!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth,

Bij ons is het precies zo geweest!

Altijd hebben we TOPembryo's gehad, van de beste kwaliteit.

Maar niets sloeg aan.

Dr. Scholtes gaf aan dat de eicelkwaliteit bepalend is voor de embryokwaliteit in de eerste par dagen, maar dat het daarna op de zaadkwaliteit aankomt voor het vermogen van een embryo om verder te ontwikkelen en in te nestelen.

Toch hoop is op succes voor je met jullie cryo's!

Groeten Sikki

NB D3 in zulke hoge doseringen is moeilijk te scoren.

Veelal is het vitamine D of in lagere doseringen.

Wij hebben nu de D3 pearls van Pharma Nord.

1 pilletje is 800IU.

Was in NL nog niet te krijgen maar hebben het via de Duitse drogist.

Geplaatst

Hoi Sikki

wat goed deze informatie, wat ook zo apart bij ons was (bij pogign 2) was dat nadat er de eicellen bevrucht waren het doordelen met "horten en stoten" ging, ze zei de embryologe, daardoor waren er op dag 3 nog maar 2 emmies over een B en C kwaliteit. Een van die 2 (we denken de B) is zich dus pas tussen dag 3 en 5 na de tp (5 a 8 dagen na de bevruchting) verder door gaan delen tot onze jongens. Dit weten ze zo nauwkeurig omdat ze samen in de vliezen zaten en er alleen een schotje was.

Jeetje wat worden we hier toch steeds veel en veel wijzer......

Maar wat de D3 betreft, ik heb de D3 van Solgar gevonden icm. calcium, de hoeveelheid is 600IE, samen met de multivitamine die hij slikt komt hij dan op 800IE

Gisteravond nog wat bezig geweest om uit te zoeken of hij niet teveel van het eea, binnenkrijgt maar dat is gelukig niet het geval!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

nou, vandaag wilde ik die D3 gaan halen, deze had de reformzaak niet maar wel D3 in vloeibare vorm, nog beter,mijn man kan geen pillen slikken!!!!

Deze kan hij samen met de vloeibare Omega-3 innemen, 2 druppels is 200ie.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Mijn man heeft ook uitgezocht of je ook te veel kan nemen.

Maar van sommige dingen wel, maar van dit gelukkig niet.

Goed dat je druppels hebt gevonden!

Nu hopen dat het z'n werk gaat doen!

Geplaatst

Zwanger worden is een lot uit de loterij, heeft mi niets met psyche te maken.

Zou betekenen dat ik 10 jaar lang niet zwanger ben geworden omdat ik er "teveel"mee bezig zou zijn (is al moeilijk wanneer je van alles gebruikt en zkh in en uit gaat).

M.a.w. het is je eigen schuld wanneer je niet zwanger raakt want je denkt er teveel aan.

Excuses maar ik kan hier echt heel boos over worden.

Geplaatst

Volgens mij is dit niet helemaal zo bedoeld hoor Amel. Wat jij zegt, maak ik me zelf ook heel boos over. Je kunt jezelf niet zwanger denken en je kunt jezelf ook niet niet zwanger denken.

Wat ik wél denk is dat bij sommige vrouwen (dus ook niet bij iedereen die niet zwanger wordt!!!) er iets mee kan spelen van een trauma of angst. Je lijf reageert sterk op dit soort dingen. Denk maar eens hoe rot je je voelt als je flink de zenuwen hebt. Daar kun je tot overgeven of diaree aan toe beroerd van zijn. Je denkt jezelf dan ook niet misselijk, maar je bent het wel degelijk. En er niet mee bezig zijn helpt op zo'n moment idd ook geen zier.

Stress heeft helaas wel invloed op vruchtbaarheid, dat is onlangs uit onderzoek ook gebleken. En een trauma (bijvoorbeeld misbruik, of een overleden kindje) of een angst (na bijvoorbeeld een miskraam of de angst dat je geen goede moeder zal worden), kan stress veroorzaken. En dat heeft invloed op je lijf. En uiteindelijk dan misschien ook wel op de innesteling / vruchtbaarheid.

Op die manier interpreteren de meiden in dit topic het bericht. En zeker niet van 'je moet er niet teveel mee bezig zijn'. Want van die uitspraak gaan we hier denk ik allemaal gillen :-)

Groetje

Henne

Geplaatst
Zwanger worden is een lot uit de loterij, heeft mi niets met psyche te maken.

Zou betekenen dat ik 10 jaar lang niet zwanger ben geworden omdat ik er "teveel"mee bezig zou zijn (is al moeilijk wanneer je van alles gebruikt en zkh in en uit gaat).

M.a.w. het is je eigen schuld wanneer je niet zwanger raakt want je denkt er teveel aan.

Excuses maar ik kan hier echt heel boos over worden.

Hallo Amel,

ik wist in eerste instantie ook niet goed hoe het eerste bericht te interpreteren maar ik geloof wel dat in bepaalde gevallen een emotionele blokkade wat dan ook (niet alleen een zwangerschap hoor) in de weg kan staan.

Heb zelf ook een tijdje gedacht heet een nieuwe zwangerschap uberhaupt wel kans omdat het vedriet zo diep zit?

Ben er inmiddels wel van overtuigd dat een nieuwe zwangerschap daardoor niet tegengehouden wordt, er is ruimte, zowel voor mijn jongens, zal ook altijd blijven en voor een eventueel nieuw leven.

Geplaatst

Hallo,

Ik ben zelf een kindje verloren afgelopen januari en nu "spontaan"weer zwanger geraakt. Bij mijn 1e zwangerschap zaten wij te wachten op een voorstel.

Ik heb al heel wat Cliche's over mij heen gekregen zoals: Dan is de druk er af etc etc.

ONZIN!

Wij hebben beiden een "probleem" medisch gezien en niet psychisch.

Mensen onthouden alleen verhalen zoals die van mij, zonder de achtergrond te kennen, maar de mensen die niet zwanger raken ( bij adoptie) zijn vele malen groteren die staan ook heus niet al die tijd onder hoogspanning.

Ik wil alleen maar zeggen dat het al erg genoeg is wanneer het niet lukt en wanneer je dan ook nog zoiets leest (vraag mij af wat voor onderzoek)dan zou je denken dat je er zelf wat aan kan doen ,heb je er juist een probleem bij.

liefs Amel

Geplaatst

Hoe erg ik mij ook herken in de berichten van o.a. Babette en Henne, ik sluit me bij Amel aan wat betreft het 1e bericht van deze topic. Ik ken de bron nog steeds niet, of heb er overheen gelezen.

Deze specifieke posting bracht mij in ieder geval toch ergens een schuldgevoel, doe ik er wel alles aan of juist niet teveel. Is het mijn schuld? Rationeel weet ik: nee. Maar emoties hebben we nu eenmaal niet altijd in de hand.

Geplaatst

Hoi Testr en Amel,

het eerste bericht viel mij ook moeilijk hoor, heeft ook een tijdje geduurd voordat ik reageerde. Erg dat het jou, of wie dan ook een schuldgevoel heeft gebracht want dat kan nooit de bedoeling zijn.

En inderdaad, emoties hebben niet altijd in de hand!!!

Geplaatst

Denk zelf eerlijk gezegd niet dat een zaadcel denkt 'goh, wat een stress hier, laat ik maar niet die eicel gaan bevruchten' of dat de baarmoeder minder geschikt raakt omdat je vroeger iets ergs hebt meegemaakt.

Kijk, als je hele lichaam non-stop stijf van de spanning staat dan kan ik me voorstellen dat dat ietsje invloed heeft op de een of andere manier, maar iets onbewust... hm, nee... Uiteindelijk is een bevruchting toch een lichamelijk iets. Een wonder uiteraard, maar bv. de menselijke stofwisseling is ook een wonder. Ok, iets minder een wonder haha, maar ook een ingenieus proces. Maar een onbewuste blokkade heeft hier toch ook geen invloed op? Van een superstressperiode moet je misschien wel de boel even ophouden bij wijze van spreken, maar constante obstipatie heeft echt wel een fysieke oorzaak en komt echt niet omdat je bv. onbewust er te veel mee bezig bent.

Tis maar een voorbeeldje, hoor, hoop dat ik niemand boos maak! Iedereen heeft recht op z'n eigen mening en wie weet heb ik wel ongelijk. Maar van dat vage berichtje in het begin zonder enige wetenschappelijke onderbouwing word ik persoonlijk wat iebelig...

Geplaatst

Hallo,

@Meiske:ik praat mijzelf geen schuldgevoel aan hoor dat stadium ben ik al lang voorbij, maar dit (niet wetenschappelijk onderbouwde artikel)kan er wel voor zorgen dat anderen daar last van krijgen onterecht m.i.

Liefs v Amel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden