Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik ben Debora. Wij zijn nu anderhalf jaar aan het proberen zwanger te worden.

In juli hebben we te horen gekregen dat het zaad van mijn vriend niet optimaal is. Half september krijgen we daar de officiële uitslag van en waarschijnlijk een hoop medische termen. Maar er werd toen al gezegd dat het op de natuurlijke manier niet gaat lukken en dat we voor IVF in aanmerking komen. Maar dan nog worden er her en der nog wat onderzoeken gedaan. En er is best wat geduld voor nodig ben ik achter.

Valt niet mee als iedereen om je heen al zo snel zwanger worden, voor je gevoel fokt iedereen maar aan als konijnen. Waarom wij dan niet???

Hopelijk kan ik hier een beetje mee kletsen met mensen die hetzelfde door maken.

Geplaatst

Welkom Bora,

genoeg meiden hier om mee te kletsen en ja als je probeert zw te worden lijkt het wel of iedereen zw is en wordt, heel frustrerend we weten er allemaal van.

Succes met jullie behandelingen.

Geplaatst

Hallo Deborah,

Wij zitten met hetzelfde probleem. Wij zijn ook zo'n anderhalf jaar bezig, hebben een vruchtbaarheidstest gedaan en gebleken is dat het zaad van mijn man te weinig zaadcellen bevat en te traag is. De kans op een normale zwangerschap is erg klein en wel dusdanig klein dat we daar maar niet op moeten hopen.

Als je dat hoort, krijg je een enorme dreun in je gezicht, want de rest om je heen wordt wel gewoon en ook snel zwanger en WAAROM JIJ NIET!!!!

Op 14 sept hebben we het eerste gesprek in het ziekenhuis voor het IVF traject.

Wat ik vooral erg vreselijk vind is het altijd maar moeten wachten, wachten en wachten en wachten. Nu moeten we weer wachten op het gesprek en dan weer wachten op de volgende stap. Ik heb al gehoord van iemand dat er waarschijnlijk wel een wachtlijst is van wel zeven maanden. Heeft iemand anders daar nog ervaring mee?

Heel veel succes Deborah en als je wilt kletsen, dan klets ik graag hoor.

Geplaatst

Hoi Debora

wij hebben hetzelfde te horen gekregen als jou helaas.

wij gaan nu ook starten met onderzoeken,

Wij gaan naar het umc radbout in nijmegen,

Ik vind het allemaal best spannend jij niet?

nou laten we hopen dat de behandelingen snel aanslaan..

liefsz

Geplaatst

Hoi Debora,

Nou, je hebt de belangrijkste les al geleerd: je hebt inderdaad enorm veel geduld nodig. De onderzoeken die ze kost wat het kost willen uitvoeren nemen zo een jaar in beslag! Baarmoederslijmvliesmonsters op specifieke punten van je cyclus? Weer een cyclus verder. Samenlevingstest? Weer een cyclus. Constrastfoto's? Huppekee. En dan nog de verplichte kijkoperatie, grrrr...

Maar nu ben ik erg negatief: als het circus eenmaal goed op de wagen is kan het heel snel gaan, en heb je in een half jaar zo een IVF poging met een aantal bijbehorende cryo's gehad! Veel ziekenhuizen hebben geen wachtlijst.

In ieder geval welkom op het forum, het is altijd fijn om te zien dat je niet de enige bent! Ik wens je heel veel succes, en kiezen op elkaar he als je hele omgeving blijft 'fokken als konijnen'!

Groetjes,

Barbara

Geplaatst

Hoi Deborah,

Zo een nieuws wil je nooit horen!

Hier zitten heel veel vrouwen in hetzelfde schuitje als jij. Het lucht echt op om hier alles van je af te kunnen schrijven en steun te krijgen.

Mijn man heeft ook geen goed zaad en ik kan je begrijpen hoe moeilijk het is om te zien dat de 1 na de ander om je heen zwanger raakt.

Waar zijn jullie in behandeling (als ik vragen mag)?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden