Ga naar inhoud

Hoeveel behandelingen bij welke verzekeringen???

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal.

Ik zit nu in mijn laatste behandeling en gelukkig zijn daar 6 embryo's uitgekomen.

Helaas is de 1e terugplaatsing al mislukt, maar ik geef de moed nog niet op en we gaan gewoon weer voor een 2e terugplaatsing (hoop ik) en dan maar weer duimen.

Nu maak ik me wel heel erg durk over het feit dat dit de laatste behandeling is.

We hebben wel besloten om zeker niet te stoppen na 3 behandelingen, maar er hangt natuurlijk een aardig prijskaartje aan.

Er is ons verteld dat we zo'n rekening moeten houden met ongeveer 5000 euro!

We zijn dit jaar niet op vakantie geweest om geld te sparen voor evt. nog een behandeling.

Nou heb ik in het UMC U gevraagd of er nog mogelijkheden zijn bij andere verzekerinsmaatschappijen ed. en zij zeggen dat je over kan stappen naar een andere verzekeringsmaatschappij maar dat je dan wel moet vragen of ze je geschiedenis meenemen.

Zo niet, dan krijg je weer 3 nieuwe behandelingen.

Is er iemand die hier ervaringen mee heeft en zo ja, bij welke verzekeringsmaatschappij is dat?

En zijn er ook mensen die meer dan 3 behandelingen vergoed krijgen?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Alvast bedankt!

Groetjes SnoesPoes

Geplaatst

Sorry, voor zover ik weet is het niet waar dat je 3 nieuwe behandelingen weer vergoed krijgt... Was dat maar waar!

Maar 5000 voor een behandeling hoeft echt niet!!

Kosten voor IVF of ICSI (in NL) is 1589 euro.

De medicijnen komen daar dan nog bovenop. Maar als je via via je medicijnen kunt krijgen of anders in een Belgische apotheek ophaalt (daar is het goedkoper!!) dan hoeft het echt geen 5000 euro te kosten.

Geplaatst
Sorry, voor zover ik weet is het niet waar dat je 3 nieuwe behandelingen weer vergoed krijgt... Was dat maar waar!

Maar 5000 voor een behandeling hoeft echt niet!!

Kosten voor IVF of ICSI (in NL) is 1589 euro.

De medicijnen komen daar dan nog bovenop. Maar als je via via je medicijnen kunt krijgen of anders in een Belgische apotheek ophaalt (daar is het goedkoper!!) dan hoeft het echt geen 5000 euro te kosten.

Hmmm, dat van die behandeling is wel erg jammer.

Vind het wel slordig dat ze dat zomaar zeggen in het ziekenhuis en ook dat ze zeggen dat het zo duur is!

Ik heb wel ergens op dit forum gelezen dat iemand was overgestapt naar Unive en dat diegene een 4e behandeling vergoed kreeg.

Maar ik zit nog niet zolang op dit forum dus ik weet nog niet zo goed hoe alles werkt en kan dat stukje dus ook niet meer terug vinden :-(

Maar Haai, wat bedoel je met medicijnen via via krijgen???

Ik spaar wel zoveel mogelijk medicijnen op die ik over heb gehouden van mijn andere behandelingen, maar ik zou anders niet weten hoe ik aan die medicijnen moet komen?

Wel een erg goede tip om evt. die medicijnen in belgie op te halen.

Thanks!!!

Geplaatst

Er zijn (op dit moment) volgens mij twee verzekeringen die in het aanvullende pakket nog één of meer extra ivf behandelingen vergoeden (Unive en ONVZ). Maar helaas, als je eenmaal in de medische molen zit kun je vrijwel onmogelijk meer overstappen. Je wordt domweg niet meer geaccepteerd. Een aantal jaar geleden gebeurde het nog wel eens dat als je overstapte je weer drie nieuwe pogingen kreeg, maar ook dat gebeurt echt niet meer. Beetje jammer dat een ziekenhuis je daar dan toch weer hoop voor geeft.

Wat de kosten betreft heeft Haai helemaal gelijk: rond de 1500/1600 euro plus medicijnen. En daar kun je heel creatief mee omgaan :tongue1:

Geplaatst

er is een topic over wat mensen doen met overgebleven medicatie, lees maar eens op je gemak.

Verder zijn er ook ziekenhuizen die medicatie die door patienten ingeleverd is opnieuw uitgeven aan mensen die alles zelf moeten bekostigen, maar zxo te lezen doet jouw ziekenhuis daar niet aan mee...

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=9119&highlight=medicatie+die

veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Wouw!!!

Ik wist niet dat dit allemaal mogelijk was.

Wat super dat iedereen elkaar zo helpt op deze manier!!!

Respect!!!

Ik heb het overigens nooit geinformeerd in het ziekenhuis, maar dat ga ik zeker doen!

Bedankt allemaal!

I love dit forum!!!

Geplaatst

Unive had idd eerst een 4e en 5e poging in een aanvullend pakket.

De 5e poging is er in 2009 al uitgegaan en de 4e poging is er vanaf dit jaar uit. Mensen die juist vanwege deze regelingen bij Unive waren gekomen en een boze brief hebben gestuurd, mochten toch in 2010 nog de 4e poging vergoed krijgen.

Helaas gaat dat je nu niet meer lukken.

Ik loop trouwens zelf in het buitenland voor behandelingen en daar is het een stuk duurder dan in NL, maar als je hier tevreden bent over de behandelingen, is het goed om in NL verder te gaan: zo duur is het niet in NL.

En die medicijnen: idd ff in dat topic kijken en vooral in je onderschrift/handtekening zetten welke medicijnen je nodig hebt, mocht je straks door je eigen voorraad heen zitten.

Wellicht kun je trouwens als je je cryo's laat terugplaatsen aan je arts vragen of hij nog wat extra ampullen medicijnen kan voorschrijven omdat je zogenaamd de cryo's in gestimuleerde ronde's laat zetten :P

Spaar je weer mooi wat medicijnen op ;)

Wie niet steenrijk is en in de MMM zit, moet slim zijn ;)

Heel veel succes!! :)

BTW voor de meelezers:

In NL kost 1 ampul Menopur 40 euro, in Belgie kost het 20 euro!!

Geplaatst

Hey Snoespoes,

Vanuit de basisverzekering is de vergoeding gelijk bij iedere maatschappij, dus hiervoor overstappen heeft geen zin. Maar er zijn aanvullende verzekeringen die soms een 4e vergoeden of meer behandelingen, maar zoals Henne al zegt, zit hier vaak een medische selectie aan vast (voor aanvullende verzekering, voor de basis verzekering is nooit een medische selectie). Dus als je al behandelingen hebt gehad, dat ze voor die verzekering niet accepteren.

Zoals al eerder word aangegeven, wees creatief voor de medicatie!

Succes,

Guusje

Geplaatst

Echt super fijn dat jullie allemaal zo snel reageren.

Ik heb echt ontzettend veel aan jullie advies!

Als ik nog wat over heb zal ik het jullie zeker laten weten!!!

Moet nog wel even uitvogelen hoe ik dat allemaal prive doe, maar anders vraag ik jullie gewoon weer om advies ;-)

Ik wens iedereen heel veel sterkte en geluk toe!!!

Succes allemaal!

Geplaatst

@Snoespoes, bij pno ziektekostenverzekering krijg je wel een 4e poging vergoed, maar ik denk zoals Henne ook zegt dat het moeilijk is om over te stappen. Misschien wel te proberen waard? Zit zelf ook te denken om het te proberen.

En het klopt wat anderen zeggen, ken iemand die het ook zelf ging betalen en was ongeveer 1500 euro kwijt. misschien krijg je de medicijnen wel vergoed en anders zijn er vele mogelijkheden uit bovenstaande antwoorden.

Maar hopelijk is dit allemaal niet nodig!!!

PS in Belgie krijg je 6 pogingen vergoed, maar daarna helemaal niet meer ook al ben je zwanger geweest, dan gaat de teller zoals in Ned. niet meer op 0.

Geplaatst
@Snoespoes, bij pno ziektekostenverzekering krijg je wel een 4e poging vergoed, maar ik denk zoals Henne ook zegt dat het moeilijk is om over te stappen. Misschien wel te proberen waard? Zit zelf ook te denken om het te proberen.

En het klopt wat anderen zeggen, ken iemand die het ook zelf ging betalen en was ongeveer 1500 euro kwijt. misschien krijg je de medicijnen wel vergoed en anders zijn er vele mogelijkheden uit bovenstaande antwoorden.

Maar hopelijk is dit allemaal niet nodig!!!

PS in Belgie krijg je 6 pogingen vergoed, maar daarna helemaal niet meer ook al ben je zwanger geweest, dan gaat de teller zoals in Ned. niet meer op 0.

@Roosie, De vergoeding van 6 behandelingen in Belgie is (waarschijnlijk) alleen als je in Belgie verzekerd bent. In iedergeval niet als je in NL verzekerd bent. Hier is het max 3 pogingen uit de basisverzekering.

En medicijnen voor een 4e poging (of meer) worden hier ook niet meer vergoed (uit basisverzekering), helaas. Ook deze kosten komen dan voor eigen rekening.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Bedankt voor de tips allemaal.

Ga het toch eens even uitzoeken en informeren allemaal.

Wie niet waagt wie niet wint, toch? :-D

Mocht ik iets te weten zijn gekomen dan laat ik het jullie weten.

Liefs SnoesPoes

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben ff aan het meelezen...

Ik had een vraagje; dus PNO vergoed wel 4e poging. Dan is dit de enige ziekenfonds die dus wel 4e poging vergoed.

Liefs,

Babies

Geplaatst

Hoi Snoespoes,

Je krijgt bij bijna alle verzekeringen maar 3 pogingen vergoed.

Ik ben begin dit jaar overgestapt naar een andere verzekering, maar de aantal pogingen die je gehad hebt tellen gewoon mee helaas.

Wat medicijnen betreft, van het topic: wat doen jullie met de overgebleven medicijnen, goed doorlezen, ik heb koelkast er mee kunnen vullen voor een 4e en laatste poging. En je overgebleven medicijnen van vorige pogingen bewaren en niet weggooien.

Via het ziekenhuis heb ik ook nog het e.e.a. gekregen.

Scheelt toch € 1500,-- !!

Succes ermee

groetjes Diane

Geplaatst

@Babies, ja als ik het zo lees op de site van PNO, dan vergoeden zij wel een 4e poging. Maar ik weet niet of je daar in aanmerking voor kunt komen als je al onder behandeling bent, het is anders te proberen waard. Als je het probeert ga je het dan hier melden? ;-)

@Guusje, ja voor die Belgische verzekering moet je wel in Belgie wonen, maar daar is het ook zodat je 6 ivf pogingen in je leven krijgt en niet meer, ookal heb je al ben je bevallen. Ook niet ideaal dus.

En het verschilt per verzekering of je wel of geen medicijnen vergoed krijgt, heb pas nog van iemand vernomen dat ze wel de medicijnen vergoed kreeg, de rest moest ze wel zelf betalen en dat was 1550 euro.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Babies, ja als ik het zo lees op de site van PNO, dan vergoeden zij wel een 4e poging. Maar ik weet niet of je daar in aanmerking voor kunt komen als je al onder behandeling bent, het is anders te proberen waard. Als je het probeert ga je het dan hier melden? ;-)

Liefs Roossie

Hoi Roosie,

Ik heb ze gebeld en gevraagd. De dame aan de tel zei; als je al onder behandeling bent dan word je geweigerd (precies wat jij hier boven schreef). En de 4e poging zit alleen in de aanvullend pakket. Je moet van te voren een aanvraag in dienen en ze kunnen het nog weigeren ook, zei ze. (Dit vind ik wel stom).

Ik zelf heb nog 3pogingen. Maar ik las ook bij andere topics, dat vrouwen hun 4e 5e enz zelf moeten betalen. Dus ging ik ff voor die dames informeren.

Het is wel een oneerlijke gedoe allemaal bij de zorgverzekeringen. Jammer dat Unive de 4e poging niet meer vergoed, zou ideaal zijn voor sommige dames.

Liefs,

Babies

Geplaatst

@Babies, wat goed zeg dat je gebeld hebt! Wel erg raar inderdaad dat ze je nog kunnen weigeren voor die 4e poging, terwijl je er dan wel verzekerd voor bent. Ja ik las wel op de site dat je dan aanvullend verzekerd moet zijn, maarja weegt niet op tegen een poging ivf.

Ja ik heb ook gelezen dat er toch veel vrouwen zijn die alles zelf moeten betalen na 3 pogingen.

Er is ook een petitie die je kunt ondertekenen op dit forum voor meerdere pogingen, ik heb die een tijdje terug ook ondertekend, je weet maar nooit.

Maar je hebt gelukkig nog 3 pogingen, hopen dat je daar gewoon ruimschoots genoeg aan hebt!

Ik heb nog 2 pogingen, eerste poging was er geen bevruchting, nu gaan we in oktober voor ICSI, super spannend.

Heel veel succes!

Liefs Roossie

Geplaatst

@Babies, wat goed zeg dat je gebeld hebt! Wel erg raar inderdaad dat ze je nog kunnen weigeren voor die 4e poging, terwijl je er dan wel verzekerd voor bent. Ja ik las wel op de site dat je dan aanvullend verzekerd moet zijn, maarja weegt niet op tegen een poging ivf.

Ja ik heb ook gelezen dat er toch veel vrouwen zijn die alles zelf moeten betalen na 3 pogingen.

Er is ook een petitie die je kunt ondertekenen op dit forum voor meerdere pogingen, ik heb die een tijdje terug ook ondertekend, je weet maar nooit.

Maar je hebt gelukkig nog 3 pogingen, hopen dat je daar gewoon ruimschoots genoeg aan hebt!

Ik heb nog 2 pogingen, eerste poging was er geen bevruchting, nu gaan we in oktober voor ICSI, super spannend.

Heel veel succes!

Liefs Roossie

Hoi Roossie,

Ik heb die petitie allang ondertekend, hoor wink.gif

Wat jammer dat er geen bevruchting was. Ik ga voor je duimen, voor een mooi resultaat! Welk ziekenhuis ben je in behandeling. Ik was behandelend in het EMC Rotterdam. En nu willen we andere zkh proberen. We denken aan Catherina of Radboud.

Ik zie in je handtekening dat je zoveel IUI heb gehad. Wat is eigenlijk IUI. Word dat wel vergoed?

liefs,

Babies

Geplaatst

@babies, ik ben onder behandeling van het UMCU. Ik heb eerst al het onderzoek, de IUI's en 1e IVF bij Antonius gedaan in Nieuwegein behalve de punctie was in het UMCU, maar nu we op ICSI overgaan moet alles in het UMCU gebeuren.

IUI kan in natuurlijke cyclus als met hormonen.

Met echo's wordt de groei van de follikels gevolgd.

Met hormonen wordt er gestreefd naar 2 follikels om je kansen te vergroten.

Als er 1 follikel 18mm is, dan moet je een ovutest doen is die negatief dan de pregnylprik zetten en na ongeveer 40 uren krijg je inseminatie. Daarvoor wordt het zaad gewassen en hoog in je baarmoeder ingespoten, zodat het zaad niet zo'n lange weg hoeft af te leggen.

Meeste ziekenhuizen doen deze behandeling 6 keer, daarna wordt er vaak overgegaan op IVF.

Heb je een goede zwangerschap gehad van de tweeling?

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi Roossie,

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Die mm is al zo ingewikkeld allemaal. Ik heb endometriose. En bij onze 1e IVF poging waren we zwanger van een 2ling. Bij 38 weken waren mijn prinsesjes geboren. Ik heb een uitstekende zwangerschap en natuurlijke bevalling gehad. Ik heb enorm genoten en geniet nu nog steeds. Graag zouden we dit allemaal voor de 2e x willen meemaken ;). We waren behandeld in het EMC R'dam. En nu overwegen we tussen Catherina of Radboud :).

Ik duim voor jullie dat deze icsi in 1x lukt!

Liefs Babies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden