Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Object, sorry, sorry, sorry... schaamrood staat me op de kaken... bedoelde Surf. Fijn dat jullie kleintje het zo goed doet! Meten ze bij jullie de hele lengte dan? Zal nog geen 15 cm van kop tot kont zijn toch? (was hier met 14w4d bijna 10cm en mooi op schema, dus 15 is dan wel héél veel!)

Jeannet, Hellen, fijn dat de onderzoeken bij jullie allebei goed waren. En Jeannet, een meisje, wat leuk om dat zo vroeg al te weten!

Miepman wil niet weten wat het zijn, ik kijk bij elke echo héél aandachtig mee ;).

Pauline, hier ook 's avonds een heel strak staande buik, kan dan ook weinig eten. En bandenpijn heb ik al een tijdje. Krijg nu ook last bij het traplopen, en krijg daar ook snel harde buiken van. Gaat veel te snel allemaal, haha. Ben nu eigenlijk ook heel blij dat ik over 3,5 week al moet stoppen met werken, het wordt wel echt met de dag zwaarder.

Jolieneken, kan me voorstellen dat je hoopt nog even te mogen shoppen, haha. Ik vind het al jammer om bepaalde dingen niet te kunnen kopen puur uit practische/financiele overweging. Nieuwe wandelwagen kán wel, maar de drielingwagens waar een maxicosi/reiswieg op kan zijn enorm lomp, zwaar en duur. Dus wordt het eerst een tweedehands tweelingwagen met grote bak.... en boxen weten we niet wat handig is, dus lenen we eerst maar 2 boxen... etc. Krijg wel ook heel veel aangeboden, maar een aantal dingen willen we toch echt zelf kopen (ledikantjes, maxicosi's).

De tweeling heeft trouwens de placenta achter liggen, de eenling voor. Eenling ligt netjes met het koppie naar beneden voor de ingang/uitgang; één van de tweeling ligt rechts boven met koppie naar beneden en de ander ligt overdwars links. Volgens de gyn zou dit wel hun positie blijven in de zin van onder/boven/links/rechts; ze hebben naar verhouding natuurlijk al niet heel veel ruimte.

Voelen jullie de kleintjes trouwens al? Ik heb al 2 weken plopjes/rommeltjes in mijn buik wat volgens het zh toch echt de kleintjes zijnn (zijn geen darmen ofzo), maar gisteren was het ineens heel druk en vandaag ook weer. VOel echt duidelijk beweging in mijn buik nu, zo grappig!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal!!

Kan maar kort reageren, ik heb de kleine meid naast me zitten.

Jeannet wat leuk dat je weet dat je een meisje krijgt! Ik heb volgende week controle, maar geen idee of ik een echo krijg. Ben dan 17 weken 4 dagen. Anders maar bij de 20 weken echo!!

Fijne avond allemaal!!

Jolieneke

Geplaatst

Miep geen probeem hoor, verwarring is vlug gemaakt. Je hebt gelijk 15 cm is volledige lengte en kop-kont is dan een 10-tal cm, maar bij mij spreekt prof over totale lengte. Ja; ik kan wel geloven dat jullie met 3 op de financiën moeten letten, eentje brengt al extra kosten met zich mee, laat staan 3 ineens. Gelukkig krijgen jullie veel aangeboden, maar toch ik begrijp dat je toch een en ander zelf wilt kopen. Alhoewel veel dingen hebben ze echt maar korte tijd nodig he.

Ik heb ook al eens zo'n plopjes gevoeld, 's avonds als ik in de zetel zit, maar toch ben niet zeker of dat wel mijn hummeltje was. Maar jij zal dat zeker wel al voelen, die drie samen trappen kennelijk nogal wat lol daar binnen in jouw buik. Jouw baarmoeder is ook al meer uitgerokken, waardoor je dat dan ook beter voelt. Geniet er maar van miep!

Geplaatst

Hee,

Was ik nog eens weer.

Ook ik voel af en toe het kindje bewegen. Ik heb minder last van mijn darmen dan aan het begin van de zwangerschap, en ga er dus ook niet vanuit dat het mijn darmen zijn. Voelt zo bijzonder. Als je eht dan voelt, is het ook weer weg...... en maar wachten en hopen op nog een trapje. Ook ik merk het goed als ik languit zit :)

Miep: fijn dat jullie veel krijgen. Het is echt duur allemaal hoor! Alles is ook zo mooi. Wij hebben voor onze dochter niet het duurste van het duurste gekozen, maar toch een leuk kamertje gemaakt. Het willen kopen van spulletjes is erg leuk! Ik begrijp dat ook erg goed! Toch hoop ik dat je door je omgeving goed geholpen gaat worden met spulletjes :) Zoals je al vertelt gebeurt dat al.

Hoe is het met je vriendin?

Jolieneke

Geplaatst

Ik zit veel te snuffelen op Marktplaats voor spulletjes. We hebben het niet heel slecht maar we moeten wel uitkijken. Elke maand gaat er een nog een bedrag aan alimentatie af voor de 2 kinderen van m'n vriend. We kunnen niet alles nieuw kopen en ik vind het ook een soort sport. Ik heb al een heel leuk wiegje gekocht via MP zo'n hoge lijkt op een mini ledikantje. Verder heb ik een doos met kleertjes en een tummy tub van een vriendin gekregen. de babykamer willen we ook 2e hands kopen er staan er genoeg op Marktplaats. Vorige week een schattig badjasje maat 50/56 gekocht ook via MP was nog helemaal nieuw met de labels er nog aan. Gisteren even snel de stad in geweest vanwege Sinterklaas, ik was misselijk maar ik wilde het graag proberen. Even snel naar Prenatal neuzen, wat een leuke spulletjes ! Wij willen ook graag weten wat het wordt , we hebben absoluut geen voorkeur en ik denk zelf nog steeds dat het een jongetje wordt al denkt verder iedereen dat het een meisje gaat worden.

Fijne dag allemaal ik duik nog even een paar uurtjes m'n bed in. :36_2_63:

Liefs

Jeanine

Geplaatst

dames wat een hoop weer geschreven.

ik lees dat sommigen echt al wat voelen; ik dacht het gisteren ook maar dan denk ik ook weer of zijn het mijn darmen.

jeannet: wat leuk een meisje.

object: ons beebje was maandag ook al 14cm; ik maak me daar soms toch wel zorgen over. Groeit ukkie niet te snel of is dit juist normaal!?

woensdag weer een echo bij de gyn. Misschien kan zij het zien; ik hoop het.............we willen het ook graag weten.

vertellen jullie het aan anderen?

Geplaatst

Ga ook heel graag shoppen maar heb me tot nu toe weten te beheersen. Heb zelfs nog niets gekocht. Ga ik pas doen als we weten wat het is, hopelijk met 20 weken echo.

Wij gaan het net als bij Finn aan niemand vertellen, maar denk wel dat ik jullie het wel laat weten ;-)

Als het een jongetje is hoef ik bijna niets te kopen, heb alles nog van Finn. IEdereen om me heen denkt dat ik een meisje krijg, ik heb zelf eigenlijk geen idee. Eén collega is overtuigd dat ik zoon krijg en ze zegt het nog nooit fout gehad te hebben. Ach we zien wel, maakt me echt niet uit, ben zo blij dat ik eindelijk in verwachting ben!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hee miep volgens mij als je bevalt van een drieling heb je een jaar recht op een huishoudelijke hulp. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb, klopt dit dat je weet? Veel succes en geniet ervan jullie allemaal he dames.

Grt suus

Geplaatst

Wow, zo is het rustig en zo is er weer heeeeeel veel bijgeschreven!

Fijn om te lezen dat iedereen het redelijk maakt op dit moment!

@Miepie: wat een afschuiwelijk verhaal van die kennis zeg, dat hakt er in! Ik moet er niet aan denken en blok dat soort gedachtes maar zoveel mogelijk.

Hoe is het nu met je eigen man? Is hij al weer wat opgeknapt? (Ik heb geen idee hoe lang zo'n herstel duurt).

Wat btreft dat vocht uit je tepel verliezen, dat lees ik ook heel veel. In een aantal zwangerschapsboekjes staat heel duidelijk omschreven dat dat vanaf nu heel goed mogelijk is!

@Junior: wat fijn dat je bloeding nu weg is, hopen dat die ook weg blijft!

@Pauline: ook voor jou een mooie uitslag qua nekplooi, super!

@Jeanine: ook goed nieuws over de nekplooimeting, al snap ik dat het voor jou nog wel spannend is tot 3 dec.

@Jeanet: wat fijn dat je een goede uitslag hebt en wat leuk een meisje!!! Ik ben ook zooooo benieuwd maar zal echt de 20 weken-echo moeten afwachten....

@Object: een mooi groot kindje dat goed op schema ligt! Jij krijgt dus later nog een punctie, goed dat je arts er de tijd voor neemt.

Meiden, ik heb het gevoel dat we nu ook echt in een andere fase zijn aanbeland!!!

Bij mij begint het plezier eindelijk te komen, evenals de kwaaltjes waar ik tot nu toe geen last van had. Pauline enn Hellen, ik herken die spierpijn wel een beetje. Mijn rug is wel een zwakke plek en ik merk dat ik nu al snel last krijg als ik lang loop. Uitgebreid shoppen zit er wat dat betreft dus niet in, ik moet al snel weer even zitten. En verder merk ik dat ik het heel vervelend vind om mijn linkerbeen op te tillen (bijvoorbeeld als ik een sok wil aantrekken), dan lijkt er iets in de weg te zitten dat krampt in mijn lies.

Vannacht op zich nog wel redelijk geslapen maar vanochtend nog steeds heel erg moe, dus vandaag weer een 'bijslaap'-dagje genomen. Ik voel me dan wel schuldig, maar aan de andere kant zegt iedereen steeds tegen je dat je naar je lijf moet luisteren en dat heb ik dus maar gedaan.

En dat sommigen van julliie je kindje al kunnen voelen, waanzinnig! Hoewel het me van Miepie niet verbaast met drie van die druktemakers in haar buik ;)

Ik kan echt niet wachten, maar voel vooralsnog nog niets... Ik ben zooo nieuwsgierig. Haha, meerdere mensen om me heen begonnen erover dat ze dat zo gezellig vonden wanneer ze in een vergadering zaten. Als het dan saai is of niet opschiet, dan konden ze lekker stiekum een beetje met de kleine spelen. Ik zie het al voor me!

Volgende week gaan we de babykamer bestellen, dit weekend de voorbereidingen treffen om e.e.a. op te schonen en leeg te maken in huis zodat er ook ruimte is tegen de tijd dat het kamertje afgelever wordt. Dat wordt dus de zolder opruimen, hoera....NOT!

Geplaatst

@ Jeanine,

Wij hebben ook zoveel mogelijk 2de hands. Gewoon omdat ik dat goed genoeg vind. Ik wil wel alleen maar mooie spullen maar ik heb de babykamer + wagen van mijn zus gekregen en die zijn in perfecte staat.

@ Jolieneke,

Wat lijkt dat me bijzonder om de beeb te voelen. Kan niet wachten.

@ Miepie,

Wat een drukte in die buik van jouw! Dat wordt alleen nog maar erger waarschijnlijk.

Ook ons kleintje doet het goed. Vandaag bij de verloskundige geweest en mijn baarmoeder zit ook net onder mijn navel. Het hartje is heel goed te horen en ook dat hij druk in de weer is. Hele verbouwingen worden er gedaan hierbinnen volgens mij. IIn totaal ben ik 3kg gegroeid en dit was erg netjes zei ze maar ik moet er wel erg op letten want heb de hele dag trek en wil alleen maar eten!!

Ik heb vandaag het eerste baby spulletje gekocht; een luiertas. Hij is zo mooi! Ik wil een holland babykamer maken straks en heb nu ook de holland luiertas van LIEF! gekocht. Echt helemaal verliefd! En de felicitas box opgehaald. OOk leuk. Allemaal leuke dingen :clap2:

Geplaatst

Ja we zijn echt in een andere fase beland... we gaan nu alleen nog maar goede berichtjes posten :)

Jeanine: ik heb een beetje dezelfde sport hoor. Ik heb ook spulletjes via mp gekocht hoor! Ook kleertjes. Veel Hema kleertjes zijn zoooo schattig, maar dan was het alweer weg voordat ik het had gekocht. Mp goed in de gaten houden en soms gewoon nieuwe kleertjes voor erg weinig! Ook mijn man moet alimentatie betalen (en dat terwijl zijn ex bijna evenveel verdient!!!! > de kids zijn de ene week hier en de andere week daar) en wij moeten ook goed denken aan wat we waaraan uitgeven. Maar ik vind 'shoppen' op mp erg leuk hoor!!!

Ik heb verder geen klachten. Bij de vorige zwangerschap had ik met 10 weken al fysio. Nu nergens last van! Voel me lichamelijk nog goed. Ik zou als pijnklachten aanhouden toch kijken of je fysio oid kunt krijgen. Ik vond het erg fijn! Kreeg in de laatste weken van mijn zwangerschap ook nog ischias. PIJN!!

Je moet je gewoon lekker laten verwennen!

@ Boogie > leuk joh, een LIEF! tas... LIEF! heeft zulk leuk spul, helaas wel prijzig, maar het moet soms gewoon kunnen hoor! Ik vind die Holland prints ook geweldig mooi. Zowel voor een jongen als voor een meisje.

Als wij weten wat het wordt, ga ik iets kopen. Heb nog helemaal niks gekocht voor dit nieuwe kindje. Koop voor mijn dochter wel leuke dingetjes, nu vooral voor Sinterklaas. Idioot eigenlijk, want ze is 1 1/2 jaar en begrijpt er nog niks van, maar ja, meer voor papa en mama dan, hihi!

Jolieneke

Geplaatst

Aafke, ik hoop dat je een beetje hebt kunnen bijslapen vandaag ! Succes met opruimen van de zolder ! Wij zijn ook bezig we hebben al heel wat naar de kringloop gedaan. De kinderen van m'n vriend hebben hier ieder een eigen kamer en een van de 2 moet naar zolder , daar moeten we nog een kamertje maken.

Boogie, ik vind Lief ook zo'n leuke winkell ! Super dat je zo 'n leuke luiertas hebt gekocht en een leuk thema krijgt je kinderkamer ! Ik wil wit, zilver/grijs met roze of wit, zilver/grijs met blauw. Eerst maar even kijken of we t.z.t. op de 20 weken echo het geslacht kunnen zien !

Jolieneke, ja mijn vriend z'n ex heeft ook geld zat en haar nieuwe man heeft een goede baan. We gunnen de kids de alimentatie wel maar zij hebben het zoveel beter dan wij. M'n vriend heeft het geld waarmee hij destijds uitgekocht is in dit huis gestopt ander kon hij niet eens wat kopen zo hoog werd de hypotheek dan en zij heeft 2 jaar later het huis aan haar broer verkocht en trouwde met een man die al een koophuis had waardoor zij de overwaarde zoń 50.000 euro gewoon kon meenemen op haar spaarekening. Daarnaast werd zij zo weer zwanger van haar nieuwe man terwijl mijn vriend zich moest laten stereliseren destijds en wij zoveel moeite moesten doen om zwanger te raken. Ik was echt jaloers en verdrietig toen de kids vertelden dat hun moeder een tweeling verwachtte. Mń vriend heeft ruim een jaar bij zń ouders ingewoond omdat je niet snel aan de beurt bent voor een huurhuis na een scheiding en toen uiteindelijk heeft hij dit voormalige huurhuis gekocht en opgekanpt. We zijn verder heel tevreden hoor want het kan zoveel slechter maar soms..... Ik heb ook al wat kleertjes gekocht op MP merendeel wit en lichtblauw, ik vind blauw ook leuk voor een meisje. Ik vind MP geweldig voor alles en nog wat ! Wij hebben qua inrichting van ons huis veel Ikea en MP maar we zitten er gezellig bij en zijn gelukkig !

Pauline, heb hetzelfde als jij het maakt mij ook niet uit wat het wordt ik ben ook erg blij met deze zwangerschap ! Alles is welkom !

Fijne avond meiden, ik ga bijtijds naar bed.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Goh Jeanine,

Wat herken ik veel in jouw verhaal!!! Het komt op zoveel punten overeen!!

> De ex van mijn man heeft inmiddels ook weer een nieuwe man (een hele rijke man overigens!! Kopen neiuwe auto's en huizen, ja: huizen!!)

> tijdens / na scheiding heeft zij de helft vh geld meegekregen (en nog meer, want hij wilde niet dat de moeder van zijn kinderen het slecht zou hebben).

> zij ging overigens vreemd met verschillende mannen en dat was dus de reden voor mijn man dat hij wilde scheiden

> hij heeft zich ook laten steriliseren, mede voor haar!

> Zij wilde niks meer betekenen voor de gezamelijke huisdieren, die zijn dus bij ons, twee honden en haar kat (nu 18 en dement). Wat haar betreft gaan ze naar een asiel, maar een vergoeding voor alle kosten die wij maken: ho maar!!

> wij zijn kleiner gaan wonen omdat we samen de lasten niet konden betalen

Je voelt al wel: veel kwaadheid hier naar zijn ex. Dat wordt bijna elke week wel weer aangewakkerd. Bah bah bah....

sorry allen voor dit gezeur van mijn kant....

Jolieneke

Geplaatst

He Aafke,

Zit je verhaaltje net te lezen. Zie dat je ook een zwakke rug hebt en last hebt met je been optillen. Zou heel goed bekkeninstabiliteit kunnen zijn. Ik heb het helaas ook overgehouden van m'n eerste zwangerschap en heb er nu ook weer flink last van. Lees maar eens op internet. Als je het idd ook hebt moet je proberen je rug niet over te belasten. Als je dat wel doet kan je volgende dag op de blaren zitten....... heb ik regelmatig als ik boodschappen heb gedaan en ook heb gestofzuigd oid.

Geplaatst

Jolieneke, is geen gezeur hoor echt niet ! Ik herken het ! M'n vriend z'n ex wilde ook de 2 honden niet hebben na de scheiding en mń vriend kon ze niet meenemen toen hij tijdelijk bij zń ouders ging wonen. Dus heeft zń broer ze een jaar in huis gehad terwijl hij niet eens van honden houdt, dat is nog eens je broer uit de brand helpen ! Inmiddels hebben we beide honden laten inslapen vanwege ouderdom en ziekte. Weet je wat ik ook erg vond dat zij ijdens de scheiding voor het gerecht nog wel allerlei leugens heeft verteld ( zelfs aan de kinderen) en dat zit dan vooraan in de kerk ! Maar ik zeg altijd ze kan nooit zo gelukkig zijn als ik nu ben ! Sommige exen zijn echt heksen jammer genoeg. We hebben idd veel gelijkenissen !

Ik heb vannacht weer eens slecht geslapen , kan zo moeilijk in slaap komen de laatste tijd. Vandaag kalm aan. Ik ga morgen even een babybadje met standaard halen hier in de buurt. Een bebe jou met zo 'n ingebouwde thermometer. Ik vind ze nieuw te duur en nu dus 2e hands, weer via Marktplaats hi hi ! Elke keer koop ik wat en blijf lekker snuffelen voor 2e hands spul.

Iedereen alvast een fijn weekend gewenst !

Geplaatst

Jeetje Jolieneke en Jeanine, lijkt me niet makkelijk als je vent al een keer eerder getrouwd is. Kan me goed voorstellen dat je bij zo'n houding van een exvrouw er balen van hebt. Ben blij dat manlief en ik elkaars eerste zijn in dat opzicht.

Hier vandaag weer doodmoe, maar Finn is thuis en kan dus niet slapen. GAan zodirect naar zwemles toe.

Blij dat het weekend is, ga even weer lekker bijslapen.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Jolieneke en jeanine, vervelend dat de exen van jullie partners zulke k**wijven zijn. Mijn vriend heeft ook 2 kinderen. Zijn ex heeft wel streken, maar het scheelt dat we haar goed kennen en goed weten hoe we er mee om kunnen gaan. Dus gelukkig heb ik daar geen stress aan. Ik zou mijn vriend voor geen goud willen ruilen voor iemand die geen verleden met iemand anders had. Ben hartstikke dol op die kleintjes. Een vervelende ex is lastig, maar een vriend met een ex lijkt me gewoon ok.

Leuk dat iedereen spulletjes aan het kopen is. Ik ga een lijst maken met wat ik allemaal nodig heb. Ik wil de meeste dingen nieuw, maar de dingen van korte duur en die je niet veel gebruikt hoeven van mij niet nieuw. Ik heb bij de HenM een leuk pakje gekocht met I love dad. Ik begin nu trouwens ook een beetje te groeien, maar heb wel vaak pijn bij mijn liezen en schaamstreek.

Maar goed, ik hoop dat iedereen lekker aan het genieten is.

Liefs Junior

Geplaatst

Ja, wat kun je wat ellende beleven met exen! Ik merk dat ik er erg veel last van heb, tenminste elke keer als ik het erover heb, raakt het me enorm. Sommige mensen kunnen anderen het leven heel erg zuur maken!!

Jeanine: jouw opmerking > 'ze kan nooit zo gelukkig zijn als ik nu ben' vind ik prachtig. Ik denk ook dat nare trekjes ed vooral voortkomen uit jaloezie. Ik zal je opmering in gedachten houden :)

Hier alles super. 17 weken alweer, wat schiet het op. Krijg nu wel klachtjes. Rugpijn en heupen weer een beetje. Rustig aan doen dan maar! Niet erg!

Fijn weekend verder allemaal!

Jolieneke

Geplaatst

Echo:

19 november: Pauline (12w4d) combinatietest

23 november: Jeanine (13w1d) combinatietest

1 december: Hellen(15w2d)

1 december: Jolieneke (17w, 4d)

20 weken-echo:

20 december: Jolieneke (20 weken echo)

22 december: Miepie80 (20-weken echo - 2 uur!)

4 januari: Aafke (22 wk, 1d)

Verloskunde:

22 november: Hellen(14w)

24 november: Liselot (16wkn)

30 november: Miepie80 (16w3d)

6 december: Pauline (15 wk) gyn

14 december: Miepie80 (18w3d)

15 december: Aafke (19 wk, 2d)

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800!)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Hey dames, ik heb het lijstje er weer even bijgehaald en de datum voor mijn 20 weken-echo toegevoegd.

Ik kreeg net de uitnodiiging binnen maar moet zeggen dat ik het rijkelijk laat vind eigenlijk voor een 20 weken-echo, aangezien ik maandag de 20 december al precies 20 weken ben. Ik ga er toch maar even achterheen bellen of het niet eerder kan, ook in verband met de termijn als het niet goed blijkt te zijn en je evt. voor de keus staat de zwangerschap te beeindigen (daar wil ik helemaal niet over nadenken, maar toch), dan is er bijna geen tijd meer. Gek, ik begin er toch wel een beetje zenuwachtig voor te worden!

@Jolieneke en Jeanine: heel naar lijkt me dat gedoe met die exen, vooral als er van die kant zo weinig begrip is. Des te belangrijker om je nu lekker op jezelf en jullie nieuwe geluk te richten!

@Liselot: ja, ik ben zelf ook wel voorzichtig omdat ik weet dat het een zwakke plek is. Bovendien heeft mijn schoonzusje een extreme vorm van bekkeninstabiliteit opgelopen tijdens haar zwangerschap en zij zit nog in de ziektewet omdat ze nog steeds heel weinig kan (kleintje is in oktober inmiddels al 1 geworden).

Ik heb net met man en hond een half uurtje buiten gewandeld en merk dan toch al dat ik last krijg. Wel blijven bewegen maar het rustig aan doen dus. Als ik mijn linkerbeen optil voel ik het trouwens niet in mijn bekken hoor, is meer alsof ukkie in mijn buik er een beetkje voor en in de weg zit :)

Vandaag wel lekker opgeschoten met opruimen en wat spullen op marktplaats gezet, dus dat geeft een lekker gevoel. Volgende week kamertje bestellen!

Geplaatst

Vandaag de meest schattige friese babysokjes gekregen van familie uit Friesland ! M'n vriend is met onze hond en een stel andere honden lekker wandelen op het Erkemederstrand. Ik beoefen m'n eigen sport,....... ahum........snuffelen op Marktplaats naar babyspulletjes.

Fijne zondag allemaal !

Geplaatst

Ha die Jeanine!

Mijnan is ook Fries en ik heb vorig jaar voor mijn dochtertje een romper gekocht met de tekst: Ik hald fan myn heit. Mijn man kreeg hem op zijn verjaardag.

Ja, dat snuffelen op mp kan een hele sport zijn!! Ik ben op zoek naar een leuke blazer die dus niet lang is (juist kort), maar waar de zwangere buik mooi onder valt. Waar ik wel een gruwelijke hekel aan heb is: als mensen op een advertentie van je reageren en ze geven aan het te willen kopen, er dan blijkbaar ineens vanaf zien zonder dat te melden. Dan heb ik dus ondertussen het pakketje klaargemaakt en vervolgens hoor je niks meer..... Flauw!!

Ik ga nog maar even bezig voor school, de kleine ligt net op bed!

Jolieneke

Geplaatst

Echo:

1 december: Hellen(15w5d)

1 december: Jolieneke (17w, 4d)

20 weken-echo:

20 december: Jolieneke (20 weken echo)

22 december: Miepie80 (20-weken echo - 2 uur!)

27 december: Hellen

4 januari: Aafke (22 wk, 1d)

Verloskunde:

30 november: Miepie80 (16w3d)

6 december: Pauline (15 wk) gyn

14 december: Miepie80 (18w3d)

15 december: Aafke (19 wk, 2d)

20 december: Hellen

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800!)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

he meiden, hier een rotweekend. Zelf heb ik de buikgriep en kan ik alleen maar overgeven, gelukkig nu niet meer gedaan en een geroosterde boterham zit al 2 uur binnen in mijn maag. erge diarree volgt nu maar goed liever dat dan spugen. Verder heeft een kennis van ons bekendgemaakt 5 jaar lang te hebben gelogen over haar ziekte: kanker. ik ben er helemaal onderste boven van, dit doe je toch niet!!!

meiden, doe zelf rusitg aan. Laat je niet gek maken door exen, en geniet vooral van jullie ukki's en leuke kadootjes!

Geplaatst

Jee Hellen,

Naar dat je je zo beroerd voelt. Niks aan!! Ik hoop dat het eten lekker blijft zitten en dat je gauw weer opknapt!

Wat een gek verhaal: heeft die kennis 5 jaar lang beweerd kanker te hebben, maar had ze het niet? Wat had ze dan? Of was er helemaal niets? Kan me voorstellen dat dat erin hakt!!

Jolieneke

Geplaatst

Wat een bizar verhaal, van die kennis die 5 jaar lang een verhaal ophoudt. Ze zal wel psychisch behoorlijk met zichzelf in de knoop zitten.

Ben doodop en ga zo lekker slapen, morgen 14 weken :-D

Vandaag met Finn naar winkelcentrum geweest waar de Sint ook kwam en daardoor bijna twee uur met hem staan wachten in keiharde muziek en dansende pieten tot de goedheiligman eindelijk kwam. Hij genoot zichtbaar, ik was achteraf compleet gesloopt.

Lekker slapen en dan morgen (hopelijk eindelijk weer eens) fris op ;-)

Groetjes Pauline

Geplaatst

Helen, hoe kan iemand liegen over zoiets ernstigs als kanker ????? Ik heb zelf ooit een bottumor gehad met een nasleep van 10 jaar en snap daarom zulk soort mensen niet. Toch een vorm van aandacht vragen/krijgen ?

Jolieneke, ja dat van Marktpaats herken ik. Wij verkopen en kopen ook regelmatig wat. Vorige week nog zou iemand een dakraampje op komen halen hou je er rekening mee zit je netjes te wachten, al wie er komt ? Niemand dus. Als ik bied of zeg langs te komen om het op te halen doe ik dat ook maar veel mensen zitten niet zo in elkaar jammer genoeg.

Pauline, heerlijk dat Finn zo genoot van Sinterklaas ! Je hebt echt lang in de kou gestaan zeg ! Jij blijft dus ook zo moe ? Ik heb hetzelfde dacht dat het nu met 14 weken wel wat beter zou gaan net als het overgeven. Gisteren voordat ik naar bed ging kwam het avondeten met golven eruit. Ik ben bang dat het nu 9 maanden zal duren !

Ik duik zo m'n bed weer in, heerlijk !!! Hier nog geen sneeuw te bekennen maar dat zal niet lang meer duren vrees ik. De snowboots staan al klaar !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden