Ga naar inhoud

Nieuw op forum, helaas niet met IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben al een tijdje actief op een ander forum maar ik ben ook nieuwsgierig naar dit forum.

Ik draai helaas al een tijdje mee in het 'IVF-circuit'. Ik ben 31 jaar en ben een 'poor responder' met een lage AMH-waarde. De reden dat we ICSI nodig hebben om zwanger te kunnen raken is dat mijn man zeer sterk verminderde zaadkwaliteit heeft.

Ik hoop met jullie ervaringen over de behandelingen en alles daar omheen te kunnen delen. Ik heb gemerkt dat ik hier moeilijk met mensen in mijn eigen omgeving kan praten; zij weten niet hoe het is om met alle onzekerheden rond IVF om te gaan.

Mijn status op dit moment is als volgt. Na de laatste terugplaatsing van 3 cryo's op 10 augustus (de uitgerekende datum van mijn vorige zwangerschap die op een miskraam uitgelopen is) ben ik ongesteld geworden. De zwangerschapstest was ook negatief. Ik ben toen met de pil begonnen voor de 7e ICSI. Na 10 dagen pilgebruik was ik erg misselijk en heb ik nog een test gedaan. Die was positief! Op 30 augustus was het hCG 96. Daarna steeg het hCG gestaag. Op de 3 echo's was tot nu toe niets te zien. De gyn in Duitsland denkt aan een bbz. Ik heb twee weken bloedverlies gehad. Dat is nu gestopt. Volgens de gyn in mijn woonplaats heb ik een PUL (Pregnancy of Unknown Location). Het hCG is nu weer gestegen. Van 700 vrijdag naar 800 maandag. Morgen moet ik weer hCG laten prikken...

Groetjes,

Breden

Geplaatst

hei breden,

welkom op dit forum. Al je 7e icsi, pfff, en dan nu dit weer. Het zit je niet mee. Hopelijk lacht het geluk je binnenkort eindelijk eens toe en blijft een eitje op de goede plek zitten!

Ik denk dat je dat in je profiel kan veranderen, rechtsbovenaan deze pagina.

Succes!

Geplaatst

Hey breden

welkom op deze forum.

Mijn man heeft ook slecht zaad dus ook aan gewezen op icsi.

Ben nu aan het wachten op menstruatie en dan kunnen we weer van start.

Je hebt zoveel mee gemaakt.

Ik hoop dat alles goed mag gaan een geen bbz maar gewone zwangerschap.

Heel veel succes en sterkte met alles wat komen gaat.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo remci,

Mijn AMH-waarde was anderhalf jaar geleden 1,69. Gelukkig had ik tijdens mijn laatste stimulatie 7 follikels en 6 embryo's. Ik hoop dat dit door de combinatie van medicijnen kwam (300 Menopur en 150 (soms stiekem wat meer) Gonal-F).

Hoe verloopt de stimulatie bij jou?

Groetjes,

Breden

Geplaatst

hey breden

welkom op dit forum

wij hebbe nook icsi gehad ivm slecht zaad

geef niet op hebben wij ook niet gedaan terwijl de artsen onze hoop al bijna opgegeven hadden

zie het resultaat in mijn handtekening

Geplaatst

Hoi Breden

Ik spuit normaal purugon ( 200 ) , de volgende behandeling ga ik over op Menopur ik weet niet of dat in combinatie is met Gonal F.

Tijdens mijn eerste ivf behandeling ( drie jaar geleden ), had ik zes follike.

De tweede behandeling 1 follike

De derde behandeling 5 follike.

Ik heb 7 dagen geleden een tp van een cryo gehad, dus het wordt erg spannend.

Hopelijk heb ik de volgende behandeling ( als het nodig is ) meer follike.

Heel veel succes, ik zal voor je duimen.

Gr. remci

Geplaatst

Lieve dames,

De gyn wilde me donderdag na het prikken van het hCG direct al zien. Helaas was er weer niets te zien op de echo. Vrijdag ben ik begonnen met de MTX (chemo) omdat ze geen risico's wilden lopen.

We zijn erg verdrietig en moe...

Breden

Geplaatst

Meiden,

Gisteren heb ik de laatste chemo prik gehad. Ik hoop dat het hierbij blijft. Ik ben nu af en toe best misselijk. De bloedwaarde van het hCG is iets gezakt; het is binnen een week gezakt van 840 vorige week naar 730 vandaag. Ik vind dit een te lage daling. Volgende week hoor ik of de behandeling goed heeft gewerkt of dat er eventueel nog een kuur achteraan komt.

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Hey Ursula,

Het weekend was erg zwaar. Vrijdagavond ben ik met enorme krampen in mijn buik naar het ziekenhuis gegaan. Behalve een cyste was met de echo niets te zien.

Daarna kreeg ik veel last van mijn keel. Hiervoor ben ik gisteren naar de huisarts geweest. Het blijkt dat ik Mucositis heb. Dat ontstekingen aan de darmen en mond en is een bijwerking van de chemo. Vandaar dus ook mijn buikpijn. Vanwege de chemo mag ik geen antibiotica, vandaar dat ik Lidocaine (plaatselijke verdoving) voor mijn keel heb gekregen. Dat werkt gelukkig heel goed dus ik kan weer redelijk eten en drinken.

Het gekke is dat ik nog steeds geen bloedingen heb gehad. Een miskraam zonder bloedingen klopt voor mijn gevoel niet zo.

Vrijdag hoor ik of het hCG goed gedaald is. Ik hoop het zo want nog een kuur trekt mijn afweer momenteel echt niet...

Groet,

Breden

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo Breden,

Jeetje wat een ellende ik hoop dat het inmiddels iets " beter"met je gaat.

Dan ook 7 keer datIcsi gaat je ook niet in de koude kleren zitten.

Ik wens je heel veel sterkte.

Gr van Amel

Geplaatst

Hoi Breden

Wat vervelend allemaal, hopelijk sterk je snel aan.

Heel veel sterkte.

p.s. ik ben momenteel met mijn derde IVF poging bezig ( 300 gespoten en maar 5 follikel ).

Groetjes remci

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden