Ga naar inhoud

Kosten Icsi Behandeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Esther, fijn om je weer te "zien". Kan me voorstellen dat het blijft knagen.

We liepen vorig jaar zo ongeveer gelijk op voor de 3e poging.

Wij hebben er ondertussen 5 opzitten waarvan 2 x een miskraam.

Ja meis, dilemma, wanneer stop je dan? Dat is voor iedereen verschillend denk ik.

Wat je beslissing ook zal zijn , als jij je er goed bij voelt is het ok.

Ik volg je als je besluit er weer voor te gaan!

Dikke kus

Geplaatst

Esther wat goed! Een afspraak is stap één tenslotte. Echt fijn voor je. Ja, hoop doet leven. In onze situatie merk je pas hoe letterlijk waar deze uitdrukking is. En het zou geweldig zijn als jullie hoop wordt omgezet in werkelijkheid. Dat met die meds komt vast wel goed. En in de wachttijd kunnen jullie je mooi voorbereiden tenslotte. Goede vitamines enzo.... We hebben een mooi topic daarvoor: tips om de vruchtbaarheid te vergroten.

Meis, welcome back en dat je dit keer maar door mag stoten naar het 'zwanger' gedeelte!

Henne xxx

Geplaatst

Spannend Esther!!! Wel fijn voor je dat de mensen om je heen zo positief reageren.

Geplaatst

Hoi Esther,

Ik zie nu pas je vraag aan mij, ben niet zoveel op het forum geweest omdat ik het zo ingewikkeld vond... En ik heb momenteel niet zoveel te melden.

Over de medicijnen is inmiddels al beantwoord, ik kreeg spontaan berichtjes van meiden hier op het forum! En ik had geluk dat ze me bij het ziekenhuis wat wilden geven. Moet nog een klein beetje Menopur en dan alleen de pregnyl zelf betalen, die kun je ook niet opsturen omdat die niet uit de koelkast mag, maar dat is dan het eninge.

Ik weet niet wat we doen als poging 4 niet lukt. Ik wil ook niet bij mijn handtekening zetten: de LAATSTE poging, dat vind ik eng. Ik zie dat later wel weer, stel de beslissing uit en wil er heel positief voor gaan en denken: er hoeft geen 5e poging te komen...

Maar wat goed dat je weer terug bent! En dat je inmiddels een afspraak hebt gemaakt, top!

Ik ga je zeker weer volgen, je hoort er nog steeds helemaal bij hoor!!

Liefs, Caroline

Geplaatst

Meiden...ik ga deze week wat uitgebreider bijlezen en reageren...

Vandaag mijn 30e verjaardag gevierd...en het mooiste cadeau gekregen wat ik me nu zou kunnen wensen (op een zwangerschap en een kindje na dan...maar het is een aanloop naar hoop ik)...

Mijn man heeft me vandaag verteld dat hij het ziet zitten om weer te gaan starten met behandelingen! Super hé! Ik ben zo blij!

Geplaatst

Wauw... wat een goed nieuws! Wie had dat gedacht vorig jaar... Gefeliciteerd met je verjaardag en met jullie besluit!! Heel veel succes en ik ben benieuwd naar jullie volgende stappen

Caroline

Geplaatst

Ooh Esther wat ben ik blij voor jullie!!!!!! Gefeliciteerd met je 30e verjaardag en dat het maar een prachtig jaar mag worden.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Nog van harte gefeliciteerd en wat geweldig Esther!!!! Op een GROOT succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden