Jump to content

verkouden/grieperig tijdens zwangerschap

Recommended Posts

Posted

weet iemand oplossingen voor griep tijdens zwangerschap

wat wel mag en wat echt niet mag ed

ik heb een hoofd vol snot maar mag geen neusspray pakken van de vlos

wel vicks smeren en stomen met zoiets

maar hebben jullie nog meer tips

ik wil zsm beter zijn

heb nu echt geen tijd voor griep moet nog behoorlijk wat afwerken voor ik volgendeweek woensdag stop met werken

Posted

Weet niet zeker wat wel en niet mag, maar spoelen met zout water helpt erg goed tegen een dichte neus/kop vol snot. Oud huismiddeltje van mijn man: in een bakje met wat lauwwarm water een schepje zout oplossen. Eén neusgat dichthouden en door het andere neusgat het water opsnuiven, net zo lang tot er snot meekomt. En dan wisselen. Het is heel goor, vooral als je neus opengaat want dan heb je dus opeens allemaal zout water in je neus.... maar het werkt echt.

Beterschap

Posted

het is een schrale troost maar verkoudheid duurt "maar" een dag of 10 á 14. Het enige wat je er tegen kan doen is je tijd uitzitten helaas. Je zou citrosan kunnen drinken. Dat is paracetamol met vit.c. En mag je ook geen zoutoplossing voor pasgeborenen?????? van de vlos, dat is ook alleen een zoutoplossing maar wat makkelijker toe te dienen dan wat Henne uitlegt. Werkt idd goed maar is heel goor.

Beterschap en succes!!!

Posted

Hoi Pleun.

Tijdens zwangerschap mag je gewoon zoutoplossing gebruiken, dat is geen probleem (dan gaat het snot misschien wat sneller aan het lopen). Een neusspray zoals Otrivin Duo (nieuw, reclame op TV) mag je niet gebruiken. Je mag evt wel Xylometazoline gebruiken, voor maximaal 5 dagen. Zwangere vrouwen mogen dat eenmalig kort gebruiken maar hebben iets meer kans op neusbloedingen. Het laat het neusslijmvlies slinken (en wordt ook veel gebruikt bij dreigende holte ontsteking).

Natuurlijk mag je ook paracetamol gebruiken.

Heel veel beterschap!

Er zijn 2 fijne websites waarop je altijd kan nakijken of iets wel of niet mag:

http://www.consumed.nl/medicijnen/A

http://www.fk.cvz.nl/

Posted

hoi hoi

hier hetzelfde probleem, ik maak altijd zelf een zout oplossing, kokend water in een theeglas met een theelepeltje zout, af laten koelen en dan af en toe opsnuiven. eventueel kan je een pipetje halen bij de apotheek.

wat mij ook erg helpt is een bad nemen met kneipp eucalyptus badolie. daar is ook wel douchegel van als je geen bad hebt.

beterschap!!

groetjes wilma

Posted (edited)

zoals hier boven al gezegd is mag je gewoon een zoutoplossing gebruiken, dat is vaak neusspray voor baby's en kleine kinderen

ook homeopatische middelen kunnen vaak wel

heb zelf de vicks inhaler gebruikt toen ik verkouden was, hiermee krijg je niks in je neus maar snuif je iedere keer een soort menthol op waardoor de boel ook goed los komt

als je veel moet hoesten kun je een drop op thymsiroop nemen, wel even goed op de verpakking kijken de meeste siropen mag je gewoon gebruiken maar er zijn uitzonderingen

paracetamol mag je ook gebruiken GEEN ASPIRINE

de verkoopster in de drogist hoort dit allemaal te weten die hebben hier een opleiding voor gehad als het goed is

iig wel bij de kruidvat en tp

ps die badolie die wilma beschrijft hebben ze ook bij action in een ander merk, veel goedkoper maar ook heerlijk

huismiddeltjes kan natuurlijk ook

zoals een doormidden gesneden ui onder het bed, maar dit stinkt wel een uur in de wind

stomen met eucalyptes of menthololie of capsules, maar dan loopt het snot je langs het gezicht

lekker warm blijven en veel rust

veel succes en beterschap

de ergste verkoudheids en griep klachten zijn vaak na 4 dagen over, maar hoesten en snotteren kunnen 4 weken duren

Edited by sandra
iets vergeten
Posted

En hoe zit het dan als je de wachtweken zit? Ik ben namelijk ook heel verkouden en gebruik nu sinds drie dagen otrivin neusspray, maar is dat wel goed dan?

Posted

Hoi Doortje,

"Gewone" Otrivin is xylometazoline (staat wrs ook op doosje/flesje en kan je ook vinden op Consumed).

http://www.consumed.nl/medicijnen/2922/Otrivin®_zelfzorg

Xylometazoline nooit langer dan 5 dagen achtereen gebruiken omdat het je neusslijmvlies slinkt.

De wachtweken vallen daar ook onder, je draagt immers een embryo bij je.

Dames: allemaal beterschap!

Posted

Hé Pleun,

Wat vervelend dat je zo grieperig bent.

Dat ik net zwanger was, kreeg ik bij Etos een homeopatische neusspray Euphorbium comp. H.

Dat schijnt wel te mogen. Misschien is dat wat. En anders idd zelf met een zoutoplossing aan de gang.

Heel veel beterschap!!!

Posted

dank dames dadelijk maar eens even naar de drogist voor baby neusspray (zoutoplossing )

ik ben gewoon al 6 weken niet fit

eerst was t hoesten toen snotteren en nu dan alles door elkaar

ik heb er echt genoeg van pffff

dank voor de tips ook de douche gel maar eens halen en dan op de ouderwetse manier stomen

douche aan op zn heetst en op een stoel er bij gaan zitten en dan stoom in ademen is wel wat water intensief maar dat moet dan maar een keer

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use