Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Surf, ik ben bang dat ik tot het eind rond loop. M'n vriendin was ook op haar 41e zwanger en ook de hele zwangerschap misselijk en beroerd en die is pas met 42 weken ingeleid !!! Vreselijk ik hoop dat ik eerder een de beurt ben hoor. Aan de andere kant denkt ik maandag ben ik 35 weken en ik heb heb al zover gebracht het is beter dat de baby nog even blijft zitten maar 37 38 weken vind ik zat maar ja..........komende woensdag moet ik weer naar de internist en komende donderdag weer naar de gynaecoloog. Ben benieuwd en houd jullie op de hoogte. Die knie kan ook heel goed met m'n auto imuunziekte te maken hebben ik ga woensdag uitgebreid vragen stellen in het ziekenhuis. Ik ben het allemaal een beetje spuugzat.

:throw_up::throw_up::throw_up:

Geplaatst

He Jeanine,

Dat je het spugzat ben lijkt me logisch. Jij hebt ook een hartstikke zware zwangerschap. Wel mooie foto's trouwens. Misschien willen ze je, gezien de situatie, ook wel helpen bij 37 / 38 weken. En natuurlijk wil je voor je jochie ook zo lang mogelijk doorlopen. Ik ben benieuwd hoe de gesprekken met de arts gaat. Ik duim voor wederom goede berichten.

Wij zijn nu 35 weken, 3 dagen en moeten dinsdag en woensdag weer voor controles.

spannend spannend.

Wat een geniale foto van paashond Missy..

Fijne pasen morgen.

Geplaatst

Jeanine: wow, wat zie je er jong uit zeg!! Echt een mooie vrouw hoor! Niet dat vrouwen van 41 er oud uitzien ofzo, maar ik zou je geen 34 geven!! Ik hoop dat je het als een compliment opvat ;).

Tja, we weten niet hoe lang we moeten wachten hè? Ik vind het ook zo spannend. Natuurlijk hoop ik zeker voor jou dat je niet tot de 42e week hoeft te wachten!!

Ik had hier ook wat vandaag: zit lekker boekje te lezen in de tuin (dochter sliep lekker, man was boodschappen aan het doen met een van zijn kinderen) en ik voel mijn kindje lekker bewegen. Na een tijdje bedenk ik me: huhhh, voetjes aan de linkerkant?????? Al vanaf week 25 ligt ons meisje met de rug links en voetjes ed rechts. Ik schrok me wild!!!! Hoe kan dat nou??? Nou ja, nu voel ik ze weer rechts .... Wist niet dat ze nu nog zo kon bewegen!! Nou ja, buik is dik genoeg haha!!

Jolieneke

Geplaatst

Jolieneke, dank je voor het compliment ! Ik krijg heel vaak te horen dat ik er jonger uitzie dan 41 jaar ! Gelukkig wordt ik nooit 51 geschat hi hi ! Zit denk ik in de genen. M'n moeder wordt deze zomer 79 jaar en als je 65 zegt geloof je het ook. M'n oma is 98 geworden en leek niet ouder dan 80. Ik voel onze kleine man soms ook op plekken bewegen dat ik denk, huh wat doet hij nou ?

Surf, ik ben heel blij met deze zwangerschap maar dat ik mij zo rot zou voelen......maar gelukkig is het eind in zicht ! En ach ik ben tegen heug en meug blijven eten en drinken en dat heeft mij gelukkig van een opname behoed. Ik ben wel benieuwd hoe de bevalling gaat verlopen ook kotsend ? Niet te hopen !

Geplaatst

Fantastisch jeanine! Nou, houden zo!!

Wat betreft kotsen: ik ben een slechte kotser en slik het liever 10 keer in dan dat ik het er 1 keer uitgooi (Jouw zwangerschap zou mij fataal worden ;)). Mijn gehandicapte broer heeft zeker 10 jaar haast elke maaltijd eruit gegooid. Genoeg kots gezien waardoor je denkt dat het je niks meer doet ofzo, maar bij mij werkt dat dus niet zo. Mijn broer is bijna overleden door het 'gespuug'. Fout van een arts die zei dat het psychisch was (slokdarm zat zo goed als dicht).

Maar goed waar wilde ik heen, o ja, tijdens bevalling heb ik wel gespuugd! Bij zo'n 7 cm ontsluiting wilde mijn lichaam zich legen. Het gebeurt heel vaak is mij verteld. Ik kon het ook echt niet tegenhouden. Nou ja, klaar. Maar het was maar even hoor!!

Zo, het warme nest weer eens opzoeken, heb nu al zin in slapen haha, gaat vast weer niet lukken!!

Jolieneke

Geplaatst

Hallo dames,

Hier ben ik weer. Een klein beetje bij gekomen, met een kort verhaal van de bevalling: Op 14 april werd ik wakker om half acht van iets van een geluid en iets dat in mij 'knapte', plotseling stroomde water eruit. Ik wist het meteen : het is begonnen! De nacht van te voren was Megan heel erg druk en de week van tevoren was ze ingedaald. Mijn moeder was komen logeren om tijdens de bevallingsperiode bij mij te zien en die avond tevoren hebben we samen de honden uitgelaten. Ik ging meteen naar beneden het ziekenhuis bellen, want mijn man naar zijn werk. Het ziekenhuis vroeg me of ik zeker wist of het vruchtwater was. Ik was in paniek, maar voelde geen pijn. Direct naar het ziekenhuis. Kreeg helemaal geen weeën. Ze stuurden me naar huis omdat ze zeiden dat de weeën thuis sneller komen. En inderdaad: ik krijg beginnende weeën die steeds harder worden. Mijn man was uiteraard inmiddels gekomen. Met z'n drieën zijn we toen weer terug naar het ziekenhuis gegaan om een uur of zeven 'savonds. De weeën werden steeds heftiger. Ik vroeg om alle mogelijke pijnstillers: prikken, ruggeprik, 'pompje', maar geen 1 werkte langer dan een minuut of twintig. Ik moest doorlopen met de pijn tot de bevalling begon, waarbij ik dacht dat ik dood ging. Ik ben ingeknipt, maar heb daar totaal niets van gevoeld. Toen Megan geboren was werd ze op mijn buik gelegd en op dat moment vergeet je alles. Zo mooi, je kan het niet beschrijven. Je moet het zelf beleven. Het was een vrij zware bevalling die in totaal bijna 28 uur heeft geduurd. Het ergste vond ik de weeën. De bevalling en inknippen viel wel mee. De volgende dag was de kraamverzorgster aan mijn deur, die me een week goed geholpen heeft met Megan om te gaan. Verder is mijn moeder er nog steeds en mijn man heeft 3 weken vakantie opgenomen, dus hulp genoeg. De hechtingen zijn aan het genezen. Alles is prima met Megan. Ze doet het goed: eet goed, slaapt goed. Alleen ik slaap niet meer. Ik ga vaak in de nacht mijn poppetje kijken. En mijn voeten zijn dubbelle olifantenpoten geworden. Krijg nu plaspillen en dinsdag gaan we naar dokter om te kijken wat ze verder kunnen doen.

:Baby1s:

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Hoi allemaal!

Jeannet: heftige bevalling zeg!! 28 uur is niet niks!! Tja, op het moment van bevallen denk je af en toe echt even dat je het niet redt / kunt. Dat herken ik ook wel hoor! Het is een pijnlijke gebeurtenis, en weeën zijn soms moeilijk op te vangen. Maar je krijgt er zoiets moois voor terug, en na een tijdje ebt dat zware gevoel van de bevalling weg! Fijn dat Megan het zo goed doet!! De eerste weken zijn zo bijzonder, ik begrijp goed dat jij weinig slaapt, ik had dat net zo!

> Ik heb er 12 uur over gedaan (bijna 2 uur geperst, wat niet goed ging (sterrenkijkertje), dus een knip en vacuümverlossing) , dus niet bij iedereen hoeft het zo lang te duren hoor!! Maak je niet te druk ;) Ik hoop zo dat deze bevalling ook zo vlot verloopt (of nog vlotter natuurlijk!!).

Ik slaap gemiddeld 5 uur, van 00.00 - 05.00 en dan houdt het op! Ik blijf wel liggen, maar ga dan zo liggen malen!! Niet best zeg!! Nu moe moe moe….

Ik heb net de kinderwagenbak 'aangekleed'. Lakentjes en deken erin. De bak in de box gelegd (wil het onderstel nog niet in de kamer hebben, is zo'n joekel en de kamer is zo klein!!), en mijn dochter vond het bijzonder! 'Voor de baby'…..

Geniet van deze mooie paasdag!

Jolieneke

Geplaatst

Heftig lange bevalling Jeannet ! Wat raar he dat geeneen pijnstilling het langer dan 20 min. deed. Maar je hebt het toch maar mooi gedaan ! Ik moet nog en begin er wel wat tegenop te zien inmiddels. Ik heb totaal geen energie.

Kom net uit bed ruim 4u in bed gelegen op het heetst van de dag maar ik kon niet meer. Na het paasontijt kreeg ik vreselijke maagkrampen en heb alles er weer uitgekotst inclusief medicijnen. Toen weer gaan liggen en janken ik ben het zo zat ! ( ja weer klagen ik weet het !) manlief wilde graag naar de Stafford/Pitbulldag met mij nou ik kom nergens momenteel dus daar ook niet. Dat begreep hij ook wel en ik wilde niet dat hij om mij thuis bleef. Nu is hij met een vriend want ik lag toch te slapen en dan heeft hij ook een uitje. Missy houdt mij gezelschap. Nu proberen te douchen en dan weer zitten. Pfft ...ik kan niet zo goed tegen deze warmte.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik moet zeggen dat ik het vreemd vind om de berichten in het mei-topic te lezen, aangezien ik niet meer zwanger ben en jullie bezig zijn met de laatste loodjes. Even terugkomen op de bevalling: de weeën vond ik het ergste en die duurden ook het langst. Het persen heeft bij mij drie kwartier geduurd, waarbij ik van het inknippen dus neits heb gemerkt. Bedankt voor de complimenten van de foto's en voor mijn kleintje.

:racsosagy:

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Begrijpelijk Jeannet. Het is ook april :) gek hè om nu mama te zijn en wij nog doorbroeden.

Hier:

Begint het?

Vanaf 3.00 uur erge buikpijn.

Herkenbaar van vorige keer.

Niet echt weeën maar voorlopers.

Ben benieuwd....

Als jullie lang niks van me horen zal het wel zo zijn :)

Jolieneke

....

Geplaatst

@Jeannet: lijkt me ook wel gek inderdaad. Voor mij voelt het ook juist andersom: zo gek dat jij en Miepie al moeder zijn, en ook zo'n vreemd idee dat ik dat over een paar weken ook ben!

Heftige bevalling hoor, zo lang! En heel naar dat de pijnstilling niet goed werkte. Ik heb geen idee wat ik moet verwachten, dat wil zeggen: ik weet wel wat ik kan verwachten maar hoe ontspannen ik ben en hoe ik op de pijn reageer? Geen idee. Ik probeer dus maar geen enkele verwachting te hebben en het allemaal maar op me af te laten komen!

Ik kijk wel ontzettend uit naar het moment dat je zelf ook omschrijft, als je kindje op je buik wordt gelegd.

@Jolieneke: spannend! Dat wordt dus veel het forum checken vandaag om te zien of er al nieuws is!!!

Geplaatst

Voor de zekerheid... toch maar even naar voren gehaald weer!

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011 (14/12:
meisje
, 4/2: oh nee
toch een
jongetje
!)

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011 (verassing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011 2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

ivfmoeke: 20 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Bevallen

Miepie 26 februari:
Rutger
,
Noor
en
Anna
!!!

Jeannet 15 april
Megan

Geplaatst

Het blijft rustig hoor!! Echt vals alarm dus! Wel jammer haha, het voelde net als twee jaar terug.

Hoe is het verder hier? Alles nog rustig??

Jolieneke

Geplaatst

Hallo,

Pff warm gestoomd buiten, ik ga nu binnen liggen om vanavond tegen vijfen de bbq aan te steken met vrienden, dan is het net te harden buiten. Tot die tijd.... is het uitzingen met voetenbadjes en perenijsjes.

Heerlijk.

Oef Jolieneke, ik was al voor je aan het meepuffen... helaas. Ik heb dat ook steeds, bij elke kramp (dat heb ik nogal is vanwege mijn darmen) denk ik ook: zou het,............. maar nee, 1 scheetje verder en ik weet dat het niet zo is.

Jolieneke, zou de beeb om zijn as gedraaid zijn, omdat je nu voetjes aan de andere kant voelt?

Jeannet: Wat fijn dat megan het zo goed doet. Ik hoop voor jou dat dat vocht ook snel bijtrekt. Wat en bevallingsverhaal, 28 uur.. mijn hemel dat is zwaarder dan een marathon rennen.. en dat heb ik ook nog nooit volbracht. Wat gek dat je pijnstilling zo kort werkte, daar heb ik een beetje mijn hoop op gevestigd. Hadden ze daar een verklaring voor? Geniet maar lekker en doe rustig aan.

Jeanine: oh meid ik gun je zo een lekker paasontbijtje en even niet dat gespug!! Ik hoop dat het vandaag beter gaat.

Gewoon uit de zon blijven, ik ga nu ook binnen op de bank liggen daar is het lekker koel.

Geplaatst

Hihi, ikke nog niet ....

Voel me wel moe en het mag van mij natuurlijk wel maar het is hier weer rustig.

Morgen de eerste koelere dag sinds dagen!! Geen idee of ik morgen het meteen weer mis of dat ik het niet zo erg vind. Mijn dochter gaat het wel missen. Is het bij jullie ook zo droog en stoffig??? Alles zit onder een dikke laag geel groene laag!! Het tuintje kan wel een buitje gebruiken!

Jolieneke

Geplaatst

Jolieneke, was even spannend dus :). Nou ja, wat voorwerk vast gedaan hebben is alleen maar fijn, toch? Ben benieuwd of je bevalling gaat lijken op die van je meidje of niet.

Jeannet, wat heftig zeg. Dan hoop je wat verlichting te krijgen door de pijnstilling en dan werkt het niet... pffft.. Bij mij ging het een beetje tegenovergesteld, haha. Ook gebroken vliezen, toen een uur niks (ja, echo, CTG, weeënremmers) en vanaf de eerste wee duurde het maar een uur voor ik op elke 3/4 minuten een wee had. Weer een uur later nauwelijks tijd om bij te komen tussen de weeën (elke 2/3 min. weeën van anderhalve minuut) en toen kreeg ik persdrang - en ik lag nog gewoon op mijn kamer. Na aandringen van mij is de zaalarts toch weer komen kijken en die was nogal in paniek toen ik toen (3,5 uur na het breken van mijn vliezen) al volledige ontsluiting bleek te hebben. Naar de verloskamers geracet, waar de VK die die nacht dienst had gelukkig besloot wel te wachten op de gyn die was opgeroepen (en die weer drie kinderartsen uit hun bed had gebeld - er had er maar 1 dienst natuurlijk), die besloot mij direct naar de OK te rijden (was gelukkig dezelfde gyn die de laserbehandeling had gedaan en mij en de kinderen dus 'kende'). Toen ik de ruggenprik kreeg zat ik op een punt dat de weeën nauwelijks meer te doen waren (en dan met je megabuik voorovergebogen moeten gaan zitten, met voor je gevoel al een kind half tussen je benen en je hele lijf aan het trillen van de inspanning), was al anderhalf uur lang persweeën aan het wegpuffen. Vond de ontsluitingsweeën pijnlijk, maar te doen... maar werd vooral heel bang toen ik persdrang had en het maar duurde en duurde tot de gyn er was - en had weinig vertrouwen in de VK en zaalarts. Dus de ruggenprik luchte wel erg op, ook omdat ik wist dat de kleintjes er snel zouden zijn en we in goede handen waren. Daarentegen heb ik niet het gevoel van een kleintje op mijn buik gehad. R en A werden even omhoog gehouden boven het scherm; N werd zelfs gelijk meegenomen, die zag ik pas 2.5 uur later. Drong nog niet echt tot me door dat ze er echt waren toen, dat heeft wel een dag ofzo geduurd - ik wíst het wel, maar het voelde nog niet zo.

Meiden, ik hoop dat voor iedereen die nog moet bevallen de weeën zo goed te doen zijn als bij mij, maar jullie je kleintje wel zoals bij Jeannet gelijk op je borst krijgen ;).

De kids gaan bij ons trouwens inderdaad op 1 kamer - voorlopig. We hebben wel een kamertje vrij waar nu alleen een luie stoel en kledingkast staan die 'reservekinderkamer' is; daar kan er altijd een naartoe als dat nodig is.

Nog even wat spam; van het weekend de kids voor het eerst met z'n drieën bij elkaar gehad en op de foto gezet:

Geplaatst

Miepie wat mooi! Wat worden ze al groot!

Lees hier af en toe nog mee en wens jullie allemaal veel succes de komende weken!

Liefs, Henne

Geplaatst

Prachtig Miepie, wat een mooi plaatje van jullie 3 kanjers!

Ook ik lees op dit moment trouw mee in dit topic, ben erg benieuwd wie de eerstvolgende zal zijn. Toi, toi, toi voor iedereen.

Geplaatst

Wat leuk alle dames die ons succes komen wensen...

@ Jeannet,

Ik kan me voorstellen dat het vreemd voor je is. Jij hebt dat kleine meisje al in je armen. Wij kijken er reikhalzend naar uit. Over pijnstilling. Ik laat het allemaal maar op me af komen. In principe wil ik het niet maar het ligt eraan hoe het gaat lopen allemaal. Vindt het wel heel vreemd dat het dan maar even bij je werkt. Zeker pethidine is best pittig spul dus of ze hebben weinig gegeven of je kunt het wel hebben.:laugh: Heeft Megan last van de warmte? Of valt het mee?

@ Miepie,

Heerlijk hoor die spam. Wat een frummeltjes zeg. 3 van die kleintjes bij elkaar op de kamer moet toch ook goed kunnen?

@ Jolieneke,

Geen voorweeen meer gehad? Of gelijk door voor het echte werk?

@ Aafke,

Hoe gaat het met je voeten en benen? Het zal met dit weer wel heel erg zijn?

Ik vind het ook allemaal erg spannend worden. Voel me nog steeds niet lekker heb erg veel last van vocht sinds zaterdag. Echt voeten waar niets meer omheen past en ik schijn erg te snurken :laughing4: (ik pak je terug mannetje!!, al die jaren snurken van jouw) maar heel eng vertelde mijn man want ik schijn naar adem te snakken. Maar ik slaap op mijn rug omdat mijn zij niet lukt want dan word ik wakker van de buikpijn. Ook al heb ik er een kussen onderliggen. Mijn man vindt het maar erg eng. 's Nachts worden mijn voeten wel minder dik maar die druk blijft en ik heb hele zere zolen? Komt denk ik omdat ik verkeerd op mijn voeten sta met die dikke voeten.

Vrijdag weer naar het ziekenhuis. Mijn ouders en zussen vinden niet meer dat ik alleen moet gaan maar ik heb midden op de dag een afspraak. Ik vind het zonde van zijn overuren om mee te gaan en als ik opgenomen word is hij nog snel genoeg bij me.

Geniet van een iets koeler dagje.

Geplaatst

Hier alles rustig hoor! Het zullen wel voorweeën zijn!!

Lief dat we worden gesteund door allemaal 'oud' topicdames!!

Pijnbestrijding: je kunt je daar vantevoren zo slecht op voorbereiden. Zolang het niet nodig is, geven ze je niks. Ik had vreselijke rugpijn (later verklaarbaar door ligging van mijn dochter). De weeën kon ik opvangen, maar de pijn in mijn rug was erg. De verloskundige stelde ruggeprik voor maar liet ons daar erg lang over nadenken (ze verdween) en kwam te laat terug. Toen zat ik al over de 7 cm ontsluiting. Het ging toen hard en kon niet meer. Het gaf uiteindelijk niet maar ze had niet zo lang weg moeten blijven.

Van de knip heb ik ook niks gevoeld, doen ze in een perswee. Het herstel verliep bij mij niet zo goed. Binnen 3 dagen miste ik al hechtingen!! De details zal ik jullie besparen haha! Maar bedenk; ik ben weer zwanger geworden, het is het allemaal waard en we kunnen het allemaal hoor, op welke manier dan ook!

Zie er niet tegenop! WE CAN DO IT!

(maar ben ook wel een beetje nerveus hoor!! Hihi)

Miepie; ik smelt bij je foto. Prachtig, ik blijf het zeggen: wat een rijk bezit!!

Hier weer een prachtig zonnige dag!! Lekker windje erbij! Wat is de natuur prachtig hè? Het zien veranderen vind ik schitterend. Elke dag een beetje groener.

Jolieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden