Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uhh... Aafke, ik schreef:

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, hou je daar maar aan vast!

Ik bedoelde niet dat je je aan de uitzonderingen vast moet houden... haha. juist niet, juist aan de gemiddelden.

Whahaa, blond!! Sorry, moest ik even verbeteren van mezelf!! :) :)

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1221[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1220[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]1219[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1218[/ATTACH]

He meiden, heb vandaag in een weiland met een vriendin wat foto's geschoten, hier enkel om aan jullie te zien. Hartstikke leuk en heel erg makkelijk.

de beschuiten heb ik ook gemaakt voor knutsels: voor de creabea's onder ons:"

beschuit, besmeren met transparante siliconenkit en daarna met vernisspuitbus erover heen.

hartstikke leuk

Geplaatst

Wow IVFmoeke! Wat een leuke foto's!! Erg leuk gedaan!!

Goede tip van die siliconenkit! Dat had ik niet kunnen bedenken!!

Morgen weer controle. Ben benieuwd wat ik te horen krijg. Een groeiecho doen ze niet aangezien ik vorige week eentje heb gehad.

Ik ben dol op dit weer naar nu met alle beperkingen (niet kunnen lopen, fietsen etc) kan ik er minder van genieten. Er komt niks uit mijn handen!! Ik wil crea Bea doen maar dat lukt me niet. Morgen even naar de Hema voor cadeaus voor een vriendinnetje van mijn dochtertje. Manlief gaat, zoals elke donderdagochtend, naar het 'ouder en kind zwemmen.' heb ik even tijd voor mezelf in de winkel!

Hebben jullie ook pijn in je schaambeen? Ik hoor er hier nooit iemand over. Pijn onderin je kruis bij het bewegen van je benen (vooral als ik lig doet het zeer). Als ik een tijdje heb gezeten, zijn de eerste stappen ook altijd zo charmant haha. 'oma' op pad!

Jolieneke

Geplaatst

Yep pijn schaambeen heel herkenbaar, dat weer echt te erg voor mijn voeten bleu echt mega dik! Morgen een dagje niks ga ik lekker luieren en de fotos nog wat bewerken! Nu even een baalmoment stel dat het nog 5 weken duurt, moet er niet aandenken

Geplaatst

Leuke fotoshoot, IVFMoeke!!! Idee voor morgen, nog even wat laatste-loodjes-zwanger foto's maken voor in mijn zwangerschapsalbum...

Dikke voeten? Ja, echt vreselijk, zelfs ondanks mijn officiele orthopedische steunkousen! En ik slaap met mijn voeten behoorlijk omhoog, het lijkt allemaal niet te helpen helaas.

Maar het lastigste vind ik mijn handen, mijn vingers en armen doen gewoon echt zeer!

@Jolieneke: die pijn in schaambeen herken ik dan weer niet, waarschijnlijk te maken met je bekken? Hoewel ik wel last heb van mijn onderrug, functioneert mijn bekken verder prima gelukkig. Ik waggel dan weer wel maar da's weer van 't vocht...

Geplaatst

Ik reageer ff kort ben zo vreselijk moe en m'n knie blijft vreselijk zeer doen. Geen puf voor lange reakties hier op het Forum maar dat komt wel weer. Slapen gaat slecht, buik doet zeer en ik klaag lekker verder !!!!

Jolieneke, pijn in het schaambeen herken ik ook niet.

Aafke, vervelend dat het niet verbetert je dikke vingers e.d. Ik hoop dat je gauw gaat bevallen. Zou zelf ook best eerder willen bevallen ben het ook een beetje zat vooral dat misselijke en overgeven maar ja als het goed is nog 5eneeenhalve week te gaan.

ivfmoeke, leuke foto's zeg ! leuk van die beschuiten , goede tip !

Boogie, kan mij goed voorstellen dat je het zat bent en dan nu nog grieperig ! Veel sterkte meid !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

@ IVFmoeke,

Wat een bescheiden buikje heb je!! Heerlijk hoor, prachtige foto's en een hele mooie herinnering.

@ Jolieneke,

Ik heb soms van die pijnscheuten in mijn bekken. Maar ik heb begrepen dat dat verweking is dus alleen maar goed. Hopelijk wordt het daardoor alleen maar makkelijker om die peuter te werpen :happy: Dat hou ik mezelf ook maar voor. Het is in dit geval alleen maar mooi dat ik last heb van mijn bekken dan kan die mega baby er gewoon doorheen.

Ik heb zo'n zin om wat te gaan kopen voor de baby. Maar ik zie er tegelijkertijd zooooo tegenop. Ik ga vanmiddag toch maar eens op stap want ik wil wel een leuk pakkie halen. Kunnen die kleintjes straks ook korte mouwen aan of is dat nog te koud voor hen? Want dan kan ik daar rekening mee houden.

Ben benieuwd hoe je controle was.

@ Aafke,

Wat je vaak met die kousen ziet is dat je tenen of net boven je kous zo'n kwabbel vocht komt te zitten. Ik wil je nog wel even wat moed inpraten want mijn zus kon de laatste weken van de zwangerschap echt niets meer ivm vocht en hoge bloeddruk en die knapte na de bevalling meteen op. Vocht werd meteen een stuk minder. Dus zo kan het ook hoor. Dat van Jeannet is natuurlijk ook een mogelijkheid maar dit ook.

@ Jeanine,

Ik hoop dat jullie mannetje z'n mama matst en wat eerder komt. Want van ons allemaal heb jij toch wel de rotste zwangerschap gehad. Continu spugen is natuurlijk vreselijk.

Veel sterkte met je knie, ik hoop dat het snel opknapt maar dit weer is bij een ontsteking ook niet echt lekker. Je kunt geen kant op....

Geplaatst

He meiden,

Zo te lezen zijn de laatste loodjes echt begonnen... pfff. Hier gaat het redelijk, het wordt nu wel echt wat zwaarder. Ik stond weer eens op een weegschaal: 19 kilo erbij.... ai ai ai en ik begin nu ook iets vocht vast te houden als ik in de zon zit. Ik trek die warmte toch even wat minder merk ik!

Dinsdag waren mijn ouders hier, dan neem ik eigenlijk te weinig rust.. dus woensdag was ik gesloopt. Toch nog even met mannetje en schoonmoeder naar winkel geweest, we hebben van haar 2 lodger wrappers gekregen. Heel mooi en o zo lief. Verder Zijn we redelijk rond, ik ga vandaag de laatste dingen bestellen op internet:

boxkleed, babyfoon etc.. hebben jullie al een babyfoon en wat is een goede?

Vanavond komen er gezellig 3 vrienden eten, en met pasen gaan wij naar familie, 2e paasdag een bbq met wat andere vrienden in de tuin, nu maar hopen dat mijn vliezen nog even heel blijven.

Irritant die tegenstrijdige adviezen over wel of niet liggen, wat moeten we nu doen? Ik heb volgende week woensdag weer wat controles, ik ga het dan ook maar eens vragen.

Jeanine; Wat irritant die overbelasting van je knie. Zo'n zwangerschap vraagt ook wel wat van je gewrichten hoor. Gelukkig is het "maar" overbelasting, hoe naar ook, ik kan me voorstellen met jouw verleden dat je je wat sneller zorgen maakt. Kun je niet iets met een kniebrace, dat wil nog wel eens wat ondersteuning bieden, moet je wel een goede hebben.

Ivf Moeke / Tokkie: Heerlijk he, dat je ongegeneerd een Tokkie mag zijn.:happy11: Wat een mooie foto's daar kan de familie tokkie nog van leren. Lastig hoor dat vocht in je voeten, maar je telt af zie ik. Hou vol. Mooie buik trouwens.

Boogie: ai ai ai griep en je niet lekker voelen. brrrrr wel goed dat je nog een beetje in beweging blijft dankzij je hond... dat is wel belangrijk hoor (fysiotherapeut spreekt.. haha) Zelf lig ik overigens veel op bank.. hha Gelukkig waren de uitslagen van de controles wel goed. dat is toch weer een geruststelling, het duurt nu niet lang meer. En je mag best klagen hoor.. na alles waar jij en wij doorheen zijn gegaan mag je aan het einde van je zwangerschap best zeggen dat je het zat bent... Ik ben het ook een beetje zat, maar ja ze komen als ze komen.

Jeannet: wat een mooie foto's en wat een moppie, ongelooflijk dat zij in je buik heeft gezeten, dat vind ik zo bijzonder. Kun jij je dat nu nog voorstellen? mag jij nu inderdaad geen vochtafdrijvers, ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt. Die babyblues klinkt bekend, volgens mij krijgen we daar allemaal last van.

Jolieneke: Goed bezig met die luiers, wij hebben ook al een pak in huis. Wat heerlijk dat jij je fysiek iets sterker voelt. Wel grappig, zo'n beetje iedereen takelt fysiek wat af en jij takelt op!!!! heerlijk hoor ga zo door! Hoe was je controle vandaag? Ik hoop dat alles goed is.

Pijn in schaambeen is normaal, erzit kraakbeen tussen de verbinding met je bekken + er hechten allemaal spieren aan dus dat verweekt en die bewegelijkheid doet zeer. stekerig gevoel!

Aafke: hoe is het met jou?

Groetjes,

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1225[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1226[/ATTACH]

Hier 2 foto's van mijn buik en een foto van babykamer. ik weet nu eindelijk hoe het werkt.

[ATTACH=CONFIG]1227[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1228[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1229[/ATTACH]

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1230[/ATTACH]

Zo dat is dat, op de vloer ligt een groen kleedje en er hangt nog ergens een foto van een tweeling olifant... fantastisch.

Zet hem op meiden.

Geplaatst

Ziet er leuk uit hoor! Hier wordt straks heel hard gewerkt. 2x schone luier, 2x badderen, 2x huilen, 2x troosten ;-) Die muurschilderingen vind ik ook erg leuk. Fleurt het lekker op.

Je buik vind ik best bescheiden voor een tweeling. Jij zult ook wel echt aan de zijkant van je buik getrappel en geduw voelen of niet? Ik vind het zo raar hoe ver die buik reikt.

Geplaatst

Ik vind ook mijn buik best ok voor tweeling. Wel 19 kilo... en zwart kleed af he!!! haha Als je hem bloot ziet schrik je je een hoedje!

Hoe voel je je vandaag?

Geplaatst

Haha Surf, mooie buik man!! Groot en rond! Je bent groter dan ik! Vaak hoor ik ook: oh, zit daar een tweeling in?? Best mooi buikje voor 2 stuks, etc. Terwijl hij eigenlijk huge is als je bedenkt dat we nog 6 weken moeten/mogen! :) bedenk me nu dat ik hier lekker onbeschoft aan het topic-inbreken ben, excuus! Surf, voor update vanuit hier: zie juni- topic, heb geen puf alles te knippen en plakken naar tweeling-topic...!

Succes met de laatste loodjes meiden!

Geplaatst

surf: wat een mooie buik, echt super en dat voor een tweeling,

ik vind hem best nog wel bescheiden hoor!

19 kg is toch ook super netjes

wat een geweldig leuk kamertje, zelf geschilderd! Super leuk en die wiegjes enig. Wauw straks twee kindjes, kun je het bevatten.

Bij mij hebben ze ook gezegd direct liggen als vliezen breken ivm nog niet helemaal ingedaald. De navelstreng kan klem komen te zitten tussen hoofdje en vagina en dan krijg het kindje geen zuurstof meer, doe het toch maar braaf mocht het je gebeuren

jeanine: doe jij lekker rustig aan?

boogie:trek je het nog?

ik zit al de hele ochtend achter de computer een fotoboek te maken van deze zwangerschaps, heb het nu even helemaal gehad: dus even lunch en dan de tuin in.

straks auto ophalen, dan cadeaulijst samenstellen babywinkel en hapje eten met liefje.

daarna met de dames naar gooise vrouwen, we hebben er zin in :)

Geplaatst

Lekker druk hier! Leuk om te lezen. Ben nu onderweg naar zh dus even kort.

Hele kleintjes kleed je vaak nog lekker warm. Maar voor de zomer ( met dit weer) kan het kindje best iets met korte mouwtjes hoor! Leuk shoppen hè?

Babyfoon: wij hebben een alecto dbx 88. Bevalt super. We hebben nu een tweede erbij gekocht voor de nieuwe baby. Kijken op internet om hem te kopen hoor!! Zit zo 20 - 30 euro verschil in prijs bij de winkels!!

Zo, heb een kop als een tomaat. Dan voel je toch dat je zwanger bent. Het vocht blijft overal lekker hangen. Pfffffff. Druk verkeer hier, alles staat vast, gelukkig zijn we vroeg. Ben benieuwd hoe mijn bloeddruk is. Als ik ne enigszins druk maak ben ik bang dat hij omhoog schiet.

Wow surf, 19 kilo bij een tweeling is netjes hoor!! Hier 21 kilo er al bij en ik heb er maar 1!! Heb minder gegeten dan normaal maar toch vliegen de kilo's er bij mij nog aan hoor!!

Verweking boogie: juist!! Fijn dat we last ervan hebben hihi, we moeten er peuters uitpoepen haha!! Ik hoor zelfs de verloskundige zeggen dat hetbij een 2e vaak makkelijker gaat, maar dat hoeft niet.... Ach we zien het wel.

Jolieneke

Geplaatst

Lang leve de optimisten onder ons! Verweking is goed ivm peuters uitpoepen haha :), die ga ik onthouden Boogie!

@Marjo, wat een leuke muurschilderingen en inderdaad een heel bescheiden buik hoor! Geweldig dat je jongens het nog zo naar hun zin hebben in je buik (toch beste plekje voor ze), al wordt dat voor jou fysiek wel steeds zwaarder. Maar het kan, ik ken zelfs iemand wiens tweeling 2 weken overtijd was terwijl ik dat voorheen echt voor onmogelijk hield!

@Jeanine: sterkte met je knie! Jij hebt inderdaad wel zo'n beetje de rottigste zwangerschap van ons allemaal met al dat overgeven enzv. dus ik hoop dat je bevalling van een leien dakje gaat en dat je kraamtijd helemaal een grote roize wolk wordt!

Hier vanochtend een verrassing bij de verloskundige. Vorige week was ventje keurig helemaal ingedaald (ik vroeg nog letterlijk of ik nogf moest liggen als vliezen braken en dat hoefde echt niet meer want hij zat vast). Vandaag bleek hij er al weer vakkundig uitgestuiterd! Hij ligt er wel een beetje in, maar zeker niet vast, dus als ik een plens vruchtwater verlies moet ik meteen bellen... Nu kan hij ook wel wild bewegen, dus waarschijnlijk heeft ie het zo voor elkaar gekregen. Daarna even kort naar het winkelcentrum geweest en wat extra goedkope slippers gekocht om bij thuiskomst onmiddelijk die steunkousen weer uit te trekken. Pfff, die krengen zijn me echt te warm nu!

Vanmiddag nog afspraak met bank, want gisteren verkoopgesprek gehad voor nieuwbouwproject. Mooi huis, nu kijken of het ook gaat lukken!

Geplaatst

Wat gezellig druk hier nu iedereen met verlof is ;).

Jeannet, wat een mooi meidje! Heerlijk he, die badjes... Super trouwens dat je nog zo'n mooie fotoshoot hebt gedaan, ik baal er wel van dat ik van de laatste weken nauwelijks foto's heb.

Heb je fijne kraamhulp? En hoe is het lichamelijk nu met je, ergste pijn weer weg?

Jeanine, ik sluit me helemaal aan bij Aafke!

Marjo, wat een leuke muurschilderingen en wat superschattig, die twee wiegjes! Wij gaan ze gelijk in ledikantjes leggen (wel met hemeltje) - hoop dat dat niet te veel ruimte voor ze is, ze zijn nu de kleine ziekenhuiswiegjes gewend. Mooie bescheiden tweelingbuik hoor! Ik heb een foto van mijn buik toen de vliezen al gebroken waren en dan lijkt die (ondanks dat dat met 29 weken dus al was) echt huge vergeleken met jouw buik:

[ATTACH=CONFIG]1231[/ATTACH]

Aafke, balen dat je mannetje weer omhoog 'geschoten' is. Al loopt het wel prettiger... Bezig met een nieuwbouwwoning dus? Spannend..

IVFmoeke, mooie foto's! Artistiek hoor ;). En inderdaad een heel mooi buikje - moeilijk voor te stellen dat daar zo'n heel af mooi mensje in zit.

Als ik nu naar mijn kleintjes kijk kan ik me echt niet meer voorstellen dat die in mij gezeten hebben - en al helemaal niet dat ze maar de helft zo groot waren als nu toen ze geboren werden. Noor was vandaag 2kg precies, dus allemaal ongeveer een kilo aangekomen nu! (R was gisteren 2320, A 2225 en die waren bij geboorte 1317 en 1190; N was 997).

Hier druk bezig met voedingen; R drinkt nu een paar keer per dag goed uit de fles (ongeveer eenderde van zijn eten drinkt ie zelf), maar aan de borst gaat het nog moeizaam. Bij de meiden andersom; fles verslikken ze zich in (te gulzig) en borst gaat goed. Noor heeft vanmorgen zelfs bijna een hele voeding uit de borst gedronken! Verder liggen de meiden vandaag voor het eerst een paar uur zonder flowsnor, als het goed gaat zijn ze er maandag helemaal van af. Dan is het alleen nog een kwestie van niet meer dippen en alle voedingen zelf drinken (lijkt weinig, maar kan nog rustig 4 weken duren...) en dan mogen ze eindelijk mee naar huis!!! Kan niet wachten...

Geplaatst

miepie: wat een leuke foto en ik vind je buik best wel bescheiden voor drie kids. Wat fijn dat ze het zo goed doen, alweer bijan 2 maanden oud, jeetje wat vliegt de tijd. Ik kan me voorstellen dat jullie uitkijken naar de dag dat ze lekker mee naar huis mogen! ik hoop dat het snel gebeurd :)

hier een topdag, ik had geschreven dat ik per 1/8 werkeloos zou zijn ivm bezuinigingen onderwijs maar we mogen nog 1 jaar zeker blijven.

YES, voelt toch wel lekker zo, weten dat je op 12/9 toch weer drie daagje aan het werk gaat

ergens ben ik ook heel erg bang, alles lijkt zo voor de wind te gaan, wanneer komt de kink in de kabel. En dan wordt ik weer angstig over ons beebje, maar proberen te genieten van het getrappel.

Wat nog zeer prominent weer aanwezig is

iedereen een super fijn pasen

Geplaatst

@ IVFmoeke: Wat ontzettend fijn zeg dat je je baan behoudt! Tenminste voor een jaar. Heerlijk gevoel voor je. Kan me voorstellen dat je denkt wanneer komt de wind tegen maar aan de andere kant die tijd in de MMM is ook niet niets. Dat is toch ook een verdrietige periode geweest.

Ik ben vanmiddag weer voor controle geweest. Had eigenlijk de kans niet om mijn vragen te stellen. Hij vroeg naar mijn klachten omdat mijn bloeddruk veel te hoog was (150/100). Daarna weer bloed prikken, urine inleveren en een CTG. Weer een middagvullend programma dus. Er werd al over opname gesproken maar mijn bloeddruk werd na een uur steeds beter dus gelukkig ik mocht naar huis. Nog een echo gehad en er was nog veel vruchtwater. Oh? Toen toch mijn vragen kunnen stellen. Het hoofdje ligt vast. Ik hoef dus niet te gaan liggen als mijn vliezen breken. 37 weken vinden ze te vroeg om me in te leiden. Ik moet nog even volhouden. Volgende week weer een afspraak. Als mijn klachten erger worden moet ik weer bellen. Maar ik voel me nu al zo'n zeikerd dat ik het hier maar even bij hou. Het moet wel heel erg worden wil ik nog een keer bellen.

Is iedereen heerlijk van het mooie weer aan het genieten. Ik kan er maar slecht tegen merk ik maar... krijg al wel een lekker kleurtje. Wij gaan zo even lekker uit eten. Nu kan het nog :toppie:

Geplaatst

Boogie je bent geen zeikerd en beloof me dat je belt als het niet lekker gaat. Kan warmte ook minder verdragen en vooral dat vocht. Geniet van het etentje

Geplaatst

Even weer een korte reaktie want ik ben nog steeds lamlendig. Vanmiddag weer een potje zitten janken mede vanwege de pijn. Manlief zegt je gaat maandag weer naar die huisarts hoor ! Je kan toch niet zulke last van je knie bljven houden. Vanochtend lekker ontbeten en toen kreeg ik weer maagpijn en ja hoor weer rennen naar het toilet ! en alles er weer uit inclusief medicijnen. IK begin nu ook te verlangen na bevallen met een week of 37 !

Boogie, ik merk dat ik ook helemaal slecht tegen dit weer kan. Enne.......je bent geen zeikerd hoor ! Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze liever 1 keer te veel bellen en langs komen dan 1 keer te weinig. Gewoon doen hoor als je het niet vertrouwd.

We hebben inmiddels alle spullen. e moesten nog een box maar die hebben we nu kan onze hond vast aan het gevaarte in de kamer wennen.

Ik wens iedereen alvast hele fijne paasdagen en wie weet wie er (al) bevalt ?!

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Nou, als het de komende weken dit weer blijft kan ik m'n lol op, pfffff

Ik lig al uren wakker in bed, slapen is er niet meer bij, veel te warm, bweeeeeeh! Misschien over een uurtje nog es proberen...

Gisteren volgens mij echt mijn record drinken verbroken, echt tig flesjes water op in het gevecht tegen vocht. En dan nog maar heel weinig naar de wc om het vocht kwijt te raken, echt om gek van te worden! En dan te bedenken dat het normaal 14 graden is in april, ik had graag gezien dat deze temperaturen nog even uitbleven...

Ik begin me echt invalide te voelen, niks lukt nog! Zelfs lopen met gezwollen voeten wordt lastig, en ik kan toch moeilijk 4 weken blijven liggen???

@IVFMoeke: wat een geweldig nieuws over je baan! Heeft dat met het uitstel van debezuinigingen te maken? Voorlopig geeft het weer even rust in ieder geval, super!

Heel herkenbaar wel dat je dan bang wordt dat er op het laatste moment iets met de kleine misgaat, die angst heb ik ook voortdurend!

En ij wordt dus ook gek van dat klote-vocht...

@Miepie: jee, dat je kleintjes al weer bijna 2 maanden oud zijn, wat gaat het toch hard! Zeker met 3 kan ik me voorstellen dat het een heel gek idee is dat ze in je buik hebben gezeten (inderdaad nog heel bescheiden op je foto!). Fijn te horen dat ze het zo goed blijven doen. Voor jullie natuurlijk een spannend moment als ze eindelijk mee naar huis mogen. Wel heftig ook, zo ineens verantwoordelijk voor de zorg voor alledrie!. Krijg je nog extra hulp straks?

@Boogie: ik hoop echt voor je dat je niet al te lang meer hoeft te wachten. Fijn dat je bloeddruk bijtrok, maar een risico zullen ze niet nemen. Vooral bellen dus als iets niet goed voelt, hoor! Een middagvullend programma dus gisteren, hadden ze wel een goede airco in het ziekenhuis???

@Jeanine: wat naar dat je zo'n last houdt van je knie, en zo'n dikke buik maakt natuurlijk ook dat hij veel zwaarder belast wordt dan normaal. Ik merk zelf dat het mij al niet meer lukt om vanuit hurkpositie (want ja, bukken mag niet he?) zelf vanuit mijn knieen omhoog te komen. Normaal gesproken heb ik altijd al van die 'knak'-knieen (vocht?), nu dus helemaal. Ik hoop ook voor jou dat je kleintje het met een week of 37 wel mooi vindt en tevoorschijn komt!

Hopelijk komen we vandaag weer door, het liefst zou ik naar een buitenzwembad gaan, maar volgens mij zijn die dicht hier. En natuurwater is nog veel te koud...

Voetbadjes met koel water maar vast in de aanslag, vriezer vol waterijsjes.... zucht...ik vrees dat het nu echt een kwestie is van de dagen proberen door te komen!

Geplaatst

Hee hoi allemaal!

> Aafke, heel herkenbaar! Ik heb ook geen oog dichtgedaan. Dekens??? Wat zijn dat, maar dan nog…. veel te warm!

Wat ontzettend naar dat je zoveel vocht vasthoudt zeg! Ik kan me er geen voorstelling bij maken. Ik ben een van de gelukkige vrouwen aan wie dit kwaaltje aardig voorbij gaat. Ja, mijn voeten, kop en handen/armen zijn dikker maar niet ernstig!! Veel water drinken is toch goed! Hmm…. bukken mag niet?? Uhhh, ik doe niet anders, want door de knieën gaat al helemaal niet. Als ik speelgoed help opruimen buk ik, dat moet ik dan vaak bekopen met een harde buik, tja….

> Jeanine, ik zou vandaag nog bellen naar de huisarts of een andere arts!! Je hebt een heel verleden en je bent zwanger!! Ik kan me voorstellen dat je hebt zitten janken! Ik heb natuurlijk geen idee wat je allemaal hebt meegemaakt, maar zo uit je verhalen te horen/lezen is het allemaal niet niks geweest. Ze moeten je serieus nemen en je echt helpen! Zo!! Haha! Plus het overgeven,o o o wat naar! Meid, je hebt, zoals al door anderen is geschreven, toch wel de 'beroerdste' zwangerschap gehad.

> Boogie: wat schrikken van je bloeddruk zeg! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat ze je inleiden. Mijn ziekenhuis wil daar ook niet aan hoor bij 37 weken! Zij zullen uit ervaring weten wat het beste is, maar voor je gevoel is het beter dat het kindje eruit komt !! Ik zou ook bellen als je je niet fit voelt! Kom op, een hoge bloeddruk in combinatie met je niet lekker voelen, zou zomaar zwangerschapsvergiftiging kunnen zijn. Dat zeggen ze bij ons wel hoor: twijfels??? >> BELLEN!!

Heb je nog lekker gegeten?

> IvfMoeke: super van je baan! Heerlijk vooruitzicht. Het is heerlijk om thuis te zijn met je kindje, maar ik weet uit ervaring dat het ook heerlijk kan zijn om ook weer met andere dingen bezig te zijn. Klinkt altijd alsof je niet dankbaar bent voor je kindje ofzo, maar het is goed! Thuiskomen bij je kleine hummeltje is zo fantastisch! Dan waardeer je alles des te meer. Fijn dat er nu een uitstel is van de nieuwe plannen in eht onderwijs > ik hoop nog steeds: van uitstel komt afstel… ze zullen het zien!!

> Miepie, wat heerlijk om jouw verhalen altijd te lezen! Ik vind je situatie zo bijzonder en leef erg met je gezinnetje mee! In mijn omgeving vertel ik wel over het forum (maar niet welke want anders word ik misschien herkend hihi) en jouw verhalen vertel ik dan ook. Mensen vinden het ook zo bijzonder en sommigen vragen al: hoe is het nu met die drieling??? Je hebt drie prachtige kindjes op de wereld gezet die al hebben laten zien dat ze kunnen vechten. Jullie kunnen straks met z'n 5en de wereld wel aan!!

Het weer: ik vind het fantastisch!!! Heerlijk, zo'n zomergevoel MAAR ik kan er aan het eind van de middag echt niet meer tegen!! We hebben 's ochtends geen zon in de tuin, dus da's heerlijk zitten :) vanaf 11.30 zon en dan kan ik het nog hebben. Om een uur of 14.00 pffffffffffffffffff, waar ik dan ook zit> stil in de schaduw > klotsende oksels, zwetende borsten!! Het liefst zou ik naakt in de tuin zitten. Alle kleding wordt zeiknat! Maar ja, dat doen we maar niet!! :) Mijn dochter geniet er wel van hoor! We hebben zo'n speelwaterbaan buiten staan. Ze is erg creatief: met de veger van de veger en blik water 'vegen' een vervolgens in de haren smeren. Blaadjes vermorzelen en daarna in de haren doen, hihihihi! Wat een lol!

Iedereen een fijne dag,

Jolieneke

Geplaatst

jolieneke: fijn dat het goed met je gaat en je lekker kunt genieten, die warmte is idd niet ideaal en zekers niet 's nachts in bed :) leuk he zo een speelbadjes, daar kunnen ze zo van genieten. Ik hoop idd ook AFSTEL want onze arme kinderen kunnen echt niet in het reguliere basisonderwijs, maar goed ik ben idd erg blij dat ik per 12/9 weer werk heb en idd lekker drie dagen met wat anders bezig ben

aafke: ik word hier ook hartstikke gestoord van het vocht, het doet nu echt mega zeer aan mijn handen en voeten, ik drink me wat af met als gevolg vannacht 9KEER!!!! naar de WC maar die handen en voeten blijven. Helemaal vervelend voor jou dat je er juist niet van kunt plassen :( heb het nu ook soms met momenten echt gehad, maar dan wil ik niet zeuren.

Jeanine: bel aub met een arts, het is wat J. zegt je hebt een hele geschiedenis acher de rug, logisch dat je het helemaal niet meer ziet zitten en dan na al die tijd nog steeds overgeven, dit is toch niet meer te houden. Meid, kom op voor je zelf en luister naar je lichaam, je bent geen zeur gewoon bellen!

manlief heeft een vrijgezellenfeest van 12.00 uur tot ? (zal wel een zeer late worden) en dan met deze temp en de nodige biertjes hoop ik niet dat me vandaag/vannacht wat gebeurd :)

ik ga nog drie taartjes bakken en dan de tuin in want morgen hebben we paasbrunch van de buurtvereniging en mijn vriendin en ik organiseren dat, ik hoogzwanger en zij een kind van 6 mnd lekkere timing maar goed we maken er wel wat van.

Hele fijne dag dames en ik ben benieuwd of er iemand een paaskindje ter wereld brengt, zou toch wel mooi zijn

Geplaatst

Hallo allemaal,

wow wat een weer, bij tijd en wijlen kan ik ervan genieten, maar tegen het einde van de dag wordt het me teveel. Ik heb soms een hele goede dag: bv. donderdag, toen kon ik lekker genieten in de tuin, af en toe in de zon. Gezellig met wat vrienden gegeten en pas om 11 uur naar binnen gegaan. maar gisteren was het bar en boos. constant harde buiken, gespannen voeten en handen.. jakkes. Dan krijg ik er echt de balen van.

Wij zijn nu 35 wk, 2 dagen... dinsdag hebben we weer groeiecho en woensdag afspraak bij de arts.. Ik ben bang dat mijn bloeddruk ook wat omhoog is gegaan? Hoe merk je dat??

Ivf moeke: Hoera, wat fijn dat jij je baan in iedergeval nog een jaar houdt. Bij ons op het werk hetzelfde, er zijn ook weer contracten met een jaar verlengt.. (speciaal onderwijs)

Ik herken je angst dat het misgaat heel erg goed. Ik heb dat ook. Mijn zwangerschap gaat goed, maar ikben elke keer weer bang dat er iets misgaat. Ik mag hopen dat je inderdaad niet vanavond begint, met je man op een vrijgezellenfeest. wij hebben hetzelfde vanavond. Mijn vriend gaat met 2 vrienden naar een concert... wel met mobiel op zak, volume op 10, trilstand aan en beperkte alcohol inname.... hij is zeker zo zenuwachtig als ik, daarom denk ik dat het goed is dat hij ook even ontspant. Jeetje, wat een timing om zo'n paasbrunch te organiseren, dat zou mij echt niet meer lukken. Heel veel plezier...

Jolieneke: Bedankt voor de babyfoon tip. Wij willen gewoon een simpele. Ik ga vandaag de allerlaatste spullen bestellen op internet.. onderandere een babyfoon.. Hoe was de controle in het ziekenhuis? Ik vind het heerlijk om te lezen dat jij nu ook lekker aan het genieten bent van de tuin en je dochter.. heerlijk hoor volgens mij gaat het fysiek met je nu juist wel lekker!! houden zo.

Aafke: Wooaa 2 weken overtijd, ik moet er niet aan denken. Ik ga bij 38 weken echt smeken hoor!! Wat balen dat je zoveel last hebt van vocht.. Steunkousen lijken me nu ook echt een drama.. helpt het niet om je voeten omhoog te leggen? wat een giller dat jullie baby weer uit je bekken is gestuiterd. Misschien wordt het wel een nationaal kampioen trampoline springen!! Heb je al nieuws over het nieuwbouw project, ik hoop dat jullie het rond krijgen.

Miep: Wat zag jij er nog verdraaid goed uit toen je in het ziekenhuis lag... Je zal nu wel helemaal een mooie verschijning zijn. Sie buik van mij lijkt gekleed nog mooi klein, maar bloot is het een joekel hoor!! haha, zwart kleed lekker af. Had jij ook allemaal geknapte boedvaatjes op je buik? Wat goed dat je kids al zoveel zijn aangekomen, het moment dat jullie ze lekker mee naar huis mogen nemen, komt steeds dichter bij wat heerlijk als het moment echt daar is. Krijg je dan nog hulp thuis?? Slapen ze straks allemaal op 1 kamer, of hoe ga jij dat doen. Dat met je ledikantjes komt vast goed. Wij hebben wiegjes omdat die toevallig beschikbaar waren in de familie, anders hadden wij ook voor ledikantjes gekozen. Wat good dat Noor een hele voeding uit de bost drinkt.. Noor was toch de kleinste??

Zet hem op Miep en ik hoop dat jullie ook binnenkort naar huis mogen zodat we met zijn alle(mei-meisjes en baby's) lekker thuis kunnen opstarten.

Boogie: oef die bloeddruk was inderdaad best hoog. Wel gewoon bellen naar ZH als er iets is hoor. Hoewel ik wel begrijp dat je denkt, dat doen we dus even niet!

Ht is nog maar eventjes. Fijn dat baby ingedaald en vast ligt, dat is in iedergeval een zorg minder. Hoe was je etentje?

Jeanine: Wat rot voor je die pijn in je knie en dan ook nog je medicijnen eruit spugen bah bah bah! Dat is wel een potje janken waard... Kunnen ze je niet iets anders voorschrijven ofzo... dit is toch bijna niet vol te houden???

Laat je maar lekker verwennen. Hoelang laten ze jou zo doorlopen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden