Ga naar inhoud

Elin is ZWANGER!!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elin, een spannende maand voor je! Wat zal je benieuwd zijn naar je kleine. Heel veel succes met de laatste loodjes. Hoop en duim voor je dat de bevalling deze keer wat soepeler zal verlopen.

En begrijpelijk, hoor, dat je met een andere naam het bericht straks doorgeeft. Misschien leuk om je naam om te draaien... Nile, dan weten we dat jij het bent en kan Google je niet vinden ;-)

liefs,

Mariek

• Reacties 212
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Elin,

Nog heel even en dan heb jij het er weer opzitten, heerlijk.

Wat vliegt de tijd! Onze dochter is op 19 september geboren een mooie dag, dus wie weet................

Succes met de laatste loodjes en succes met de bevalling.

Groetjes Patricia

Geplaatst

Vanmorgen dus bij de gyn geweest, bloeddruk was prima 120/75 (dus weer gezakt) maar de echo liet weer een reuzenbaby zien :w hoe dat nou zo ineens kan weet ik ook niet hoor.

Wordt nu al geschat op 4200 gram! Met een hoofdomtrek van ook al 36 cm (wat mijn dochter bij de geboorte had)

Wat de gyn voorstelde is om gewoon af te wachten, hij zegt dat zolang ze niet in hoeven te grijpen de kans op een normale bevalling nog aanwezig is. Dus noodzaak is nu dat die bloeddruk laag blijft. Bij mijn dochter ging die met 40 weken ineens omhoog naar 160/100.

Ik mag volgende week gewoon naar de vk, mocht de bloeddruk omhoog gegaan zijn moet ik bellen met de gyn en gaan we verder kijken.

Geplaatst

Ik heb vanmiddag de vk gebeld, stiekem hoopte ik dat ze me kon strippen zodat dat misschien het laatste setje was dat nodig is om de bevalling te laten beginnen. Maar dat mag dus niet na een keizersnede. Omdat er dan ook meer kans is dat het litteken knapt van de keizersnede.

Ik heb het nu echt even gehad..

De 'opties' die er zijn zijn als volgt.

1) Wachten tot de bevalling spontaan begint. (binnen nu en 3 weken), met daarmee het risico dat mijn bloeddruk weer omhoog gaat schieten en het een keizersnede wordt.

2) Wachten tot de bevalling spontaan begint, en maar hopen dat het gaat passen.

2) Een keizersnede plannen

Van geen van de opties wordt ik echt gelukkig, ik zie erg op tegen een eventuele keizersnede, het herstel duurt veel langer (zeker 6 weken) plus dat ik dan 4 dagen in het ziekenhuis moet blijven.

Maar ook een gewone bevalling met zo'n mega baby in het vooruitzicht stemt me niet gelukkig, oke bij heel veel mensen gaat het goed maar bij mij is het al een keer mis gegaan en werd het alsnog een keizersnede....

Bah dat zo'n goede zwangerschap zo moet eindigen zeg

Geplaatst

Tjonge Elin, dat is inderdaad niet leuk kiezen!!!

Heel veel sterkte met die puzzel!!! En hopelijk valt het allemaal mee.

Groetjesssssssssssssssss

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje Elin dit is balen. Bij een vriendin van mij viel de 2de keizersnee heel erg mee en na 4 weken zat ze al in het zwembad. Maar een natuurlijke bevalling van deze kleine reus lijkt me ook niet echt super.

heel veel succes met je keuze en ik hoop dat je er uit kunt komen.

Geplaatst

Jeetje Elin, Wat een verhaal, wat balen zeg dat het nu op het laatst toch zo loopt.

Vreselijk moeilijk lijkt het mij om zo'n beslissing te moeten maken.

Sterkte ermee.

Liefs Diana

Geplaatst

Dames, na een dag in zak en as gezeten te hebben heb ik besloten om het maar gewoon af te wachten, een keizersnede kan het alsnog worden maar dit is wellicht de laatste kans op een natuurlijke bevalling. Nu is het dus hopen dat de bloeddruk laag blijft en de kleine zich snel aandient.

Voordeel is wel dat het hoofdje al helemaal ingedaald is en vast ligt, dat was bij mijn dochter niet zo, dus ik heb al een klein voorsprongetje..

Al met al is het gewoon echt niet leuk en baal ik er ook flink van, maar ik kan er toch niets aan veranderen...

Geplaatst

He Elin hoe is het nu met je? Hebben al 2 dagen niks van je gehoord? Hopelijk is dit een goed teken. Misschien moeten we een meldplicht in het leven roepen voor degenene die op het einde lopen???????? Meid in ieder geval succes. xx

Geplaatst

Spannend hoor Elin!

Elke keer achter de laptop kom ik toch even hier kijken of het al zover is bij je.

Hoe gaat het nu met je? Ben je het zat?

Liefs Diana

Geplaatst

Nee helemaal niet, oke die buik is lastig en ik voel me net een oud dametje maar zat ben ik het nog steeds niet. Ik wordt wel nieuwsgierig naar de kleine maar dat is dan ook alles.

Ik weet nog dat ik het na de geboorte van mijn dochter heel vreemd vond om de buik en het getrappel kwijt te zijn, dus ben me nu al aan het voorbereiden op het moment dat de kleine eruit is en het getrappel niet meer in mijn buik is.

Iedereen in mijn omgeving kan de beeb er wel uit kijken bij wijze van, en zijn nog zenuwachtiger als ik maar ik ga het niet erg vinden als ik tot de 42 weken door mag, zolang alles medisch verantwoord is uiteraard.

Geplaatst

Hoi hoi,

Elin is vanmorgen om 11.08 uur bevallen van een zoon. Hij heet Rion weegt 4160 gram, 54 cm en zijn hoofdomtrek was 38 cm.

Hij heeft al gedronken,en Elin is terug op de afdeling, de kleine lijkt veel op zijn zus toen die geboren was...

Elin is dmv een keizersnede bevallen

Groetjes Mariëtte

Geplaatst

Hoi Elin, vriend en zusje.

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Heel veel geluk en liefde. Als je weer thuis bent en een beetje bij bent zien we natuurlijk graag een foto van deze kanjer.

Geniet lekker van elkaar

Esther

Geplaatst

Wauw gefeliciteerd, wat een rijkdom! Hoop dat het allemaal goed is verlopen en dat jullie lekker genieten! Leuk dat je het goede nieuws even hebt doorgegeven, we waren zooooo benieuwd! Hoop dat je snel hersteld en met een paar daagjes lekker naar huis mag!

Liefs Pien

Geplaatst

Elin, :B-0009:

Oh wat leukk

GEFELICITEERD!!

Laat je lekker verzorgen en doe rustig aan.

En lekker genieten en bijkomen.

Des te eerder ben je weer de oude!

Leuke naam Rion

En Mariette, bedankt voor het doorgeven, leuk!

Gr, Claudia

Geplaatst

Lieve Elin,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!

Ik vind het een hele mooie en originele naam, en wat een grote kleine bink zeg met dat gewicht!

Ik hoop dat je snel weer op de been bent, en goed hersteld van de keizersnede.

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Elin,

Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Van Harte gefeliciteerd met deze kanjer!

Hoop dat het goed met je gaat.

Ik kan niet wachten tot 25-1.....................

Groetjes Patricia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden