Ga naar inhoud

Wanneer eerste test?

Welke dag naar tp positief gestest.  

67 leden hebben gestemd

1. 1. Welke dag naar tp positief gestest.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
nou ik ben net een mk gehad. onze eerste poging is defenitief mislukt

Heel veel sterkte meis!!

Dikke knuffel Yara

Geplaatst

Niet gestemd vanwege 2 resultaten.

De eerste keer (verse ICSI) bleek na 11 dagen uit het bloed (wegens overstimulatie) dat ik zwanger was.

De tweede keer (Cryo-tp) mocht ik na 11 dagen testen maar had op dag 8 een positive test.

Nu cryo-tp) mag ik over 11 dagen testen (nu dus nog 10, de 24e) maar ik weet niet of ik wel kan wachten met testen

Geplaatst

Raba? Kun je niet 8 en 9 dagen toevoegen? Er zijn veel dames die op dag 8 al positief getest hebben en zo krijg je een krom beeld.

antw: geen idee hoe ik aan moet passen. Wel bijzonder dat jullie na een terug plaatsing = tp al op dag 8 een positieve test hadden. Ik mocht pas op dag 15 testen. Ik zoek het nog even uit of dat nog gewijzigd kan worden.

Geplaatst

Hoi Raba, ik mocht ook pas op dag 15 testen, maar had met dag 8 al veel klachten van misselijkheid, borsten etc dat ik de stoute schoenen toen aangetrokken heb...

Cin

Geplaatst

Ik zit nu in de wachtweken en ik mnag testen 12 dagen na terugplaatsing.. 27-8..

Maar ik kan niet eerder testen vanwege de "toverballetjes" die ik gebruik. In het ziekenhuis vertelde ze ons dat als ik nu ga testen zoiezo positief test door de bolletjes..

Dus voor mij heeft het ook echt geen zin om eerder te testen..

Geplaatst

Hallo MiIssd

ik weet niet wat voor toverballetjes jij gebruikt maar als het de befaamde Utrogestanballetjes zijn (=progesteron) dan kun je niet vals positief testen.

De test reageert nl alleen op het HCG hormoon en niet op Progesteron.

succes met het wachten!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

oh in het ziekenhuis is mij verteld dat als ik nu positief zou testen dat het door die balletjes kwam.. jaa ik gebruik idd die progestron..

Nou apart.

dus als ik over paar dagen zou willen testen en die is positief dan is dat omdat ik echt zwanger ben ?

Nou probeer mezelf toch maar in te houden om te wachten tot as vrijdag!! heheh

Geplaatst

Missd

nee hoor je kunt echt niet positief testen vanwege de bolletjes,je kan alleen vals positief testen oiv. Pregnyl of Otrivelle

Pregnyl moet na 10 dagen uit je lichaaam zijn maar helaas toch wel eens bij dames ietss langer aanwezig...

Geplaatst

ohhh oke..

ik heb otrivelle gebruikt.. dat is aanstaande dinsdag 2 weken geleden.. dus met testen 17 dagen geleden.

dan heb ik het misschien verkeerd begrepen of de dame in het ziekenhuiis heeft die 2 door elkaar gehaald..

Zou het uitmaken als ik donderdag avond al zou testen?? Of houdt iedereen hier zich toch aan de datum die opgegeven wordt?

Geplaatst

Hoi,

Wat super om te lezen dat er zoveel positieve testen voortkomen uit icsi!!! Wij zijn drie dagel geleden begonnen met prikken, eerste poging en deze berichten geven een goed gevoel. Dank dank dank :)

Succes allemaal!

groetjes,

Miranda

Geplaatst

Hoi Miranda,

welkom hier..

Voor mij is het ook de eerste keer dus k weet wel een beetje hoe je je voelt denk ik.

Wat spuit je nu ? En hoe vind je het gaan?

Veel succes en hou ons op de hoogte :)

Ciao

Geplaatst

Hoi,

Ik ben vrijdag begonnen met decapeptyl en vandaag is daar menopur bijgekomen. Vanaf morgen 2 keer menopur en 1 keer deca spuiten, per dag. Ik vind het tot nu toe allemaal reuze meevallen, zag er natuurlijk als een berg tegenop maar het gaat prima. Nog nergens last van, hoera!

Wat heb jij gebruikt en hoe was dat?

groetjes

Geplaatst

ik ben met de 2de dag van mijn menstruatie begonnen met gonal-f en op dag 6 van mijn cyclus kwam daar cetrotide (weet niet precies hoe je het schrijft) bij.

heb in totaal 9 dagen geprikt.. maar ik prikte niet zelf hoor dat deed mijn partner.. Kon het niet bij mezelf!

Bij mij is tot nu toe alles erg soepeltjes verlopen en moet nu nog tot vrijdag ochtend wachten totdat ik mag testen..

Hoop voor jou dat alles ook goed gaat!!!!

En hou ons op de hoogte zou ik zeggen!!!

ciao

Geplaatst

Wat een namen heeft dat spul he...

Ik vind het ook reuze meevallen, dat prikken. Dacht eerst niet dat ik het zelf kon, maar het gaat goed. Vriendlief assisteert wel bij het maken van de mengseltjes, doen we het toch samen.

Vrijdag naar het zkh voor een fm. Ik hoor dan denk ik meer over punctie en terugplaatsing. Spannend hoor. Wel fijn om te lezen dat het bij jou allemaal zo soepel ging. Ik zie wel tegen de punctie op.

Ik hoop goed nieuws voor je op vrijdag!

groetjes,

Miranda

Geplaatst

ik zag ook heel erg op tegen de punctie maar vanwege het infuus wat ik kreeg viel het echt reuze mee.. voelde zowat niks.. Heb wel 2 dagen flinke pijn in mijn buik gehad..

Jaa ik ga morgen al testen want ben er klaar mee hahah.. 1 dagje eerder kan geen kwaad. heb er wel 2 gehaald zodat ik vrijdag ochtend ook nog kan testen!!

Je hoort het wel:)

Ja prikken valt ook mee.. het is ook meer het idee denk ik dat je jezelf moet prikken!! Je zal zien dan elke stap eigenlijk best meevalt.. (hopelijk) en de belangrijkste ( zwanger zijn ) kan je niks over bepalen, moet je toch echt moeder natuur dr werk laten doen na de terugplaatsing ...

succes nog

Geplaatst

Dat geeft moed! Ik lees meer verhalen over dat het wel meevalt, misschien ben ik er ook gewoon teveel mee bezig. Dat prikken leek me ook zo eng en valt ook wel mee. Ik word er niet eens sjago van. Merk er eigenlijk helemaal niks van, dus das wel fijn. En het is wat je zegt: Het dient toch een hoger doel.

Toi toi toi met je testen! Hopen op een positief resultaat!!!

groetjes,

Miranda

Geplaatst

Vrijdag naar het zkh geweest voor een fm. De follikels waren nog niet zo groot als verwacht. Medicatie is aangepast, meer stimulans en minder afremmen. Hopen dat het aanslaat. Dinsdag moet ik terug voor een volgende echo.

• 2 weken later...
Geplaatst

hee mermaid,

ok das een tegenvaller dat ze niet zo groeien als dat ze moeten groeien.

ik heb vanochtend ook een echo gehad want ik ga deze cyclus een embro teruggeplaatst krijgen die nu nog lekker in de vriezer op ons zit te wachten..

ik ben bezig met die ovulatietesten maar ze wilde voor de zekerheid even kijken hoe het eruit ziet.. morgen moet ik sochtend en savonds testen dus ik denk dat ik begin volgende week weer een terugplaatsing heb.. ben benieuwef.. we moeten elkaar maar weer op de hoogte houden..

succes in ieder geval.. en ik hoop dat de eitjes snel gaan groeien

ciao

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden