Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Jheroen

Wat is KID?

Aanbevolen berichten

Wat is KID?

KID staat voor Kunstmatige Inseminatie met Donorsperma. Bij een inseminatie van donorsperma wordt er sperma bij de vrouw ingebracht. De kans op een zwangerschap na een KID behandeling is echter erg klein. Zo’n 10% per maand. Dit betekent dat de behandeling vaak herhaald moet worden. Soms kan dat een hele lange periode van behandelingen betekenen.

De betrokkenen kunnen dit als zeer belastend ervaren

Wanneer wordt KID toegepast?

Wanneer de man onvruchtbaar is, zijn er medisch gezien weinig mogelijkheden deze vruchtbaarheid te herstellen. Sommige paren die met deze situatie geconfronteerd worden, aanvaarden kinderloosheid. Anderen gaan over tot adoptie of doen een verzoek tot kunstmatige inseminatie met donorsperma (KID) bij een afdeling Voortplanting van een ziekenhuis.

Maar ook bij lesbiennes of alleenstaanden die graag kinderen willen kunnen kiezen voor KID of ZI.

Een KID-behandeling vindt altijd in het ziekenhuis plaats. Met een rietje wordt het sperma bij de vrouw ingebracht (geïnsemineerd). De kans op een zwangerschap is het grootst als de inseminatie vlak voor de eisprong plaatsvindt. Het inbrengen van het sperma is meestal pijnloos. Er zijn enkele manieren waarop dit sperma geïnsemineerd kan worden. Meestal wordt vóór de baarmoedermond geïnsemineerd, maar als het slijm van de baarmoedermond te taai of te zuur is, of als er antistoffen tegen zaadcellen aanwezig zijn, wordt in de baarmoeder zelf geïnsemineerd (intra-uteriene inseminatie, IUI). De bevruchting en innesteling van de eicel gebeuren op een natuurlijke manier. De kans dat bevruchting door middel van KID lukt, is per inseminatie ongeveer 10%. Na 12 behandelingen is ongeveer 70% van de behandelde vrouwen zwanger.

In sommige ziekenhuizen moet je eerst een intakegesprek voeren met een psycholoog of maatschappelijk werker. Er worden vragen gesteld over o.a. je motivatie, je eigen persoonlijkheid, je idee van opvoeden en houding t.o.v. van een kind, je relatie met anderen en je woonsituatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen  

• Ik zoek nog GOndela , wie kan mij helpen 
    • Hoi Steffie,  Dat scheelt enorm als je een eigen donor hebt. Ik hoop ook voor je dat het nu raak zal zijn. In Düsseldorf doen ze behandelingen die ze hier niet doen zoals een embryo terugplaatsen bij 5 dagen. In Nederland doen ze het bij 3 dagen. De medicijnen zijn ook totaal anders als in Nederland. Heb hier al 3 ivf pogingen gehad en dat heeft niets opgeleverd. Ik wil er echt alles aan gedaan hebben om zwanger te worden. Ik ben bijna 43. Dus het is nu of nooit! Ik hoop dat ik in het weekend ongesteld word en komende week kan beginnen. De medicijnen heb ik al in huis.  
    • Hoi catlover  Wij hebben via de donor handig i.v.m. dat mijn vriend geen zaad heeft. Heb ook nog niet aan de hormonen gezeten en dat ga ik nu wel dus erg spannend allemaal. Hoop dat me laatste kans iui  raak zal zijn.   Waarom in Düsseldorf als ik vragen mag? En wanneer ga je beginnen in Düsseldorf?  Dankjewel  en jij ook heel veel succes!
    • Hallo Stefanie, Leuk dat je ook op het forum zit. Komt er wat leven in de brouwerij.  Je hebt al heel veel iui pogingen achter de rug. Hebben jullie een eigen donor of via de donorbank? Dat is een kostbare aangelegenheid namelijk.  Spannend dat je ook gaat beginnen met ivf. Ik ga zelf beginnen met ivf in Düsseldorf. Net als jij zie ik er ook wel tegenop vanwege de afstand.  Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat het gauw lukt.  Hou ons op de hoogte hier! Groetjes,   Catlover  
    • Hee,   Weet niet of ik hier goed zit maar zie weinig berichten van de afgelopen dagen op deze forums.. Ik zal me even voorstellen ik ben Stephanie 24 jaar en wij zijn bijna 2 jaar bezig. We zijn nu nog bezig met iui  met donorzaad  aankomende  keer word onze 15e keer.. Heb 2 miskramen gehad. En ga na aankomende keer beginnen aan ivf. Ik vind het wel fijn om verhalen te lezen van vrouwen die met soort gelijke dingen bezig zijn. Heb zelf nog nooit iets geschreven op een site  maar misschien is dit wel fijn dus doe ik het nu gewoon!🤗. Ik kijk wel naar de ivf op ook i.v.m. mijn werk en ik 1 uur moet rijden naar het ziekenhuis telkens. Iedereen heel veel succes!   Groetjes
  • Topics

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden