Ga naar inhoud

Vraagjes over ovulatietest en aspirine

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik heb twee vraagjes, misschien dat er vrouwen/mannen zijn die mij een antwoord kunnen geven:

1. Wij zijn onverklaarbaar onvruchtbaar. Alles lijkt goed te zijn bij beide. Nu we tussen een IVF poging in zitten, zelf kunnen klussen, hebben we ovulatietests gekocht van het Kruidvat. We testen nu al vanaf dag 7 vanaf de menstruatie, maar nog steeds alleen een controlestreepje. We zitten nu op dag 14.

Terwijl mijn lichaam vermoedelijk toch wel aangeeft dat er wat aan de hand is. Volgens het boek "Als zwanger worden niet vanzelf gaat" staat er een foto van BMS [baarmoederslijm] in, en hoe deze eruit ziet en je deze helder en als sliertjes rekbaar en waterig moet zijn voor de vruchtbare dagen. [ zie evt. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/als-zwanger-worden-niet-vanzelf-gaat/1001004004703808/index.html#product_images]

Dit klopt allemaal momenteel, maar de ovulatietest geven niets aan. Want als de test positief is dan is er het LH hormoon vrij gekomen en moet je tussen de 24 en 36 uur klussen. Maar ga nu twijfelen of de test ooit wel eens uberhaupt aangeeft.

Ik heb een vrij korte cyclus, dus we begrijpen het niet dat die test niet allang positief is geweest.

Wie heeft hier ervaring mee, of kan mij iets meer vertellen over lichamelijke kenmerken van vruchtbaar zijn?

2. Daarnaast een vraagje over aspirine en innesteling. Ik heb het ooit eerder ergens gelezen dat dit werkt bij de innesteling i.v.m. de bloedverdunnende werking. Ook IVF-Vader heeft het erover gehad dat de draagmoeder dit gebruikt. Wie kan mij hier iets meer over vertellen? Kan het artikel waar ik het eerder heb gelezen ook niet meer terug vinden.

Groetjes en bedankt Lottepot.

Geplaatst

Hallo Lottepot

wat het LHmoment betreft, wellicht heb je en keer een wat latere eisprong, bij mij is dat ook weleens het geval geweest. In de cyclus dat ik een cryo-tp had (in eigen cyclus) was ik ook ongerust, geen posi-test maar wel veranderde "afscheiding" vanwege de echo´s zag ik dus dat de eisprong wel er aan zat te komen vanwege de follikel die lekker bleef groeien. Kan best zijn dat je morgen ineens een licht positieve test hebt.

wat betreft de aspirine, in Brussel had men ons verteld dat het niet aangetoond was dat het zou bijdragen maar wat ik begreep van ivf-vader kan het geen kwaad. misschien hem een pb-tje sturen eventueel?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Lottepot,

Ik had altijd een cyclus van om en nabij 28 dagen. Mijn eisprong kwam altijd laat..niet in t midden van de cyclus zo rond dag 14 maar op dag 20 of 21. Ik had dus een luteale fase van 1 week ipv 2 weken. Misschien heb jij dat ook wel ?

Zou zeggen..t is even duur maar gewoon door blijven testen voor meer duidelijkheid/inzicht in je eigen cyclus. Ik kocht ovulatie testen altijd op internet..van sensitest. Zo'n starterspakket..zitten zo'n 24 test stripjes in..kun je mooi gebruiken om een maandje helemaal door te testen om duidelijkheid te krijgen. Zitten ook nog 3 zwangerschapstesten bij..in verhouding dan niet duur.

Heel veel succes!

Succes

Geplaatst

Bedankt voor de reacties!

Maar is het niet zo als je BMS goed is dat je baarmoeder dan toegankelijk is voor de zaadjes?

Als je dan later een ovulatie hebt, [misschien een domme vraag] maar kan het dan niet zijn dat je baarmoeder alweer gesloten is?

Meiske 74: ik had IVF -Vader al een PM-metje gestuurd, misschien heeft hij deze niet gezien, of is hij niet on-line geweest.

Groetjes Lottepot

Geplaatst

Ik ben net bezig in het boek van Zita West en zij geeft aan dat je beter op het BMS kan letten dan afgaan op ovulatietesten. Ten eerste kunnen die de LH piek missen, omdat je maar eens in de 24 uur test. Ten tweede moet je sowieso niet alleen sex hebben rond een positieve ovulatietest. Ideaal is om de 2 á 3 dagen en nog eens extra als je idd dun, rekbaar, doorzichtig slijm hebt. Dit slijm moet de zaadjes goed de baarmoeder inhelpen en dat is belangrijker dan het exacte moment van de eisprong. Mits je er dus maar voor zorgt dat er continue zaad in de eileiders aanwezig is, door regelmatig te klussen.

Geplaatst

Wat betreft de kinderaspirine, hier het topic waarin de voors en tegens worden besproken http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=7627

IVF-vader geeft ook aan dat het nooit bewezen is, maar volgens mij gebruikt de draagmoeder het onder het mom van "baadt het niet, dan schaadt het niet". En als huisarts zijnde zal hij wel weten of het schadelijk is ja dan nee.

Althans, zo beredeneer ik het.

Geplaatst

Henne, dank je voor je antwoord!!!

Misschien heeft iemand nog info over het gebruik van aspirines. Het klinkt me namelijk zo logisch in de oren dat dit zou kunnen werken. En heb dit ook eerder ergens gelezen, maar weet gewoon niet meer waar.

Groetjes Lottepot.

Geplaatst

Lottepot, ik heb zojuist een berichtje hier geplaatst met de vewijzing naar het topic dat je zoekt:-)

Geplaatst

Dank je Mart!!!

En sterkte met de situatie waarin jij je bevind, ik vind het erg %^&* voor jou en je partner. En duim natuurlijk dat de volgende poging meer succes levert.

Groetjes Lottepot

Geplaatst

Hallo Lottepot,

Ik wil je mijn ervaring geven met de ovulatietesten van het kruitvat. Ik heb ze ook gebruikt bij een zeer regelmatige cyclus van 24 dagen en er gebeurde niets op die testen.

Toen ik het ziekenhuis liep voor de vruchtbaarheidstesten en gekeken werd wanneer ik de eisprong had heb ik de testen ernaast gebruikt. En bij onderzoek wel een rijpende eicel met eisprong precies zoals ik dacht (dag 10) maar op de testen wederom niets te zien. Dus bij mij werkten ze gewoon niet, of ik deed iets fout en was mijn urine niet goed genoeg geconcentreerd.

Ik kan je helaas niet vertellen of andere testen wel werken want ik heb hierna geen ovulatietesten meer gebruikt omdat toen ook duidelijk werd dat het zaad het probleem was.

Veel succes!

Geplaatst

Ik gebruikte ook altijd de digitale van Clearbleu. Idd wel duur, maar zo handig. Geen gerommel met pipetjes e.d. Vond het gewoon ook superduidelijk. Het gebeurt ook wel eens dat je een maand een eisprong overslaat, dus alles kan.

En van aspirine is het idd niet bewezen dat het helpt, er zijn zelfs onderdoeken die zeggen dat het de doorbloeding van de baarmoeder helemaal niet verbeterd. Wel wordt je bloed er dunner van dus meer kans op bloedingkjes. En zeker blauwe plekken verschijnen snel. Als je bloed dun genoeg is zou ik er niet zomaar aan beginnen. Het is en blijft een medicijn. Mijn arts heeft het me de vorige keer afgeraden, of ze het deze keer wel adviseert hoor ik 9 september dus dat is nog afwachten.

Succes met het maken van een voor jou verstandige keuze, het gaat er vooral om of jij je er goed bij voelt!!!

Succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden