Ga naar inhoud

Augustus/September 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Claudia had jou de vorige keer helemaal niet gefeliciteert met jullie voorgenomen huwelijk! Bij deze...Leuk leuk..nog paar maandjes. Alle voorbereidingen al een beetje klaar? wordt het een groot feest? of klein en intiem. Leuke/spannende tijd!

Peggy super mooi dat het tussen jou en je man zo goed gaat dat je gestopt bent met de pil. Van s-t-a-n ben je uiteindelijk spontaan zwanger geworden toch? Gaan jullie evt ook weer de mmm in, of hopen, wat natuurlijk heel goed kan op spontaan en anders niet.

Ik kan me trouwens wel goed voorstellen dat je van die pil af bent. Rot dingen zijn het. Je komt er idd van aan en erg humeurig kun je er van zijn.

Manon kan van jou ook goed voorstellen dat het best lastig is om 'zomaar' de 5 cryo's weg te doen. Ik snap dat je vind dat je gezin zo compleet is, maar lastig, met name met dit voortraject om te zeggen doe ze maar weg. Vind het wel een mooi gebaar om ze mee te nemen en er zelf een soort van 'afscheid' aan te geven, geeft je misschien zelf ook meer rust en dat je echt kunt zeggen het is goed zo.

Hier is een tweede een behoorlijke issue helaas. Ik zou heel graag voor een tweede willen gaan, liefste nu al, maar volgend jaar zou ook goed zijn, maar mijn man wil absoluut geen tweede meer. Voorheen altijd wel hoor, maar hij vind een kleine gewoon erg pittig, vrijheid anders, nog meer kosten een tweede noem alles maar op. Hij vind het gewoon erg zwaar en is hem als het ware tegengevallen. En daar heb ik het behoorlijk moeilijk mee. Toen ik zwanger was van J_esse heb ik het als het ware niet afgesloten, voor mijn gevoel had ik echt zoiets (hopelijk) gebeurt dit nog een keer. En natuurlijk heb je de garantie niet. Dat besef ik me al te goed, maar we hebben het ook niet geprobeerd, waardoor ik mij er moeilijk bij neer kan leggen. Moet wel zeggen dat dit ook een behoorlijke druk op de relatie legt helaas.....

Als ik dit zo typ hier denk ik ook wel weer, er zijn zoveel meiden op dit forum die nog niet eens 1 kindje hebben of het definitief moeten afsluiten dat het niet lukt en ik maak me zoo druk om een tweede, maar het gevoel kan ik niet uitzetten, ook al zou ik graag anders willen.

Vanavond op tijd onder de wol. J_esse sliep afgelopen nacht bij mijn schoonouders en komende nacht ook. Mijn man is een weekend met de motor op pad naar Duitsland met een hele groep. Morgenvroeg heb ik de laatste competitie van tennis. Met een gelijkspel zijn we al kampioen.

Iedereen fijn weekend!

Geplaatst

Hai!

Manon bokkepootjestaart, lijkt me heerlijk! Was het opstijven gelukt met t warme weer?

Uit een beker drinken...hier gaat t goed maar ik doe het maar 1 keer per dag 's ochtends thee bij t ontbijt. De rest rietjesbeker. ook in bad heeft hij een beker en daar kan hij goed oefenen, misschien een tip? Uiteraard alleen zo lang er nog geen shampoo in het bad zit hoor, ik laat mijn knul geen shampoo slurpen he!

Vormenstoof gaat goed maar ik heb een technisch mannetje, alles waar knopjes draadjes etc aan zitten heeft zijn interesse. Van lezen wil hij dan weer niets weten, ook niet van voorlezen. NEE nee nee is het dan. en UIT!!!

Moeilijke keuze van de sterilisatie... Sterkte met de beslissing.

Claudiaatje ik zie je helemaal zitten lekker op de camping met Noa. Fijn dat het zo goed ging. Doet Noa nog een lange middagslaap? Mijn hummel zit op 3 uur momenteel. Lang he?

Fijn ook van die kattenbak... bleg! Ik heb m ook apart en hummel kan er niet bij. maar als hij de katten eten geeft, doet hij elke ochtend uit zichzelf, zo lief... dan zit hij wel met zijn hand in de brokjes. En soms drijven er 25 brokjes in de waterbak.

Peggy het uit zijn mond laten lopen herken ik wel maar mijn hummel doet t met eten. Als hij genoeg heeft of t niet lekker vindt, neemt hij wel een hapje maar tuft het weer uit..

Daar doe je niets aan of heeft er iemand een tip?

Superfijn te horen dat je weer gelukkig bent met je man zeg! Het is je zo gegund. En fijn dat jullie een tweede wensen, ik hoop dat t mag lukken meis!

Annie jammer dat je mannetje niet zo goed eet. Krijgt hij misschien kiezen? Of komt t door t zelf doen?

Ook lekker aan het zwemmen, fijn he als ze het zo leuk vinden? En als het mooi weer blijft, komt het vaker zwemmen toch vanzelf?

Hoe gaat t haar knippen bij hem? Hier accepteert hij t wel maar vindt t geen feest!

Wat vervelend dat het je man wat is tegengevallen en hij er nu zo instaat. lijkt me heel moeilijk als je t zelf nog wel wilt... ik hoop dat de relatie sterk genoeg is om dit verschil te overbruggen. Sterkte in elk geval. En wat je zegt herken ik wel hoor. Als ik had geweten dat t de laatste keer wad dat ik zwanger was dan had ik er nog anders mee omgegaan.

Hier nieuwe set kiezen op komst, 1 is er door nu. En verder word ik alleen maar belachelijk gelukkig van mijn gezin. Wat een bofkont ben ik! Zo een mooi lief ventje die zooooo lief is meestal, waar heb ik t aan verdiend. Hij slaapt ook heel goed nu ik geen aardappel meer geef, 17 maanden niet geslapen en nu al 3 maanden gewoon doortukken. Na ja nog een keer eruit per nacht maar ik ben van tot hij elf maanden was tussen de 7 en 14 keer per nacht eruit geweest en van 11 tot 17 maanden tussen 1 uur 's nachts en 7 uur 's ochtends helemaal niet geslapen. Sliep alleen tussen 22 uur en 1 uur.

Dus.... ik ben een blije mama! En ook weer een beetje uitgerust dus!

Geplaatst

Noor..bokkepootjestaart is fruittaart geworden met zandkoekjesbodem..lekker knapperig dus en geen lekkerij van slagroom ;-)

Binnen 1 uur uitverkocht en hij had 14 euries verdiend.Heeft er een duikbril en snorkel van gekocht...haha

Sterelisatie was geen moeilijke keus...ik heb vanaf mijn 16 tot 31 de pil geslikt...daarna hormoon pillen/spuiten om zwanger te worden...vind t wel welletjes geweest. Geen hormoon troep meer in mijn lichaam..geen spiraal...nee manlief is nu aan de beurt..laat hij maar nu zijn verwantwoordelijkheid nemen ;-)

Wat fijn voor je dat je nu eindelijk wat kan uitrusten he...best een aanslag op je zo lang slaapgebrek. Goed te lezen dat je mannetje t zonder aardappelen nu beter doet.Wat geef je ter vervanging..macaroni/rijst? Mooi te lezen hoe gelukkig dit kereltje/je gezin je maakt..daar draait t leven om...buitenwereld is al naar genoeg.

Annie..wil idd geloven dat dit een druk op je relatie legt als je hierin zo verschillend staat. Je hoort dit wel vaker dat mannen een andere voorstelling er van hadden achteraf..dat t toch wat tegenvalt zeker als je erg op je vrijheid gesteld bent. Maar jullie zijn gelukkig nog jong..proberen hem zoveel mogelijk zijn vrijheid te geven misschien draait hij dan later wel bij. Is hij zelf enig kind of heeft hij ook broers/zussen. Ikzelf heb 2 zussen..zou t minder leuk hebben gevonden als ik alleen was geweest. Maar wat je niet hebt mis je niet hoor je aan de andere kant weer van mensen die enig kind zijn...

Moeilijk voor je..ken dat gevoel voor een 2de...die was bij mij nog sterker dan de wens voor de eerste hoor! Nog 1 keer mee maken...t was zo fijn alles er om heen..als je er aan terug denk springen mij altijd de tranen in de ogen (emomuts op dit gebied alleen ..geboorte van baby's hoor).

Dus snap ook helemaal jouw gevoel hier in. Hoop echt dat je man bij draait hier in...geef m de tijd..jullie zijn gelukkig nog jong (zeg ik met mijn 41...ai..auw!! ) Lijk Mona wel...ongevraagd advies hahaa

Zo meiske slaapt nog even...mannen zijn aan t tegelen/straten in de achtertuin...en als meiske wakker is gaan de dames naar een braderie..goed verdeeld dacht ik zo ;-)

Fijn weekend allen!

Geplaatst

Bedankt voor de lieve reacties. Ik hoop ook dat we eruit zullen komen, het speelt al een tijdje, dus we zullen zien.

Manon:

Mijn man heeft nog 2 broers, dus die zijn met zn drieeen, mijn man is de middelste en ik heb nog een jonger broertje. Tuurlijk is het gevoel bij mij gewoon erg sterk, maar aan de andere kant denk ik voor J_esse zou ik het ook zo leuk vinden, alleen is ook maar alleen. Maarja de garantie heb je natuurlijk ook niet dat het zal klikken (later) tussen hem en zijn evt broertje of zusje. Ik heb een hele goede band met mijn broertje. Nu is dat misschien ook wel gekomen omdat ik mijn moeder relatief jong ben verloren, ik was 15. Was de enige meid thuis, dus als er wat was, kwam en nog steeds komt hij naar mij toe. Nougoed we zullen zien. Wat je zegt is ook wel zo, we zijn nog jong, (ik wordt dit jaar 28 en mijn man wordt over paar weken 31) dus wie weet komt het nog, maar een lastig pakket is het zeker;)

Noor wat heeeerlijk dat je nu goede nachten hebt. Echt dat breekt je zo op. Heerlijk dat je je nu uitgeruster voelt. En wat kun je toch genieten van zo'n klein mannetje he...ohh dat heb ik ook zo...prijs me zo gelukkig met zo'n kanjer van een zoon;)

Nog wat gekocht op de braderie Manon?

Ik ga zo maar weer op bed. Pittige dag vandaag. Kampioen geworden met tennis. Moesten minimaal gelijk spelen. Het bleef spannend tot de laatste partij die ik moest spelen, maar heb gewonnen, dus zijn geeindigd in een gelijk spel en dus kampioen geworden met 1 punt voorsprong op de nummer 2...het was dus erg spannend! Mindere is dat ik mijn voorhoofd heb verbrand...auwauw....

welterusten en fijne zondag alvast voor morgen!

Geplaatst

Annie..nee niks op de braderie zelf..wel nog ff wat kleren voor de mannen gekocht..hadden feestje gisteren

dus nog ff wat nets er bij gekocht.

Hoe is t met je voorhoofd? Komkommerschijfjes er op haha..trekt de brand er uit haha..

Maar t is ergens goed voor geweest...kampioentjeeee!!! Gefeliciteerd!

Geplaatst

Zo dames, ben weer bijgelezen. Zo mooi dat jullie verhalen zo herkenbaar zijn! Hier inmiddels alweer een flinke buik in de maak. Deze zwangerschap hakt er wel behoorlijk in moet ik toegeven! Stuk zwaarder dan met Cas. Zit nu al 60% thuis met zware bekken klachten. Maar alles voor een gezonde beeb hè! Nog maar 13 weekjes....

En met ons Casje, prima, praat alleen nog weinig verstaanbaars, veel eigen taal. En met dat korte broeken weer, buiten spelen en zoveel vallen! Blauwe plekken parade over heel z'n lijf!

Maar dat zal wel zo moeten.

Groetjes!

Geplaatst

Hoi meiden.

Manon vroeg of we nog kindjes zouden willen.

Wij hebben nog 2 cryos die we op zich graag nog willen gebruiken, en met Noa is het zo leuk dat we ook wel

een brusje zoeden willen, maar ik heb momenteel geen werk, dus financieel moeten we oppassen,,we wonen best klein (willen ook verhuizen) Ik heb het eerste jaar ook best pittig gevonden ivm vermoeidheid door de MS die ik heb.

Alles bij elkaar is het momenteel dus niet echt een optimale situatie vinden we zelf en al met al zijn we natuurlijk heel erg gezegend en blij met een gezonde leuke mooie meid en zijn we supergelukkig zo!

Met de voorbereiden voor ons trouwen zijn we heel ver, stadhuis(schiedam), receptie, jurk (mooi), pak (knap), jurkje Noa (erg schattig) taart (bokkepootjes), ringen(prachtig), autootje (fiat 500) schoentjes voor mij een Noa, huwelijksreis (weekje centerparcs Erperheide, belgie)

allemaal geregeld, nog een paar kleine dingetjes en dan klaar, nog over 3 maanden is het zover, gaat snel, kan niet wachten

Ben vrijdag gebeld door PSZ, Noa kan 20 augustus terecht, dag na de 2de verjaardag, dat loopt dus ook op rolletjes.

Noa slaapt ook vaak 3 uurtjes overdag maar ook wel eens 1 of 2 uurtjes.

Snachts van 19.30/20.00 tot 6.30/7.00 en ze slaapt helmaal door, ook daar hebben hebben wij niets over te klagen!!

We zijn zaterdag naar diergaarde Blijdorp geweest met Noa, we hebben een jaarkaart genomen, Noa vond het erg leuk, ze keek haar ogen uit vooral de olifanten, de giraffen en de vissen in het oceanium vond ze erg interessant. het was lekker weer zalig en zijn op de fiets gegaan we wonen ook niet ver er vandaan.

Noa valt ook regelmatig, ze is ook zo ondernemend, en zit dan ook onder de blauwe plekken, ik heb vallen en opstaan zalf van VSM in huis. Een paar weken geleden lag Noa haar knietje open, ze vertelde het tegen iedereen, ze liet het zien of wees het aan en zie au, nu nog steeds al zie je alleen het litteken nog

Fijne dag verder.

Liefs Claudia

Geplaatst

het is wel weer tijd voor een paar fototjes

[ATTACH=CONFIG]4163[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4164[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4165[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4166[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4167[/ATTACH]

Geplaatst

Sabke...vervelend van je bekken klachten. NOg maar 13 weken te gaan..wat gaat dat toch snel.

Sterkte die laatste weken...valt soms niet mee als je al een kleine hebt rondlopen he..

proberen je rust te pakken als hij slaapt.

Claudia...leuke foto's! Noa is ook best een lang meisje of niet zo te zien?

Leuk hoor een jaar kaart...kan ze lekker vaak beesies kieken ;-)

Die aquariums zijn idd erg mooi altijd..zeker voor kinderen. Laatst in Engeland bij National marine Aquarium

geweest...was een heel groot aquarium bij..2 verdiepingen kon je m zien...lag een vliegtuigwrak in en zwom van

alles rond...erg mooi!

Ik wist niet meer dat jullie nog 2 cryo's hadden. Weet nog dat je toen een hele lange weg hebt afgelegd ook met

BMS wat telkens niet goed was ..ja toch? Wel fijn dat als jullie er aan toe zijn (de omstandigheden met werk/woning) dat je iig met cryo's kan beginnen en niet weer eerst t hele circus door hoeft...

HIer trouwens ook met regelmaat blauwe plekken op gezicht en benen...tja zijn erg ondernemend nu he ;-)

Zo tied feur een bakske !!:coffee2:bye bye

Geplaatst

Wat een grappig filmpje manon ahhahahaahha.. in iets mindere maten gelukkig haha Wel een lastige fase... En als je dan hoort dat er op de creche en bij de gastouder en opa''s/oma''s niks aan de hand is.. maar ja fijn dat hij zich daar gedraagd en mij lekker uitdaagd en zn grenzen op zoekt... Iedereen met een kind maakt dit ongetwijfeld mee.. Alleen wat ik vaak merk is dat iedereen het lastig of niet over wil praten.. het is echt niet allemaal roze geur en mannenschijn hoor moeders hahaha.

Mijn berichtje had wel weer wat berichtjes opgeleverd over een tweede...

Vervelend annie dat het zo strijd met je man geeft.

Ik ken ook zeker wat jullie schrijven hoor... Mijn man vond het ook zeer zwaar. Je kunt het je van te voren gewoon niet indenken hoe het is. En misschien door alle behandelingen ga je het idealiseren ofzo.. ik weet het niet. Maar ik kreeg toen s-t-a-n geboren was ook wel veel emoties van het besef en een verwerking van de behandelingen, ook komen er hormomen/gevoelens vrij die je nooit eerder heb gevoeld en je leven is compleet anders... Jullie weten allemaal wat er helaas tussen mn man en mij is gebeurt... Ook voor een groot deel door het gezeur met zn ouders. Maar dat hebben we achter ons gelaten (klinkt makkelijker dan het is hoor, want vergeten kan ik dat natuurlijk niet. Ook veel gespreken overgehad, nu ik met die pil ben gestopt. Hebben samen gekozen voor een leven samen en moet ik hem dan nog jaren ''afstraffen'' voor zijn daden.. Dat kan ook niet. En man is erg veranderd door alles wat er is gebeurt) Bovendien speelt ook de lichamelijke klachten mee. De uitslag en het aankomen in gewicht dat ik met de pil ben gestopt. Hoewel we het wel even rustig aan doen nog hoor... Beetje uitkijken hahahaha. S-t-a-n zit is zn heftige periode nu. Vind ik te minste. We gingen zondag met hem zwemmen normaal vind tie dat geweldig nou nu niet. Alleen maar opstandig en huilen er was maar 1 ding leuk en dat was het trappetje van de glijbaan op en het zelfde trappetje weer af terwijl er kinderen op de glijbaan trap stonden jullie zien het al voor je he)

Ben vandaag bij de dermatoloog geweest voor de uitslag. En dat blijkt trouwens niet door mn pil te komen. Dat is iets van binnnen uit kun je opeens krijgen. Ontsteking van de talgklieren. Ik heb nu voor 2 maanden antibiotica tabletten en een creme en daarna moet ik terug. Hopenlijk is het dan weg. Maar ik hoorde dus vandaag dat je dan niet zwanger mag worden.. Of het is beter van niet. Omdat die kuur niet goed is voor het ongeboren vrucht. We passen de extra op. Nog eventjes. Heb weleens gelezen dat het ook goed is om eerst te ontpillen.

Dat was weer even een heel verhaal hahaha

Ga nu lekker even relaxen.

Groetjes Peggy

6x iui

aug 2009 ivf mislukt

okt 2009 icsi mislukt

25 augustus 2010 s-t-a-n geboren

Geplaatst

Sabke leuk om weer wat van je te horen. Nog 13 weken, wauw wat gaat dat alweer snel. Vervelend van je bekkenklachten. Had je daar met C_as ook last van? Lijkt me inderdaad ook best pittig als je nog zo'n kleine frummel er rond hebt lopen. Maar je kunt zo langzamerhand beginnen met aftellen.

Hele mooie foto's Claudia. Kinderen vinden dieren altijd zo leuk en interessant he. Ik wil van van t zomer nog wel even een dagje naar de dierentuin. Volgens mij vind J_esse dat prachtig!

Dus jullie hebben nog 2 cryo's. Maar wel lastig dat de omstandigheden nu niet optimaal zijn, doen waar jullie je goed bij voelen. Eerst lekker trouwen. De voorbereidingen zijn al zo goed als klaar las ik...leuk hoor!

Hier hebben we een paar weken geleden ook een bevestiging gekregen voor de psz. J_esse zijn eerste keer is op zijn 2e verjaardag. Hij kan heen op maandagmiddag en woensdagochtend. Heb vanmiddag even gebeld of die middag ook verschoven kon worden naar een ochtend, maar dit was voor de locatie waar ik hem voor had opgegeven niet mogelijk. Ze doen bij deze psz een ochtend en middag. Ik baal daar een beetje van. J_esse heeft zijn middagslaapje echt nog wel nodig, en over een paar maandjes ook nog wel. Op het moment dat hij op de psz is is er waarschijnlijk niks aan de hand, maar eenmaal thuis is het denk ik drama.......nougoed we moeten het maar even aanzien, anders moeten we maar iets verzinnen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey dames...we kakken in hahaha..

Allemaal een lekker ontbijtje gemaakt voor de papa's vanmorgen vroeg?

Annie..wel vervelend dat ze op de psz nu al een middag moeten. Hier is t de groep van 2-3 in de ochtend en de groep van 3-4 1 ochtend en 1 middag of 2 middagen..dat weet ik zo niet meer. Maar ik heb t juist andersom. F@bi slaapt juist t liefst sóchtends nog. Ze is vroeg op en na t eten wil ze eigenlijk wel weer een poosje slapen...terwijl ze wel t klokje rond slaapt. Nog even om haar er aan te laten wennen om sóchtends op te blijven..maar komt er ook niet van. Geen zin om met een mekkerend kind te zitten sóchtends dus leg haar dan weer in bed. Beetje bij beetje gaan rekken dus.

Ga zo op kraamvisite. Vriendin is bevallen vrijdag van de 3de. Benieuwd..leuk weer zón kleintje.

Fijne zondag nog! bye bye

Geplaatst

Hallo!

Al weer een tijdje niet geschreven...

Annie alsnog proficiat met je kampioenstitel!

En inderdad, knap lastig van die middag bij de psz. ik zou dan zeker niet kunnen. onze jongen slaapt nog van 12 tot 15 uur elke dag! wij doen hem daarom nog naar het kdv voor 2 x 2 uurtjes in de ochtend.

Sabke wat vervelend van je bekkenklachten zeg! En wat schiet het op... niet normaal wat vliegt de tijd!

Ja hier ook beel blauwe plekken door korte broeken. Zonde!

Cladiaatje nog twee cryo's... wat een luxe. ik hoop at de omstandigheden snel zo zijn als je ze hebben wilt. Jammer dat je geen werk hebt maar ook wel lekker alle tijd voor Noa. Ieder nadeel....

Heerlijk dat je alles al klaar hebt voor de grote dag! Oh ben jaloers...het is zo leuk om te trouwen! Althans bij ons was t echt een relaxte heerlijke dag. Leuke foto's zeg!

Peggy jij ook een uitdagertje... ja dat doen ze het liefst bij mama want daar durven ze het best hun grenzen op te zoeken zeggen ze. dus eigenlijk een compliment!

Wat balen van je huid. Hoop dat de kuur snel aanslaat.

En als alles weer tot rust is gekomen hoop ik dat jullie wens snel in vervulling mag gaan.

Manon jij hebt een ochtend slaapster. Blijft ze dan de rest van de dag wakker? Hoe was de kraamvisite? Heerlijk zo'n kleine kabouter zeker? Mmmmm!

Hier net een poging afgebroken ( onze laatste) wegens voortijdige eisprong afgebroken. Fijn, 5 weken spuiten en slikken voor niets! Dus nu even een cyclus overslaan en begin augustus dan maar weer opstarten. Gevoelsmatig wordt de kans wel heel erg klein dat het nog lukt maar oke, nog 1 keertje proberen, wie weet.

En een mijlpijl bereikt.... onze kleine grote man heeft twee keer op het potje gezeten en twee keer geplast!

Hij plaste al een tijdje standaard zodra ik de luier los deed en had daar enorme lol om. Je zag dat ie het er om deed. Zette echt aan en hop, straaltje. Toen hij ook nog na t ad steeds naar de hoek rende en daar ging hurken en plassen wist ik gewoon dat het tijd was voor t potje. Beretrots was ie en uiteraard veel applaus gegeven!

Verder een paar kiezen in aantocht, 1 is er door en af en toe koorts en slecht eten. Vooral het abondeten wil hij niet terwijl hij er eerst standaard 250 gram door heen joeg. Nu muizenhapjes en hij spuugt t ook vaak uit. Net of niets hem meer smaakt. Behalve appeltaart, dat gaat er zonder morren in! Maar ja dat krijgt hij natuurlijk niet elke dag..

Verder is het een lief kereltje, ben nog steeds zwaar verliefd!

Geplaatst

Hey Noor,

Jee wat zonde van je laatste poging dat hij is afgeblazen. Klap in je gezicht op zón moment natuurlijk..je leeft helemaal toe naar de punctie.

Maar goed beter toch afbreken dan in dit geval...balen;-(. Dus toch nog een laatste poging in aug...je hebt een hele lange adem..hoop echt dat t nu beloond gaat worden..

Wat knap van je kereltje dat hij al op t potje wat heeft gedaan! Vroeg erbij hoor..helemaal voor een jongetje. Die van mij was pas 2 maand voor zijn 3de er aan toe om zindelijk te worden. Nou moet ik zeggen dat ik puur ben begonnen toen hij door kreeg van te voren dat hij moest poepen (plekjes op zoeken..stil in een hoekje of onder de tafel)Hij was dan wel binnen 1 week zindelijk zowel overdag als s'nachts..misschien dan wel een voordeel van laat mee beginnen?..weet t niet. Met F@bi heb ik t ook nog niet geprobeerd.Meen dat ik zelf in een opruimwoede t potje ook meegegeven heb naar de kringloop haha. Dit omdat ik onze zoon ook nooit op t potje heb gehad...alleen met een wcbrilverkleiner gewerkt. Leek mij niks dat gesmeer haha.

Zal ook weer 1 gaan kopen en langzaam aan eens kijken of ze er al gevoel voor heeft.

Gebruik je nu dan ook van die broekjes? Lijkt me makkelijker om tussentijds er even op te kunnen zetten.

Hij vind t uitzwaaien van de plasjes in de wc zeker t leukst of niet?

Hebben jullie dat ook dat je echt moet op letten dat de wc deur wel dicht is omdat anders de kleine lekker in de wc pot gaat roeren?

Kleine is gek van natte handjes/spetteren..moet echt aan denken om klep dicht te doen en deur dicht haha..kleine viespeuk.

Vervelend van de kiezen...vandaag weer appeltaart?haha.

Nog steeds koorts?

Hoeveel tanden/kiezen hebben jullie kids nu?

F heeft alle tanden en daarachter overal 1 kies..dit heeft ze al een hele tijd.Zie nog steeds niks verder in aantocht. Weet ook niet meer precies van zoonlief hoe lang dat duurde voordat die 2 de kies er achter kwam.

Binnenkort maar eens een afspraak maken voor haar bij de tandarts. Ze attendeerde me er op dat ik nu al wel een afspraak kon maken.Neem haar wel bij ieder bezoek van mijzelf of onlangs bij onze zoon mee om haar aan de omgeving te laten wennen.

Zo ga mijn bed in..vind t best voor vandaag...bye bye

Geplaatst

Even klein leuk verhaaltje... Op aanraden van t cons bureau neem ik sinds een tijdje Cas mee naar t toilet als ik moet plassen, gewoon dat ie kan zien/wennen hoe t moet. Nou was ie bij m'n moeder en die heeft een opzet bril, dus "stiekem" oefenen met Cas als ik er niet ben. Kom ik Cas ophalen, blijkt dat ie graag op de wc gaat zitten, niks plassen maar wel wc papier afscheurt, dubbel vouwt en z'n piemeltje afveegt! Humor! Jammer dat de hoofdzaak aan m voorbij gaat maar hij heeft wel goed opgelet!

Geplaatst

hihi wat grappig! Dat hij echt zijn zaakje al netjes afveegt. Te lief he, hoe ze alles nadoen?

Hier gisteren ook een grote boodschap in het potje!

En vanochtend in bad zat hij: poepen poepen poepen, maar ik was mijn haar aan het borstelen en het idee landde niet erg in mijn hoofd... dacht dat hij het gewoon grappig vond om te zeggen...

tot hij even later: OH NEE HE! OH NEE HE! OH NEE HE! aan het roepen was....

Keek ik in het bad... Oh ja hoor! Een grote dikke boodschap in bad. IEW!!!

Getverdemme!

Maar hij had dus wel netjes gewaarschuwd, alleen moeders had meer belangstelling voor haar haartjes.. hihi!

Oh Manon goede tip nog van het uitzwaaien van de boodschapjes uit het potje: Hij deed er meteen aan mee! Doewie!! Zei hij en zwaaide erbij! haha!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik zie dat het alweer een tijdje geleden is dat ik gereageerd heb. Dus bij deze.

Manon het is bij jullie dus beter geregeld op de psz dat de oudere kindjes 's middags gaan. Baal er eigenlijk best van. We zien het gewoon aan en werkt het niet, dan gaat hij er gewoon weer vanaf, of dan alleen de ochtend.

Noor wat goed dus jullie knul plast ook al op het potje en ook al een grote boodschap echt heel knap haha ja soms hebben mama's het iets te druk met andere dingen, ,dat herken ik wel hihi.....en verdorie wat een ellende met je pogingen...idd weken voor niets gespoten.

Hopelijk door even eenmaandje te rusten, gaat het daarna goed, ik hoop het zoo voor jullie.

Hier oefenen we op het potje zitten wel steeds. Als ik boven op het toilet zit, gaat J_esse naast mij op het potje zitten en ziet mij natuurlijk na het plassen, wc papier pakken dus dat wil hij dan ook en veegt zijn piemeltje ook even af...zooo schattig....

C_as is niet de enige Sabke die zijn piemeltje afveegt;)

Maar J_esse zit liever met klaren aan op het potje, dus het werkt nog niet helemaal en plassen doet hij zeker er nog niet op. Ik vind het niet zo erg, zo spelender wijs komt het wel, ik blijf gewoon volhouden en op den duur zal het vanzelf komen.

Vorige week naar de kinderboerderij geweest met J_esse. J_esse is helemaal in de ban van motoren, tractors, bussen, vrachtwagens, treinen, noem maar op alles wat groot en wielen heeft;) en in het midden van het veld bij de kinderboerderij stond een oude tractor, nou jullie raden het al, niks geen diertjes kijken of aaien, op die tractor en er niet meer vanaf willen. Begon me daar een scene te schoppen, toen ik vond dat het genoeg was op de tractor haha....Komt steeds meer een eigen willetje in hoor. Ook wel weer heel leuk, maar soms...

Verder geen nieuws, zo nog even op verjaardagsvisite samen met J_esse, buurmeisje is vorige week jarig geweest. Morgenmiddag met een aantal collega's op kraamvisite bij weer 2 verschillende collega's...altijd leuk baby's kijken;)

Dik was het voor nu!

Geplaatst

Moest even reageren...wat is het toch fijn om te lezen dat jullie hier wel eerlijk zijn over bijv. driftbuien..ik herken zo wat je schrijft annie.. ook s-t-a-n wordt heel boos als hij ergens vanaf moet bijv de glijbaan enz.. en is ook heleaal gek van tractors graafmachines enz.

Stom dat moeders in mijn omgeving nou zelfde driftbuien meemaken..jullie zijn teminste wel eerlijk!

Woensdag laatste dag op de creche geweest. na de zomer gaat hij voor 2 ochtentjes naar de peuterspeelzaal. Was best even vreemd en emotioneel dat afscheid..je sluit toch weer een soort fase af..we kregen een plakboek van s-t-a-n en een fotolijst met fotos van het begin tot nu.

dat was het weer even..mn mannetje wordt wakker.

liefs peggy

Geplaatst

Helleu..

Hier ook wel hoor...ff dreinen/huilen...vooral als iemand (in haar ogen) een speeltje van haar weg pakt...of als ze naar binnen moet van t speelplein af

oeii wat een sirene.

Verder vind ze t erg leuk om vooruit te rennen...echt zo van pak me dan..weet je wel.

Best gevaarlijk maar als ik met een beetje stem verheffen zeg dat t niet mag komt ze uiteindelijk wel gelukkig terug. Gewoon even proberen en smiechterig lachen er bij he?!

Hoe was t Annie..op kraamvisite...kleine mupkes?!

Was je op vakantie geweest...zag mooie foto van jullie 2 op FB?

Peggy...altijd even slikken he zón afscheidsmoment ;-(

De eerste keer als je ze weg brengt naar de PSZ...ff slikken van wat word hij/zij toch groot..

gaan ze er van af en naar de lagere school...weer brullen en slikken voor mams....hebben ze hun afscheidsmusical in groep 8 ..staat moeders weer met natte ogen....wat komen er nog veel van zulke momenten van ontroering op ons pad...

Zat van de week te denken om misschien met dametje ook weer aan ouder/kind gym mee te gaan doen.

Heb t met zoonlief ook gedaan vanaf 1,5 tot 2,5/3 jaar. Leuk voor haar om ook iets voor haar zelf te doen en niet alleen maar mee te huppelen naar school en zwemles van haar broer. Ze moet altijd mee op sleeptouw als haar broer wat heeft. Bovendien is t nog eens erg goed voor de motoriek maar ook meteen voor de sociale vaardigheid natuurlijk. Het was toen ook altijd erg gezellig en de kids hadden veel schik.

Heb ook met zoon toen muziek op schoot gedaan. Was ook erg leuk alleen degene waar wij heen gingen zat midden in een verbouwing van haar lesruimte geloof ik. Was veel rommel in die ruimte waar vooral onze zoon meer oog voor had. Hij is nogal snel afgeleid dus was vaak met andere dingen bezig daar;-(

Maar op zich was t verder wel leuk om te doen. Zal eens gaan speuren zo op internet...koe bij de horens vatten.

Greetzzzzzzzzzzzzz

Geplaatst

Even snel, lig al op bed erg drukke week voor de boeg, vast geen tijd om te reageren.

Peggy gek hoor dat moeders daar over liegen of iig niets over zeggen. Is toch heel normaal dat een kind zulk gedrag vertoont en het is toch menselijk dat we wel eens denken dan van pffff vermoeiend dit..

Het is wel zo dat J_esse dit gedrag pas vanaf aantal weken doet, bijv met zn hoofd op de grond bonken als hij zijn zin niet krijgt, of zoals 2 week geleden een scene schoppen!

Dus de kleine man is voor t laatst op de creche geweest, kan me voorstellen dat dat even emotioneel was. Je sluit idd weer een tijd af. Ik heb best een beetje moeite met het idee dat hij al richting de 2jr gaat en dan naar de psz gaat. Vind het voor hem heel leuk maar het idee dat hij groter wordt, dat vind ik maar niks haha!

Manon zijnniet op vakantie geweest. 2 weken geleden is een vriendin een paar dagen langs grweest, zijn we ff op pad geweest oa.de kinderboerderij, maar was ook mooi weer en dichtbij ons heb je mooi gebied waar je kunt lopen, kleine linderboerderij ed....

Geplaatst

Kon niet meer terug kijken via tel.

Masr manon nog iets kunnen vinden over ouder kind gym?

Mij lijkt zwemmen nog steeds leuk, masrja blijft er ook steeds bij!

Ik ga nu echt slapen, althans poging wagen!

Welterusten!

Geplaatst

He fijn die herkenning hier meiden hahaha.

Nu wel weer een paar dagen mindere driftbuitjes... Oja wilde ik jullie ook eens vragen... nog elke nacht komt meneertje nog een keer.. gewoon ofie me even wil zien ofzo. Ik geef dan zn speen en het is weer goed..maar mams is wel uit bed.. dat breekt je best wel op.. Heb ik het eerste half jaar nooit gehad met hem. Kreeg laatst een tip van een patient van mij dat ik misschien eens bij de homeopatische winkel kon kijken voor iets rustgevends...maar weet niet of dat wel is wat nodig is. Misschien fase en dat onrustige gevoelige mannetje van mij verwerkt zn dag snachts.

Leuk dat muziek op schoot of gym manon..toevallig wil ik daar in september ook misschien mee starten.

Ik heb dat gevoel ook annie...hij wordt al bijna 2...heb ook heel sterk die 'druk' van dat er dan een 2de zou 'moeten' komen... hele rare zin dit... of er ooit nog zn wonder zal gebeuren ... en denk dat mn man er niet zo aan toe is...ik weet het niet... pil was ik mee gestopt he dat wisten jullie.

Ben trouwens nu de hele zomer vrij...wel heerlijk...heb altijd de kinderschoolvakanties.. en de maand juli is s-t-a-n ook nog 2 dagen in de week naar de gastouder...even tijd voor mezelf...en achterstallige klusjes thuis doen zoals schuur opruimen..

Fijne avond nog.

Liefs Peggy

Geplaatst

Peggy, een collega van mij haar.dochtertje sliep ook altijd goed, tot ongeveer anderhalf jaar oud, inmiddels is zij ook vaak wakker s nachts. Zij heeft homeopatisch middeltje ook gebruikt, bij haar hielp het niet echt. Denk idd dat hij s nachts de dag aan het verwerken is. Lastig hoor en kan me voorstellen dat het je opbreekt!maar je kunt het eens proberen baat het niet schaad t niet toch?

Hier sinds gistermiddag een niet fit jongetje. Uit het niets ineens hangerig en jengelig en bleek hij bijna 40 graden koorts te hebben. Nog steeds heeft hij koorts maar niet meer zo heel hoog maar nog steeds jengelig, hangerig en niks willen. Vind dr niks aan. Geen idee wat hij verder heeft.

Hij slaapt nu.lekker hopelijk doet hem dat goed!

Groetjes

Geplaatst

Krijgt hij geen kiezen Annie? Hier al 6 weken 4 keer per nacht er uit door doorbrekende kiezen..... grrr..........

ik laat alles vallen van moeheid, vanochtend 2 lekke banden gereden op een stoeprand..... toen ging ik koffie halen gooide ik compleet door de auto en over mezelf heen...

en kindje is snel geirriteerd, wil ontzettend zijn zin hebben en als het niet lukt als een dramaqueen op zijn knieen met zijn hoofd op de grond liggen jammeren.....

en de hele dag mamamamamamamamamamamammamamamamamamamamamamamamamammamamamamamamamamamamammamamamamamamamamamamamamammamama!

Dus PeggY: ik ben een hele slecht raadgeefster ik bak er zelf niets van qua doorslapen! Ik zou een moord doen voor 1 keer per nacht eruit!

Ga nu maar even een powernapje doen. Ik zie er uit als een dweil :-S

Ik ken gelukkig geen moeders die er over liegen. En ik zou hun leugentjes ook niet geloven denk ik want het is gewoon overal hetzelfde voor zover ik weet.

Groetjes en fijne dag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden