Jump to content

Voor het eerst op het forum! IUI en INes-studie

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Wat goed dat jullie zo openhartig schrijven over jullie leven en de behandelingen.

Ik zal me ook even voorstellen.

Na ongeveer 2,5 jaar (of iets langer) zijn mijn vriend en ik naar het ziekenhuis gegaan. We blijken onbegrepen onvruchtbaar te zijn en zijn in aanmerking gekomen voor de INeS-studie. We zijn ingeloot voor IUI-behandeling met milde hormoonstimulatie (Puregon en Pregnyl) en we zijn nu aan het afwachten of de tweede poging is gelukt.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die aan de INeS-studie meedoen. Ik merk dat ik altijd veel vragen heb en als ik geen vragen in het ziekenhuis stel, dan wordt er eigenlijk weinig tot geen informatie gegeven. Hebben jullie die ervaring ook?

Dit maakt me wat onzeker, ik wil alles checken (een keer bleek dit ook goed omdat een assistente een echo voor de eerste IUI-behandeling over het hoofd zag). Ook is de eerste IUI-poging per ongeluk een te hoge dosis Pregnyl voorgeschreven omdat de asssistente niet in mijn dossier heeft gezien dat ik meedeed aan het onderzoek.

Ik klaag niet over de behandeling want ik heb het gevoel dat de gynaecologen en assistenten goed hun werk doen maar ik vraag mij wel af of anderen ook zelf veel informatie moeten vragen.

Ik heb ook een vraag over iets dat ik las op een forum van de site: Weet iemand wanneer Utrogestan wordt voorgeschreven? Ik wist niet dat er ook iets was om de innesteling te bevorderen. Ik prik alleen Puregon en Pregnyl.

Dit zijn wel veel vragen voor een kennismaking, excuus, maar nu ik aan het schrijven ben komen er zoveel vragen in me op.

Ik hoop iets meer te weten te komen maar ik hoop vooral te kunnen praten over behandelingen en de bijbehorende emoties...

Sterkte allemaal en wie weet spreken we elkaar.

Posted

Hallo sunlight, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Posted

Welkom Sunlight,

weet verder niets over de studie. Naarmate je meer in de molen terecht komt leer jezelf ook bij. Er zijn toch wat verschillende hormonen die men kan gebruiken en mensen reageren overal anders op.

Persoonlijk vind ik het zkh onpersoonlijk en daarom zijn wij naar een kliniek gegaan. Het is soms verstandig om ook jezelf wat in te lezen zodat je weet wat er allemaal gebeurt en heel belangrijk om zelf vragen te stellen.

We hebben allemaal vragen vooral in het begin, daarom is dit fijne forum er ook met mensen die weten wat het met je doet.

Probeer het ook een beetje over je heen te laten komen.

Veel succes!

Posted

Hai Sunlight

Ik heb nog niet eerder van INes gehoord. Leuk dat je erover schrijft. Utrogestan wordt gebruikt wanneer de eigen cyclus stilgezet is. Na een terugplaatsing maakt het lichaam dan niet vanzelf een dikker slijmvlies aan en dat neemt de utrogestan over. Bij een iui behandeling gaat je eigen cyclus gewoon door, dus is het niet nodig om die vervelende balletjes te gebruiken.

Heel veel succes

Posted

Bedankt Nano en Sylvie, voor de snelle reacties. Toch heel fijn om zo mee te kunnen praten. Wat fijn dat je zwanger bent Sylvie! Gefeliciteerd en ik wens je een heel fijne zwangerschap.

En je hebt gelijk, ik ga proberen het over me heen te laten komen.

Nano jij ook veel succes!

Posted

Dank je Margot, nu snap ik het beter. Ja ik zal nog wat meer over de studie schrijven, misschien willen anderen weten wat het is.

Voor jou ook succes en veel sterkte!

Posted

Is er iemand die naast behandelingen ook last heeft van PMS-klachten? Ik heb veel klachten gedurende de weken voordat ik menstrueer (gespannen borsten, stemmingswisselingen, weinig energie). Deze klachten heb ik al sinds mijn 16e maar het lijkt erger te worden. In combinatie met IUI vind ik het zwaar, weet soms niet meer of ik nu zo emotioneel ben door hormonen (PMS), door hormonen (door prikken) of door het proces in het ziekenhuis. Waarschijnlijk is het een combinatie. Misschien is er nog iemand die hier last van heeft?

Posted

Heel herkenbaar, ik heb hier ook last van. Het kan ook versterkt worden door de hormonen. Ik had nogal een nasleep van mijn 2de ivf waardoor het een hel werd. Overdrijf niet dat was echt een verschrikkelijke tijd.

Ik denk dat we niet de enige zijn.

Posted

Hallo ik ben Babs, en ik ben nieuw hier en ik ben bijna 39.

Ik ben al een paar jaar bezig om zwanger te worden, ik ben al 2 x zwanger geweest en heb 2 dochters gekregen, gewoon op de normalen manier, ik ben mijn eerste dochter 8 jaar geleden verloren en heb nog 1 dochter van bijna 7. Ik heb al 2 behandelingen van IUI gehad en denk dat ik vandaag ong. ga worden, zijn er mensen die eerde kinderen hebben gehad en het nu op deze manier proberen, ik wil graag weten of de kans dan groter is om sneller zwanger te worden. Mijn eierstokken zijn verouderd en mijn man zijn zaad een beetje traag.

Gr. Babs

Posted

Welkom Babs,

als je naar het forum gaat Wie is wie kun je een eigen topic aanmaken en jezelf voorstellen. Ik denk dat je dan meer reacties op je vraag krijgt.

Ik weet dat er mensen zijn op het forum die indezelfde situatie zitten.

Succes!

Posted

Hoi Babs en welkom,

Wat een lange weg is het toch soms he, iedereen heeft weer net een ander verhaal maar er zijn wel veel gelijkenissen. Succes!

Posted

Hoi sunlight, zeker een lange weg maar ik geef het nog niet op, jij ook succes.

Sylvie sorry, ben nieuw dus weet nog niet precies hoe het werkt, maar bedankt voor de info, en ik heb gedaan wat je zei.

Gr. Babs

Posted

Hallo sunlight.

ik ben toevallig vandaag gebelt door de onderzoeksverpleegkundige.

zij vertelde mij erover maar ik wist nergens van.

nu is het zo dat wij de uitslagen van de baarmoederfoto en de semenanalyse nog niet officieel hebben gekregen, dit gebeurd 25 oktober, dus weten we ook nog niet hoe nu verder, welke behandeling het vbeste voor ons is.

dus ze vond dat een misser en na die afspraak belt ze me er over terug.

wel lijkt het mij erg interessant.

ze vertelde me dat tijdens dat gesprek we worden ingelicht over die studie en als we meedoen dat we gratis een poging extra krijgen.

dus stel je voor dat we er 3 vergoed krijgen dan krijgen we de 4de gratis omdat we meedoen.

maar zover is het bij ons nog niet.

groetjes Marjan (77)

Posted

Hoi Marjan,

Welkom op t forum. Ik zit er zelf pas een week op en mij geeft het nu al veel steun. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt.

Ik doe dus mee aan deze studie. Je kunt waarschijnlijk het beste het gesprek afwachten, omdat het niet 1-2-3 helder is wat deze studie inhoudt. Mocht je wel al meer willen weten, ik heb informatie gevonden over de studie: http://www.studies-obsgyn.nl/ines/page.asp?page_id=604.

Hoe dan ook, veel succes en sterkte!

Posted

hoi sunlight.

bedankt.

jij ook heel erg veel succes en duim voor je mee.

bedankt voor de link, ja toevallig he? had er nog nooit van gehoord en kom zo op dit forum:)

gr marjan

• 11 months later...
Posted

Hoi, ik doe ook mee aan de studie, zijn ingeloot voor IVF set. Heel spannend allemaal. Ik moet zeggen dat ik ook veel dingen wel onduidelijk vind hoor, ineens zit je dan volop in de MMM, vol spanning en sensatie, ik zal ongetwijfeld ook niet alles in me opnemen van alle info die medegedeeld wordt ......