Ga naar inhoud

Melatonine verdubbelt aantal IVF successen ???

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, dat geloof ik graag. Laat die melatonine maar komen...

Ik ga meteen even kijken en/of bestellen.

Lekker slapen3_8_12v.gif

sig.jsp?pc=ZSzeb113&pp=ZSman000

Geplaatst

Hoi Nathalie en alle anderen,

Dankjewel voor de info. Dus vitamine E is goed voor het innestelen? Heb je gewoon aparte vit. E pilletjes gekocht? Dus M is meer voor de kwaliteit vd eitjes. Was bij jou ook het innestelen een probleem? Ik begrijp dat het iig geen kwaad kan en dus ga ik het maar bestellen. Is dat safe, over internet bestellen medicijnen bestellen trouwens? Ik doe dat nooit. Ik ga ff kijken naar de site die je noemt.

Haha, wat een vragen allemaal.

Suc6 allemaal!!!

Liefs, Mees.

Geplaatst

goeiemorgen dames,

ik zag dit onderwerp staan en vond het meteen al interessant.

op deze pagina zou je ook melatonine kunnen krijgen: http://www.melatonine.nl/ . Dit staat overigens ook bij de beschrijving: In Nederland worden doseringen van 0.1 mg verkocht. Om alle effecten van melatonine te benutten kan het nodig zijn meer dan 1 tablet van 0.1 mg te nemen

en vitamine E krijg je bij het Kruidvat

Mees, ik heb wel een vitamine-supplementen bij vitamins.direct besteld en dat ging goed...owkee....het zijn niet meteen medicijnen, maar ik probeer ook te kijken of ik het niet ergens anders kan krijgen en anders desnoods via de arts.

ik ben benieuwd...als het goed is gaan wij volgende week naar de ivf-arts want ik wil toch wel bepaalde zaken nog bespreken voordat we aan onze 3e ronde beginnen...zal ook zeker dit ter sprake brengen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb de melatonine 3 mg besteld via www.import-vitamins.nl en had het erg snel in huis. In nederland verkopen ze zoals je al zei Nico maar 0.1 tabletjes, dan moet je er dus wel erg veel nemen.

M'n arts wilde ook wel een recept uitschrijven maar toen had ik het al :))

De vitamine E heeft mijn orthomodiculair arts voorgeschreven en kan ik nu zelf bestellen bij www.derooderoos.nl, hij heeft mij aangeraden capsules van 400 IE te bestellen en deze 1x per dag in te nemen, daarbij slik ik nog tarwekiemtabletten van A. Vogel hier hoef je er maar 2 per dag van in te nemen. Bij de kruidvat moet je er 3 per dag innemen.

Ik bestel normaal gesproken ook het een en ander bij vitamins.direct echter, de melatonine hebben ze ook alleen in tabletjes van 0.1 mg.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Mees, het lijkt mij dat het bij mij ook ligt aan de innesteling aangezien ik nog nooit een positieve zwangerschapstest heb gehad en het zaad/eitjes en embryootjes van goede kwaliteit zijn.

M'n bms vlies is altijd mooi van dikte, tussen de 9-12 dus ik weet het ook niet meer. Vandaar dat ik me suf koop aan suplementen etc :))

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Interessant! Aangezien mijn man ook nog aan chronische slapeloosheid lijdt.. 2 vliegen in 1 klap.. en misschien dan op de ´natuurlijke´ manier volgend jaar zwanger....

Geplaatst

Hallo allemaal,

heel toevallig kwam ik onderstaand artikel tegen.....en natuurlijk nu de hamvraag: heeft iemand ervaring met het slikken van Melatonine bij een ivf behandeling en wat zijn de resultaten.....

Melatonine verdubbelt succes IVF

Uit Japans onderzoek blijkt dat het hormoon melatonine als een antioxidant kan werken. Daardoor hebben sommige vrouwen die via IVF in verwachting proberen te raken, een grotere kans op een zwangerschap.

Het gaat hierbij om vrouwen die door ongezonde eicellen moeilijk zwanger kunnen worden. De melatonine werkt als een antioxidant die beschadigingen aan de eicellen voorkomt.

De eicellen missen bijvoorbeeld bepaalde chromosomen of kunnen niet goed splitsen. De kwaliteit van eicellen verslechtert naarmate je ouder wordt of door bepaalde medische omstandigheden, zoals het PolyCysteus Ovarium Syndroom (PCOS).

Aan het onderzoek van de Yamaguchi University Graduate School of Medicine in Japan werkten 115 vrouwen met vruchtbaarheidsproblemen mee. 56 van hen kregen melatonine voordat ze aan de IVF-behandeling begonnen, 59 kregen de behandeling zonder melatonine.

Bij de vrouwen die melatonine namen, werd 50 procent van de eicellen met succes bevrucht. Terwijl maar 22,8 procent van de vrouwen die geen melatonine gebruikten zwanger raakte.

Uiteindelijk werden 11 van de 56 vrouwen in de melatoninegroep zwanger en 6 van 59 vrouwen uit de gewone groep.

Bron: Medical News Today

Poor egg (oocyte) quality is an important cause of female infertility. Low quality eggs may have several problems, for example they may not divide properly, or they may be missing certain chromosomes. Egg quality also declines with age, and certain medical conditions, such as PolyCystic Ovary Syndrome, can lead to poor quality eggs.

New research presented at the World Congress of Fertility and Sterility in Munich has found that treating women with the hormone melatonin may help improve the egg quality in IVF.

A group led by Associate Professor Hiroshi Tamura (Yamaguchi University Graduate School of Medicine, Japan) measured the presence of the oxidizing agent 8-OHdG in follicular fluids. High levels of oxidising agents such as 8-OHdG is an indicator of poor egg quality. The group found that as melatonin concentration in the folliclar fluids naturally increased, the level of 8-OHdG went down, leading the group to believe that melatonin was linked to the reduction of the stressing oxidising agents. Melatonin has known anti-oxidizing effects.

They confirmed this finding in mice, and noted that addition of melatonin seemed to reduce the damage to the egg caused by the presence of oxidising agents.

The group then initiated a trial with a group of women coming for IVF treatment at the Yamaguchi University Graduate School of Medicine. Women who had failed to become pregnant because of poor oocytes quality after one cycle of IVF were split into two groups; 56 women were given 3 mg of melatonin before the next IVF cycle, and 59 just received a standard IVF cycle without any melatonin.

The team found that melatonin treatment significantly increased intrafollicular melatonin concentrations, and significantly decreased the concentration of the damaging 8-OhdG.

The results of the study found that 50% of the eggs from women who taken melatonin could be successfully fertilised, as opposed to 22.8% in the control group. When the eggs were then transplanted into the womb, 19% (11 out of the total 56) of the women became pregnant, as opposed to 10.2% (6 out of total 59) in the control group.

Associate Professor Tamura commented

"Despite great advances in assisted reproductive technology, poor oocyte quality remains a serious problem for female infertility, and so far no practical and effective treatment for improving oocyte quality has been established. Our work show that oxidizing agents can lessen oocyte quality, and that this can be countered by action of the hormone melatonin. In addition, our clinical trial shows that melatonin treatment improves oocyte quality, leading to a higher fertilization rate.

To our knowledge, our study represents the first clinical application of melatonin treatment for infertility patients. This work needs to be confirmed, but we believe that melatonin treatment is likely to become a significant option for improving oocyte quality in women who cannot become pregnant because of poor oocyte quality.

Our next step is to analyze exactly how reactive oxygen species harm the oocyte, and how melatonin reduces oxidative stress in the oocyte".

Geplaatst

Bovenstaand bericht heb ik vandaag gepost. Echter ik las zojuist dat vorige maand iemand eenzelfde topic had geopend. Jammer alleen dat het nog niet bekend is of het inderdaad een positief effect heeft gehad bij ´onze´ dames die het gebruiken.

Ik zat te denken het te gaan gebruiken, alleen las ik nu ook weer dat een hoge dosering melatonine (is 3 mg een hoge dosis?) problemen kan veroorzaken bij vrouwen die zwanger willen worden.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Dr. S al een mailtje gestuurd, alleen nog geen antwoord gekregen.

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Ik heb dit artikel elders ook gelezen en las ook, dat het vooral voor de wat oudere vrouwen effectief kan zijn en dat het niet schadelijk schijnt te zijn als het alleen gedurende de stimulatiefase gebruikt wordt. Anders zou het bij de Japanse dames immers ook niet geholpen hebben? Ik heb het ook al gemaild aan Dr. S. Maar lastig inderdaad. En ook wanneer begin je en wat is te veel?

wijsheid,

Geplaatst

Hai Michaela,

Begrijp ik goed dat je nog een poging gaat doen!? Wat goed zeg dat jullie er toch weer voor gaan. Inmiddels heb ik een antwoord ontvangen dat hij het liever niet heeft.

Succes!

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Ha Manouk,

Hoe is het met je? Hebben elkaar al eerder geschreven en ik mail vaak met Gigi, Michaela en Mees onder kopje "Starten na echo" en nu zie ik je gezellig hier - wat bijzonder dat artikel over Melantonine, heb ook gelezen over DHEA en besteld en zal dat vanavnd even rustig op de site zetten, doch het heet DHEA dus en via US sites te bestellen.

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat de behandeling met Ferama (Letrozole) inhoudt?

Jee, wat spannend weer! Wellicht gaan wij idd tegelijk op ofschoon ik in natuurlijke cyclus zoals ik je heb gemailed doe met laatste stukje bijspuiten -net als Mees-,

tot later weer!

hug van

L.A.

Geplaatst

Ik lees verschillende berichten.

In het andere topic over Melatonine staat dat de arts van volgens mij Manouk liever niet heeft dat ze het in neemt.

In de bijsluiter van Melatonine Forte (ooit gekocht en nog in de kast staan, nee nog niet over datum hihi) staat dat je het niet in mag nemen als je zwanger wil worden, zwanger bent en/of borstvoeding geeft.

Er zitten ook andere bestanddelen in, misschien is dit de rede dat je het dan niet in mag nemen.

Moet je een Melatonine tablet/capsule puur gebruiken?

Geplaatst

Hey Nathalie,

Bij mij precies hetzelfde!! Zo suf he?!

Ik doe eigenlijk niets extra; alleen af en toe een vitaminepil voor zwangeren/zwanger willen worden-den.

Ben wel in voor adviezen/tips!!

En dankjewel ook Nico! Ja, als je meer weet van je arts, ben ik benieuwd. Ik heb morgen een afspraak en zal ook het een en ander vragen. Doe morgen verslag!

Groetjes, Mees

Ps. Ik ga morgen vit E halen!

Geplaatst

Ben ik weer.

Heb net gehoord (ander topic) van een medepatient van de arts die ik heb, dat hij melatonine afraadt. (vanwege gering onderzoek; kan tevens bij 'over'gebruik juist zwangerschap bemoeilijken). Ik weet het ook niet hoor. Ik geef het maar ff door. Kan zeker dat andere artsen weer wat anders zeggen.

Groetjes, Mees

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zo leuk, zie hier weer forumgenootjes.

Ik heb ook nog bij dat andere topic hierover geschreven.

Ja, melatonine raadt S af (Manouk had het gevraagd). Ga nog ff kijken wat DHEA inhoudt. Morgen belt S en dan kan ik nog dingen vragen.

LA, jij bent toch ongi? Heb je de 8e dag de echo? Dat is normaliter bij mij het geval. Ik wacht nog op ongi.

Groetjes, Mees

Geplaatst
Hoi allemaal,

Zo leuk, zie hier weer forumgenootjes.

Ik heb ook nog bij dat andere topic hierover geschreven.

Ja, melatonine raadt S af (Manouk had het gevraagd). Ga nog ff kijken wat DHEA inhoudt. Morgen belt S en dan kan ik nog dingen vragen.

LA, jij bent toch ongi? Heb je de 8e dag de echo? Dat is normaliter bij mij het geval. Ik wacht nog op ongi.

Groetjes, Mees

----------------------------------------------------

Ha Mees,

Dit is snel bericht - klopt, heb de 8e dag dan de echo dus ga nu gauw bellen - ben beetje sloom, weet niet waarom maar soms word ik zo moe van al dat geregeld, maar ga nu gauw bellen met mijn gynaecoloog voor flits echo en met Irma voor ook telefonische afspraak.

Manouk schreef overigens over Feromar - weet iemand misschien waar dit voor bedoeld is?

Tot later,

big hug,

L.A.

Geplaatst

Hoi meiden,

Tja, zoveel artsen, zoveel meningen..

"mijn" orthomodiculair-homeopatisch arts zei dat het geen kwaad kon als je het maar niet te lang gebruikt en hij vond de stimulatietijd (10 dagen) prima.

Ik gebruikte 1 tabletje van 3 mg om 22.00 uur.

We gaan het zien :)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi LA,

Ja, heb ik ook. Ik heb weleens de 5e dag pas gebeld. Dat geregel is zo'n gedoe.

Bedoel je met flitsecho die 8e dag echo? Doe jij de echo's in een ander ziekenhuis?

Jep, dat van Manouk had ik ook gelezen. Ik dacht dat ze het Ferama oid noemde. Is dat hetzelfde? Dat is voor ter bevordering van de eicelgroei. Geen idee waarom de 1 het wel krijgt en de ander niet. Misschien weet Manouk iets?!

Fijne avond,

Mees

Geplaatst

Hoi, hoor weer meer goede berichten over melatonine (ondanks neg. advies arts). Waaah, wat te doen? Ga toch maar bellen met huisarts hierover. Er zijn toch wel hele goede resultaten te zien in allerlei onderzoeken.

Jullie nog meer nieuws over goede 'extra' dingen?

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook ik heb een paar weken geleden de melatonine 3 mg besteld bij import-vitamins.

Heb wat goede wetenschappelijke artikelen via internet gelezen en ik geloof er wel in! Ga het dus gewoon proberen tijdens de stimulatiefase. Ga het ook niet voorleggen aan de fertiliteitsarts want waarschijnlijk gaat die zeggen dat deze preparaten geen enkel nut hebben, omdat zij nu eenmaal niet op die manier (homeopatisch) opgeleid zijn, en daar dus niet in geloven.

En dat geld dus ook voor alle preparaten die we nu al slikken zoals de tarwekiemolie e.d. Volgens de meeste artsen ook allemaal niet nodig! Toch lees je zoveel goede verhalen hierover dat ik er wel in geloof dat het een bijdrage kan leveren, dus gebruik ik het ook gewoon. (Eigenwijs is ook wijs!!! haha)

Liefs Miekske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden