Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lot ik was zelf al gestopt met de bolletjes sinds gisteren.

Ik dacht met een hcg van 2100 heb ik wel hormonen genoeg.

Om mezelf te beschermen was ik er helemaal vanuit gegaan dat het niet ging

lukken en me daar bij neergelegd.

Nu moet ik dus weer echt een omschakeling maken van misschien dan toch..........?

Erg spannend allemaal, ook heel veel moeite met concentreren, doe de raarste dingen.

ik zal pas blij zijn als ik een goede echo heb.

De vorige 2 keer was het bij de eerste echo al fout.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Rachel: ik heb ook nog nooit een goede echo gehad, vind het dan ook vreselijk spannend. Eerst vrijdag maar eens met een mooie hcg afsluiten.....

Heb morgen vrij genomen, er komt toch niks zinnigs uit mijn handen. Vrijdag is lekker mijn parttime dag, dus over 2 uurtjes ga ik genieten van een lekker lang weekend.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lot, van harte meid! Het is je zo gegund! En ook nog zo'n goede hcg-uitslag! Nu op naar de echo, ik zal voor je duimen.

Alle andere zwangere dames ook natuurlijk gefeliciteerd!

Hopelijk volgen er nog vele zwangeren hier die rustig aan op de roze wolk kruipen...

Liefs Yara

Geplaatst

Lot, goed idee dit 12 weken wachtbankje. Ik had me zo verheugd op gewoon ongecompliceerd die test doen en dan weten dat je zwanger bent: klaar. Maar goed, zo is't dus nie... ik heb nu al 2x eenmalig rood bloedverlies gehad wat alle hoop weer doet wankelen, maar het blijft steeds goed gaan. Voel me (gelukkig) wel erg zwanger: misselijk en moe, MOE! Dat vind ik ook een grappige gewaarwording: zaterdag had ik opeens geen klachten en werd ik helemaal onzeker, dus ik ben nu blij met mijn kwaaltjes, maar baal er aan de andere kant van: wil nog niet laten weten dat ik zwanger ben, dus moet op mijn werk gewoon hetzelfde presteren. En naar vrienden toe: hou ze nu allemaal een beetje af onder het mom dat het me allemaal een beetje veel is de laatste tijd. Waarop 1 vriendin gelijk weer dacht dat er een behandeling weer niet was aangeslagen...

Bij mij in het ziekenhuis doen ze gewoon alleen maar een echo, niks geen bloedtesten op HCG. Geen idee dus hoe hoog dat is. Ik ben erg benieuwd, nog 5 dagen en dan onze 1e echo. Kan niet wachten, ben blij met een wachtbankje om wat te kletsen. Thanks.

Geplaatst

Cato,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wel een spannende tijd tot aan die eerste echo. (daarna ook nog wel maar toch, die eerste echo lijkt mij echt spannend)

Zie dat jij zwanger bent geraakt na het tp van cryo's.

De cryo's doen het blijkbaar goed deze maand!

Hopelijk is dat bij mij ook het geval en kom ik hier ook mee kletsen......

Meiden,

Succes allemaal!

Geplaatst (aangepast)
Violeta, mag je nog een keer een bloedtest doen? Ik hoop voor je op een mooie stijging!

Ze zeiden dat er geen zin heeft en dat ik gewoon moet wachten tot de echo,maar als ik het zo graag wil mag ik van de week nog een keer prikken.Ik heb het nog niet gedaan,maar ik denk toch morgen middag dat ik naar toe ga en omdat 's middags is hoor ik pas vrijdag de waarde!

groetjes,Violeta

aangepast door violeta80
toets fout
Geplaatst

Hi Cato: gezellig dat je aanschuift, tja, onbezorgd zwanger zit er voor ons geen van allen in helaas, maar genieten moeten we wel van elke dag!

Jammer dat ook jij weer in een zkh zit dat niet standaard bloedtesten doet, het zegt zoveel meer en kan de spanning toch een beetje weg nemen (mits de uitslag goed is natuurlijk). Aantal testen: tot nu toe 3, maar ik weet zeker dat als ik vrijdag de waardes weet van de 2e bloedtest en vervolgens moet gaan wachten tot 3 november (echo datum), ik toch volgende week of zo even wil checken of ik nog positief ben.....

@ Violeta: hoe kan het zkh nou zeggen dat een test geen zin heeft?? Ik snap dat echt niet. Als jij maandag een waarde van 215 hebt en morgen een fikse stijging kan laten zien, dan neemt dat toch een hoop spanning weg! En alles wat stressverminderend werkt, is alleen maar goed in deze toch al onzekere tijd!

@wish: we blijven op je wachten! go cryo's go!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hi Cato en rachel, leuk dat jullie ook hier komen kletsen!

Violeta, heb je afgesproken om morgen bloed te gaan prikken?

Lot, ik hoop dat je morgen een mooie stijging kunt zien!!

Helaas voor mij geen bloedtest dat doen ze bij ons in het zh dus niet, wachten dus op de 1ste echo op 1 november.....en dat duurt nog lang............!

Liefs

Geplaatst

He Jetje wij hebben dezelfde dag onze eerste echo.

Is dit de eerste keer dat je zwanger bent?

Ik voel eigenlijk weinig.

De vorige 2 keer voelde ik mijn borsten veel meer en had ik erg veel honger.

Maar ja toen ging het mis.

Geplaatst
Trouwens, nog even iets grappigs: hoeveel testen hebben jullie allemaal gedaan?

Ik wel 8!

ha ha..., ik maar 1. wat knap he!

de vorige keer toen in zwanger was wel meer, omdat die goedkope tests eerst negatief aangaven en een dag later een heel licht streepje.

vervolgens de derde dag maar een CB tegenaan gegooid, die was positief. wel een week later een MK, dus waarschijnlijk zat het al niet goed en dus ook niet veel HCG.

Bij deze zwangerschap heb ik direct CB gedaan, en de streep was heel duidelijk. Dus dat gaf me voldoende rust om niet meer te testen.

liefs joske

Geplaatst

Cato ik heb maar 4 testen gedaan.Twee waren negatief en toch bloed test positief en daarna heb ik nog 2 gedaan,nadat ik wist dat ik zwanger was gewoon na 4 jaar de twee streepjes te zien,zo vaak negatieve test,dus ik wil het gewoon zien!ha ha,stom is het.

Lot je hebt helemaal gelijk,vond ook vreemd,maar goed vandaag geprikt en de stijging is 1300,dus niet veel,maar van 215 naar 1300 is toch positief!!!

Toch?!

Groetjes,Violeta

P.S: ik heb voor de 2de test 20 euro moeten betalen inTurkije wat een dieven en die was negatief,twee dagen later bloed geprikt en ja hoor ,positief....:)

Geplaatst

Hi Violeta, Dat is toch wel een heel duidelijke stijging, die volgens mij nog steeds binnen de waarden van de tabel die ik je eerder stuurde, valt. Wat zei het zkh ervan?

Ik duim!!

Lot

Geplaatst

Hi Lot,dat klopt het is binnen de waarden van de tabel die jij me hebt gestuurd.Ze zeiden dat er positief is en dat ik tot mijn echo moet wachten die 25 okt. is.

Jij ook succes morgen met bloed prikken,ben benuewd naar jou waarde :) (ik weet het zeker dat ie dik is gestegen :)

Geplaatst

Hi Violeta, je hebt een mooie stijging! Nu da dagen aftellen tot je eerste echo

Cato, ik heb 6 testen gedaan en heb er nog 3 liggen, die ga ik vast ook nog gebruiken. Ik heb nog niet zoveel vertrouwen.

Geplaatst

:woohoo:

HCG is super goed gestegen!!!! Inmiddels 4500.

Als alles goed blijft gaan, 3 november de eerste echo.

Ga ik dan eindelijk na 6 jaar echt 'n keer een hartje zien kloppen??

Zou het dan echt.......

LIEFS,

LOT

Geplaatst

Jeetje Lot wat een stijging!!!

Ik ga zo hard voor je duimen!

Je gaat niet alleen een hartje zien kloppen,maar je gaat gewoon nog 8 maanden lang genieten van je zwangerschaap!!!!

x x x

Geplaatst

Ik heb een vraagje over eten

Rauw vlees en zachten kazen moeten we vermijden,maar er staat nergens op over drogen worsten(salami en zo...) Die is namelijk gedroogde vlees maar wel rauw.

Weet iemand meer van?

Ben gewoon nieuwsgierig.

Geplaatst

Violeta, op het voedingscentrum.nl staat dat je geen salami en chorizo mag eten. Ik heb hetzelfde met brie, daar ben ik gek op. Volgens mij mag dat weer wel als het met gepasteuriseerde melk is. Ik moet er ook nog even in verdiepen hoor! Hoe voel je je? Heb je al wat "kwaaltjes"?

Geplaatst

Hee dames, had dit topic nog niet gezien, maar kan me hier dus aansluiten!

Ik heb trouwens mijn vorige zwangerschap alleen maar gedroogde worsten van de ah (fuet, amourettes) gegeten. Wist niet dat dat niet mocht...........

Geplaatst

Nou ja....ik zal maar eerst bloed prikken om te kijken,1 op drie vrouwen maakt antiestoffen tegen de bacterie die in het vlees zit,misschien heb ik het geluk want ik ben gek op droge worsten,en mijn vriend maakt zooooooooo'n lekkere runderrookvlees,mmmm

Over de gepasteuriseerde melk,klopt wel!Dus daar kan je altijd vragen.

Jetje toevalig dat je vraagt,vaandag niet lekker gevoel,beetje stekjes in mijn buik,heel slaperig ben ik(gelukkig weekend,dus morgen lekker op bed rollen) :)ook maagzuur na het eten,ah ja....hoort een beetje bij.En jij? heb jij ergens last van?

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden