Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

fijn, we mogen bijna allemaal weer verder. ik weet niets over mijn hcg waarde nu. mijn gynaecologe heeft er niets van gezegd. ze zei direct dat we verder mochten met clomid voor de cryo.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jessi na mijn vorige miskraam is er ook geen hcg geprikt. Alleen een controle echo zes weken na de (eerste) curettage. Bij een bbz is het kennelijk anders, geloof dat er kans is dat er restweefsel blijft zitten dat alsnog doorgroeit. Als ze zeggen dat het is en je doormag dan zou ik daar gewoon op vertrouwen. Wij moeten het weekend een knoop doorhakken want verwacht met een weekje wel ongesteld te worden. Toch nog lastig, je wilt graag snel verder, maar je wilt ook een optimale kans.

Geplaatst

Bij ons is er eigenlijk alle keren nog hcg geprikt. Zal ook wel één van de dingen zijn die verschillen per ziekenhuis. Jessi mag ik vragen in welk ziekenhuis jij loopt? Wij zitten namelijk in Gent.

Henne, die tegenstrijdigheid bij het afvalclubje zit er zeker maar zoals je al gezien hebt, kun je er wel ontzettend lachen en dat is ook wel eens fijn.

Carolin en Rosella hoe is het bij jullie?

Geplaatst

Ach zara, dit hele forum zit vol tegenstrijdigheden en samen lachen is voor de afwisseling ook wel eens leuk. Denk dat het daardoor juist succesvol kan zijn! Beetje zelfspot kan je ver brengen ;-)

Geplaatst

zara, ik zit in het ziekenhuis van Genk. Bij dokter mestdagh. Wij wonen ook in genk, vandaar de keuze voor genk.

Woon jij in belgië? of maak je steeds de verplaatsing van nederland naar begië?

Geplaatst

Ok, nee wij verplaatsen ons steeds van Nederland naar België. Hoewel je zou bijna na gaan denken over een tijdelijk verblijf in de buurt van het ziekenhuis.

Tevreden over je ziekenhuis?

Henne, daarom is het ook zo'n fijn topic. Even de spanning er af. Als die zelfspot ons dan ook nog eens daar brengt waar we echt willen zijn. Kilo's extra, dikke buik met vulling.

Geplaatst

Hallo meiden

Vandaag voor de controle geweest en het ziet er allemaal goed uit!

Ik had zelfs alweer een follikel van 14 mm! We mogen nu als we willen

gelijk door. Daar hadden we even niet op gerekend, maar we gaan het

denk ik wel doen. Donderdag weer een follikelmeting en dan eventueel

Ovitrelle spuiten. We hebben namelijk de ruimte gekregen om een

pauze in te lassen.

Bizar he.

Carolin en Henne weer aan het opbouwen met werk.

Ik ga morgen weer beginnen. Heb zin komt denk ik ook

door het goede nieuws van vandaag.

Henne jij had toch ervaring met een osteopaat?

Ik ga daar donderdag naar toe en ben benieuwd naar je ervaringen.

Zara hoe gaat het met jou?

Lukt het lijnen al een beetje?

Jessi jij gaat ook gelijk door. Waarom krijg je clomid als ik vragen mag?

groetjes Roos

Geplaatst

Roos dat is fijn zeg! Geeft je belikken een positieve boost hè, dat je weer vooruit kunt kijken. Ik hoop morgen of overmorgen ongesteld te worden, kunnen we ons ook weer aanmelden.

Osteopathie bevalt me erg goed. Kom er wel vooral voor schouder/rugklachten, maar ook heupen, bekken, buik worden allemaal los gemaakt. Je kan je een dag erna wel goed brak voelen hoor, dat is afvoer van afvalstoffen. Ik ga zelf voor de volgende tp ook nog een keer. En verder naar acu en fysiosport. Alles om m'n lijf weer klaar te stomen haha.

Geplaatst

@ Zara; ik zit bij OLVG in Amsterdam en heb daar na miskraam en bbz steeds bloed moeten prikken tot de hcg waarde verdwenen was. Elk ziekenhuis is denk ik weer anders, maar het lijkt mij wel fijn om te weten of je helemaal "schoon" bent??

@ Rosella; ik ben vandaag weer ft aan de slag. Nog wel een beetje moe maar het is stukken beter en ik werk maar 4 dagen dat scheelt ook een beetje.

Zo te horen is bijna iedereen weer klaar vor de volgende ronde!

Ik start in aug met prikken en heb dan in sept de punctie. Ik moet namelijk 3 maanden wachten tot die chemotroep uit mijn lichaam is.

Maar voor je het weet is het weer zo ver. In de zomer zijn er zat leuke dingen te doen; terrasjes met een wijntje bevoorbeeld haha!

Geplaatst

ik ben vandaag op echo geweest. maar er is nog niets te zien. ik moet nu clomid bijnemen en zaterdag terug op echo.

ik neem clomid om follikels te krijgen. want gezien ik geen cyclus heb, heb ik ook geen follikels.

d

Geplaatst

Carolin, terrasjes en andere leuke dingen omdat je een verplichte pauze hebt, is ook wel eens goed. Dan draait t allemaal ff niet om dat ene. Geniet er maar van, voor je het weet mag je 9 maanden niet drinken!! Ik zal voor je duimen dat dat het geval is.

Jessi, ik hoop dat je snel een follikeltje zult zien. Hou je ons op de hoogte?

Roos succes vandaag met werken meid!

Henne al rode duivels?

Groetjes

noor

Geplaatst

Hallo iedereen op dit forum! Ik voeg mij 'eventjes' hierbij omdat ik vorige week donderdag een negatief bericht bij mijn echo had. Ik was op dat moment 7,5 wk zwanger maar het vruchtje was gestopt met groeien bij 6w2d.

Een dikke vette teleurstelling dus! Het was mijn eerste zwangerschap via IUI dus heb zeker nog hoop dat het nog een keer raak zal zijn.

Omdat het een 'missed abortion' is, heb ik besloten vandaag de miskraam thuis te laten gebeuren met medicatie.

Eerst een tabletje Mifepriston, dit zet de baarmoedermond open, en dan Misoprostol om de krampen op te wekken. In de aanslag met (extra dik) maandverband, pijnstillers en een belletje naar mijn werk dat ik er deze week niet ben, laat ik het gebeuren.

Hopelijk kunnen we weer snel voor de 3e IUI gaan en ben ik wederom op het zwangerforum te vinden...

Geplaatst
Nes veel sterkte. Is er wel iemand bij je? Lijkt me niet iets om alleen door te maken.

Dikke knuffel,

Henne

Morgen stop ik die Misoprostol in en dan is mijn vriend thuis. Dan kan ik vervelende krampen verwachten enz.. Mijn schoonmoeder woont vlakbij en die houdt per sms vinger aan de pols. Lief toch?

Geplaatst

@ zara, ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet denken over het zol ziekenhuis.

ik kan ook niet vergelijken natuurlijk wat ik ben alleen maar daar in behandeling geweest.

weet niet,hoe het bij jullie is maar ik vind de aanpak in genk heel onpersoonlijk.

Je voelt je precies een nummer. er wordt niet veel uitleg gegeven, je bent sneller buiten dan binnen, je krijgt niet eens de tijd om je kleren uit te doen bij wijze van spreken.

maar het zal wel komen door het feit dat ze het daar zo druk hebben.

Ja, ik laat jullie zeker allemaal weten hoe het geweest in zaterdag.

Geplaatst

Nes, veel sterkte met het verwerken van de miskraam.

hopelijk is alles snel achter de rug en kun je er weer voor gaan.

Geplaatst

Nes, wat erg om te lezen dat je dit door moet maken. En wat een schok he als je tijdens een echo zulk nieuws krijgt. Had je zelf iets in de gaten of kwam het als een donderslag?

Werken de medicijnen?

Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

Jessie, is Gent voor jou in de buurt? Daar zijn ze namelijk wel heel menselijk en nemen ze ook goed de tijd voor je.

Geplaatst

Nes hoop dat het vandaag mee is gevallen en dat alles los is gekomen. Neem de tijd om fysiek en mentaal te herstellen.

Liefs,

Hemne

Geplaatst

Nes wat vreselijk. Ik begrijp hoe je voelt als je dat beeld ziet op de echo!

Fijn dat je vriend morgen thuis is.

Sterkte en hopelijk is de pijn draaglijk!

Roos

Geplaatst

Hallo meiden,

Gisteren heb ik de tabletten misoprostol ingebracht. Na 3 uur begonnen de krampen..... Wat een hel! Ik ben bekend met zware menstruaties en daarbij overgeven maar dit heeft het overschreden. Pijnstillers kwamen er gewoon weer uit en had ik dus nix aan. Momenteel ben ik heel moe, alsof je een bevalling achter de rug hebt volgens kenners. Zonet heb ik 38 graden koorts gemeten, is niet goed en houd het ff in de gaten...

Bedankt voor jullie medeleven x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden