Jump to content

Hoe snel een afspraak bij de uroloog in het AMC?

Recommended Posts

Posted

Misschien ben ik nogal ongeduldig maar we hadden vorige week donderdag een afspraak voor de uitslagen van de onderzoeken die zijn gedaan bij het AMC (fertiliteitsafdeling). Hier werd ons verteld dat het probleem bij mijn vriend ligt en dat hij nu voor verder onderzoek wordt doorverwezen naar de uroloog (zal uiteindelijk waarschijnlijk Mesa of Tese worden).

Iemand van de fertiliteitsafdeling had geregeld dat we een afsprakenbrief opgestuurd zouden krijgen. Meestal gaat dit toch redelijk vlot? Tot nu toe hebben we namelijk nog niks ontvangen. Is het normaal dat dit wat langer duurt?

En weten jullie ook of je dan snel terecht kan? Ik lees namelijk overal verhalen van enorme wachtlijsten? Geldt dit ook voor de onderzoeken of alleen voor operaties?

Posted

Hoi twinklestar

Wij hebben hetzelfde gehad en het spijt me je teleur te moeten stellen, maar wij hoorden pas na 2,5 maand( en nadat we zelf belden) dat we pas 17 dec ol consult kunnen bij de uroloog. In totaal dus ruim een half jaar wachttijd. Het is zelfs zo dat er een wachtlijst is om op de wachtlijst van de uroloog te komen. Wij hebben toen besloten de overstap naar Nijmegen te maken en daar hebben we inmiddels alle artsen al gesproken. Ik ben dus zeker geen dan van het amc

Posted

Dat is inderdaad wel raar dat je daar zelf achteraan moest bellen. Het stomme was dat we naar mijn idee nogal snel werden afgescheept door de arts waarmee we het gesprek hadden. Ik vroeg hoe het zat met de wachtlijsten bij de uroloog maar hij wuifde dat weg en zei dat we eerst de onderzoeken van de uroloog maar eens moesten afwachten. Ik zei van de week nog tegen mijn vriend dat ik het idee had dat het nog wel eens heel lang kon gaan duren...

Hoe snel konden jullie in Nijmegen terecht? En hoe ver zijn jullie nu?

Posted

Ik heb eind juni Nijmegen gebeld en we hadden 23 sep de intake bij voortplantingsgeneeskunde, urologie en gyn. We hebben al onze uitslagen uit het amc opgevraagd dye ze in Nijmegen gaan gebruiken, maar in amc waren ze vergeten DNA te testen waardoor we nu weer 2 mnd vertraging hebben. Je kunt ook naar Düsseldorf, daar gaat alles heel erg snel, maar wij willen (nog) niet naar het buitenland. Over Nijmegen hebben we een goed gevoel en

Hebben we volgende maand een belafspraak over hoe nu verder. Ik ben heel blij dat we bij het amc weg zijn. Voelde me daar echt een nummer.

Posted

In het AMC is op dit moment de fert. afdeling (CVV) aan het verhuizen. Ik zou er als je nog niks ontvangen hebt dus zeker even achteraan bellen, want het was de laatste weken nogal rommelig....

Je kan evt ook het AMC zelf even bellen en aangeven dat je een verwijsbrief hebt en dat je een afspraak wilt maken met urologie. Je wordt dan doorverbonden met de poli urologie en kan daar aangeven dat je door de CVV bent doorverwezen, wat je patientnr is enzo en dat je door de verhuizing van de CVV nog niet gehoord hebt wanneer je mag en geen twee weken wilt wachten tot ze weer open zijn.

Ik vind het AMC op zich een super ziekenhuis, maar was er wel heel snel achter dat je behoorlijk assertief moet zijn om dingen gedaan te krijgen. Succes!

Posted

Mijn vriend gaat maandag bellen naar de afdeling urologie. Misschien gaat het dan wat sneller...zo niet en we moeten echt nog heel lang wachten dan gaan we waarschijnlijk toch kijken voor Dusseldorf. Het ligt er volgens mij ook heel erg aan welke arts je hebt in het AMC Fren-1976. De eerste keer hadden we een vrouw (weet de naam niet meer) die echt de tijd nam en die ook eerlijk zei dat er bij de uroloog een wachtlijst is van bijna een jaar voor Tese. Nu hadden we een man die het allemaal veel positiver in zag maar die naar mijn idee mijn vragen ook niet erg serieus nam. We stonden ook echt binnen 10 minuutjes weer buiten. Hij zei nu niks voor ons te kunnen doen. Mijn vriend moest eerst naar de uroloog. Dus op dat moment voel je je inderdaad wel een beetje een nummer. Hij had het inderdaad ook over de verhuizing en over de kabinetsplannen om flink te bezuinigen op de zorg (hierdoor nog langere wachtlijsten).

Posted

Wij hebben trouwens ook nog niks gehoord van het DNA onderzoek. Wordt dat bij iedereen gedaan? Volgens mij heeft hij daar wel bloed voor laten prikken... (is trouwens nog geen drie maanden geleden) Zullen we ook wel zelf achteraan moeten bellen vermoed ik.

Posted

Miepie80...ik zie het nu pas. Je bent zwanger van een drieling! Gefeliciteerd. Dat moet wel heel bijzonder zijn.

Hebben ze bij jou 2 cryo's geplaatst? Is er dan eentje gedeeld waardoor het er drie zijn?

Posted

Mijn vriend heeft vandaag gebeld naar het AMC. Ze wisten nog van niks ...er was wel iets aangevraagd maar het inplannen was nog niet eens gebeurt. De vrouw die hij aan de lijn had zei dat het nog wel eens heel lang kon gaan duren voordat er een afspraak bij de uroloog gemaakt kon worden. Als ik het zo allemaal bekijk zijn we straks 2 jaar verder voordat we uberhaupt aan een behandeling kunnen gaan beginnen. Dit gaat ons echt te lang duren.

Ik ga van de week met Dusseldorf bellen. Tevens vraag ik me af hoe lang de wachtlijsten in Nijmegen zijn. Weet iemand dat. Grote kans dat die ook steeds langer worden omdat heel veel mensen van het AMC overstappen naar Nijmegen.

Posted

Bij sommige zorgverzekeringen kan je voor een uroloog zorgbemiddeling aanvragen, ze gaan dan kijken of ze kunnen regelen eerder een afspraak te krijgen.

Of je zou eens de wachtlijsten op www.kiesbeter.nl kunnen kijken.

Succes

Posted

2 maanden nadat ik belde hadden we de intake, maar dat was wel direct op alle afdelingen; gyn, urologie en voortplantingsgeneeskunde. Je moet er rekening mee houden dag man wel nog een DNA onderzoek moet ondergaan om te zien of hij tese mag ondergaan. De uitslag van die test duurt 2 maanden. Wachtlijst tese is 5-6 mnd, maar daarna kun je direct met de icsi beginnen. Düsseldorf is geen optie voor ons vanwege de kosten en de reisafstand, maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen. Ik ben blij dat we in Nijmegen zijn nu, ik had ook uitgerekend dag het amc bij ons ook nog minstens 2 jaar zou duren. En die tijd hebben we niet.

Posted

Vandaag belden ze weer van het AMC... ze nemen voorlopig geen patienten meer aan bij urologie (hoezo geen communicatie binnen de afdelingen). We kunnen er dus zelfs niet eens terecht ondanks dat we zijn doorverwezen dor de afdeling fertiliteit. Morgen ga ik Dusseldorf bellen! Qua reistijd is het voor ons ruim 2 uur (dusseldorf) maar dat heb ik er wel voor over. Met name door de goede verhalen op dit forum en doordat er geen wachtlijsten zijn en ze veel verder zijn in Duitsland heeft Dusseldorf voor ons de doorslag gegeven. Ook heb ik al veel goede verhalen gelezen over stellen die al meerdere pogingen in NL achter de rug hebben en daar wel in 1 behandeling zwanger worden.

Ik vind de wachttijden in Nijmegen toch ook nog best lang, maar ik kan begrijpen dat als je moet besparen op kosten dat dat dan de beste optie is Fren.