Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vanacht slecht geslapen, veel gedroomd, klam, zweterig, warm. Vanochtend eerst gewoon eruit om naar werk te gaan, maar op gegeven moment toch maar even de thermometer gepakt: 37.6. Het is natuurlijk niet echt hoog, maar ik voel me belabberd en ben nu heel bang dat het een teken is dat het mis gaat. Kan natuurlijk ook gewoon vermoeidheid zijn of een griepje o.i.d. maar het maakt me echt bang en onzeker. Naast het feit dat ik me gewoon k*t voel nu. Iemand ervaring met verhoging/koorts/griep e.d. aan het begin vd zwangerschap???

Ik kruip in ieder geval maar in bed :-(

Henne

Posted

Hei henne, ik heb niet zelf ervaring met koorts bij zwangerschap maar een goede vriendin van mij wel. Je mag gewoon paracetamol nemen. Zij had hoge koorts, bijna 40 graden (en later in de zwangerschap ook nog buikgriep, tandartsdrama's, griep) maar haar meisje is helemaal gezond op de wereld gekomen. Ik weet niet meer welke week het was maar het was voor de twaalf weken. Hoop dat je je snel weer beter voelt!

Posted

Hoi Henne,

weer een hindernis die je moet nemen. Toch zal het wel een griepje/verkouden zijn. Echt heel veel mensen hebben er momenteel last van.

Dat je je nu k*t voelt werkt natuurlijk niet mee. Verstandig dat je weer naar bed gaat. Ik heb 8 jaar lang met bedrijfsartsen gewerkt en ben het vaak tegengekomen, angst bij zw vrouwen vooral in het begin van de zw.

Uiteindelijk was dit na een paar dagen weer over.

Je bed in en proberen te rusten.

Beterschap!

Posted

lieve Henne

heel herkenbaar, ook vandaag een mega k*t dag. Voel van alles dan weer minder en dan weer meer.

je temp is geen koorts en verhoging is normaal bij een zw.

Heel veel sterkte vandaag en doe lekker rustig aan: doe ik ook

sylivie: oh nee wat lees ik in je handtekening, verdikkeme nee :(

sterkte meid

Posted

Henne ik ben dan nog wel niet helemaal officieel zwanger en heb ook koorts. Als je het niet vertrouwd gewoon het ziekenhuis/dokter bellen. Mijn temp mag niet boven de 37.7 komen ivm mijn net teruggeplaatste emmy's. Hoe het verder zit als je al goed zwanger bent weet ik niet.

Ik ga vanmiddag naar de dokter om infecties uit te sluiten, urineweg/ luchtweg. Vragen staat natuurlijk atijd vrij aan de artsen toch??

Goed drinken en lekker slapen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Posted

Ikzelf zit nu boven de 38.1. Is dit nu van de mk, zweet me rot. Vanmiddag rond 13.30 terugbellen.

Ben niet verkouden of grieperig.

Hoe gaat het verder Sandra, kun je het onder de 37.7 houden?

Posted

Het was vanmorgen 37.4 maar voel hem al weer oplopen....... Ik geloof dat we hier allemaal een beetje in de lappenmand liggen bleh

Posted

Hmm, 't is wel de ziekenboeg hier. Ik heb toch maar even het ziekenhuis gebeld. Ze vond 37.6 voor de ochtend wel hoog, in ieder geval niet normaal voor een zwangerschap. Maar er heerst op het moment wel iets waarbij mensen misselijk zijn, braken, diaree hebben etc. Waarschijnlijk heb ik daar iets van te pakken. De eerste echo is geweest, dus voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hoef ik niet bang te zijn (ik heb ook geen buikpijn). En verder is het toch afwachten. Ik moet paracetamol nemen, dat is beter dan echt koorts krijgen. Blijven drinken en proberen ook wel te eten. En als het niet gaat gewoon weer bellen.

Voel me niks beter, maar wel iets rustiger. Als ik niet zwanger zou zijn, zou ik het gewoon griep noemen: verhoging/koorts, of heel klammig en warm, of het gevoel dat er ijswater door m'n lijf stroomt, misselijk, geen zin in eten, hoofdpijn.... Maar ja, ik ben wél zwanger en als de dood dat het misgaat, zucht....

Sylvie en Sandra jullie ook veel sterkte en beterschap, ik duik er weer snel in. Oh....als ik zo'n kou-golf heb mag ik wel een kruik, maar niet op m'n buik. Misschien nog handig om te weten voor anderen ;-)

Posted

heb hier geen ervaring mee maar zou voor de zekerheid pcm in nemen dit werkt koorts verlagend

er word trouwens pas van koorts gesproken bij een temp. boven 38.5

iedereen van harte beterschap

Posted

Hallo,

Uit voorzorg mag je gewoon paracetamol gebruiken.

Bij hoge koorts contact opnemen met de verlosk. of arts.

Beterschap!

Gr van Amel

Posted

Wil niet betweterig overkomen maar er wordt van koorts gesproken als de temp 38.0 of hoger is.

:gekruiste vingers 3dat voor iedereen de temp weer naar normale waardes zakt..

Posted

Beterschap meiden wel eng die koorts. Maar inderdaad paracetamol verlaagt de koorts. Dus zeker iets om te proberen.

Posted

Gisteravond toch weer tegen de 38 aan. Baal er wel van, want zit met deadline op mijn werk en moet nu dus alles overdragen. Normaalgesproken zou ik met wat paracetamol wel zijn gaan werken, maar ik voel me nu echt te beroerd. Als ik niet eet ben ik misselijk van zwanger zijn, als ik dan wel eet ben ik even niet misselijk en dan word ik misselijk van het griepje door het eten. Erg leuk :-S Na het weekend zal het wel beter gaan.

En jij dan Sylvie? Had je nog getest vanochtend of wacht je nu tot maandag?

Posted

Ziek zijn komt nooit uit en zw zijn dus ook niet.

Uitzieken is toch het beste vooral nu.

Ik wacht tot maandag, dadelijk naar de ha om te kijken waar mijn verhoging vandaan komt, behalve moe en een dikke buik heb ik verder nergens last van. Ben niet ziek.

Denk echt dat dit het laatste restje hcg is.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use