Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een aanvraag gedaan bij de Menzis om toestemming te krijgen voor behandeling in Dusseldorf. Aanvraagformulier opgestuurd + verwijzing van de gynaecoloog, krijg ik na een week een brief van Menzis waarin staat dat ze de behandeling en kosten willen weten. Dat betekent dus dat ik naar Dusseldorf moet voor een intake (en alle kosten die erbij komen) met het risico dat ze het dan niet goed keuren. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee of gehad. Ik hoor het graag want ik zit ontzettend te twijfelen of we dan niet beter naar Nijmegen kunnen gaan.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Gaby

Ik kreeg van de menzis te horen dat ik een behandelplan moest opsturen en aan de hand daarvan gingen ze beoordelen wat ze gingen vergoedden. Nu hebben wij toen een aantal papieren gekregen vanuit Enschede wat wij in DD moesten ondertekenen en die heb ik gekopieerd en opgestuurd.

Een paar weken later kreeg ik een brief waar in stond dat ze maar €1067,14 vergoedden terwijl de behandeling (punctie en tp) daar al €2300 kost.

nu heb ik er een brief heen gestuurd dat ik het niet eens ben met dat bedrag omdat hier in Nederland wel €2000 vergoed word en ik ben nu nog in afwachting van dat antwoord of dat ze nu meer gaan vergoeden.

Maar ik weet niet in welk ziekenhuis je nu loopt want dan zou ik daar even vragen of even bellen met DD of ze je een behandelplan op kunnen sturen.

Houd er wel rekening mee dat niet alles vergoed word als je naar DD gaat.

Heel veel succes.

Geplaatst

Hoi Maris,

Wij zijn vanuit Winterswijk doorgestuurd naar Dusseldorf. Nou heb ik DD al opgebeld maar voor het behandelplan moet je dus een intake gesprek doen. Aan de ene kant willen we het er wel op wagen omdat DD ons erg aanspreekt maar ik kan inderdaad in Winterswijk nog wel eens informeren.

Heb trouwens al wel gelezen dat je waarschijnlijk een gedeelte zelf moet betalen in DD maar als Menzis maar rond de 1100 euro vergoed dan moeten we er wel erg veel zelf bij leggen. Ik ga nog maar eens bellen. Alvast bedankt he voor je reactie.

Geplaatst

hoi gaby,

hier van hetzelfde. wij krijgen van avero achemea 1556 euro vergoed.

ook veel te weinig. terwijl ik nogmaal al 6/7 wkn puregon moet spuiten en dat wel krijg vergoed.

ben zeer tevreden over DD en de kosten tja erg veel kan er niets anders van maken maar hopenlijk krijgen we er ooit wat voor terug.

succes

Geplaatst

Ja ik kan het iedereen aanraden om naar DD te gaan hoor als je het geld ervoor hebt, want het was gewoon een verademing in vergelijking met de punctie en tp hier in Nederland, maar er is mij laatst aan de tel gezegd door de menzis dat ze gaan vergoeden wat ze in Nederland ook vergoeden du sik ben benieuwd. Als ik antwoord heb laat ik het wel weten.

Ik geloof dat een intake gesprek ongeveer €60 kost dus het is wel het proberen waard lijkt me.

Succes

Geplaatst

hoi, als je Dusseldorf intikt bij de zoekfunctie dan zul je zien dat er meerdere topics zijn waar dit uitgebreid in is besproken. Wellicht dat je daar het antwoord op je vragen kan vinden. Succes

Geplaatst

Nou ik ben erg benieuwd hoeveel je dan vergoed krijgt. Ik hoor het graag van je Maris als je bericht hebt.

Wij hebben besloten om de gok maar gewoon te wagen en een intake te doen. Dan horen we tegen de tijd als we het behandelplan hebben wel van de menzis wat ze gaan vergoeden of niet. Heb een afspraak gemaakt en we kunnen 21 september terecht dus spannend... Tot die tijd hebben dan ook even rust heerlijk ;-)...

Geplaatst

hallo Gaby

VGZ vergoed max. € 1533,- en los daarvan voor max. 3x de medicatie (per te realiseren zwangerschap)

mocht het zijn dat je de tussentijdse echo´s + eventuele bloedafnames in een lokaal zkh uitgevoerd worden dan zijn hier ook nog kosten aan verbonden, die worden óf op het bedrag in mindering gebracht óf die worden later door de verzekeraar weer op je verhaald.Hoe hoog die kosten zijn verschilt per ziekenhuis

succes in september en met de eventuele behandeling(en)

groetjes

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden