Ga naar inhoud

Nieuw hier, en vol met vragen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het sperma van mijn vriend is niet helemaal top.

Volgens het laatste onderzoek 6 miljoen waarvan 15% beweegt.

Wat we vergeten zijn te vragen, hoe groot is de kans dat het op normale methode toch wel lukt?

Verder adviseerden ze de ICSI methode.

Nu voor zover alles goed doorgekomen is is de procedure als volgt:

- Ik wordt geprikt, en er wordt een cel bij mij weg genomen. (heeft iemand hier films van hoe dit in werking gaat?)

- daarna vindt de bevruchting buiten de baarmoeder plaats en plaatsen ze daarna het resultaat weer terug

Mijn vraag is aan mensen met wat ervaring hiermee, hoe voelt het?

We hadden nl. nog 2 mogelijkheden:

- op natuurlijke wijze

- en met hormonen

Echter met hormonen verdoven ze wel en op de natuurlijke wijze niet.

Waarom niet ? En hoe gevoelig is dit?

En het terugplaatsen, graag zou ik een goeie ervaring van iemand lezen, uiteraard ga ik hier nog even druk op zoek naar andere ervaringen.

Geplaatst

Hoi Jelson,

Welkom op dit forum.

Ik zou zeggen, succes met het rondsnuffelen op dit forum. Wellicht kom je veel antwoorden tegen die je wil weten.

Succes!

Geplaatst

Hoi Jelson

Welkom hier. Stel gerust al je vragen hier.

Met hoe voelt het bedoel je daar de punctie mee, want die is niet fijn maar wel heel goed te doen.

Gaan ze icsi in natuurlijke cyclus dan doen ofzo bij jullie omdat je het niet hebt over hormonen spuiten, dat heb ik wel eerst gemoeten om te zorgen dat er meerdere eitjes gingen rijpen.

Ik moest beginnen met decapeptyl, 2 weken later kwam daar puregon bij en ongeveer 2 weken later was de punctie. Daarna werd er na 3 tot 4 dagen 2 emmy´s terug geplaatst.

Ik heb het allemaal lichamelijk als niet heel zwaar ervaren, maar geestelijk is het wel erg zwaar vind ik.

Hoe ze dit allemaal in n natuurlijke cyclus doen weet ik niet.

In elk geval heel erg veel succes.

Geplaatst

Omdat ik onder de 35 jaar ben konden we kiezen voor natuurlijke (zonder hormonen dus) of met hormonen.

Verder gaat het inderdaad om de punctie, echter hoe hebben jullie dit ervaren, met of zonder verdoving?

Heb het daar persoonlijk niet zo op, ben wat gevoelig zeg maar haha

Geplaatst

Ik zelf heb ervaring met Napoxen zetpil en Diazepam, voor de punctie begon moest ik dit innemen.

De punctie zelf was best te doen. Was pijnlijk, maar door goed in en uit te ademen en concentreren lukt het goed.

De laatste 2 puncties heb ik Dormicum (via infuusnaaldje) en Naproxen zetpil gehad.

Dit is een stuk beter te doen dan met alleen een Diazepam tabletje.

Je wordt van de Dormicum wat dizzy zeg maar. Goed spul, al zeg ik het zelf. hihi

Geplaatst

Hallo Jelson,

Allereerst welkom op dit forum. Op dit forum valt echt heel veel te lezen. En vaak worden daarmee ook heel veel vragen beantwoord.

Ik heb geen filmpje voor je. Krijg(en) jij (jullie) geen prikinstructie? Dat hebben wij namelijk wel gehad in het UMCG en daarin laten ze ook filmpjes zien.

En anders misschien op Youtube, daar heb ik ook weleens gekeken.

Wij zijn nog bezig met onze 1e ICSI. Eerst moest ik aan de medicijnen, ik begon met de pil. Daarna Decapeptyl en Puregon, dat moet je inbrengen d.m.v. spuiten. Ondertussen moest ik naar het ziekenhuis voor echo's. Je krijgt eerst een uitgangsecho. Dan wordt er gekeken naar de baarmoeder, de eierstokken en alles er omheen of dat er goed uit ziet. Geen cystes enzo. Dan krijg je nog verschillende echo's (follikelmetingen) dan wordt gekeken hoe de follikels (eiblaasjes) groeien in aantallen en grote. Als dat allemaal goed gaat volgt er een punctie. En dan eindelijk na de punctie het moment waar je op hebt gewacht, de terugplaatsing. Dat is even in het kort hoe het kan gaan, hoe het bij mij ongeveer is gegaan. Alleen het verschilt echt per persoon en per ziekenhuis. Dus je moet niet teveel er vanuit gaan wat de ervaringen van anderen zijn. Maar het kan je wel helpen door te lezen hoe het KAN zijn.

Met het 'zelf-spuiten' had ik eerst heel veel moeite, ik zag er enorm tegenop. Uiteindelijk heb ik het toch gedaan en het viel reuze mee. Je krijgt er handigheid in en voor je het weet lijkt het gewoon vanzelf te gaan. Ik heb ook helemaal geen last gehad of echt klachten tijdens het spuiten. Af en toe wel eens gevoelige borsten maar dat was het ook eigenlijk. Helaas zat ik tegen een overstimulatie aan, waardoor de punctie wel kon maar geen terugplaatsing. Tegen de punctie zag ik ook zo op, maar viel achteraf ook reuze mee. Het was om gewoon eerlijk te zijn wel pijnlijk, maar het was ook maar een moment. Voor je het weet is het ook weer voorbij en ligt er hopelijk een mooi resultaat op je te wachten. Na die tijd had ik nog wel last van napijn. Alsof ik een operatie had gehad. Maar nogmaals dat verschilt per persoon. Bij mij werden ook 30 follikels aangeprikt en leeggezogen en bij anderen is dit aantal misschien 10, dus dat scheelt ook al.

Ik zie dat ik maar door ratel en ratel. En waarschijnlijk wordt het zo veel te veel info voor 1x. Maar wat niet duidelijk is, vraag gerust. Er zijn vast tal van meiden die antwoord kunnen geven op al je vragen. Ik heb er in ieder geval heel wat aan gehad.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes en sterkte met alles.

Liefs,

MBM

Geplaatst

@MBM hoe zit dat met de hoeveelheid follikels? En hoe lang duurt dat prikken ongeveer?

allemaal bedankt voor het warme welkom en de snelle reacties!

Geplaatst

Hey Jelson

Welkom hier,

Mijn man zijn zaad is ook heel slecht 7 mil je gaat dan zeker naar het umcg.

Natuurlijk cyclus is zonder verdoving omdat je maar 1 eitje aan maakt en het doet dus niet zo'n pijn als dat ze meer eitjes weg zuigen.

Terugplaatsen doet helemaal geen pijn.

En in eigen cyclus heb je dus recht op 6 pogingen plus 3 gestimuleerd.

Wij hebben het zelfde als jou.

Heel veel succes met je behandelingen.

Liefs Jessica

Geplaatst

Hallo Jelson,

Van harte welkom op dit forum. Zelf heb ik net mijn eerste IVF behandeling achter de rug en zit in de beruchte wachtweken.

Ook ik ben begonnen met het zelf spuiten van decapeptyl en puregon met daarna een punctie. De punctie leek mij ook doodeng, maar ik ben hier flink gerustgeteld op de forum. Ik kreeg van te voren pilletjes mee voor de avond er voor en de ochtend van de punctie. Dit was een medicijn waar je rustig van wordt. (oxazepam). toen ik éénmaal in de stoel lag voor de punctie kreeg ik een klein infuusnaaldje geprikt waardoor ze een morfineachtig preparaat toedienden. Daar kreeg ik het heel warm van en werd een beetje draairig. Al met al duurde het wegnemen van de eicellen nog geen 10 minuten. Het was wel erg gevoelig, maar het viel me echt reuze mee. Halverwege hebben ze nog wat pijnstilling bijgespoten en was het heel goed te doen. Ik had meer last van de napijn toen de pijnstilling was uitgewerkt. Maar als je dan lekker thuis in bed of op de bank ligt is dat ook goed vol te houden met wat paracetamol.

Het terugplaatsen is zo gepiept. Ik moest met een volle blaas komen en dat was nog het lastigste. Ze brengen zo'n eendebek in waardoor er nog wat meer druk op je blaas komt, maar van het slangetje inbrengen heb ik helemaal niks gevoeld. Je kunt zelf meekijken op een echobeeld. Best leuk om te zien. De terugplaatsing was bij mij afgelopen maandag en ik moet nu wachten tot 12 oktober om te kunnen testen.

Emotioneel hakt het er best in, maar lichamelijk vond ik het goed te doen. Hopelijk vind je hier informatie en steum om dit traject goed te doorlopen. Heel veel succes in elk geval.

Groetjes, Doortje

Geplaatst

@ Minoes: hoe zit dat dan met de verzekering als je maar 1 eitje weg laat zuigen? Telt dat ook steeds als poging vor de vezekering? Of werkt dat anders?

Geplaatst

Hoi Jelson, welkom hier! Loop je bij het UMCG? Waarschijnlijk ga jij dan ook de icsi eigen cyclus doen. Deze behandeling mag je 6 keer doen en staat gelijk aan 1 hyperbehandeling. Je houdt dan nog 2 hyperbehandelingen over. (Niet 3 pogingen zoals Minoes zei) Er is een topic over de icsi eigen cyclus. Als jij die gaat doen kom gerust eens een kijkje nemen! Staat veel info! Succes met je behandelingen!

Groetjes Ansje

Geplaatst

Minoes, hebben ze dat tegen jou gezegd in het ziekenhuis? Dat je naast 6x ec nog recht hebt op 3 x hyper?

Tegen mij zeiden ze 6x ec en 2 x hyper omdat de ec 1x hyper vervangt zeg maar. Snap je het nog? hihi

Geplaatst

Ha Jelson,

Ik weet dat er op de site van het UMCN een filmpje staat over ICSI. Deze staat ook op You tube. Op de site van t Radboud (UMCN.nl) staat ie onder de afdeling voortplanting volgens mij! Ik vond het erg interessant om te zien.

Veel succes met de behandelingen alvast!

Lfs

Geplaatst

Jelson Ik heb de eerste 2 keer een middel door het infuus gehad waar ik een beetje dizzy van werd, maar dat hielp bij mij niet echt en de laatste keer zijn wij in Dusseldorf geweest en dat was onder narcose echt een uitkomst kan ik zeggen.

Geplaatst

Hoi Jelson,

Wij zitten met ongeveer hetzelfde probleem.

Mijn man heeft ook te weinig zaadcellen, maar de cellen die er zijn die zijn helemaal top.

Bij ons werd icsi aangeraden.

De 1e behandeling hebben we gehad in 2007 en ben ik zwanger geraakt van een cryo.

En we gaan nu voor een 2e kindje, maar heb nu in november de 3e behandeling en tevens de laatste.

De behandelingen vind ik op zich goed te doen.

De punctie is ook wel goed te doen maar niet helemaal zonder pijn, maar nu moet ik

wel zeggen dat ik dan ook bijna geen verdoving krijg.

Ik word namelijk erg ziek van de morfine.

Maar ondanks dat, vind ik het wel te doen.

En de tp, ja misschien ervaren anderen dit anders, maar ik voel hier weinig van.

Het lijkt wel een beetje op een echo of een uitstrijkje.

Maargoed voor iedereen is het weer anders, maar ik hoop voor jou als je een

icsi behandeling krijgt dat het mee zal vallen.

Ontspannen is een heel belangrijk iets en goed aan jezelf denken tijdens de behandeling.

De rest komt daarna wel weer!

Ik hoop dat je er iets aan hebt en ik wens je veel succes en sterkte toe!

Hermien

Geplaatst

hey ansje ja ik volg je nog haha.ik heb volgens mij begrepen dat dat 3 waren maar 2 maakt ook niet uit zal nog wel eens weer vragen haha korte temijn geheugen,

liefs jessica

Geplaatst

Bedankt voor de vele reacties.

Waarom overigens een behandeling in dusseldorf?

Wij hoorden ook dat er ergens in belgië goeie resultaten zijn geboekt.

Geplaatst

Wij zijn naar DD gegaan omdat we er goede verhalen over gehoord hadden (waaronder vrienden van ons zwanger) en wij vonden het heel erg jammer dat er in Zwolle bijna niet ingevroren werd en in DD doen ze dat iets eerder.

Verder wilden wij graag assisted hatching laten toepassen omn de innesteling te bevorderen.

Oh ja en de punctie was onder narcose.

Met Belgie heb ik geen ervaring omdat dit nog verder weg is voor ons dan DD.

Geplaatst

Hallo Jelson,

Welkom hier op dit forum.

Wij hebben nu 3 IVF-Icsi behandelingen gehad en in oktober hebben de 4e en laatste.

Het spuiten van de hormonen viel me erg mee en de ene poging meer last van bijverschijnselen van de hormonen dan de andere keer.

De punctie viel me de 1e keer heel erg mee, bijna niks van gevoeld. De 2e keer was dat wel anders hoor, pfffff erg pijnlijk dus.

De 3e keer ook pijnlijk maar minderd dan de 2e keer. Ook steeds anders dus.

Hoe lang het duurt met aanprikken ligt ook aan het aantal, meestal wel binnen een kwartiertje bij mij. Ook dat is verschillend.

Van de tp voel ik niks.

Heel veel succes met jullie poging!

En vraag maar gerust hoor.

groetjes Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden