Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz


Gast Mart

Aanbevolen Berichten

  • 3 weken later...
  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hallo allemaal,

 

Ik heb een paar weken geleden een miskraam gehad. Wat een verdriet als je na 2 jaar eindelijk zwanger bent en blij mag zijn en het gaat dan toch mis.. Het was mijn vierde terugplaatsing. Heb 1 verse terugplaatsing gehad en daarna 2 x 1 cryo en dit waren 2 cryo's, waarvan ik er van 1 zwanger was. Waarschijnlijk heb ik eind volgende week de terugplaatsing van de laatste cryo uit deze poging (duimen, duimen, duimen, dat ie goed ontdooit). Ik lees hier best veel horrorverhalen over herhaalde miskramen. Zijn er ook meiden die na een miskraam snel weer zwanger zijn geworden en waarbij het toen goed is gegaan? Niemand weet natuurlijk hoe het gaat lopen, maar heb wel veel angst gekregen voor nog een miskraam..

 

Iedereen heel veel sterkte en geluk gewenst!!

 

liefs Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte Nat1983! Wat verdrietig is dat he, als je er zo lang op hebt moeten wachten, eindelijk zwanger raakt, en dan nog een miskraam krijgt ook!!

Ik heb het helaas ook meegemaakt, en ben net als jij erg bang voor nog zo'n teleurstelling. Maar ik heb het de laatste tijd in mijn omgeving echt vaker gehoord hoor, dat vrouwen soms 2 of 3 keer een miskraam kregen en daarna een gezond kindje kregen! Dus laat je niet ontmoedigen! De meeste miskramen worden nu eenmaal veroorzaakt door een aanleg foutje van het embryo, dus dat is heel erg zuur voor nu, maar wil niet zeggen dat het nooit kan lukken.

Ik hoop dat je laatste cryo goed ontdooid en dat dat 'm wordt voor jou! Houd moed!

Nogmaals sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het echt geweldig hoe iedereen hier met elkaar meeleeft!!!

 

Wij moeten nog steeds wachten tot mijn cyclus opgang komt.Na mijn curitate op 13 jan nog steeds niet ongesteld geworden.Wordt er gek van want mijn gezondheid gaat achteruit. Gelukkig mogen we wel gelijk met de hormonen beginnen zodra ik ongesteld wordt.Hoop zo dat het nu wel mag lukken.

Vind het zo moeilijk dat mensen om je heen zwanger raken sommige zelfs voor de 2e keer terwijl wij maar moeten wachten.Maar wij hebben nog kans om wel een kindje te krijgen.

 

 

Meiden wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen!!

Okaasan veel sterkte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoopvolle toekomst, na een curettage kan het makkelijk zes weken duren voor je week ongesteld wordt. Maar dan zou het nu idd wel tijd worden dat het doorzet.

 

Het is idd heel moeilijk om te wachten en ook heel eng om weer te beginnen. Ik denk dat je na een miskraam altijd de angst houdt da het weer fout gaat, maar gelukkig gaa het ook heel vaak goed. Zowel mijn zus als schoonzus hebben een miskraam gehad en daarna gewoon een prima zwangerschap met een prachtig kindje. Oké, zij zaten niet in de mmm, maar op zich hoeft dat niet uit te maken, tenzij de reen voor IVF ook een reden voor een miskraam kan zijn. Met slechter zaad of minder goede eitjes bijvoorbeeld...

 

Probeer allemaal de moed niet te verliezen, luister naar je lijf en vooral niet teveel naar negatieve verhalen. Het is heel fijn dat we die hier kunnen delen en dat moet ook vooral zo blijven, maa de verhalen op dit forum zijn natuurlijk niet representatief voor het gemiddelde. Dus haal hoop uit het positieve, leer van alles was we samen in,ideële hebben uitgevonden, maar laat je nie gek maken!

 

Liefs,

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie lieve reacties!!! Ik ga de hoop zeker nog niet opgeven.. Vanochtend heb ik te horen gekregen dat we vrijdag weer een terugplaatsing krijgen. Nu dus heel hard duimen dat onze laatste emmy van deze poging goed uit de vriezer komt.. Maar ik heb wel goede hoop ,want de overige 4 zijn ook allemaal goed ontdooit. Dus op naar een 5 december kindje... Iedereen heel veel succes!

 

liefs Nat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Fijn dat dit topic er is, ik ben ook op zoek gegaan naar info over wat ik kon verwachten maar kon er niet zoveel over vinden.

Op 08-03 kreeg in een TP van 2 verse emmy's. WD 9 testte ik positief, ik voelde nog niks,behalve wat lichte krampjes. Op 19-03 begon mijn bruin bloedverlies dat een week heeft aangehouden. Gisteren werd het bloedverlies wat meer rood van kleur. Ik heb vanaf mijn positieve test tot de 23ste (officiele testdatum) wat rug- en beenkrampen gehad. Dus ongikrampen die naar mijn rug en benen uitstraalde. Ze waren iets heviger dan menstruatie krampen en deden me hier ook aan denken. Ik had t gevoel dat het fout zat. Op WD 14 testte ik nog steeds hartstikke positief,hierna nam de kleur van de testen af. vanmorgen was de test weer negatief,ik heb dus een vroege miskraam gehad. Maar nog steeds heb ik meer bruin dan rood bloedverlies. Daarnaast heb ik sinds 2 dagen pas gevoelige borsten. Wel voelde ik me de dagen van de positieve testen 'anders'. Een beetje licht in mijn hoofd en weinig eetlust. Die klachten zijn nu voorbij,en ik heb gewoon weer trek.

Helaas dus...op naar onze laatste poging!

Sterkte allemaal!

 

Kwisjuh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wij hebben vorige maand ook een miskraam gehad.

Eerste echo mooi hartje gezien, tweede echo (na wat bloedverlies) ook nog mooi. We hoefden ons geen zorgen te maken.

En met de controle echo (met bijna 10 weken) te horen gekregen dat het hartje was gestopt. Was nog niet lang daarvoor gebeurd, want groei klopte nog met de tijd dat ik zwanger was.

Het kwam niet spontaan, dus opgewekt met medicatie.

Bij controle bleek de miskraam niet compleet te zijn, dus de dag erop gecuretteerd. Hier nog veel last van gehad wat betreft pijn.

Daarna kwam eigenlijk pas de echt klap.

Nu, iets meer dan een maand later barst ik nog regelmatig uit in huilen en kan ik het nog niet echt een plekje geven.

Nu is het wachten op de controle. Ik heb nog geen eisprong gehad (temperatuur), hoop dat die wel snel komt.

 

Nat1983, hoe is het gegaan met de terugplaatsing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve dames, helaas weet ik wat jullie meemaken en meegemaakt hebben. Ik heb ook twee miskramen gehad. 1x van een tweeling bij 10 weken en 1x van een eenling bij 11 weken.... Maar gelukkig ook twee prachtige gezonde meisjes gekregen en allemaal toen ik al meer dan 40 was dus het kan wèl. Houd moed, hou vol en ik hoop dat jullie prachtige wensen uit mogen komen.

 

En nu ben ik heel dankbaar weer (spontaan) zwanger te mogen zijn.... Morgen echo 6weken en 3 dagen. Weer spannend. Blijft spannend. Pas als die baby in je armen ligt gezond en wel, dan pas... Heb ik altijd.... Niet dat ik frantic rondloop tijdens de zwangersch maar ik hou overal rekening mee, helaas. Ik hoop dat het goed mag gaan bij deze kleine... En ik hoop ook voor jullie allemaal dat je wens(-en) verhoord mogen worden. Liefs, niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is afgelopen woensdag een bbz geconstateerd en ik ben nu heel onzeker wat me te wachten staat. Omdat het vruchtje pas 6 wk is en hcg relatief laag (600) en nauwelijks gestegen was, heeft de gynaecoloog een mtx spuit geadviseerd. Zo gezegd zo gedaan, afgelopen vrijdag heb ik hem gehad. Maar nu - twee dagen later - gebeurd er voor mijn gevoel niks. Ik had verwacht gelijk een bloedig te krijgen. Weet iemand wat normaal is? Ben bang dat het vruchtje doorgroeit en schade gaat aanrichten en/of acuut wordt :-( Of overdrijf ik dan? Verder voel ik af en toe een lichte pijn rond mijn eierstok en voelen mijn borsten nog zwanger aan. Houdt dit een beetje als graadmeter, want bij mijn vorige miskraam (14,5wk) was dit direct verdwenen.. Weet iemand hoe lang het normaal zou moeten duren dat je bv een bloeding krijgt na een mtx spuit? Gelukkig verder geen bijwerkingen van die spuit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plankje wat naar een bbz :-( Ik vond het zelf ook een vreselijk onzekere periode. Ik heb zelf bij mijn bbz helemaal gen bloeding gehad, overigens is die wel operatief verwijderd dus geen ervaring met een spuit. Maar volgens mij hoeft een bloeding bij een bbz ook niet perse omdat je het vruchtje dus niet vanuit de baarmoeder afstoot. Het kan als het ware ook 'oplossen' in je lichaam.

 

Wanneer moet je terug voor controle van je hcg? Mijn ervaring is dat ze je met een bbz echt heel erg scherp in de gaten houden. Maar ik vond zelf die dagen tussen de checks ook vreselijk eng. Pas toen het verwijderd was en mijn hcg daalde kon ik weer opgelucht adem halen.

 

Als je je zorgen maakt gewoon het ziekenhuis bellen hoor, daar zijn ze voor en beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig!

 

Veel sterkte,

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh plankje wat ontzettend naar. Ik heb in januari 2 keer een MTX-spuit gekregen en kreeg geen bloeding daarna. Mij werd gezegd dat ik pas een bloeding zou krijgen ±4-6 weken nadat alle HcG verdwenen zou zijn. Ik kreeg mijn eerste menstruatie echt al weer veel eerder, maar pas weken na de MTX. Dus geen zenuwen als je geen bloeding krijgt. Volgens mij is dit echt iets heel anders dan een spontane MK. Ik was echt nog weken lang misselijk en gammel, waarschijnlijk door de combi hcg en MTX. Mijn kwaaltjes waren dus echt niet zo maar ineens verdwenen.

Ik hoop dat je je niet zo belabberd voelt door de MTX als ik me voelde, want dat was echt heel erg ellendig.

 

Bij mij werd het hcg iedere week gecontroleerd, om te checken of de MTX voldoende was om al het weefsel te doden. 1 spuit bleek niet genoeg, (hcg was na een week maar minimaal gedaald) en kreeg na een week dus nog een spuit. Na die tweede spuit was het hcg wel heel goed gedaald, en heb ik niet nog meer mtx gekregen. Zoals Henne ook al schrijft, kreeg ik scherpe controle en moest ik iedere week (dus dat was een paar maanden lang) op controle voor het testen van mijn hcg. Hou dat alsjeblieft goed in de gaten, want als je BBZ toch weer gaat groeien, is dat echt heel gevaarlijk.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel van je BBZ af bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet Tool. Zonder een bloeding is het een missed abortion, maar of je hcg daarbij zo snel daalt dat vraag ik me dus af. In theorie kan de progesteron natuurlijk wel een bloeding tegenhouden ja. Och verdikkie meis, ik vind het zo naar voor je :-(((

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tool ik heb bij mijn poging in najaar 2011 ongeveer een week een positieve test gehad waarvan 1 dag echt een knaltest. Het hcg nam langzaam af en ongeveer een dag of 5 na de eerste negatieve test (hield t bij wanneer hcg weg was) kwam de maandstonde.

 

Ik vind het me waardeloos! Bleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps ik had laatst een missed abortion op 12 weken, dan zit je hcg in de honderdduizenden volgens mij en wat denk je... 10 dagen na de curettage gewoon geen hcg meer te bekennen. Zo snel kan het dus gaan. Vond t wel erg snel maar t was zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry beetje late reactie.. Maar heb idd maandag de gynaecoloog maar gebeld en die vertelde dat het maar zo kan zijn dat ik er niks van merk. Gekke is dat er eerder tegen me gezegd was dat door de hcg daling bloedverlies zal komen. We zijn nu een week verder. Gister heb ik weer bloed laten prikken en morgen kan ik bellen voor de uitslag. Ben er niet gerust op, mijn borsten voelen nog steeds zwanger aan en omdat ik verder niks merk, lijkt er niets veranderd ten opzichte van vorige week. Pff ik hoop zo dat ik morgen goed bericht krijg en niet dat ik nog zo‘n spuit moet halen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan ik me hier ook aansluiten. Van onze allerlaatste poging raakte ik wonder boven wonder na 8 jaar zwanger. Vlak voor de 1e echo kreeg ik ineens hevig rood bloedverlies. Foute boel dachten we maar met de echo zat 'alles'er gewoon en zag het er toch positief uit. Een hartje zagen we niet maar dat was niet zorgwekkend want het kon komen doordat mijn baarmoeder een afwijkende vorm heeft en het misschien net een paar daagjes te vroeg was voor de echo.

Het bloeden stopte nog diezelfde avond en dat was volgens de artsen een heel positief teken.

Een week later kwamen we weer voor een echo en toen was de vruchtzak leeg. De wereld zakte onder onze voeten vandaan. Omdat niet uitzichzelf op gang kwam werd het opgwekt met medicijnen. Dat was aardig heftig vond ik. Met de nacontrole bleek dat mijn baarmoeder niet schoon was en toen moest ik alsnog worden gecuretteerd. Vanmorgen voor de na controle geweest en nu ben ik schoon. Omdat dit de allerlaatste kans was zijn we nu uitbehandeld.

 

@Anita79: hier dus eigenlijk hetzelfde verhaal. Wat werd jij snel gecuretteerd na het opwekken met medicatie. Bij mij heeft dat nog 3 weken geduurd!!

 

@plankje: wat naar een bbz. Vervelend ook dat ze je zo laten lopen met de onzekerheid. Ik ben niet bekend met die injecties dus kan er ook niks over zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lindamvjulian, ik kon gelukkig zo snel omdat ze me er nog bij kon zetten voor de volgende dag. Ik vond het wel fijn. Dan kon ik tenminste ook zo snel mogelijk weer door gaan.

Pfff....dat lijkt me wel heel zwaar hoor. Na 8 jaar (en heel veel behandelingen) eindelijk weer zwanger en dan een miskraam.

Hoe gaat het met je? Kan je het een beetje verwerken? Gaan jullie direct door, of wachten jullie nog even?

 

Plankje, hoe is het nu verder afgelopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anita79: Fijn dat je er zo snel tussen gedrukt kon worden. Jullie gaan dus meteen verder?

 

Hier gaat het elke dag een beetje beter. Het is zwaar en het blijft moeilijk. Wij weten niet of wij nog door gaan voor een betaalde poging. Dat ligt er aan wat er uit het eindgesprek komt. Wij zijn in principe uitbehandeld nu. Vandaar dat het extra zuur is dat de allerlaatste poging zo is geeindigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lindamvjulian, dat is zeker zuur dat je nu dan uitbehandeld bent. Geen makkelijk beslissing die jullie moeten nemen. Sterkte.

 

Wij gaan wel door. Was bij ons de 3e terugplaatsing van de 1e poging. Vorige week begonnen met spuiten en waarschijnlijk maandag weer punctie. En hopen dat het nu wel blijft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden