Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mooie foto Miepie! Geweldig om ze met zijn drietjes naast elkaar te zien liggen!

@Jolieneke: alles nog rustig? Lijkt me heel verwarrend hoor, als je lijf al een startschot lijkt te geven!

Ik heb het hier even helemaal gehad...

Gelukkig is het nu wat koeler, maar afgelopen dagen waren qua vocht echt een hel. Mijn rechterpols doet nu zo vreselijk zeer, echt hevige pijn scheuten als ik bepaalde bewegingen maak. En mijn voeten en benen zijn ook echt mega-gezwollen. Ik merkte gisteren ook duidelijk dat lopen steeds moeilijker gaat, wandelen met de hond zit er gewoon niet meer in.

En dan roepen ze wel dat je vooral moet blijven bewegen maar ik zie niet goed hoe. Fietsen lukt niet i.v.m. polsen (handrem), wandelen gaat echt niet meer. Het enige wat overblijft is zwemmen. Maar het diepe durf ik al niet meer in, want ik ben bang dat ik er onmogelijk weer uitkom via het trappetje. Zie mezelf nog niet omhoog hijsen (totaal geen kracht meer in handen en polsen). En het ondiepe waar ook zwangerschapszwemmen is, is wel fijn maar daar zijn heel vaak activiteiten zodat je er niet in kan.

Verder raakte ik gedeprimeerd toen ik hoorde dat je bevalling vaak net zo loopt als bij je moeder. Ik was nl. 2 weken te laat en van mijn oudere broer weet ik het niet. Helaas kan ik het mijn moeder niet meer vragen, maar het idee nog 4 weken zo door te moeten......pffffff...... dat ga ik echt niet meer volhouden!

En voorlopig gheeft mijn lijf nog geen enkel signaal af dat er wat te gebeuren staat. Mannetje in mijn buik jumpt nog wel hevig heen en weer af en toe, en dan ben ik weer bang dat ie uit alle macht bezig is het opnieuw indalen uit te stellen!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik moet er eerlijk gezegd ook weer niet aan denken om met deze dagen op bed te liggen. Dus vind het dan nu weer niet zo heel erg als de beeb nog even blijft zitten. Begin mei heb ik mijn zinnen op gezet. Ik hoop de baby ook :laugh:

Mijn moeder heeft 3 heel verschillende bevallingen gehad dus daar kan ik gelukkig geen pijl op trekken. Mijn zussen ook by the way dus daar heb ik weer helemaal niets aan.

@ Aafke, het verschil tussen een 1e en 2e kan al ontzettend groot zijn dus geloof er maar niet in hoor. Mijn zus was bij de 1e 3 weken te vroeg en bij de 2e 4 dagen te laat. Zo zie je maar. Hoe verschillend kan het zijn.

Ik ga weer puzzelen en met de beentjes omhoog.

Geplaatst

aafke: chips dat je het niet meer trekt! dat vocht is echt killing :( ik zie het al voor me met zwemmen. Ik wil ook steeds nog gaan maar het komt er niet van.

boogie: lekker aan de puzzel, fijn dat het goed gaat en je bent nog positief dat je nog even wilt wachten.

jolieneke: ook flinke voorweeen dus, ben benieuwd hoe deze bevalling voor jou loopt, succes met de laatste loodjes.

hier gaat het minder, net controle VK; veel vocht (erg veel volgens haar), bloeddruk is wel nog acceptabel maar ben erg misselijk en me totaal niet lekker voelen. Gisteravond om 22.00-23.00 uur aan een stuk door harde pijnlijke buiken, kindje is nu wel volledig ingedaald. Ik moet nu twee keer per week op controle, ze vindt me een typisch geval dat opeens toch zwangerschapsvergiftiging krijgt.

Meteen bellen als ik ook nog hoofdpijn en sterretjes zie; mijn lichaam is duidelijk aan het protesteren :(

en aangezien het kindje toch groot genoeg is is het ook niet erg als ik beval of ingeleid ga worden: dus we wachten hier maar af: ga nu weer lekker liggen

Geplaatst

Jeetje meid spannend. Inderdaad maar erg rustig aan doen dan. Laat je maar lekker verwennen.

Waar heb je allemaal vocht? Vooral in de voeten of overal? Goed dat ze je wat strenger onder controle houden wat zwangerschapvergiftiging is zo'n naar iets.

Ik probeer inderdaad wel positief te blijven maar het is wel moeilijk. Ik hou gewoon in mijn achterhoofd dat er toch niets gaat gebeuren voor die 40 weken zolang ik gezond blijf. Dus hou ik me daarom maar aan andere data vast.

Ik vind het met dit weer echt een heel stuk beter uit te houden. Maar mijn voeten blijven mega dik. Ik dacht dat het van het weer kwam. Verder heb ik weer hoofdpijn sinds gisteren. Heb net een uurtje geslapen en werd wakker van de buikpijn.

Geplaatst

Hey IVFMoeke,

Goed opletten inderdaad met deze klachten! Extra controle lijkt me ook niet overbodig, maar wel balen zeg. Vooral omdat je je zo beroerd voelt.

Ik voel me niet echt ziek gelukkig, vooral zielig. Maar als ik jou zo hoor valt het bij mij dus nog wel mee!

Geplaatst

Hoi hoi

Wij zijn net terug uit het ziekenhuis, we hadden weer een groeiecho. Morgen hebben we een afspraak met de arts. Het is ongelooflijk, maar de jongens groeien nog steeds als kool, we zitten nog steeds rond de groei van een eenling en a.s. vrijdag zijn we 36 weken. Het verschil tussen de 2 wordt nu wel iets groter omdat de groei in gewicht deze periode van de zwangerschap relatief groot is.

Kindje 1 weegt; 2491 gram en kindje 2 weegt: 2818 gram. Ze hebben beide nog vldoende vruchtwater. Kindje 1 ligt al wel laag, maar is nog niet helemaal ingedaald. Ondertussen maak ik me ernstig zorgen dat ik moet gaan bevallen van 2 minikalfjes.... woooaaaa

Verder wordt de het nu wel wat zwaarder en die warmte van de afgelopen dagen helpt niet heel veel. Ik lig veel op de bank en doe eigenlijk helemaal niks. Gisteren hebben we de laatste dingen op internet besteld. Een andere box (we hadden een box van iemand gekregen maar die was niet in hoogte verstelbaar, dus nu hebben we er 1 op internet besteld. Een boxkleed en babyfoon.

Die bevallingsverhalen zorgen er wel voor dat het dichtbij kkomt... spannend hoe het bij iedereen al gaan verlopen. Wat betreft pijnbestrijding, Mocht het nodig zijn, dan wil ik graag alles wat er beschikbaar is!! hahahaaaa

@Jeannet: Wat heerlijk dat jij kunt zeggen dat het erop zit...Lekker met je dochter thuis en die horde heb je alvast genomen... Stiekem ben ik daar wel een beetje jaloers op.:happy4:

@Miep: Wat een verhaal meid, 1.5 uur persweeën aan het wegpuffen.. ai ai ai .. Maar wat een mopjes heb jij ervoor terug gekregen. Die foto is echt te lief voor woorden... zo schattig.

Dat zal inderdaad raar geweest zijn, dat je weet dat je kinderen hebt, maar dat het even duurt voordat het tot je door dringt. Hoe voel jij je miep, ben je weer hersteld? gaat je wond goed?

@Boogie: Vervelend die voeten! Laat je maar goed controleren. Vind je het zelf niet lastig om alleen naar ziekenhuis te gaan? Ik red dat echt niet meer, maar gelukkig hoeft André ook geen extra uren op te nemen voor ziekenhuis bezoek, dat is inderdaad wel zonde. Kan er niemand anders mee?

Jolieneke: Hoe is het met de voorweeën? Spannend, jij kunt het natuurlijk vergelijken. Toch schijnt geen 1 bevalling op elkaar te lijken. Nou ik hoop dat je herstel ditmaal beter gaat.

Aafke: ai meid, ik heb met je te doen!! Maar Je kunt op een gegeven ogenblik toch vragen of ze je willen inleiden. Als het echt niet meer gaat! Je moet ook nog een beetje fit de bevalling in hoor. En dat van bevallingen die lijken op die bij je moeder, daar hoor ik hele wisselende verhalen over. In mijn geval zou dat gunstig zijn, want ik lag bijna in het toilet (ik was nogal een kleine baby!)

IVFmoeke: Oeps.. spannend... wel goed dat je verloskundige je zo goed in de gaten houdt. Stuurt zij jou dan door naar het ziekenhuis? hoe gaat dat eigenlijk?

Nou rustig aan en bellen als je iets niet vertrouwd hoor, misschien bij jij wel de volgende?

Iedereen: succes en zet hem op!

Geplaatst

Meiden,

Wat een rust opeens, zijn jullie allemaal tegelijk aan t bevallen:happy11:

Ik ga vanmiddag vragen of ik neit bij 38 weken ingeleid mag worden.. ik word het ook zat.

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

Haha, ik niet hoor!!

Zwaar Marjo? Waar heb jij specifiek last van? Kan me voorstellen dat het met een tweeling ook dubbel zo zwaar is dus ik begrijp het wel hoor!!

Ben het dorp even in geweest. Auw auw wat een pijn bij het lopen!! Bekken doet nu wel erg veel pijn. Slapen gaat weer beter!! Tja, kom maar kom maar kom maar!! :)

Zou iedereen graag een persoonlijk stukje willen typen maar dat even niet...moe!! Mijn lieve meisje loopt druk om me heen te drentelen! Ze is lief hoor,maar druk!!!

Later meer!!

Jolieneke

Geplaatst

jolienke en surf hier exact hetzelfde, was ik maar aan het bevallen :)

surf: wat goed van je boys en jou maar kan met voorstellen dat het erg zwaar wordt

Miep: wat een mooie foto en jou verhaal van de bevalling, zo zie je maar iedereen ervaart het anders.

jeannet: loopt alles goed, hoe is het met jullie en jullie prinsesje

aafke: trekje het nog?

voel me nog steeds hetzelfde en ondanks de kou is het vocht echt niet minder :(

ben benieuwd morgen bij VK: net lekker even voeten laten doen en gezichtsbehandeling altijd fijn en nu met thee en een boek op de bank.

HEERLIJK

Geplaatst

Update, eind van de middag naar de internist en vanavond weer gym. Verder heb ik net de lunch eruit gekotst en moet mij nog douchen. Ben zo moe en slaap maar.Straks even naar de drukker de proefkaart en enveloppen ophalen. Moet nodig strijken maar geen puf. Knie doet nog steeds zeer straks maar even door de internist naar laaten kijken. Morgen weer voor controle naar de gynaecoloog. Verder loopt onze hond zielig te doen ze is weer loops. Lekker tijdstip ! Ik ben blij dat het iets minder warm is deze temperatuur "bevalt" mij beter.

Liefs

Jeanine

Geplaatst

Herkenbaar, herkenbaar...

Temperatuur bevalt mij ook veel beter, al maakt dat voor het vocht niks uit! Gisteren voor de laatste keer zwangerschapsgym gehad, gelukkig alleen een informatieve les, dus volop tegen elkaar kunnen klagen, haha! Ook dat maakt wel een beetje dat het nu allemaal wel snel dichterbij komt!

Ook ik heb vanochtend controle gehad bij vk, alles was goed. Mannetje is opnieuw ingedaald en ligt wel vast (voor hoelang???), bovendien zei ze dat het geen 6-ponder zou worden maar waarschijnlijk wat aan de grotere kant....oke... hier dus ook de angst voor een mini-kalfje :D En nog een reden om zo snel mogelijk te willen bevallen!

Ik heb wel aangegeven dat het oedeem me nu wel erg beperkt, ze gaan overleggen of daar nog iets in te doen valt. Verder afgesproken dat ik nog even contact opneem met de huisarts omdat ik zo'n pijn heb in mijn rechterpols, misschien toch een ontstoken pees of zo?

Ook werd nog eens herhaald dat ik evt. vanaf 41 weken ingeleid kan worden. Maar dat is ook niet ideaal ivm groter risico op complicaties en zo. Pffff, hopen dat meneer er snel zelf genoeg van heeft. Ik ben nu ook steeds op hem in aan het praten, vooral als ie zo druk heen en weer schuift: "Ventje, ik snap heel goed dat je meer ruimte wil hebben, dus het is echt veruit het beste als je er NU uitkomt!"

@Marjo: geweldig dat je jongens zo blijven groeien zeg! Ik hoop ook voor je dat je kalfjes het met 38 weken zelf wel mooi vinden...

@IVFMoeke: je voeten laten doen, dat klinkt echt heerlijk!

@Jeanine: ik hoop dat je geholpen kunt worden met je knie, lijkt me heel lastig. Vooral veel slapen is sowieso goed nu denk ik. Trouwens, erg mooie foto die je laatst van jezelf gepost had!

Geplaatst

*breek even in*

Surf, even om je een hart onder de riem te steken :) - lag hier naast een buuf, 37 weken zwanger van twee meisjes (grappig hoor, met 6 dames op een tweepersoonskamer liggen LOL). Kwam hier om ingeleid te worden, maar verwachtte weer naar huis gestuurd te worden met de mededeling 'wacht nog maar even'. Werd getoucheerd, bleek 3cm ontsluiting te hebben. Binnen 4,5 uur waren beide babies er! En het is me toch een lief gezicht, die twee in 1 wiegje!! Hebben wij straks ook, joehoe! De babies waren weliswaar niet zulke big dudes als die van jou, haha, maar het was een topbevalling.

Hou nog even vol met die mennekes in de buik en neem nog even lekker je rust! Duurt niet lang meer :). Voor mij trouwens ook niet, kan maar zo morgen zijn -uiteerlijk maandag...!

De rest van de meiden ook heel veel succes met de laatste loodjes!!

Geplaatst

Ook hier geen bevalling. Jammer hoor ben er erg aan toe.

Kan echt niet op of om en daar begin ik errug van te balen.

Morgen ga ik op kraamvisite. Even sfeer proeven ;-)

Voel me gewoon niet lekker en heb daarom gisteren bij de huisarts mijn bloeddruk op laten meten. Deze was 134/90 dus niet slecht. Wel hoger dan gewoon.

Het vocht is bij mij nu wel minder, dat is in ieder geval prettig. Maar zulke vermoeide, zware benen dat alle stukjes lopen eigenlijk te ver zijn. Maar ik hou vol!!!

Heb niet eens zin om te schrijven hier. Het is wel heel ernstig...:laugh:

Geplaatst

Wat is dat toch met die IVF baby's dat we van peuters gaan bevallen. Het blijft spannend hier.

Boogie. Is idd wel wat hoog, misschien ook plasje inleveren om te controleren op eiwitten?

Surf al wat gehoord vandaag van inleiden?

Hier alles hetzelfde veel geslapen! Ben benieuwd morgen bij vk maar verwacht dat plasje en bloeddruk oké zijn

Geplaatst

Hihi IVFmoeke.

Ik heb precies hetzelfde gedacht!! Mijn dochter woog 3700 gram, maar was een week te vroeg. Dit kindje gaat daar wel overheen!!

Ik ben zo moe!! Ik slaap eigenlijk wel goed (zo'n 6 uurtjes) maar vanmiddag was ik kapot!! Mijn dochter keek Sesamstraat lekker tegen mij aan en ik heb de ogen lekker dichtgedaan. Ik hoor op een gegeven moment heel zachtjes: mama laapt... Zo poepig!!

Nu languit op de bank!! Heerlijk!!

Jolieneke

Geplaatst

Aafke, dus jij bent nu klaar met de gym ik had gisteren de eennalaatste les volgende week nog 1 keer. Ik hoop echt dat jou mannetje zich gauw uit zichzelf aan dient. Zijn er geen tips op internet door iets te eten of te drinken ? Ja ik noem maar wat. Scherpe curry of anassap , heb het wel eens gehoord nl. maar kan natuurlijkook een fabeltje/baker praatje zijn.

Boogie, ik herken het wel elk stukje lopen is al teveel en ik heb ook niet zo'n zin om te schrijven momenteel en wil alleen veel slapen ! Koken, huishouden, visite allemaal geen zin in .

ivf moeke, heerlijk even tijd en aandacht voor je zelf lijkt ook wel wat zoń behandeling !

Jolieneke, nog steeds rustig bij jou ? Straks beval je op koninginnedag !

Gisteren naar de internist geweest vanw autoimuunziekte. Ik mag iom gynaecoloog stoppen met bloedverdunners te spuiten. Wel nog slikken ook na de zwangerschap. Bloeddruk was mooi 118 over 74. Straks om 11u naar het ziekenhuis in Utrecht voor controle. Ik heb nog 4 eneenhalve week te gaan maar ben het ook zat. Het liefst wil ik weer normaal eten en drinken ! Verder krijg ik allemaal indiananen verhalen over bevallingen te horen en denk we zien wel ik moet het toch zelf doen. Ik kan het !

Nu gauw nog een uurtje tukken.

Geplaatst

Ja meiden, gezellig, jullie zijn er gelukkig ook nog en niet (zoals ik even vreesde) allemaal tegelijk gaan bevallen en mij zielig hier alleen met mijn 2 jongens achtergelaten.. Bedankt daarvoor, al gun ik jullie van harte een snelle start, volgens mij zijn de meeste daar echt aan toe. Gisteren moesten we nog naar arts om de groeiecho te bespreken.. Jongens doen het goed, ik opzich ook. Alleen schiet mijn bloeddruk nu wel echt omhoog: 130/90. Dus ze hebben voor de zekerheid bloedafgenomen en ik moest een plasje inleveren, maar dat was allemaal goed. Ze gaan me wel wat extra monitoren.. ik moet maandag en dan vrijdag weer terug naar het ziekenhuis. Over inleiden willen ze bij 38 weken gaan praten, volgens mij zijn er dan wel mogelijkheden. Gelukkig wordn de jongens best op goed gewicht geschat dus hopelijk duurt het nog max 2.5 week, als ze zich niet eerder aandienen natuurlijk.

Jolieneke: Ik ben vooral moe en immobiel. De supermarkt en bakker zijn hier 150 meter vandaan, maar ik ga met de auto. omdraaien is een drama. Ik slaap heel erg slecht. Verder valt het allemaal nog mee.

Ivfmoeke: Wat heerlijk een gezichtsbehandeling en lekker je voeten laten doen. Ik vind ook dat we ons zoveel mogelijk moeten laten verwennen...Vandaag moet je volgens mij weer nar VK, ik hoop dat alles goed is en je weer lekker op de bank kan hangen met een boek.

Jeanine: Hoe was het bij de internist voor je knie? ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen. Wel fijn dat je in overleg mag stoppen met bloedverdunners. Watbetreft die indianenverhalen, ik word er ook helemaal gek van. We moeten het inderdaad zelf doen en dat gaat hoe dan ook heus lukken. Iedereen die je tegenkomt en ziet lopen is geboren, dus dat moeten wij ook best kunnen.

Aafke: Fijn dat bij jou de controles ook weer goed waren. en dat beeb nu ingedaald en vast ligt. Nu maaar hopen dat hij zijn trampoline cariere even in de wacht zet. Balen van dat oedeem... ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen. Helpt het praten tegen je ventje?

Boogie: Shit zeg, jij voelt je al een tijdje niet lekker. Die bloeddruk is inderdaad wat hoog. Heb je geen plas in moeten leveren. Bij mij was hij 130/90 en ik word nu veel meer gecontroleerd. Nou meid zet hem op en als je iets niet vertrouwd wel snel aan de bel trekken hoor.

Hou vol, de spanning stijgt!!

Geplaatst

Ik ben lekker thuis aan het rommelen lees: niks doen :laugh:

Geen baby die hier ook maar aanstalten maakt dus ik ben nu op internet aan het zoeken naar iemand in de provincie zuid-holland of utrecht voor een newborn fotoshoot.

Nog tips ladies?

Van de week begon iemand over een tweede kindje tegen ons. Natuurlijk niet wetende dat we dit kindje als een wonder beschouwen.

Mijn man is er heel stellig in. Die vindt alles wat we meegemaakt hebben genoeg en wil dat gewoon niet meer. Dus wat hem betreft blijft het bij 1 kindje. Ook vindt hij dat wij 1 kindje alles kunnen bieden wat zijn/haar hartje begeert en dat is met 2 kindjes al een heel ander verhaal. Wij hebben ook maar een doodnormaal salaris en hij ziet niet voor zich dat wij financieel voor 2 kindjes kunnen zorgen. Er is allemaal wat voor te zeggen maar van de week moest ik er ineens aan denken. Wij hebben nog 3 embryo''s in de vriezer van UMCU en ik denk dat ik die nog wel terug zou willen laten plaatsen en dat het dan genoeg is. Ik ben zo ziek geweest van die hormonen. Ik was echt mezelf niet. Ook zo onredelijk en vreselijk onaardig voor mijn man.

Maar om die embryo's te laten vernietigen zou ik echt zo afschuwelijk vinden.

Waar denk je aan he? Werk eerste dit kind er maar eens uit. Misschien ben ik dan wel voorgoed genezen :laughing4:

Geplaatst

Hier ook weer terug na een bezoekje aan de huisarts!

Ik moet altijd wel lachen om die man, heeft wel een droge humor... Ik gaf aan dat ik mij wel zorgen maakte om mijn rechterpols enzv enzv kortom, dat het me wel goed leek om hem er eens naar te laten kijken. "Ja, ik ga er ook vooral naar KIJKEN" was zijn reactie. Er valt dus eigenlijk niets aan te doen. Pees van mijn duim loopt precies onder spaakbeen door en zit bekneld (vocht...). Pijn komt waarschijnlijk doordat het nu licht ontstoken is, maar vanwege de zwangerschap kon hij daar verder geen trucendoos op loslaten. Wel heeft de brace het verergerd omdat ik die waarschijnlijk steeeds te strak heb aangetrokken waardoor het nog meer is gaan irriteren. Dat is wel goed om te weten, hij zit nu een stuk losser. Samengevat was de beste remedie: bevallen!!!

@Jeanine: jaaaa, de ananas heb ik al in huis, haha! En scherpe curry's ben ik echt gek op, dus die zijn altijd goed :)

Ik maak me ook maar niet te druk om al die indianenverhalen, uiteindelijk heb je daar niks aan als het moment daar is. Als de bevalling tegenvalt helpt het op dat moment echt niet als je je er vantevoren heel erg druk om hebt gemaakt, integendeel. Je kan inderdaad denk ik maar het beste ontspannen en op je af laten komen.

@Boogie: ja lastig hoor, die afwegingen rond een evt. 2e kindje! Ik ben zo gelukkig als ik straks 1 gezond kind op deze wereld zet, dat ik het gevoel krijg dat ik ondankbaar ben als ik alleen al over een evt 2e nadenk. Wij zijn nu bijna 9 jaar bezig (na ons trouwen in september 2002) en ik wilde er altijd graag 2. Bij mij speelt leeftijd nu wel een rol, als we een 2e zouden willen dan zouden we daar ook niet te lang mee moeten wachten. Qua behandeling vond ik het wel de doen, zeker de laatste keer met kort protocol. Maar een zwangerschap volbrengen met een drukke peuter ernaast lijkt me wel heel heftig (respect hoor, Jolieneke, Pauline en Liselot!)

Het financiele aspect speelt ook zeker mee, ik schrok bijv. ook wel van de maandelijkse kosten kinderopvang hoor, toen ik dat overzicht kreeeg. Laat staan met 2!

Maar zoals je al schrijft, als je nog 3 cryo's hebt...vernietigen zou ik ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen denk ik. Uiterindelijk ben ik ervan overtuigd dat er altijd wel een mouw aan te passen valt, het gaat uiteindelijk vooral om de liefde die je je kleintjes te bieden hebt!

Oh ja, trouwens doe-het-zelf-voetmassagetip (net ontdekt):

Ik zit aan tafel achter laptop en kwam met mijn oedeem-pootjes ineens een tennisballetje tegen dat door hondje was achtergelaten. Ik rolde daar even met voet overeen: au au au!! Daar zaten even wat zenuwen vast maar na even wat doorrollen is mijn voetje nu toch heel wat meer ontspannen!

Zometeen weer even tukkie doen en boodschappenlijstje maken. In ieder geval zorgen voor voldoende proviand en gemaksvoedsel tijdens buishangen morgen en overmorgen.

Handig zo'n koninklijk huwelijk als afleiding (lees = trouwjurk van Kate kijken)!

Koninginnedag vind ik normaal super om hier de stad in te gaan voor vrijmarkt en kroeg maar heb me er al bij neergelegd dat ik dit jaar nergens kom. Als er maar oranje tompoezen iin huis zijn!!!

Geplaatst

ha meiden, sorry hoor maar ik heb denk ik een forum dag... we hebben even tijdelijk een laptop van iemand geleend.. heerlijk, kan ik gewoon op de bank voor me uittikken.

Dit weekend hoeven we ons niet te vervelen: vrijdag kunnen we een tv marathon kijken over het huwelijk van Kate en William.... en natuurlijk de kus.. Normaal ben ik hier helemaal niet zo happig op, maar gezien mijn immobiliteit zal het een Royal weekend worden, op zaterdag hang ik voor de buis in een brulshirt en een oranjekoek, lekker de kleding van onze koninklijke familie bekritiseren. Voor de dames die zaterdag gaan bevallen, vergeet niet je oranje rompertjes........een beetje in stijl kan geen kwaad... hihi

Boogie: Kan me voorstellen dat je ook aan dat soort dingen denkt. als je zoveel tijd om handen hebt omdat je niet meer zoveel kunt, gaan de gekste dingen door je hoofd. Maar ik kan me voorstellen dat het gek voelt om 3 embryo's weg te gooien. Maar meid, eerst even deze zwangerschap tot een goed einde brengen.

Geplaatst

haha Aafke, we waren gelijk aan het typen..... volgens mij ziet jouw weekend er hetzelfde uit als die van mij!!!!

Geplaatst

@ Aafke,

Oh die huisarts van jouw lijkt wel op die van mijn man. Hoewel die van jouw misschien iets tactischer is. Mijn man was na een vakantie in Turkije aan de diarree, al 3 1/2 week. Had daar al opgenomen gelegen en moest dus naar de huisarts bij thuiskomst. Roept die man keihard door de wachtkamer naar de apotheek: Geeft deze jongen is een GROTE pot Norit mee. Kan die wel gebruiken :laugh:

Over die brace, ik kan me wel voorstellen dat je de neiging hebt om deze strak om te doen want dan heb je er de meeste steun van voor je gevoel. In ieder geval is het 'probleem' dan gevonden en knapt het hopelijk snel op.

Bij mij is het vocht nu echt zo goed als weg. Dus het was echt van het warme weer.

Ik kreeg een tip van mijn baas waar ik niet zo op zat te wachten maar ja :happy3:. De bevalling komt ook op gang na sex omdat er in sperma een stofje zit wat weeën opwekt. Nou geloof mij maar dat daar mijn bevalling niet van op gang gaat komen. Ik koop wel een ananas :happy8: of artisjokken.

@ Surf,

Uitvinding van de eeuw he die laptop? Vind het ook geweldig maar zit er wel heel veel achter en dat is misschien ook niet helemaal goed. Ik vind wel dat ze je lang door laten lopen met een tweeling. Hoewel ik begrijp dat het ook voor jouw jongens het beste is om zo lang mogelijk bij mama te zitten. Die bloeddruk, is ook voor mijn doen aan de hoge kant maar... ik had een vreselijke assistente (of praktijkondersteuner) die het prachtig vond en de andere kant was 127/85. Dus heb het maar zo gehouden. In het ziekenhuis moet ik ook rond deze tensie een urine inleveren maar dat zie ik dan morgen wel. Het was in ieder geval geen 150/100 zoals vorige week vrijdag. Dat vond ik al een opluchting. Fijn dat je zo goed onder controle wordt gehouden. Ik merk dat ik die wekelijkse controles echt heel prettig vind.

Ik ben koppig, ik moet en zal naar de winterspelen met koninginnedag gaan die hier in het dorp gehouden worden. Of in ieder geval naar de presentatie en ik wil een vette hamburger eten in de feesttent. Ben ik daar toch nog geweest.

's Morgens bij mijn ouders een oranje tompouce eten. Heerlijk hoor!

Het huwelijk... ik moet morgenmiddag naar het ziekenhuis dus dat wordt weer een middagvullend programma. We hebben trouwens besloten dat manlief NIET meegaat met de controle. Zeg ik tegen niemand van de familie. Maar we kunnen zijn uren hard genoeg gebruiken en als ik opgenomen moet worden ofzo (ja allerlei horror beelden na vorige week) komt hij meteen. Vind ik ook een prima deal en ik ben mondig genoeg om het zelf te redden hoor.

Ik voel de baby echt een heel stuk minder de laatste 2/3 dagen. Af en toe een tikje maar ook op de 'vaste' tijden geen gehoor. Gelukkig heb ik een doppler vooor als ik twijfel maar vind het wel vreemd. Hoewel.. als het echt een grote baby is, heeft het nu gewoon niet zoveel ruimte meer.

Vanmiddag op kraamvisite. Leuk hoor, vast even spieken en kroelen met een babietje....

Geplaatst

Hallo lieve allemaal!

Ik had vanmorgen al een erg leuk berichtje getypt, maar na het typen / versturen kreeg ik de melding dat er onderhoud was aan de site…. WEG VERHAAL!!!

Grrrr…..

Ik heb gefietst >> tips als vrijen, ananas, bitter lemon kende ik al, maar ik krijg nu vooral de tip: fietsen!! Haha, ik moet zeggen; ben de dag na een fietspartij bevallen van mijn dochter, dus ik deel dezelfde ervaring als veel vrouwen! Vanmorgen een kopje koffie gedronken bij mij duo-collega >> Op de fiets erheen! Tja, het zit niet lekker, maar ach!

We zullen zien of het op korte termijn iets oplevert ;)

Babeth: wat lief dat je hier even schrijft!! Wow, ik lees dat jullie een meisje krijgen, en wat ben je al 'ver'!!! Gaaf hoor!! Ik merk dat ik veel te veel met mezelf ben bezig geweest…. Ik wens jou ook een hele voorspoedige zwangerschap!! Welk topic schrijf jij op?

Boogie/Aafke/Surf > Zo, even tezamen anders ben ik bang dat ik namen vergeet (misschien nu ook wel hoor). Ik kan me goed voorstellen dat jullie nu denken dat 1 kindje 'genoeg' is (en de mannen ook). Zeker als je jaaaaaren heb moeten vechten voor dit kindje. Het is niet niks wat je er allemaal voor hebt moeten doen (laten). Ik heb ook gezegd: ik moet dankbaar zijn met 1, en niet eens durven dromen van een 2e. Nou, wij hadden dus 2 cryo's over en die gingen we niet 'weggooien'. Dat zou ik niet hebben gekund (mijn man ook niet). Was dit niet gelukt, dan had mijn man eerst weer geopereerd moeten worden (pesa). Er was een kans dat dat niet meer zou lukken. Als je eenmaal een kindje hebt, en ziet en beleeft hoe geweldig het is, kan je er zomaar weer anders over denken. Daar hoef je nu ook nog niet mee bezig te zijn….. je ziet wel!!!

Het is zwaar, zwanger zijn met een kleintje, maar ook zooooo bijzonder om het met je kindje te beleven.

> Mijn kindje is juist erg aanwezig!! Druk druk druk! Gelukkig niet 's nachts :) Volgens mij is de dame nog steeds niet helemaal ingedaald! Blijkt vaker voor te komen bij een tweede. Soms dalen ze pas in tijdens de bevalling…. ow, oke…. dan moet ik rekenen op een flinke plas vruchtwater als de vliezen breken hihi!! Morgen weer heen. Dan 38 weken 6 dagen >>>>> toen werd mijn dochter geboren!!! :) :) :)

Zo, nu eerst rusten, voordat dochterlief weer wakker is!!

Jolieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden