Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoe dames,

Hier gaat het goed met ons, Noa hier slaapt ook later in en is ook om 6.00 al wakker.

Denk ook zeker dat het komt omdat het langer licht is en sochtends eerder licht is.

Noa goed dan ook alles uit haar bedje incl speen, sokken enzo kan ze niet uitrekken ze slaapt in slaapzak

En verder is ze een heerlijke ondeugende eigenwijze lieve dreumus.

Met haar woordenschat gaat het gestaag vooruit ze flopt er soms ineens een woord uit als auto, bumba, kukeleku helpen sinds deze eindelijk eens goed oma (deed ze nog niet)

Manon

Fijne vakantie geniet ervan

Peggy,

Jij ook een fijne vakantie en genieten

Meiden, het is vandaag redelijk weer, geniet ervan en lekker lang weekend !!!!

Liefs Claudia

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Manon fijne vakantie!!! Geniet ervan!! Goed plan om de reis te splitsen!

Het weekendje was erg leuk... Echt waar dames! We gingen zelf met schoonfamilie, maar we hadden een eigen huisje en dan is het prima te doen.. Dan krijg je geen irritaties.. Want onze kleine man slaapt niet uit en de rest doet dat wel. Dus het was eigenlijk ook wel snel voorbij! en lekker in het zwembad en gewandeld.

Wat jullie schrijven met naar bed gaan ervaar ik ook hoor. Onze man gaat altijd vroeg zo rond half 7 kwart voor 7 en voordat hij slaapt is het soms al tegen 8uur. Maar ik ga hem echt niet later naar bed doen... s avonds is het papa en mama tijd!

Ook lekke dag weer tussen 6 en 7 wakker. Ook komt hij nog vrijwel iedere nacht. Het is even voor een speen of weet ik veel wat kijken of mama wel komt haha. Ben er inmiddels aan gewent.

Volgende week vrijdag 10 dagen naar ibiza... ben heel benieuwd. Helaas hebben we op de heen vlucht een tussenlanding op mallorca.. wat minder, maar ja daar heb je geen invloed op helaas. We vliegen om 14.00uur dat is dan denk ik wel een goeie tijd.. hopenlijk slaapt s-t-a-n dan nog wat.

Ik wens iedereen een leuke mooi weer koninginne dag en tot snel!

Groetjes peggy

Geplaatst

Peggy alvast een hele fijne vakantie...heerlijk ben stiekem wel een beetje jaloers. Kan me voorstellen dat die tussenlanding niet zo'n fijne gedachte is. Het lijkt mij ook heerlijk om op vliegvakantie te gaan met J_esse maar op de een of andere manier zou ik ook vreselijk tegen die vlucht op zien, maargoed het is ook helemaal niet aan de orde maar toch.

Manon heerlijk aan het genieten in Engeland. Hopelijk ook een beetje lekker weer. Hier sinds zondag prachtig weer!...eindelijk!

Claudia mooi om te lezen dat ook alles goed gaat met No@, dat met die woordjes herken ik wel. Ineens floepen er weer nieuwe woordjes uit. erg leuk!

Vandaag is J_esse voor het eerst op de schommel geweest. Hij vond het eerst nog een beetje eng. Meestal bij hem zo, iets nieuws is eerst eng maar later ging het al beter. Gewoon blijven proberen.

Blij om te lezen dat het slapen 's avonds bij de meesten zo loopt als hier. Zal wel een fase zijn en kan me inderdaad ook best voorstellen dat het te maken heeft met het feit dat het langer licht is. We zullen zien hoe het loopt.

Dit was het voor nu, fijne avond!

Geplaatst

Even mn laatste berichtje.. ik ga lekker genieten op ibiza... Heerlijk naar de zon... Ben wel een beetje zenuwachtig hoe het allemaal gaat met de reis.. maar we gaan er maar lekker van genieten!!! EN de vakantie begint morgen al!!!

P.S. ik wens jullie alvast een fijne moederdag.. dan kom ik pas terug.

Liefs Peggy

Geplaatst

Hey!

Late reactie hier...waren zaterdag laat weer gekomen..ff gelezen maar nog niet gereageerd.

Druk druk druk..haha..wassen, wassen, traktaties maken voor zoonlief voor op school (was in de vakantie jarig), avond 4 daagse begonnen vandaag...

weekje vrij en weer volop in de running ;-)

Hoe ist hier? Peggy nu lekker op Ibiza...heerlijk hoor! Veel plezier daar (als je nog inlogt in je vakantie en t leest)

We hebben t leuk gehad..maar ook weer blij dat de school weer is begonnen..normale ritme..beter voor onze man.

Over bed tijden..ik doe haar al om een uur of 6/half 7 in bed..is ze dan al wel aan toe. Slaapt ook meteen. Slaapt klokje rond. Door de weeks prima tijd maar weekend minder ...

Hoe gaat t met jou Noor? Denken jullie nog toch over een laatste poging of is t nu definitief de laatste geweest... Begreep de laatste keer dat je jezelf ook een leeftijd ultimatum had gesteld of klopt dat niet? Lees onder in je handtekening dat je van alles in de aanbieding hebt vandaar de vraag ook...

Verder iedereen ok? bye bye

Geplaatst

He vakantieganger....mooie foto's en video's op fb gezien, leuk gehad dus..

Hier verder geen nieuws. Slapen nog steeds hetzelfde, al was hij vanavond vrij snel stil. Klokje rond zit er hier al tijdniet meer in;)....vanmorgen was het half 5 hihi....maargoed hij huilt niet...is na dik uur weer in slaap gevallen tot 9 uur zei mijn man. Rustig boven dan slaapt hij wel. Helaas heb ik die mazzel niet. Op mijn vrije dagen moet mijn man werken en staat tegen 8u op en ja dan is/word hij zeker wakker.....

Lig nu lekker languit op de bank grey's anatomy aan t kijken.

Fijne avond!

Geplaatst

hahaaa. Annie...leuk!

Jij ook een leuke moederdag gehad? ontbijtje..even wat langer mogen blijven liggen?

Vanmorgen heerlijk beschuitjes met aardbeien en broodje uit de oven met eitje.

2 mooie struik margrieten voor in de zinken teil en de mannen hadden voor mij t bos in huis gehaald hahaa.

Gisteren hier in t bos op stropersjacht geweest voor mos/boomschors/dennenappels e.d. en dit alles in een mega glazen cilinder vaas gedaan...

erg creatief. Was ook mijn opdracht geweest naar mijn man toe...wees eens creatief en laat t eens niets kosten ;-) (behalve de margrieten dan haha)

Moet zeggen..creatief is t en t staat best leuk op de eettafel. Zoonlief had op school een tasje gemaakt met daarin een spiegeltje gemaakt van een dvd met de tekst spiegeltje spiegeltje aan de wand... Ook erg origineel.

Hoe is t jullie vergaan..lekker verwend?

Geplaatst

Manon lekker verwend dus. Het gaat ook niet om het idee duur en groot maar juist een kleinigheidje of iets leuks gemaakt maakt het al leuk toch?

Ik ben best verwend eigenlijk. Dove pakket en kneipp paket voor in bad en een welness cadeaukaart...heeerlijk daar kan ik echt van genieten!dus flink verwend en een heerlijk ontbijtje vanmorgen met zn drieeen!

Vanmiddag even naar ouders van mijn man geweest. Grote hortensia in pot gegeven en vanmorgen nog even met J_esse aan het knutselen geweest met verf, wasco leuke foto en klieder maar wat....valt altijd in de smaak he;)

Nu slapen deze week 3 dagen achter elkaar werken, maargoed daarna lekker lang weekend!

Welterusten!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb een computer probleem hij is erg traag en loopt steeds vast.. maar wilde jullie even laten weten dat ik weer terug ben van een top vakantie!!! Echt heerlijk met het gezin geweest. Met s-t--a-n ging ook super. Hoewel hij normaal altijd zo onrustig kan zijn. Man en ik ook weer helemaal samen opgeladen!!!

Dat was het even want het gaat niet goed met mn computer..

Normale ritme is weer fijn manon!

Leuke kado's hebben jullie gehad. Ik heb van s-t-a-n een bordje gehad met een kustwerkje en mn papa en s-t-a-n een cowboybag tas kennen jullie die... die zijn lekker ruim dus gebruik hem als luiertas.

Tot snel.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hey Peggy,

Hier ook last van traagheid in de computer...besmet met virusje Trojan huppeldepup...de ene verwijderd hij wel de ander niet...daardoor waarschijnlijk ook wat slomer. Computerkennis maar eens weer inschakelen ;-)

Heerlijk hoor...fijne top vakantie gehad dus..kun je weer even op teren dan he?!

Goed te horen dat t dan tussen je man en jou ook weer zo goed gaat.

cowboybag...nooit van gehoord haha...maar dat zal wel aan mij liggen denk ik...in dat soort dingen niet zo bij de tijd ;-)

Ik ga vandaag een rugdrager over nemen van iemand. Morgen weer rommel/antiekmarkt met hemelvaart...en dan is t toch niet zo kleuk voor F en onhandig ook in de buggy. Beetje benen kijken is ook niet leuk. Ze wil al een tijdje niet zo lang meer in de buggy. In de vakantie zón rugdrager gehuurd toen we 90 trappen op moesten voor een waterval te bekijken. Ideaal. Ze zat heerlijk hoog uit te kijken over alles...vond t zelf ook wel geweldig. Je kunt ze gebruiken tot een jaar of 3 of tot 15 kg...wat ze maar eerder bereiken. Ze weegt nu zón 13 kg en is ook best lang dus denk dat we niet heel lang gebruik er van zullen maken maar voor zo even slenteren langs kraampjes ed (komende braderieën in de zomer) boswandeling e.d is t best leuk.

Vandaar ook geen nieuwe meer aan schaffen voor zón korte tijd. Meeste op MP zijn ook maar een paar keer gebruikt en zien er echt als nieuw uit. Vaak gekocht voor een doel..vakantie of zo en daarna in kast beland. Neemt ook best veel ruimte in natuurlijk...buggy is makkelijker in auto maar goed als ze dit leuker vind..en gelijk heeft ze.

Annie..je houd nog wel van welness dingetjes he...sauna e.d. Kijk je wel eens op vakantieveiling.nl?

Heb gisteren op etentjeveiling.nl nog een Indische rijsttafel voor 2 gescoord voor 29,-...komt 2,50 bij veilingkosten...leuke dingen zo voor een prikkie :-)

Veel voor weinig..word ik altijd erg blij van ..haha

Fijne dag allemaal! bye bye

Geplaatst

Peggy super dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. Heerlijk.....En ook lekker verwend dus met moederdag!

Inderdaad Manon ik houd erg van welness dingen, meestal ga ik met mijn nicht. Heerlijk kletsen, relaxen, massage, daar kan ik echt van genieten en heb ik soms echt nodig!

Voorheen keek ik wel op vakantieveiling, tegenwoordig eigenlijk helemaal niet meer. Zal weer eens gaan kijken, heb wel een account.

Die rijsttafel klinkt goed en zeker niet duur! En koopjes zijn altijd goed, zeker in deze zeer dure tijd!!

Morgen met de kleine man een paar nachtjes naar nicht met kleine. Zin in.

Dames fijne dagen!

Geplaatst

Manon weetniet wat je wilde posten maar ik zie niks haha;)

Wat een weertje he, heb net zwembadje beetje gevuld als de kleine man zo uit bed komt kan hij daar even in!

Geniet van dit prachtige weer allemaal!

Geplaatst

zo dan?

Nou poe hee..wat warm.

Heb een bokkepootjestaart gemaakt (om uit te proberen).

Kleine man doet mee aan een taartenbakwedstrijd...mag ook verkopen aan de gasten van de kunstmarkt hier in t stadje.

1,50 per stukje..mag zelf houden..leuk he. Nou weet ik niet of dit een succes is bij warm weer..moet opstijven...denk een tijdje buiten de koelkast

dat t een plumpudding gaat worden. Denk toch maar een taartbodem maken dan room er op met vruchten in clownsgezicht. Moes er over...oogt wel wat frisser denk ik. Nu een vriendje te spelen hier...vanavond maar de boel doen...smerige vloer..heeft ook geen zin om nu te dweilen ;-(

Badje had ik ook aan gedacht maar word m niet meer... En J-esse er van genieten nu?

keep it cool! doeiiiii

Geplaatst

en t blijft sitl...haha...mooi weer he?!

vraagje...drinken jullie koters allemaal al netjes uit een gewone beker?

Ik blijf maar telkens een rietjes beker geven..puur uit eigenbelang...knoeit niet zo.

Zei vanmorgen al tegen mijn vriend..nog een kleine 3,5 maand dan gaat ze naar de PSZ...dan zou ze toch uit een beker moeten kunnen drinken.

Het is ook beter voor t spreken zeggen ze...andere tongspier oefening...

Ook de vormenstoof kan ze nog niet..ben ik eigenlijk veel te weinig mee bezig met haar...volgens mij moeten (wat is moeten) ze dat nu wel een beetje kunnen of niet.Heb van ergenis de koejestrommel naar boven gedaan..werd gek van t geklets van dat ding. Heb nog wel een huisje van

action hier liggen maar ze trekt gewoon t dak omhoog en gooit t er zo in..haha..wel slim. Vandaag naar Nijmegen geweest en Kleve in DL.

De rugdrager eens uitgeprobeerd. Ze vind t erg leuk er in..beter dan in buggy.

Hoe is t met jullie...allemaal buiten genieten? bye bye

Geplaatst

hoi Manon,

Ik ga trouwen in september en in de bruidstaart komt 2 x een laag bokkepootjescreme en dat is idd zo lekker, we hebben voor mogen proeven hmmmm.

Noa kan al een poosje vormpjesstoof doen, het gaat niet allemaal even makkelijk maar ze kan het als ze wil en geduld ervoor heeft, zo niet dan gaat ook de deksel omhoog en doet ze het op die manier.

Idd een kwestie van vaak doen.

Hier ook lastig met drinken de gewone tuitbeker schenk ze leeg, uit de rietjesbeker dan drinkt ze weinig, ze kan het wel maar drinkt dan duidelijk minder.

En doe je de melk dan ook in de rietjesbeker? uit de pakjes drinken met een rietje (wicky) gaat hier steeds beter Noa haalde steeds de rietjes eruit en ging dan knoeien, dat is nu veel minder, dus gaat de goede kant op, wel met pakjeshouder tegen het leeg knijpen.

Ik geef regelmatig drinken uit pakjes en heb een fles met een silliconen tuit (antilek) die is ook voor de melk sochtends en voor de pyamapap savonds.

Uit een gewone beker kan Noa ook nog niet, alleen met volledige hulp een paar slokjes.

of ze laat er uit de mond lopen of ze verslikt zich.

lekker het weekend in een tentje bij mijn ouders op de camping geweest, super lekker weer, soms zelfs hjnjybeetje te warm.

Noa lekker de hele dag lekker buiten gespeeld, en veel op z'n fiets met z'n meeloopstang, vind ze erg leuk, en lekker in een badje om af te koelen.

Het slapen in een tent is ook harstikke goed gegaan, maar Ze was natuurlijk lekker moe van de hel dagen buiten spelen hihi.

Een heerlijk weekend geweest.

Jullie allemaal nog wat leuks gedaan het pinksterweekend?

Liefs Claudia

Geplaatst

sorry meiden alweer veel te lang niets geschreven!.. Maar die computers is nog seeds veel te traag..

Maar hier gaat alles opzich wel goed.. Ons mannetje heeft wel weer een beetje een opstandige periode.. Vooral tegen mij. Maar ja volgens iedereen in mn omgeving hoort dat bij de leeftijd. En ook echt hier is uit een beker drinken geen succes. Doe het te weinig hoor. maar het is zn kliederboel dan is de tuinbeker of zelfs in een fles gewoon makkelijk. En dan vind hij zelf ook prettiger... Hij zegt genoeg, maar in zn eigen taaltje. Eind augustus gaat s-t-a-n naar de peuterspeelzaal en daar oefenn ze het uit een beker drinken ook. Ik oefen het wel.. en dan zijn het kleine slokjes, en vervolgens laat hij het uit mond lopen of draait de beker gewoon om. De laatste dagen ook veel met eten spelen en onze hond voeren.. die vind het prima hahaha. maar niet echt de bedoeling.

Dat was het weer voor nu... duik eens mn bed in. Volgende week lekker een weekje voor mezelf. Heerlijk. Creche en gastouder gaan gewoon door.

Groetjes Peggy

Geplaatst

Hoi peggy,

Wij hebben hier thuis een kat en Noa vindt hem prachtig, ook vooral zijn eten en kattebak, een poos geleden at ze er nog van (bah) maar nu gooit ze zijn brokjes om en gaat er mee spelen (pff).

Wat ze sinds kort doet is met haar handjes in de kattenbak en in de woonkamer gooien (smerig) heb ze nu al een paar keer gedaan!

Ik kan ook niet elke seconde bij haar blijven (toch?)

Die deuren naar de gang waar het kattengebeuren allemaal staat, doe ik ook meestal wel dichtom die reden.

Liefs Claudia

Ze

Geplaatst

Hoi allemaal,

Met het mooie weer, is het er ook bijgebleven om wat te schrijven. Leuk weer wat verhalen!

Hier gaat het ook goed. Drinken uit beker kan Jesse heel goed, alleen helemaal zelf lukt nog niet. Vooral als de beker vol is, gaat het ernaast. Dus ik help hem bij het begin. Ik houd hem vast, hij ook en dan gaat het heel goed. Is de beker voor de helft leeg gaat het steeds beter dat hij het zelf doet. Hij vind het ook leuk om te doen. Hij krijgt eigenlijk alleen maar melk of thee uit een beker hoor. Roosvicee ed doe ik ook gewoon nog in de rietjesbeker. Veel makkelijker. Hij kan daar ook prima uit drinken. En als we weg gaan neem ik vaak even van die pakjes wicky mee, vind hij ook heerlijk. Wat Peggy zegt, ze leren het straks ook wel op de peuterspeelzaal. Jesse gaat daar vanaf september heen.

De koekjestrommel is hier nog steeds een succes. Kan de vormpjes er goed in doen. Moet wel zeggen dat ik het zelf niet zo heel veel met hem oefen, maar mijn schoonouders wel, die hebben ook een blokjesvorm. Hij vind het heel leuk om te doen.

Praten gaat ook steeds ietsje beter. Ineens is er dan weer een woordje bij. Hij begrijpt wel ontzettend veel en hij praat veel in zn eigen taaltje.

Hier gaat het avondeten de laatste tijd niet zo lekker. Hij wil het graag zelf doen en dat viind ik prima maar hij zit wat met zn lepel in het eten te prikken, maar echt eten doet hij dan niet. Dan ga ik hem helpen maar dat gaat paar keer goed en dan wil hij dat ook niet meer. Ook vaak dat ik wat op de lepel doe en hij brengt het naar zijn mond, maar is te wild waardoor het er weer af valt. De hond vind dat prima, want vaak glijd het op de grond. Maar vervolgens heeft hij weinig eten gehad. Zal wel beter worden, als hij met de lepel beter overweg kan, maar voor nu vind ik het weleens vervelend. Heb daar ook niet het geduld altijd voor hoor moet ik zeggen. Dan denk ik..ik geef het je wel gaat het sneller en je krijgt wat binnen, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Iedereen van het prachtige weerk genoten afgelopen dagen?

Lekker naar de camping geweest Claudia, wij zondag ook een dagje.

Lekker gezwommen, vind de kleine man ook leuk. In het pierebadje leuk speeltoestel en daar wou hij natuurlijk steeds vanaf. Ik zwem eigenlijk veel ste weinig met de kleine man en merk dat hij en ik het eigenlijk erg leuk vinden.

Manon ik zag op fb dat het met het verkopen van het fruittaartjke erg goed ging en hij er zo doorheen was...Leuke foto's en filmpjes hoor!

Zal even wat in het huishouden gaan doen. Schoonzusje met haar kleine mannetje komen straks even langs. Kan ze J_esse zijn haar weer even knippen!

fijne dag!

Geplaatst

hah..makkelijk zón stofzuiger hond...zoonlief zei vandaag weer..ik wil een huisdier...misschien dan toch zón miele met snuit en staart? Ik leg meestal een stukje zeil onder haar stoel. Ze wil nu ook alleen nog zelf eten...beter natuurlijk maar heb ook niet altijd geduld voor al dat geknoei. Ik heb nu 2 lepeltjes en maak dan alvast een lepeltje klaar en de ander heeft ze in de mond.Hap en dan geeft ze m weer aan mij of legt t op tafel en dan pakt ze de volgende lepel...dat mag dan wel zo mee helpen...haha. Grappig Claudia van die bokkepootjes...Zijn jullie verder al kalaar met alle voorbereidingen?

Peggy..nog steeds computer traag haha. Ik zit nu ook te tikken op een laptop waarvan monitor stuk is . en kijk op beeldscherm van de computer die momenteel bij een vriend staat. (computerdokter) Zat een virus in. Zet nu een andere HD er in en heeft gelukkig er voor gezorgd dat alle filmpjes/foto's veilig zijn. Had nog steeds geen externe hd om alles veilig te stellen van 6 jaar. Stom stom ..maar gelukkig alles is er nog.Opstandige buien dus bij jouw menneke...waait wel weer over. Vaak frustratie van meer willen dan kunnen of gewoon vermoeidheid.

Annie..ik ga ook nooit zwemmen...kleine heeft 1 keer gewommen met ons..schande!. Heb haar laatst met mooie weer wel in de tuin in haar badje gezet..dikke pret. Ook douchen heeft ze altijd dikke schik van. J-esse al een blokje om geweest op de motor? ;-)

Zo relax time hier nu...groetjes!!

Geplaatst

Zo vanaf mn mobiel.. laptop is nu weg.

lief van je advies manon.. wel lastige fase hoor..maarja hij wil inderdaad.meer dan hij kan. Hij kan wel uit een beker drinken met 2 oortjes! soms wel wat er naast maar het lukt.

verder wilde ik jullie even zeggen dat ik met de pil gestopt ben. weet niemand behalve jullie:

met s-t-a-n duurde het lang en wordt al bijna 2

ik heb uitslag van mn pil

en het ergste ben aangekomen ervan

tussen mn man en mij gaat super

dus we gaan het zien!

Fijn weekend! volgende keer hopen weer kan reageren.op jullie berichtjes.

xxxpeggy

Geplaatst

Hey Peggy,

Goed te lezen dat t weer goed gaat tussen jullie en de stap voor een 2de daardoor

weer aan durven gaan. Heel mooi...hoop dat t deze keer wat makkelijker zal gaan.

Ik ben toen gestopt 1 maand voordat onze zoon 2 werd...heeft nog 2 jaar en 9 maand geduurd dus gelijk heb je

hup die pil aan de kant. Ik heb afgelopen maand ook weer 1,5 maand pil gehaald..alleen om met de vakantie de menstruatie uit te kunnen stellen. Pff..ook zo wat zwaarder daardoor hoor en hoofdpijn...nooit weer.

Vriend is vorige week naar huisarts geweest voor een verwijzing voor een sterelisatie.Begon die man eerst weer over opties voor de vrouw. (was er gelukkig niet bij anders had hij de wind van voren gekregen!) We durven toch risico toch niet aan..stel voor toch onverwacht een wonder...zal t zo leuk vinden zón wurmpie..maar nee...gezin is compleet nu.

Moet ook nog steeds een aangetekende brief sturen naar ziekenhuis voor de 5 cryo's...vind t toch best moeilijk om deze te moeten vernietigen...zo dubbel...eerst moeten ze er met alle geweld komen en nu...overbodig...zo moeilijk gevoel. Denk ook dat ik vraag om ze mee te nemen...denk dat ik ze een plekje geef ergens.Zo vernietigen en achterlaten vind ik ook zo naar...blijft t niet leuk vinden allemaal.

Realiseer me nu ik dit schrijf ook vreemd en rot misschien voor een ander om te lezen die volop bezig is en hoopt op cryo's...maar het is zoals t is....

Hoe is het met de rest..Claudia..zouden jullie nog een keer in t ed stappen?

Noor hoe gaat t met jou? Annie...ook een brusje of nog ff wachten..? Normaal zou ik dat nooit vragen aan stellen...maar hier durf ik dat wel ;-)

Ho..opschieten zie ik...moet kleine nog wassen en die roept bah..dus dan weet je t wel...zo weer schooltijd...tijd vliegt.

bye bye

Geplaatst

Inderdaad dubbel manon.. maar je gezin is compleet zoals je zelf zegt!

Tuurlijk is dat moeilijk met de cryo's, maar misschieb goed om het af te sluiten anders blij je je er rot bij voelen. Knap dat je man dat doet!

Is toch altijd wel een stap voor ze om naar de dokter te gaan.

ik ben ook echt benieuwd hoe het deze keer gaat.. we zulen zien eerst even ontpillen!

Vanmorgen was s-t-a-n zo drammerig...echt onuitstaanbaar met zn zeurhuiltje jullie kenne het wel..leuk als je dan boodschappen gaat doen en dan van die bemoeial mensen vreselijk. Hij ligt nu net op bed..hopenlijk straks wat vrolijker!

groetjes peggy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden