Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat lief van jullie..

Ik was nu 5 weken en 4 dagen.. heel kort nog, maar we mochten maar een week blij zijn..

Het is ook heel bizar.. Heb er zelf niet eens woorden voor..

Sorry hoor, maar zwelg even in de zelfmedelijden.. raap mezelf morgen wel weer bij elkaar!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach jeetje nee toch wat is dit ^&*%$$!!!Lieve Margot ik wens je heel erg veel sterkte!!

Gaan ze je nu wel helemaal door de molen halen??Want hoeveel kan een mens hebben zeg.

Jeetje zo dichtbij en nu weer met lege handen.

Dikke knuffel

Geplaatst

Misschien, want het gaat in dit topic om het verloop van een miskraam.. zal ik even vertellen hoe dat bij mij gaat.. Helaas ben ik zo een die heel eng is omdat er geen signalen zijn dat het niet goed is.. zere borsten, heel moe, zweempje misselijk en ineens bloed! Buikpijn en dan gaat het heel snel, veel bloedverlies, heel veel (beddengoed ligt nu in de was..) Sorry voor de onsmakelijke details..

Ik praat dan natuurlijk wel over een miskraam voor de 7 weken, want die heb ik meegemaakt.. Lees hier soms hele andere verhalen, maar die zijn vaak wat verder.

Is er toevallig ook iemand die net als ik meerdere miskramen heeft gehad en waar onderzoek bij gedaan is?

Geplaatst

Margot bij mij is na de eerste miskraam (missed abortion met 12 weken) direct onderzoek gedaan. Maar er zijn zeker meiden hier die meerdere miskraam hebben doorgemaakt voor er verder werd gekeken. Waren het bij jou telkens vroege miskramen? Ja officieel heet alles voor de 22 weken geloof ik vroeg, maar ik bedoel mee rond de vijf weken, voor je een hartje heb gezien of een echo hebt gehad. Als het telkens rond dezelfde periode misgaat zou je toch denken dat daar een oorzaak voor is....

Geplaatst

Margot, ik heb nu 4 miskramen gehad waarvan de eerst een misssed abortion was met 10 weken (die hakte er mentaal flink in). Maar ben boven de 40 dus dan heb je nu eenmaal meer kans. Ik weet wel (zoals hier alle dames ongeveer) hoe zwaar het is.

Er zou in eerste instantie nu wel een onderzoek worden gestart, maar omdat ik in mijn vorige relatie's 3 gezonde kinderen heb, had het niet zoveel zin om een onderzoek te doen, vertelden ze mij.

Heb jij nog geen kids? dan zou ik toch aandringen op een genetische bloedonderzoek.

En wat de uitgerekende datum betreft..., tja dat blijft toch hangen he! ik weet ze ook heel goed! Henne ik weet nog wel dat jij bij mij in de buurt zat!

ik wilde iedereen toch een hart onder de riem steken...., en veel sterkte (wat een rot woord ook!) wensen, we weten allemaal wat het is.

liefs joske

Geplaatst

Oh Joske, wat een verdriet moet jij ook steeds hebben gehad..

@henne kwam er bij jou nog wat uit dat onderzoek?

Ik ben zelf 37 en dan is de kans op een miskraam gewoon groter, maar het gebeurt steeds voor de 7 weken, dus ik geloof echt dat er iets in mijn lichaam is dat niet goed reageert..

Geplaatst

Bij mij kwam er een kleine afwijking aan het MTHFR gen uit. Dit kan een te hoog homocysteine veroorzaken, wat voor stollingsproblemen zorgt. Aangezien mijn homocysteine nog niet verhoogt was, konden ze het niet als oorzaak van de ma aanwijzen. Zelf denk ik dat het wel meegespeeld heeft. Gelukkig nemen ze in Voorburg het zekere voor het onzekere en krib ik nu wel exatr folkumzuur plus b6, wat dit probleem ou moeten verhelpen.

Dat ik prompt daarna dan een bbz krijg is pure pech, da heeft geen specifieke oorzaak

Bij jou zou ik als leek toch echt iets verwachten. Je wordt relatief 'makkelijk' zwanger, het is elke terugplaatsing raak. Ik vind het erg makkelijk m drie miskramen op een rij dan aan je leeftijd te wijten hoor!

Geplaatst

Hallo meiden

Ook ik kom me hier helaas melden ben helemaal kapot.

In maart al een miskraam gehad en nu weer.

We moeten nog even afwachten of het uitzichzelf loskomt,

maar ik wil het nu het liefst zo snel mogelijk kwijt zijn.

Ga wel snel een gesprek aanvragen met een gynaecoloog ipv

met een fertiliteitsarts of is dat raar?

roos

Geplaatst

Elke keer als ik een nieuwe naam hier zie slaat de schrik me om het hart.... Roos wat vreselijk, twee keer zo snel achter elkaar! Als je het zelf vervelend vindt om af te wachten zou ik dat aangeven. Fysiek kan het wel het meest ideale zijn (medisch) maar het mentale speelt ook mee! Hoever was je in je zwangerschap? En zijn er aanvullende onderzoeken gedaan? Ik zou zeker een gesprek aanvragen, of bij de fertiliteitsarts of bij de gyn, waar jij je goed bij voelt. Sterkte!

Geplaatst

Roos & Margot, ik wens jullie heel veel sterkte toe!! Het is zo oneerlijk allemaal!

Ik ben even weg geweest althans even wat afleiding zoeken..

Vrijdag moesten we weer naar het ziekenhuis. Het vruchtje was 0,5mm gegroeit, maar nog steeds geen kloppend hartje.. Ze waren nog even bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar mijn bloed heeft gelukkig laten zien dat er wel een klein stijging in het HCG zat en gelukkig geen gigantische stijging.

Het is nu letterlijk afwachten tot dat ik iets ga verliezen, wachten tot dat mijn lichaam denkt het moet eruit.

Volgens de arts kan dat nog wel weken duren.. Ik heb aangegeven dat ik daar niet op wil wachten.. Over 3 weken gaan wij op vakantie naar Curacao en daar wil ik echt lekker van genieten en dan niet nog steeds elk uur broekloeren. En straks gebeurd het op vakantie.. pffff het is zo oneerlijk allemaal.

Kortom we hebben vrijdag een telefonische afspraak om dan door te nemen of er al een miskraam is gestart zoniet word er op korte termijn een curretage ingepland. Kortom we zitten nodig steeds in de wachtmodus...

Roos, het is dus helemaal niet zo raar.. Ik heb precies het zelfde..

Geplaatst

Pff Danielle vreselijk dit he. Ik heb net naar de poli gebeld en wordt vandaag nog teruggebeld

door de fertiliteitsarts. Bij mij zag de aanleg van het vruchtje er wel goed uit, maar m'n hcg was al wel

gehalveerd en daarom denken ze dat m'n lichaam het zelf wel snel zal af stoten.

Het klinkt logisch en rationeel snap ik het helemaal, maar de mentale kwestie blijft het moeilijkst!

Henne bedankt voor je berichtje en ja we gaan er zeker werk van maken.

Hoe gaat het met jou herstel? Ik las dat je een EUG hebt gehad.

Zwaar hoor die heb ik in 2009 gehad en die pijn hoop ik echt nooit meer mee te maken!

Had jij ook zo'n pijn in je schouders?

Margot jij al voor de derde keer. Hoe gaat het met je?

Verder kan ik niet terug lezen, maar fijn dat ik m'n gevoel met jullie kan delen!

groetjes,

roos

Geplaatst

Roos het was bij mij gelukkig niet acuut, dus voor de operatie heb ik niet heel veel pijn gehad. Alleen bloedverlies en heel veel angst dat het opeens wel mis zou gaan. Maar erna.....pfffff, die schouderpijn! Nee, dat hoop ik echt nooit meer mee te maken. Sowieso ben ik wel klaar met miskramen ;-)

Geplaatst

haha Henne dat ben ik volledig met je eens! Klaar met de miskramen.

Grappig dat jij na de operatie zo'n last had van je schouders, maar dat

komt natuurlijk van het CO2 gas wat ze in je buik blazen.

Helaas hebben ze het bij mij niet via een laparoscopie kunnen doen.

Ben net teruggebeld door de fertiliteitsarts en zij vond het ook een goed idee om het

te bespreken met de gynaecoloog. Het is allemaal veel te kostbaar, maar ik wil eigenlijk

niet meer wachten pff!

Geplaatst

Hoi Rosella,

Pfffff wat een ellende zeg, de tweede keer ook al en een bbz! Het zit je zeker niet mee zeg!!

Wat vreselijk voor jullie.

Ik wilde er ook niet te lang mee door blijven lopen en heb voor de volgende dag een curettage aangevraagd. Ze werken hier in het algemeen wel aan mee.

Bij mij kon het niet in het ziekenhuis waar ik de echo's kreeg, maar ze hebben wel een ziekenhuis uit de buurt gebeld en daar kon het wel. Maar misschien kan je een paar daagjes wachten nog volhouden, het is toch fijner als het vanzelf zou gaan dan hoef je geen curettage met narcose... Bij mij komt het niet vanzelf los, althans de eerste keer ook niet dus vandaar mijn wens voor snelle curettage.

He, verdorie daar gaat je mooie droom weer!! Niet leuk!!!!

Ik weet eerlijk gezegd niet of een fertiliteitsarts geen gynaecoloog is.. mijn artsen zijn tot nu toe altijd gynaecologen geweest. Alhoewel ik 1x in Zwijndrecht ben geweest en toen heette die mevrouw ook fertiliteitsarts en volgens mij was zij idd geen gyn. Maar 100% zeker weet ik het niet meer. Als het inderdaad geen gynaecoloog is, dan zou ik zeker een gesprek aanvragen met een gyn en uit laten zoeken waarom je deze miskramen steeds krijgt. Werkt je schildklier wel goed, hebben ze al bloedonderzoek gedaan vanwege de eerdere miskraam of sowieso iets onderzocht? Er zijn wel onderzoeken mogelijk dus ik zou hier wel op staan nu. Dit kost je je mentale gesteldheid nog, al die tegenslagen!

Heel veel sterkte in elk geval meid. Ik hoop dat je hier steun vindt die je nodig hebt.

Liefs

Noor

Geplaatst

Hallo meiden

Noor jij ook bedankt voor je berichtje.

Ik heb ondertussen met de gyn gesproken en die snapte me volledig,

maar omdat m'n hcg al gehalveerd is wil ze wel tot vrijdag wachten.

Is er vrijdag nog geen bloedverlies dan een curretage.

Vanavond gaan we lekker een vette hap eten hebben we besloten.

Pizza halen ben benieuwd of het bevalt we zijn niet van die afhalers,

maar ik wil nu graag wat vets en ongezonds!

groetjes,

Roos

Geplaatst

roos en margot, heel veel sterkte.

ieder persoon die ons in deze topic moet vervoegen is er éen te veel.

het is gewoon allemaal zo oneerlijk.

we moeten al vanalles ondergaan om zwanger te geraken, dan ben je eindelijk zwanger en loopt het alsnog mis.

En bij sommige zelfs meerdere miskramen na elkaar, pff, zo heftig.

ik heb nog een vraagje,mss heeft iemand er ervaring mee.

ik heb van iemand gehoord dat als je pas een miskraam hebt gehad, dat het niet goed is om dan direct opnieuw te beginnen.

dat als je dan zwanger wordt de kans op weer een miskraam nog groter is omdat je lichaam er nog niet klaar voor is.

zijn jullie het daarmee eens?

eigenlijk had ik in mijn hoofd om (als bij de nacontrole zaterdag alles ok is) in juli voor de terugplaatsing te gaan (als de embryo goed ontvriest tenminste)

zou dat al te vroeg zijn als ik 13 mei zuigcurettage heb gehad?

roos, ik hoop dat je van de vettige pizza hebt genoten.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in Genk is mijn fertiliteitsarts ook gynaecologe.

Geplaatst

Hoi Jessi,

Ik ben vrijdag dwars door de pil heen ongesteld geworden.... ik dacht het al een paar dagen te voelen aankomen incl opruimwoede maar ik dacht: dat kan helemaal nog niet. Vorige keer duurde het 2 of 3 maanden eer ik ongesteld werd.

Ik heb mijn gyn een berichtje gestuurd of dit wel goed is. Als het inderdaad een maandstonde blijkt te kunnen zijn en geen verkeerde curettage (wat ik niet denk) dan ga ik ook de volgende maandstonde weer beginnen. Mits de gyn het er mee eens is he. En dan is de tp bij mij ook in juli.

Zodra ik antwoord heb zal ik het laten weten wat hij er van vindt.

Groetjes en hou je taai allemaal

Noor

Geplaatst

Volgens mij is dat onzin hoor, dat je meer kans zou hebben op een miskraam. Er wordt zelfs wel vaak gezegd da je direct na een miskraam juist een grotere kans hebt om weer snel zwanger te raken. En of je sowieso mee kans hè t op nog een miskraam als je er al een gehad hebt....daarove verschillen de meningen ook.

Vaak wordt geadviseerd een maand te wachten omda je vanuit een menstruatie beter de zwangerschaps uur kunt berekenen, maar dat was volgens de gyn van mij zus de enige reden. En die is eigenlijk niet mee geldig met de echo technieken van tegenwoordig.

Ik moest na mijn vorige miskraam een cyclus afwachten maar vooral om te zien of ik idd weer een normale eisprong had en wanneer ongeveer.

Zit nu in delft te wachten voor de controle afspraak. Als alles goed is ga ik gelijk Voorburg weer bellen, heb het idee dat ik rond een eisprong zit dus zo dan over een maand weer een tp kunnen hebben misschien....

Geplaatst

Hihi nog zo'n snelle jelle

Zal voor je duimen dat alles goed is Henne!

Horen we je nog even?

Groetjes

Noor

ps kreeg een typisch Brussel's antwoord: ze kunnen alleen zeggen of het een maandstonde was als ik mijn hormonen liet prikken. Nou dat gaat ff niet want ik ben niet in NL maar ik weet het eigenlijk zelf ook zonder bloedwaardes wel dat het echt een doodnormale ongesteldheid was. Maar in Jette gaat alles met bloedprikken. Op zich wel een sluitend systeem, maar ik ben het bloedprikken inmiddels zoooooo zat.

Geplaatst

Joehoe.... ik ken mijn lijf toch wel erg goed hoor. Hcg stond op 9 en op de echo was een prachtige dominante follikel te zien, dus idd een naderende eisprong. Ben helemaal blij, hoop heeeeeeeel erg dat we dan met de komende menstruatie aan mogen melden zodat we over een week of vier/vijf weer een tp hebben. Hou er een klein beetje rekening mee dat ik nog een ronde moet wachten, maar daar zou ik dan wel van balen. Volgende week nog een keer bloedprikken omdat hcg onder de 5 moet komen voor ik echt officieel verder mag.

En dan hoop ik echt voor eens en voor altijd uit dit topic weg te blijven, behalve om meiden in deze rotsituatie te steunen....

Hoe is het met de rest? Fysiek en mentaal?

Geplaatst

Nou dat is toch geweldig zeg Henne!!

Wat goed dat je dat zo goed kunt aanvoelen zeg. Ik kan de sprong zelf wel eens voelen maar had ik het een paar dagen van te voren gekund dan had me dat een hoop ovulatiesticks gescheeld! hihi

Nou dat hcg zakt nog wel hoor binnen een week.

He, ook weer eens goed nieuws! Fijn hoor.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Henne wat fijn dat je hcg zo gedaald is en ook nog eens goed je lichaam aangevoeld.

Alweer aan het nadenken over een volgende terugplaatsing. Ben je lichamelijk al weer

helemaal hersteld? Mentaal natuurlijk nog niet, maar volgens mij kan dat pas als je

een gezond kindje in je armen hebt.

Noor ik kan me voorstellen dat je het bloedprikken zat bent. Mag je wel doorgaan met de pil?

Jessi ik weet niet of je meer kans hebt op een miskraam. Ik heb juist weer gehoord dat je

sneller zwanger wordt na een miskraam, maar of dat geldt na een curretage en in de medische molen?

De pizza smaakte goed, maar we zijn gelijk weer voor een jaar klaar.

In het zh waar ik loop zijn fertiliteitsartsen geen gynaecoloog ( volgens mij meestal niet in Nl,

maar dat weet ik natuurlijk niet zeker)

Hier begint de buikpijn toe te nemen, maar nog geen bloedverlies.

Vanochtend overleg gehad op m'n werk en ze willen me voorlopig niet

zien. Het is nu tijd om aanmezelf te werken. Voel me toch schuldig

aangezien ik zelf in de zorg werk en ik mijn collega's opzadel met m'n diensten.

groetjes,

Roos

Geplaatst

Ik ben fysiek nog wel gammel hoor. Maar een tp zou dan over een week of vijf pas zijn, dus dat is nog best ver weg. Een maand langer klinkt helemaal zo lang...

Meiden doe rustig aan en neem alle tijd en rust die je wordt gegeven (van bijv werk). Ik ga morgen overleggen over opbouwen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden