Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Jolieneke,

Moeilijk hoor om er aan toe te geven maar ik heb zojuist mijn baas gebeld om te zeggen dat ik er ook morgen niet zal zijn. Ik weet echt niet wat ik heb maar het voelt gewoon niet goed. Ik denk ook dat het werk me zwaar valt en dat ik gewoon even rustig aan moet doen. Klaasje komt nu op de eerste plaats en als ik me rustig hou heb ik ook veel minder last van mijn buik.

Mijn rug is wel lastig want ik kan niet lang zitten, hangen op de bank en ga al snel naar bed. Maar dat mag als je ziek bent.

@ Jeanine,

Fijn dat je uiteindelijk toch nog de ware hebt gevonden zodat je kinderwens uitkomt. Op zich is die gedachte die jij hebt over dat donorbot en de auto-immuunziekte niet heel vreemd toch?

Klinkt mij op zich wel logisch in de oren of geven de artsen aan dat dit niet mogelijk is? Ik vind ook dat je af en toe aan intimi best mag laten weten dat het leven je zwaar valt. Zulke dingen bespreek je natuurlijk niet met iedereen maar goed om het soms te spuien lijkt mij.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Jeanine: ja klote en herkenbaar qua familie...

Mijn moeder is 29 maart 2006 overleden en ik mis haar nog steeds heel erg. Helaas is het contact met mijn vader na die tijd er niet echt beter op geworden. In het begin ging het nog wel, mijn broer en ik hebben hem toen zoveel mogelijk geprobeerd te steunen. Hij ging al heel snel op zoek naar een nieuwe partner (op zich niets mis mee, het is geen man om lang alleen te zijn), maar het gevolg daarvan is wel dat hij ons nauwelijks meer ziet staan. En dan hebben we het even niet eens over alle verbroken beloftes... Ik ben een grote meid en kan heus wel voor mezelf zorgen, maar dat maakt het niet minder pijnlijk. Maar mijn broer heeftna het overlijden van mijn moeder nog veel meer ellende meegemaakt (kanker bij partner, ontslag, verbroken relatie) en heeft van hem ook nul komma nul emotionele steun gekregen. Die wil nu dus ook geen contact meer met hem.

Laatste nieuws is dat pa, net nu hij opa gaat worden (iets waar hij al jaren over bezig was) besloten heeft om naar zuid-Duitsland te verhuizen om bij zijn laatste vriendin in te trekken. Kortom, zijn rol in het leven van onze uk gaat wel heeeeel beperkt worden. Op dat soort momenten mis ik mijn moeder echt verschrikkelijk! Gelukkig hebben mijn broer en ik steun aan elkaar en ik ben mezelf gewoon emotioneel aan het wapenen tegen de te;leurstellingen die ongetwijfeld nog gaan komen.

net als jij ben ik positief ingesteld en maak ik er wel wat moois van, ik richt me vanaf nu ook vooral nog lekker op eigen man en kind! Uk krijgt in ieder geval een hele lieve oom die er wel gaat zijn!

Geplaatst

Pauline goed nieuws maar kan me voorstellen dat je jezelf toch onzeker voelt. Wel fijn dat je meteen voor een echo kon komen. Hopelijk kan je toch weer een beetje genieten.

Miepie je mag best wel klagen, daar staat geen verbod op. Gelukkig kwam het bloed van je neus, schrok even. Er heerst natuurlijk nu vanalles misschien een combinatie van zw zijn en verkouden. Die het rustig aan.

Ik ga in januari weer opstarten met een iui met hormonen.

Dus kan nog lekker even bijkomen van alles.

Groetjes.

Geplaatst

Hoi dames,

Pauline, joehoe wat fijn die geruststelling!! leve de lieve echoscopisten die snappen dat je na zo'n traject bezorgd blijft, zeker bij afscheiding en bloed verlies. Ik denk persoonlijk dat als je zoveel moeite hebt moeten doen om zwanger te raken, de onbezorgdheid en romantiek van de zwangerschap er wel af is. Maar gelukkig is het na even doorbijten na 9 maanden net zo heerlijk om moeder te worden als zonder zo'n voor traject.

Miep: volgens mij is het ook zo dat je nu meer bloed hebt en aanmaakt in vergelijking met een "niet zwangere" toestand. Hierdoor heb je sneller bloedinkjes.. Ik heb zelf nu regelmatig bloedneus... dit had ik daarvoor nooit... Dus ik zie het als positief. Wel onwijs klote dat je nog zo aan het spugen bent... jasses, ik hoop dat dat heel snel voorbij is.

ppfff familie, hoofdbrekens.. ik heb ook een behoorlijke geschiedenis, maar beide ouders leven nog en zijn samen met mijn zus zo mogelijk nog meer zwanger dan ik dat zelf ben... Gek word ik van alle lieve adviezen en argeloze aaien over mijn buik. Een normaal gesprek zit er amper in, het lijkt alleen maar te gaan over baby's, kamers wagens, fitheid etc. Allemaal uit liefde denk ik dan maar!

Toch stiekem soms een snauw van mij naar mijn moeder omdat haar bezorgdheid soms extreme vormen aanneemt.. ik voel me dan natuurlijk direct schuldig.. gelukkig kan ik de schuld geven aan een dubbele dosis zwangerschapshormoon!!:happy11:

Oja, wie plaatste die opmerking over uitglijden in de sneeuw en op je buik vallen????? Daar had ik nog niet aan gedacht, misschien toch maar een ijshockey positiepak aanschaffen want dat gaat mij niet gebeuren.

Fijne avond.

Liefs Marjo

Geplaatst

Goedemiddag dames

Gelukkig vandaag geen bruinverlies gehad (nog) en de krampen zijn ook min of meer weg. Hopelijk blijft dat zo.

Ben me alvast aan het voorbereiden op de heerlijke sneeuwval die we vannacht en morgen gaan krijgen. Inderdaad wel belangrijk dat we niet onderuit gaan.

Hoop dat als ik maandag bij gyn ben we de 20 weken echo kunnen plannen. Begin zo langzamerhand vreselijk nieuwsgierig te worden naar wat het is. Gisteren tijdens de echo dacht ik even dat ze vol tussen gups benen zat te kijken, maar kon er geen wijs uit wat ik daar zag.

Nog even afwachten dus.

Hoop dat het iedereen goed gaat. Heeft iemand nog iets van Henne gehoord/gelezen? Gaat het goed met haar (naar omstandigheden uiteraard!)

Groetjes Pauline

Geplaatst

@ Pauline,

Fijn dat het wat beter gaat.

Ik las net toevallig dat Henne afgelopen dinsdag opnieuw gecurreteerd is. Dus dat zit helemaal niet mee allemaal.

@ Sylvie,

Fijn dat je in januari weer kunt starten en dan maar weer hopen op een prachtig resultaat.

@ marjo,

Ja, die moeders. Ik klaag niet want ik vind het heerlijk dat mijn moeder zo bezorgd is. Ik mocht zaterdag achter het terras niet op omdat de tegels glad waren. Ik moest maar omlopen :laugh:

Daar moet ik om lachen en dan geniet ik ervan want zij zijn dus net zo blij als wij.

Ik heb allemaal buikpijn en geen krampen maar een soort zeurende pijn. Heel raar. Kan niet op mijn buik of zij slapen want dan gaat het zeer doen. Ik denk dat ik last heb van m'n banden. Ik had nog niet echt een buikje en dat ik nu misschien een groeispurt krijg.

Ik zit gelukkig nog steeds thuis. Morgen ben ik vrij en mijn man zei al dat ik dan vrijdag ook maar thuis moest blijven. We zijn natuurlijk toch wel erg voorzichtig. En misschien is het allemaal wel teveel en ik wil gewoon niet te ver gaan.

Geplaatst

Boogie, volgens de arts heeft het niks met elkaar te maken maar ik heb zo mń twijfels het is toch lichaamsvreemd. Maar het is wel allemaal ontstaan na die bottumor destijds.

Aafke, ik snap zo goed dat je je moeder mist momenteel. Zo rot dat jij en je broer niets aan je vader hebben. Gelukkig hebben we nu iets moois in het verschiet om onze aandacht en energie op te vestigen !

Ik ben net even bij een oud collega langs geweest was wel even lekker eruit te zijn maar wat is het koud buiten ! Inmiddels weer kotsmisselijk en doodmoe. Net een broodje gegeten maar het helpt niet echt. Misschien ga ik zo nog even liggen. Nadeel van het overdag naar bed gaan is dat ik 's nachts zo slecht slaap maar ja soms kan ik overdag niet anders en moet even gaan liggen. Meestal ga ik in de ochtend weer terug naar bed maar dat ging vanochtend dus niet.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Op de valreep nog ff dan.

Ons ukkepukje vandaag weer even gezien. Het gaat allemaal goed!!

Helaas kon ze niet zien of het een jongetje of meisje is. Het liep een uur uit, dus ze was denk ik ook blij dat ze met ons snel door kon gaan, haha!

Mijn placenta ligt tegen mijn buik, kan een reden zijn dat je het kindje wat later voelt. Maar alsof het zo moest zijn, vanavond veel getrappel onderin mijn buik gevoeld.

PRACHTIG!!!!

Jolieneke

Geplaatst

he jolieneke:

wij hadden precies hetzelfde gisteren, kon ook niets zien. Binnen 5 min stonden we buiten. En een hele domme echo foto mee, kun je werkelijk niets op zien.

de rest ga ik morgen eens lekker bijlezen en reageren, tot snel meiden

Geplaatst

Ik heb er al weer een lange dag opzitten :helluup:Ik werd vannacht om 3 uur wakker na een vreselijke droom dat ons beebje was overleden. Echt vreselijk! Toen ging ik naar het toilet om even te plassen en had ik weer bloedverlies. (wel meer dan de andere xen)

Daarna kon ik mijn draai niet meer vinden en ik had buikpijn, rugpijn, ik voelde me gewoon klote. Daarom vanmorgen besloten toch de verloskundige maar te bellen.

Ik mocht om half 12 langskomen voor een echo en daarna zou ik een verloskundige spreken.

Nou Klaasje doet het super goed. Is super beweeglijk en heeft absoluut geen last van datgene waar ik last van heb. Die mw dacht dat ik hem snel zou gaan voelen. Ook zag ze duidelijk wat het werd maar dat willen wij niet weten :laugh: Hij is 15cm en weegt 198 gram. Ik loop 3 dagen voor maar daar wordt niets aan veranderd.

Daarna de verloskundige. Zij denkt dat ik wat rustiger aan moet gaan doen. Ik lijk last te hebben van mijn bekken. Daarvoor moet ik naar fysiotherapie. Dit wordt veroorzaak door mijn slechte houding. Geen bekkeninstabiliteit maar er moet wel wat mee gedaan worden. En waarschijnlijk een blaasontsteking. Dus ik naar de huisarts om urine in te leveren en daar zit veel bloed in en ontstekingscellen. Ze heeft het op kweek gezet en morgen hoor ik of ik hier iets voor krijg. De buikpijn komt dus van een blaasontsteking. Daar voel ik me dus ook zo ziek van!

Morgen blijf ik nog thuis en volgende week ga ik halve dagen werken. Volgens mij ben ik de eerste die dus nu al in de ziektewet zit. Vreselijk. Hopelijk gaat het snel beter en kan ik weer hele dagen werken maar voor het zelfde geld blijft dit tot het eind. Afwachten maar. In ieder geval ben ik gerustgesteld en ik heb een verklaring voor mijn misere.

Geplaatst

Boogie, ik ben blij dat er een echo gemaakt is zodat je gerustgesteld werd. Een blaasontsteling is vervelend maar met de baby gaat het goed. Het is even niet anders dat je nu wat gas terugneemt en halve dagen gaat werken je lichaam kan nu gewoon even niet anders. Sterkte en blijf genieten van je zwangerschap he !

Lieve groetjes,

Jeanine

Geplaatst

Boogie, wat naar dat je je zo rot voelt... en logisch ook, met een blaasontsteking en lichamelijk zwaar werk! Gelukkig alles met je kleintje wel goed, fijn dat je direct een echo kon krijgen.

Je bent niet de eerste hoor; ik zit al vanaf 12,5 week voor 25% in de ziektewet (dus werk nu 50% ipv 70) en ga vanaf de kerstvakantie 100% de ziektewet in. Het leek mij een paar weken geleden nog erg overdreven, maar ik merk dat zelfs de halve dagen die ik afgelopen weken werkte nu zwaar beginnen te worden.

Jolieneke, jij ook weer een goede echo, fijn!

Ik blijf erg in dubio over wel/niet de geslachten weten. Sowieso ga ik er niet om vragen, maar ik kan het aan de andere kant toch ook echt niet laten goed te gluren (en heb ook wel plaatjes opgezocht van hoe je het verschil het best kan zien, haha). Van wat ik maandag zag denk ik nu dat het precies klopt met mijn eerste gevoel wat ik had...

Surf, hoe hard gaat het bij jou? Ik vind het bijna eng hoe hard ik groei! Liep vandaag op school rond met zo'n heerlijke capuchontrui die normaal lekker slobbert, om er halverwege de dag achter te komen dat ie nieteens over mijn hele buik heen ging, haha. Die verhuist dus ook naar de bovenste plank van de kast ;). Bloedneuzen heb ik ook trouwens, zeker met dit weer - normaal nooit last van.

Sylvie, heel heel veel succes straks met je IUI! Hoop dat je snel op een september 2011-bankje mag ploffen!

Hellen, wat jammer zeg, zo'n suffe snelle echo. Verheug je je dan op en dan sta je weer buiten voor je iets gezien hebt....

Hoe is het verder met iedereen?

Geplaatst

Hee hallo allen!

He, Boogie, wat naar zeg dat je je nog niet goed voelt. Wel fijn dat je dan langs mag komen en dat je nu weet dat je blaasontsteking hebt. Dat kan je onzekerheid misschien wat wegnemen!!

>> Ik heb de hele avond vreselijke buikpijn gehad. Ongesteldheidspijn en rugpijn. Echt pijnlijk. Ben dus ook bang dat ik een blaasontsteking heb (heb het al zo vaak gehad, maar niet in de zwangerschap). Kan helaas geen plasje wegbrengen morgen. Moet al vroeg met Sint en pieten op stap om te schminken voor mijn school. Ik ben pas weer na 16.00 thuis. Dat wordt dus pas maandag! Ik merk ook dat ik kapot ben... misschien een lang weekend rusten!!

Hellen: bah, ik had het dus net zo... wel balen hoor!! Geen foto meegekregen overigens. Hopen we de volgende keer een extra lange echo te krijgen!!

Jolieneke

Geplaatst

Echo:

20 weken-echo:

20 december: Jolieneke (20 weken echo)

22 december: Miepie80 (20-weken echo - 2 uur!)

4 januari: Aafke (22 wk, 1d)

Verloskunde:

6 december: Pauline (15 wk) gyn

14 december: Miepie80 (18w3d)

15 december: Aafke (19 wk, 2d)

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800!)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Ik ben ook maar even zo vrij geweest het lijstje erbij te pakken en alle voorbije data te wissen.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Echo:

20 weken-echo:

22 december: Boogie (20 weken echo)

Verloskunde:

6 januari: Boogie ( 22 wk, 1d)

Uitslag

Uitgerekend:

Gisteren gelukkig een zeer uitgebreid echo gehad. De belangrijkste dingen gezien. Hartklepjes, grote bloedsomloop, ruggewervels, hoofdje is gesloten en buikje en rugje ook.

Ook een 4d echo gehad maar daar is echt niks aan. Hij stak wel z'n duimpje omhoog. Zocht zijn mondje maar was wel heel grappig.

@ Jolieneke,

Ik heb echt nog nooit blaasontsteking gehad maar ik ben gevloerd!! Echt vreselijk gewoon. Ik probeer nu extra veel te drinken en ook lekker grapefruitsap, lekker zuur en veel vitamines.

Geplaatst

Lieve meiden,

Ook ik heb vandaag de uitslag gehad van de combinatietest , 1:1200 geen verhoogd risico zei ze. Gezien m'n leeftijd en medicijngebruik een mooie score maar ja als ik dan alle andere uitslagen van jullie zie ga ik toch weer twijfelen. Jullie hebben allemaal boven de 2000. Misschien toch de leeftijd ?

Allemaal een fijn weekend en een fijne Sinterklaas !

LIefs,

Jeanine

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik breek weer even in, ik lees natuurlijk wel met iedereen mee dus ben aardig op de hoogte. Ondanks wat "kleine" kwaaltjes als ik dat zo mag noemen, gaat het met de meesten heel goed toch? Fijn om te lezen.

Hier ook alles z'n gangetje. Gisteren hadden we een eindgesprek in het zkh om het IVF-traject af te ronden. We verwachtten een kort gesprekje met de arts maar hij ging nog best in op veel dingen. Even alles revue laten passeren, overstimulatie enz. Maar dat het nu zo goed gaat was blij om. Hij ging zelfs nog een echo maken, dat was een verrassing. Altijd leuk natuurlijk om een keer extra naar je beebje te mogen kijken. Het ziet er super goed uit, alles was goed zichtbaar. Ik kon het niet laten om DE brutale vraag te stellen of hij het geslacht kon zien.

Hij zei "ja, dat kan ik maar ik zeg het niet" ha ha we moesten wel lachen. Hij zei dat het "dingetje" dat er zit zowel een piemeltje kon zijn, als een clitorisje hihi... Nog 3 wk, dan hebben we de 20wk echo en dan zullen we het weten. Ik ben zo benieuwd.

Miepie, de bloedneus herken ik. Bijna elke keer met snuiten of niezen is er weer een vaatje gesprongen. Hoort er wel een beetj bij, je vaatjes zijn nu veel dunner las ik. Voor jou zit je werkbare leventje er dus voorlopig op na de kerst. Zal best zwaar voor je zijn nu. gaat verder alles goed? En met je man?

Jolieneke, ik heb de placenta ook aan de voorkant zitten/liggen. En de arts zei dat ik wat later bewegingen zou voelen. Ik heb echter al meerdere keren deze week ook die kleine duwtjes onder in mijn buik, en ook 's morgens als ik wakker word. Dan ben ik nog beetje soezelig en ga ik me concentreren met mijn handen op m'n buik. De kleine lijkt daar soms op te reageren.. Gek he? Soms denk, ik voel maar wat ik wil voelen hihi..

wij waren een weekje naar Drenthe vorige week, daar heb ik 2 nachten lopen ijsberen met huilbuien dat ik ook zo onzeker was ineens.. beehh... je bevindt je dan in zo'n niemandslandje.. geen echo's, je voelt niks, geen controles.. en daar sta je dan in je uppie. Na veel piekeren heb ik op advies van vriendlief toch de verloskundige gebeld en ze was alleen maar blij dat ik gebeld had. ZOrgen en stress zijn helemaal niet goed voor je en je baby. Ze heeft me behoorlijk gerust kunnen stellen en ik mocht maandag geljik komen om naar het hartje te luisteren. Nou, dat klonk als een klokje, 150 x per minuut. Ook hield ze de echo even ergens anders en dan hoorde je heel goed de 2 verschillende hartkleppen. Net een galopperend paardje.

De dag erna (nog op vakantie) kreeg ik van mijn vriend een Rock My Baby-treatment in de Welness op het park daar. HEeeerlijke massage speciaal voor zwangeren, ik wist niet dat dat bestond. Lekker genoten dus.

Ik heb het lijstje gekopieerd en even aangepast met mijn data... Geniet lekker allemaal van jullie wondertje(s) in je buik, we gaan de mooiste sint en kerst sinds tijden hebben allemaal!!

Liefs,

mam-ree

Echo:

20 weken-echo:

22 december: Mama-Ree (20wk echo LUMC 45min.)

Verloskunde:

7 december: Mama-Ree (18w1d)

Uitslag

Uitgerekend:

Geplaatst

@ Jeanine: ik zou me echt geen zorgen maken, 1:1200 is supergoed, is minder dan 0,1%. Als we dit soort statistieken op andere momenten in ons leven in mochten zetten zou ik het wel weten. :-D

Denk ook dat het inderdaad met leeftijd te maken heeft. Voor de test stond ik op basis van statistieken qua leeftijd op 1:460 (ben 31, bijna 32) of zoiets, dus dat zal bij jou nog minder gunstig zijn geweest.

Ik ga met Finn zwemlessen, bah weer de kou in...

Groetjes Pauline

Geplaatst

Pauline, ja ik heb ook al even zitten googelen natuurlijk hi hi en daar lees ik ook verhalen van mensen die stukken jonger zijn dan ik en dan een score hebben van 1 op 80 of 1 op 400. We proberen weer gewoon door te gaan met genieten ! Vandaag kwam m'n schoonmoeder een prachtige bos bloemen voor mij brengen omdat ze wist dat ik erg op zag tegen de uitslag van het bloed ondanks de mooie nekplooimeting van pas. Dat vond ik zo lief !!! M'n vriend werkt op een school ( als concierge) bij kinderen met een verstandelijke beperking en ziet elke dag dat het niet vanzelfsprekend is een gezond kind te krijgen. Ik kan ook heel slecht tegen mensen die zeggen we nemen een kind, niets is vanzelfsprekend op dat gebied. We gaan in veel dingen gelijk op Pauline ! Vandaag ook weer, grappig.

Ik zet mezelf ook weer even bij het lijstje.

Echo:

20 weken-echo:

Verloskunde:

Uitslag

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Uitgerekend:

Geplaatst

Even oppassen met het naar voren halen van het lijstje dames, want je hebt al snel een verouderde te pakken en niet de meest actuele :)

Hellen's uitslag en mijn nieuwe datum voor 20 weken-echo waren er alweer afgevallen. Hieronder dus de aangepaste versie weer:

Echo:

20 weken-echo:

14 december: Aafke (GUO, 19 wk, 1 d)

Verloskunde:

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Uitgerekend:

@Mama-Ree: leuk weer wat van je te horen! En wat spannend nog, jongetje of meisje. Nog even wat langer afwachten dus!

@jeanine: ik zou me er niet te druk om maken hoor, het is volgens mij een mooie uitslag. En inderdaad, zeker veel beter dan wanneer ze alleen naar je leeftijd kijken! De verpleegkundige die bij ons de nekplooi-meting deed zei ook nog dat zelfs als je een kans van 1:50 zou hebbben, dat de kans dan nog steeds veel groter is dat je kindje gezond is. En dat is natuurlijk ook zo.

Ik ben zo jaloers dat een aantal van jullie wat voelen! Ik kan niet wachten, doe mijn best me te concentreren maar voel toch echt nog niets. Wie weet komende week?

Alvast een fijn weekend iedereen!

Geplaatst

Yeeeeeeeaaaaaaaah!!!

We hebben een kamertje en kinderwagen (mima xari) besteld. Leuk hoor! Levertijd is rond de 12 weken dus het duurt nog wel even. Alles redelijk modern in neutraal wit plus matrasje. De rest komt later wel, het lijkt me erg leuk om pas andere spulletjes te kopen als het kamertje er eenmaal is, dan kan je het ook een mooi plekje geven. Nu ons kleintje nog gaan voelen en hopelijk een mooie echo de 14e!

Wij doen dit jaar niks bijzonders met Sinterklaas maar heb er wel een specialer gevoel bij nu. Toen ik van de week in het winkelcentrum was waar de sint op bezoek was - superdruk - dacht ik wel bij mezelf: "hier sta ik waarschijnlijk met een paar jaar zelf ook tussen!"

Jullie allemaal ook veel plezier morgen (hoe je het ook viert- of niet)!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Schrikken vanmorgen. Heel erge pijn. Ik schreef eerder al deze week dat ik vergelijkbare klachten had als Boogie. Ik stap vanmorgen uit bed, niks aan de hand, en na het plassen heel erge pijn onderin mijn buik. voelt als ongesteldheidspijn. Constante pijn!! Ging op een gegeven moment hyperventileren, ben dus gaan liggen en kreeg het weer onder controle.

Mijn man heeft het zh gebeld en alles uitgelegd. We moesten meteen langskomen. Gelijk urineonderzoek gehad. De gynaecloog kwam op een gegeven moment langs voor een uitwendig onderzoek, echo en inwendig onderzoek. Urine bleek schoon. Kindje doet het goed. Toen inwendige echo: prima! Ze dacht nog dat het de baarmoedermond kon zijn, maar die zat mooi dicht. Geen weeen oid.

>>> maar de pijn is er, en ik wil niet zeuren, maar hele erge pijn. Paracetamol slikken, mag 4x2 hebben op een dag. Niet dat het echt helpt, maar ik doe het maar. Tja, wat is het dan? Erge bandenpijn/spierpijn kan.... ik vind het wel erg veel pijn voor zoiets, maar ja, wie ben ik!

Nu zit/lig in dus de hele ochtend/middag al op de bank....

Afwachten maar. Iemand vergelijkbare pijn?

Jolieneke

Geplaatst

hey Jolieneke,

Wat schrikken zeg! Gelukkig heb je meteen onderzoek gehad en is alles goed, maar als je die pijn houdt blijft het natuurlijk wel stress geven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het (nog) niet op die manier gehad heb. Ik voel de laatste dagen wel weer meer ongi-krampen, maar dat zal waarschijnlijk bandenpijn zijn. En ik heb ze niet heel hevig. Ik hoop voor jou dat het snel minder wordt, en inderdaad jezelf maaar even hel erg gedeisd houden. Misschien een teken dat je toch nog te druk bent geweest of zo? (niet gek met die feestdagen die eraan komen nu).

Nou, sterkte en beterschap!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden