Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja helemaal super! Die kleine scheurneus komt er wel! Praten doet ie alleen nog niet echt, papa en mama maar dat is t wel... En toch begrijpt iedereen hem! Hij wijst met z'n vingertje wat hij wil. Maar wel handen vol hoor, hij rent de hele dag door t huis om kattenkwaad uit te halen. Groetjes!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sabke zit je weer in een uitgerekend sept topic ofniet?alleen nu 2 jaar later;) bijzonder hoor!super leuk!

Wordt druk straks met 2 van die bengeltjes!

Lekker van genieten!

Geplaatst

Nee ik ga niet op nog een topic schrijven. Ik had er 2 jaar geleden echt behoefte aan, soort herkenning en delen van t onbekende. En natuurlijk is dit weer een nieuwe uitdaging maar ik heb nu wat meer vertrouwen in mezelf denk ik! Miss zal ik, als alles goed gaat, iets op een topic schrijven om anderen goede hoop te geven, want de wonderen zijn de wereld niet uit , alles kan, blijkt! En wel echt een toeval, als ik de laatste menstruatie dag 1 als uitgangspunt neem, ben ik 9 sept uitgerekend! = verjaardag Cas! Maar goed, eerst maar s afwachten of ik een kloppend hartje zie de 26e.... Goed om te zien dat bij jullie alles op rolletjes loopt!

Geplaatst

Nee begrijp het wel!maar toch blijft het bijzonder....ik bedoelde ook meer dat je als alles goed is wederom in sept bent uitgerekend!maar blijkbaar heel dicht bij cas zn verjaardag!ga hopen voor je dat het allemaal goed mag gaan!op naar de 26ste!

Laat je het hier ff weten??

alvast welterusten!

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties... soms lijkt het weleens als ik het er met iemand over heb of hier er over schrijf dat het niet over mezelf gaat.. zo ongeloofelijk is het geweest.. en soms begrijp ik ook niet hoe ik het kan hoor.. maar ja... het gaat goed.. En tuurlijk heb ik weleens die onzekerheid hoor.. of een dip.. regelmatig zelfs.. maar dat spreek ik dan weer niet altijd uit. Soort verwerking ofzo..

Sab ik wil jou feliciteren met je wonder.. zwangerschap!!! Hoop dat alles goed gaat en wel even wat laten horen hoor!!!

Was het vorige week zn goeie week met s-t-a-n hier... deze week (sinds het weekend) weer huilerig.. slecht slapen.. maar last bij jou noor dat het ook niet zo lekker loopt.. benieuwd wat de ostiopaat voor jullie kan doen.

Hoe gaat het hier met jullie kids met eten? Bij ons is het avond eten soms zn ramp.. nu alweer een aantal dagen echt overstuur huilen.. en weet niet waar dat nou aan ligt..we gaan nu volgende week even probere om een half uurtje eerder te eten.. heb het idee dat het soms gewoon te laat is. (kwart voor 6) dus nu gaan we kwart over 5 proberen.. kan he nu mn man zzp-er is hahahahha. Wij houden niet zo van eten opwarmen, vandaar dat ik normaal 'wacht' totdat mn man thuis is.

Dat was de update voor nu..

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hier zijn sinds gisteravond de losse stapjes een feit. Stuk of 3 en dan was hij bij me. Erg leuk gezicht en hij vind het zelf ook leuk om te doen. Staat al heel vaak los, wat hij best door heeft en moedig ik hem aan, vind hij het nog leuker....dus denk dat het nu echt niet zo heel lang meer gaat duren.en dan loopt mijn kleine bengel ook los.

Eten peggy gaat hier uitstekend. Vooral warm eten...maakt niet uit wat.ik hem voor schotel hij eet eigenlijk alles wel!J_esse eet in principe ook vrij laat meestal tegen 18 uur. Verschilt of ik mee eet of niet. Mijn man is pas tegen kwart voor 7 thuis dus dat wordt dan wel heel erg laat.dus die moet meestal zijn eten opwarmen en wij hebben het vers van het vuur....

De kleine man wordt wakker. Dus ga uit bed!fijne dag!

Geplaatst

Noor..was ook wel nieuwsgierig of je al naar de osteopaat bent geweest...

Wat je ook wel vaker hoort waarom baby's veel huilen is t kiss syndroom (vaak bij snelle bevalling geloof ik).

Gaan mensen ook voor naar osteopaat. Maar goed dat is bij babys'..weet niet in hoeverre dat door gaat ?

Sabke wat een goed nieuws...idd een wonder! Fijn te horen dat t met Cas goed gaat.En wat een toeval..je uitgerekende datum. Op naar de eerste echo!

Peggy..eten gaat hier goed..nooit een probleem geweest hier. Mevr. is wel erg huilerig vandaag. Voelde ook wat warmpjes vanmorgen.Ligt nu weer lekker te maffen. (toch wel weer de middagen..was maar een paar dagen dat ze niet mee wou s'middags)

Wij eten tegenwoordig ook al eerder. Heb ook t idee dat de suikerspiegel wat begint te dalen om een uur of 5. Eerder wachtte we ook op elkaar en aten we zo rond 6 maar nu wel rond 5 uur...voordat ze er door zitten. Alle jonge kinderen hebben t wel gehad eind van de middag hoor..gewoon voor zijn ...dan kan je iig rustig en gezellig eten samen ;-)

Annie...joehoe..die Jesse...hij heeft t ontdekt ;-) !!

Leuk hoor..zal je zien hoe rap dat nu gaat..elke dag meer stapjes!

Morgen weer ff naar inloopspreekuur...

Vorige week de luieruitslag laten zien voor de zekerheid of t niet een schimmel was...

volgens hem niet en kon ik dezelfde hormoonzalf smeren als dat ik kreeg voor haar eczeem plekjes.

Nou ondertussen blijft t al zón 3 weken terwijl ze eerder nooit luieruitslag had. Ik dacht dat t kwam omdat ik een keer een ander merk luier had gekocht

maar dat zal t dus niet geweest zijn. Zie toch echt wel een beetje eilandjes voor de kust zoals hij t noemde...

Sneu..zodra de luier af gaat dan moet ik opletten want ze krabt t zo open...;-(

Morgen extra vroeg op...gedoe zo vroeg met 2 kids er heen...inloopspreekuur is altijd zo druk. Vorige keer stond ik er vroeg..was nog dicht en toch nog 1 voor me. paar min. later de hele wachtkamer vol...andere artsen op vakantie..pff full house.

Nou kalm aan ieders..bye bye

Geplaatst

Hoi,

Het is enorm mislukt met de osteopaat... er stond op de site dat ze ervaring met koters hebben en de man die ik gesproken heb en bij wie ik dacht een afspraak te hebben zei ook dat hij ervaring had. Maar daar aangekomen was hij er niet maar een heel jong meisje, net afgestudeerd denk ik... en nul ervaring met kinderen. Ze sprak hummel niet aan, stelde hem niet op zijn gemak het was uitkleden en op tafel. Nou dat pikte meneer geenszins. Na een half uur schreeuwen maar naar huis gegaan. Enorm teleurgesteld want ik had er zoooo naar uitgekeken. Echt balen.

Nu ben ik aan het opschrijven wat hij eet en wat we doen per dag. Heel gek maar ik denk dat het na spaghetti of iets anders dan aardappelen groente vlees erger lijkt dan normaal. En als we naar een druk winkelcentrum zijn geweest. Maar de enige manier om dit vast te stellen is het echt op te schrijven want momenteel ben ik zo uitgeput dat ik niet eens weet wat ik zelf gisteren gegeten of gedaan heb. Echt op op op zijn we. Hummel kan er zelf niets aan doen want hij speelt geen spelletje. Hij doet het in zijn slaap meestal dat 30 keer omdraien per minuut en hoogst geiiriteerd schreeuwen.

Hoe was t inloopspreekuur? Billetjes al wat beter?

Peggy ons hummel eet ook om 5 uur.. Ik heb t idee dat als hij met een volle maag gaat slapen dat het erger is de onrust en de enge dromen.

ps vandaag ben ik gebeld dat we meer dan 3 embryo's hadden en dat ze gaan doorkweken tot dindag. Dinsdag worden we gebeld of er een tp is. Spannend weer.

Luisteren is momenteel heeel slecht. Hij kijkt me uitdagend aan en gaat gewoon door. Nu waarschuw ik 2 keer en als hij dan nog niet luistert zet ik hem in de box als straf. De box gebruiken we eigenlijk niet meer maar nu dus ineens weer wel. Want op de stoelen klimmen om vervolgens op tafel te klimmen vind ik echt te gevaarlijk en dat moet ie snel afleren hoor.

Liefs

Geplaatst

Jammer noor dat het zo tdegen viel bij de osteopaat.. hopen dat je volgende keer beter zal zijn... Heeft hij geen allergie?? Als ik dat zo lees na de spaghetti?

Ik zal het eens uittesten met het eten.. we gaan vanaf volgende week echt vroeger eten..Want vandaag was het ook weer laat en dan is ie zo over zn toeren.. al voordat we beginnen aan het eten.. Gelukkig gaat het met veel geduld en afleding dan toch wel wat naar binnen, maar is niet fijn.. Ik ervaar trouwens het zelfde hoor met uitdagen.. zal dr denk ik bijhoren ofzo... het is in elk geval weer een erg vermoeiende fase... als ie dan een beetje rot uit bed komt na zn middagslaapje...pfp alles doen wat niet mag.

Spannend of er een tp is.. ga voor je duimen!

Wat een ontwikkeling he annie als ze gaan lopen... hier rent tie inmiddels hoor haha. en kan goed dansen ook.. zo grappig om te zien!

Manon hoe was het op het inloopspreekuur? Wat je zegt is ook zo hoor einde van de dag zijn ze het zat...

Die kiezen blijven trouwens hier ook etteren.. oop toch dat het snel eens allemaal door is..

Dat was het weer.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Noor..jeetje wat een domper zeg...denk je eindelijk dat er iemand na gaat kijken die er verstand van heeft krijg je een onervaren ding ;-(

Ik weet niet waar je woont maar er schijnt hier een hele goede osteopaat te zitten. Hoorde van iemand dat hij ook wat paranormaal is maar of dat waar is weet ik niet.Hij schijnt wel heel snel t bij t rechte eind te hebben.(stuur je wel ff toe via pb) Wat zegt CB er van dan verder dan ..kunnen ze jullie niet verder advies geven of doorverwijzen naar iemand ?

Man..kan me indenken dat je op je tandvlees loopt zo langzamerhand...slopend hoor. Voedselallergie...zou ook kunnen..goed idee van je om een dagboekje bij te houden.

Je hebt inmiddels telefoontje gehad over de tp? Ook nog cryo's?

Peggy..haha..uitdagen?

Ja grens op zoeken he...haha.

Hier af en toe....knijpt ze me in mijn hals...als ik er op in ga en zeg dat ze moet aaien ipv knijpen..begint ze hard te schaterlachen en gaat ze door.

Als ik er geen aandacht aan besteed en haar dan zo in bed leg zonder verder langer te knuffelen weet ze precies waarom. Maar af en toe wil ze weer ff kijken hoe ik er op reageer. Of even van haar af trappen met verschonen. Hup benen in de houtgreep...aankleden en geen aandacht aan besteden...lol er snel af haha.

Heb schimmelzalf en moet zeggen tv word eindelijk beter. Wat stom..wist niet dat t vrij verkrijgbaar was...moest gewoon betalen bij de apotheek.

Als ik dat wist had ik t zelf wel eerder gehaald dan zo belachelijk vroeg naar t inloopspreekuur te gaan.

Annie..Jesse nu helemaal alleen aan de wandel? ;-)

Geplaatst

J_esse loopt nog niet alles alleen, maar gaat steeds beter. Hij heeft er zelf veel lol aan dat scheelt. Als hij snel ergens wil zijn gaat hij kruipend, anders loopt hij. Gaat nog wel erg waggelig..maar vind het super leuk om te zien en ben erg trots!!

Verder is hij weer wat verkouden. Niet ziek maar erg volle neus.

Slapen gaat ineens slecht, of dat nu van de verkoudheid komt, dat weet ik niet. Al paar nachten is hij veel wakker, vannacht 2 uur. Niet huilen maar heeft hele verhalen. 's morgens erg vroeg wakket, zijn we helemaal niet van m gewend. 's middags wil die.ineens helemaal niet slapen...nou hopelijk is dat een fase, want vind het nog wel ff lekker dat hij s middags ff ligt.

Noor wat vervelend dat de osteopaat zo tegenviel. Kan me zo voorstellen dat je daar je hoop wat op hebt bevestigd en dan krijg je zo'n onervaren broekkie.

En hoe was de uitslag gister?

manon helpt de zalf wat

Geplaatst

Even in etappes op tel niet altijd even handig!

maar is het soort eczeem?

J_esse is op zn ruggetje ook erg droog althans denk dat dat het is, maar kriebelt hem ook, zat ook al eens te denken aan eczeem of uitslag ergens van. Heb al ander wasmiddel gekocht maar daar ligt het geloof ik ook niet aan!

Peggy ja uitproberen doet.mijn kleine man ook..kijken hoe ver ze kunnen. Want ze weten meer dan je denkt!

Zal zo met het eten beginnen!

Geplaatst

Annie...misschien maakt t lopen nogal indruk op je menneke dat hij daardoor veel wakker is en verhalen heeft?

F@bi slaapt nu ook ineens wel weer zo een paar dagen s'middags en zo wil ze ook weer niet..wisselt hier ook.

Maar ben met je eens..wel lekker nog ff dat middagtukkie ;-)

Op haar wang/slaap heeft ze al vanaf vrijwel t begin af en aan een eczeem plekje. Heel gek..komt telkens op dezelfde plek terug.

Moet t nu gewoon vet houden (lanette creme) en als t weer wat vurig word dan doe ik er een hormoonzalf op..even paar dagen volhouden en t is verdwenen. Verder heel af en toe wat eczeem plekjes in haar knieholte's en aar gebruik ik ook een hormoonzalf voor.(van haar broer..die is niet geschikt voor in t gezicht) Broer heeft ook aanleg voor eczeem..heeft nu ook weer last van jeukende plekjes op benen en onderrug.

Hij heeft ook last van benauwdheid soms in de wintermaanden (krijgt dan pufjes) De rest van t jaar heeft hij t niet nodig.

Mijn vriend heeft astmatische bronchitis /inspannings astma....dan is t niet gek dat onze kids wat last van eczeem hebben..gaat vaak samen en als 1 van de ouders last van luchtwegen heeft in de vorm van astma dan komt eczeem wel vaker voor bij de kinderen.

Vet je J-esse ook altijd dagelijks in? Ik doe F@bi wel altijd helemaal in de Zwitsal creme..zoon niet altijd maar is wel beter..is ook snel schraal.

Zo ja en hij heeft dan alsnog droge rode plekjes zou ik er ff na laten kijken. Met een hormoonzalf is t ook zo weer verdwenen.

Oh ja je vroeg over de andere zalf..die helpt gelukkig.Het is al heel wat opgeknapt. Moet echt opletten nu dat ik niet de verkeerde zalf op de verkeerde plek ga smeren..liggen er heel wat nu boven de commode haha.Ach ze krabde t zo open ;-(

Zo..ga kruik maken..zulke koude voeten ;-( bye bye

Geplaatst

Inmiddels loopt j_esse ook echt!heel leuk!het duurt ff maar hij heeft nu de smaak te pakken. Vind het zooo'n mooi gezicht zo'n klein waggelend eendje hihi....

Slapen gaat ook weer beter, althans s nachts. S middags verschild heel erg. Zou heel goed kunnen dat het door t lopen komt manon, we zullen zien.

Droge ruggetje van j_esse gaat weer beter. in principe smeer ik hem ook iedere dag in maar soms schiet het er even bij in.

Zit het weekend er alweer op. Morgen weer aan het werk. Geen zin.. Allemaal bijeenkomsten en overleggen ivm reorganisatie.....denk je dat je bij de overheid werkt en zekerheid van baan hebt...nou niet dus....maargoed we zullen zien

Geplaatst

Oei..vervelend Annie..onzekerheid over je baan..Tegenwoordig mag je blij zijn als je een beetje vast werk hebt. Mijn vriend wil al heel lang weg bij zijn huidige baan ..heeft vaak de balen van de gang van zaken. Werkt er zón beetje 10 jaar nou. Probeer t altijd maar uit zijn hoofd te praten...geen goede tijd om nu te wisselen van baan...krijgt er nooit vastigheid zo snel weer voor...

J-esse al aan t sprinten ;-)? Ik was laatst even een paar sec. boven iets ophalen..kom beneden..zie de buitendeur open..en ja hoor..mevr. op haar sokken al bij de buren in gemeente plantsoen...snelle Jelle. Moet altijd de deur op knip doen..sluit moeilijk aan.

Sabke...veel succes met echo vandaag !!!

Noor..wat lees ik nu...positieve test (onder je naam geschreven) ???

En dat kom je niet even melden hier??? ...mwoehahaaaa

Wauw..wat spannend!! Op naar de 29ste !!

Geplaatst

Hoi!!!!!

Ja een positieve test!!!! Woeha!!! Maar ik was de laatste dagen even weer zombie ivm 45 minuten slaap per nacht. Dus vergeef me mijn lompheid dat ik t hier niet geschreven heb. Stom!

Maar wat ook heel erg ontzettend belangrijk nieuws is..... we hebben een doorbraak met het slapen! als hij uiterlijk om 16.45 uur eet, geen aardappels of vis of kip, (pasta en tomaten verdenk ik ook maar die heb ik nog niet uit durven proberen) en zijn laatste flesje 90 ml met 3 schepjes om 18.30 uur...dan slaapt hij zonder problemen door!

Gister en eergisteren 1 van deze dingen amders gedaan en zoals ik schreef.... 45 minuten slaap gehad. De hele nacht ligt hij te kreunen en te huilen in zijn slaap en het is een heeeeel onpretiig gezicht hoe rot hij zich voelt.

hij is er niet allergisch voor maar wel intolerant dus. En dat terwijl ik hem 6 van de 7 dagen altijd kip of vis heb gegeven. Rundvlees eten wij meestal als biefstuk als we het al eten en dat krijgt hij nog niet. Maar nu heeft hij in totaal 6 dagen rund gekregen en precies die dagen sliep hij door behalve 1 waar ik veel aardappel bij had gegeven. Dus aardappel tot 18 procent zoals in een potje verdraagt hij wel maar als ik 50/50 doe dan gaat het mis.

Wij hebben 16 maanden niet geslapen en de laatste 6 maanden 7 tot 14 keer er uit... weet je hoe intens blij we zijn???!!

Vooral omdat het mannetje zich nu veel beter voelt en veel uitgeruster is. Hij word zooooo blij wakker.

peggy jij ook al slaapproblemen.... vervelend he? Ik hoop dat het bij jou een korte fase is meis.

Manon hoe gaat t met t zalfje nu?

Wat een wegloper zeg! Een ondernemend meiske dus!

Misschien zou je de zwitsal creme eens kunnen vervangen door een tube cetomacrogol/ vaseline 10 procent vd apotheek. Zwitsal schijnt best vaak wat droge plekjes te veroorzaken hoor ik her en der.

Annie bij jou de slaapproblemen al over? Was het de verkoudheid?

En proficiate met the walk! Schattig he? Loopt hij ook met zijn handjes nog in de lucht voor t evenwicht?

Hoe is het met je baan?

morgen bloedtest. Spannend!

Geplaatst

Noor!wauw......helemaal super gefeliciteerd!een positieve test!op naar de eerste echo!

Ik kan me zo voorstellen dat je zo moedeloos bent dat je van alles gaat proberen. En hopelijk is dit het dan ook!kan me voorstellen dat jullie ontzettend blij zijn. Hopelijk is dit het en gaat het zo. Zeker nu met een zwangerschap, zou het fijn zijn dat je iig s nachts je rust wat kan pakken!succes morgen met de bloedtest, hopelijk een goede waarde. Hier was slapen gelukkig

Geplaatst

Te vroeg gedrukt...zo handig op tel typen. Krijg het maar niet onder de knie.

Maar slecht slapen was hier van korte duur gelukkig. Toch is hij wel steeds vroeger wakker dan eerst, masr we mogen nog niet klagen hoor.

J_esse loopt haast alleen nog maar. Geen handjes meer in de lucht. Heeft ie alleen de eerste 2 dgn gedaan. En het waggelen wordt ook al wat minder. Kan zich goed corrigeren. Manon jij hebt een snelle jelle....je kunt ze geen moment meer uit het oog laten heb ik wel door. J_esse wil ook deuren openen, daar is hij gelukkig nog te klein voor. En bij de achterdeur kan die niet zomaar komen gelukkig want die sluit ook niet goed aan!

Gister nwe schoentjes gekocht. Echt stevige stappers zeg maar. Mtn 20 enzijn nog wat te groot. Kleine voetjes he?hij had nog altijd van die nike gympjes aan, wel met harde zool hoor.

Ach de baan, het is niet zo dat ik nou.meteen op straat wordt gezet en heb nou ook niet zo'n functie die meteen verdwijnt, maar.er zit wel grote kans in dat mijn standplaats wijzigt als ik het werk wil blijven doen zoals nu. Nu heb ik qua reistijd hetbprima geregeld dat lukt dan niet meer. En naar alle waarschijnlijkheid veranderen mijn werkzaamheden dan ook....dus al met al onzekere tijden. We zullen zien.

zo ik zal eens uit bed gaan. De kleine man is weer in slaap gevallen denk ik.

oh sabke lees dat jij vandaag echo hebt, heeel veel succes!

Geplaatst

Noor die zalf heb ik ook wel in huis..vind m alleen zo dik...zwitsal creme smeert gewoon lekker weg..gebruik t zelf ook voor mijn hele lichaam ;-)

Voor de droge plekjes gebruik ik lanette creme om t aan te smeren in beginstadium..als t echt eczeem plekjes worden dan weer hormooncreme..zijn ze zo weer weg.

Goh zeg zou niet willen ruilen wb jullie nachtrust ...en ook sneu voor jullie kleine man.

Als dit t is..overgevoeligheid voor kip/vis/aardappelen...dan ben je daar nu mooi achtergekomen zo door uit te proberen en alles te noteren.

Kan ook niet liggen aan het soort melkpoeder? Waarom krijgt hij niet gewoon koemelk of verdraagt hij die niet?

Hoop dat je gauw meer nachtrust krijgt..kun je wel gebruiken nu.

Heb je nu vandaag de bloedtest of de 29ste zoals in je handtekening staat? Hoop op een mooie hsg waarde..duim er voor! ;-)

Annie..hier toch ook maat 20 hoor...de ene maat 20 is soms groter dan de 21 of andersom vind ik. Heb laatst ook leuk half hoge laarsjes gekocht..zo schattig! Ook de garderobe kast weer wat aangevuld..zo fijn die opruiming ;-)

Laatst zelfs een winterjas..van 22,-..nu voor 4,-!!!! Meteen gekocht natuurlijk voor volgend jaar.

Gelukkig maar Annie dat je baan niet helemaal zal verdwijnen..afwachten dus wat de plannen zijn...

Zo ..laarzen aan, jas aan...zoon moet naar school.Bye bye

Geplaatst

Gefeliciteerd noor. Spannend!! En hopenlijk is dit het wat het eten betreft bij je zoon. Dan kun je weer fijn doorslapen. Zou wel fijn zijn als je daar zekerheid over krijgt.

Verder hier weinig nieuws. Slapen gaat goed en s-t-a-n zit goed in zn vel. Wel ook last van droge plekjes. De lanette creme vind ik niet zo goed werken. Ik heb nu 2 dagne geprobeerd met dermi eczeem dat lijkt wel te helpen. Hij heeft het vooral op zn wangetjes en helemaal als je dan buiten bent dan wordt het soms zelfs paars-achtig. Manon de hormooncreme haal je zeker via de huisarts?

Spannende tijden annie met je baan.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hoi,

Hier ook geen nieuws eigenlijk. Met de kleine man gaat alles goed. Loopt er rustig op los.

Hier ook droge plekken. Vooral rug en zij naar buik. Hij kriebelt er ook vaak aan. Smeer met van alles in maar echt helpt t niet. Vooral weer na een bad.

Sabke ben benieuwd hoe je echo was vorige week?

Noor wanneer heb jij je eerste echo?

Fijne avond!

Geplaatst

Hey Noor...hoe was je echo? De 29ste toch? Waarschijnlijk weer zware nachten achter de rug en nog meer slaap door de hormoonwisselingen?

Hoop t niet voor je ;-( en ook niet voor je kleine man natuurlijk.Kan je je rust overdag wel pakken?

Annie..zou idd leuk zijn als we van Sabke ook de afloop te horen krijgen..maar denk dat Sabke druk is met blij zijn ...hoop ik tenminste ;-)

Hier geen nieuws eigenlijk....koud..bij jullie ook denk ik ;-) Lekker kruikje mee naar bed (softie) en via de bijrijderskant instappen straks omdat t slot telkens bevroren is aan de bestuurders kant...pfff wat een grap die winter...nog even zitten we in maart ;-)

Fijne dag allen!

Geplaatst

Heeys

ik weet nog niet wanneer de eerste echo is... eerst nog twee vrijdagen bloedprikken. ik denk rond de 16e..

brrr.... ben zo bang voor weer een Sorry mevrouw, we hebben spijtig nieuws....

Het houdt mij wel uit mijn slaap ja. Vooral omdat ik zo'n verstoord slaappatroon heb. Steeds per uur een slaapje.Vanaf 5 uur lukt het dan niet meer terug in slaap te vallen. Ach ja, ik lig te gloeien van trots dat mijn mannetje als ik het juiste eten geef zo mooi doorslaapt. Maar een fout maak ik natuurlijk nog vaak omdat ik nog niet exact weet waar de schoen wringt. Het lijkt er nu op dat pasta rijst of aardappels maar een klein deel vd maaltijd mag uitmaken, max 20procent, het merendeel groentjes dus. Dan gaat het t beste. En ik geef kindigest van vsm.

Een heel gepuzzel. ik kook nu veel uit opperdepop van albert hein. Gisteren stoofvlees met abrikozen en couscous met veel courgette. Hij vond het heeeeerlijk. Gek he dat is normaal iets wat wij niet snel eten ( ik kies voor makkelijk snel klaar normaal) maar al moet ik op dit moment 7 gangen diners bereiden, als ik mijn slaap terugkrijg doe ik ALLES!!

En hummel is ook zo veel vrolijker nu! Hij was al nooit sjachie maar nu duidelijk fitter!

Annie ik gebruik zelf cetomacrogol/ vaseline 10 procent maar je hebt ook 20procent. Soms in spanje waar er chloor in het leidingwater zit, smeer ik hem ook wel eens in met pure vaseline. Dat gaat goed joh, is het zo weer een stuk beter. Hij glibbert alleen wel je handen uit hihi.

Manon een kruikje, lekker mutsig maar ik heb er deze week ook een gemaakt! Kun je niet zo'n slotspray kopen of helpt dat niet? Niets voor mij dit weer ook hoor. Ik hou van het voorjaar!!!

Hoe gaat het met praten bij jullie? hier nog weinig nieuwe woordjes... jammer! het lijkt me zo leuk. Hij kan wel zijn en mijn neusje aanwijzen nu sinds een weekje. Misschien kon hij het eerder ook wel maar ik had het nog niet eerder gevraagd. Grappig, dat kleine vingertje... ze snappen meer dan we denken!!

Liefs

fijne dag

noor

Geplaatst

Sorry voor mijn late reactie, maar alles ok! Kloppend hartje en ik ben precies uitgeteld op Cas z'n verjaardag. Verder extreem moe en de hele dag door misselijk, wat wel nieuw voor me is. Met Cas weinig last gehad. Dus ik leef uit na de 13 weken!

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd Sabke!!!

Ik hoop dat je kwaaltjes snel weg zijn meis en dat je heel erg zult kunnen genieten van dit wonder.

Liefs

noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden