Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom Ralletje kom er gezellig bij.

Ik voel echt heel weinig, voel mijn borsten helemaal niet.

Alleen heb ik reuze honger.

Als ik zou willen, zou ik volgende week al een echo kunnen hebben, omdat het al 2 keer misgegaan is.

Maar ik ben bang dat je dan een echo krijgt zonder hartslag omdat het te vroeg is en dan weet je nog niets.

Het duur wel heel lang.

Nog 2 weken.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, aangemeld voor moeders voor moeders. Ben benieuwd wanneer ze bellen.

En ook kinderdagverblijf geregeld. Goed bezig vandaag haha.

Ralletje> welkom en alvast gefeliciteerd. Wachten duurt inderdaad LANG.

Groetjes Vriezen.

Geplaatst

@Ralletje: welkom op dit bankje en natuurlijk GEFELICITEERD! Wat duurt dat wachten lang hè.....

@Vriezen: bij mij hing MvM binnen 3 uur aan de lijn en had ik de afspraak al de volgende ochtend. Ze willen nou eenmaal zo snel zo veel mogelijk urine.... nou ik ben goed bezig, bijna een volle container per dag!!! Morgen ga ik mijn eerste "donaties" wegbrengen. Lekker plastisch weer allemaal.....

@Joske: hoe gaat het bij jou? Je klinkt zo relaxed! Ik speur de hele dag naar verschijnselen, ik vind het zo moeilijk om na alles wat er is gebeurd, nu maar gewoon op mijn lichaam te vertrouwen....

@Rachel: nog 14 dagen.....

Fijne dag allemaal!

Lot

Geplaatst

Dames,

Allereerst allemaal gefelicitEerd met jullie zwangerschap, als alles goed blijft gaan kom ik jullie van de week gezelschap houden, wd 10 was hcg 158 woe weer prikken om te kijken of het mooi gestegen is.

Gr suus

Geplaatst

Hey meiden, wil jullie even een hart onder de riem steken. Tot ongeveer 7/8 weken was ik ook vreselijk onzeker. In het begin merkte ik niks, behalve dat ik idioot veel slaap had (en heb). Geen zere borsten, niet misselijk, maar wel kramp zodat ik telkens dacht dat ik ongesteld zou worden. Maar langzaamaan ontdekte ik toch wel verandering in / aan mijn lijf. We zijn met de behandelingen zo gewend aan snel en heftig effect van hormonen, dat we als het nu heel rustig en natuurlijk gaat gelijk in de stress schieten :-) begrijpelijk, maar niet doen! Enne....inmiddels ben ik wél misselijk en believe me...ik was beter af toen het nog niet zo was hihi. Hoewel, eerlijk is eerlijk, het is een fijne bevestiging.

Staar je in ieder geval niet blind op misselijkheid en zere borsten. Ook aan andere dingen kun je merken dat je zwanger bent: ik zag opeens duidelijker de aders op mijn borsten lopen, mijn darmen werken opeens anders, ik heb mega veel slaap, ik ben ontzettend klunzig (brood in de wasmand enzo), ik heb een neus als een volwassen speurhond (zonder dat ik dan gelijk misselijk word), ik heb behoefte aan andere smaken (minder zoet, meer zuur), mijn huid ziet er anders uit, ik plas meer (snachts heel irritant) etc. En al die dingen wisselen per dag, soms zelfs per uur.

Tot de eerste echo is het gewoon doodeng, daar verander je niks aan ;) maar laat je niet gek maken door het moeten hebben van kwaaltjes. De meeste vrouwen die spontaan zwanger raken, krijgen pas last van misselijkheid e.d. als ze ongeveer twee weken overtijd zijn. En wij willen direct na de tp kotsend boven de pot hangen hihi. Hang in there!!!

Geplaatst

Lieve Henne,

Bedankt voor dit lieve, vrolijke hart onder de riem. Ik denk dat velen van ons dat wel even kunnen gebruiken. En ik ben blij te kunnen vermelden dat ik wel degelijk kwalen heb: vond zojuist mijn ontbijtbordje met lege melkbeker terug in de koelkast.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Henne ik denk dat je gelijk hebt. We zijn er natuurlijk ook meer op gefixeerd, wat heel logisch is.

Lot, over het algemeen ben ik wel relaxd, omdat ik heel goed besef dat ik er zelf niets aan kan doen als het fout gaat.

Maar zodra ik wat voel, vandaag af en toe wat steekjes links onderin, denk ik wel van; oef wat is dit???? misschien een bzz?

dus dat relax van mij is ook maar relatief, en ben ook heel erg bang dat dit wonder weer ons afgenomen wordt. En als het mis gaat, dan duikt direkt

weer het gevoel op van zal het nog een keer lukken om zwanger te worden i.v.m. de leeftijd. Trek ik het om voor de derde keer dan een MK mee te moeten maken?

Niet dat ik keus zou hebben. De enigste manier om geen MK meer mee te maken is om niet meer zwanger te worden. Dit is dus geen optie, dus er is een risico dat het weer mis zou kunnen gaan,

maar het kan evengoed wel goed gaan.

En ik ga er van uit dat het goed gaat. Donderdag de echo wat ik heeeeeeel erg eng vindt.

hebben jullie al wat van Cato gehoord???

liefs joske

Geplaatst

Hey Suus wat mooi!Gefeliciteerd!

Morgen voor zijn minst een verdubbeling :)

Joske het is idd dood eng,en toch eindelijk meer duidelijkheid!Veel succes donderdag!Ik moet tot maandag wachten ;(

Oh lieve Henne,wat zijn je woorden wonder middel!Ik heb het met een glimlach op mijn gezicht zit te lezenover het brood in de wasmaschine of zoiets,die heb ik ook zo erg :)en op alles wat je schrijf herken ik mijzelf.Super!Dat geef mij(een ook andere meiden ,denk ik) zo veel hoop dat er goed gaat,en dat er normaal is wat we voelen en wat we niet voelen.

Bedankt!

P.S: ik zie dat je morgen een echo krijgt!Heel leuk,het blijf zeker net zo spannend als de eerste keer! :)

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Ik had vorige week wat bruin bloedverlies en heb gelijk de hele dag in bed liggen huilen en wachten tot het los zou barsten. Niks aan het handje uiteindelijk. We hebben gewoon te veel meegemaakt om 'onbezorgd' te zijn. Is ook niet erg. Na de eerste echo gaat het beter bij de meesten. Je weet dan of het op de goede plek zit, er klopt misschien al een hartje en je gaat dan langzaam ook meer merken. Allemaal trouwens veel succes met die eerste echo.....ik ben echt nog nooit zo zenuwachtig geweest, kan me er ook nauwelijks nog iets van herinneren behalve dat ik eenmaal in de auto alleen nog maar kon huilen. Hoop van de 2e echo meer mee te krijgen.

Lot ik vind 'm briljant: bordje en beker in de koelkast. Stond de boter in de afwasmachine? Ik heb laatst bijna een parkeerautomaat gemoerd omdat ik stug het parkeerkaartje in de gleuf voor de creditcard bleef proppen. Stond al boos te bellen dat de automaat niet werkte toen een vriendelijke meneer me even wees hoe het werkte.... ja en ik parkeer echt nooit he? En gister op mijn werk nam ik mijn mobiel mee ipv mijn toegangspas dus toen stond ik vast in het trappenhuis, ook erg handig. Is misschien wel een mooi topic voor de vrolijke noot: zwangerschapsblunders :-D

Geplaatst

Hahahaaha, die Henne, ja die blunders zijn erg bekend, gisteren trok ik de koelkast open en vroeg mezelf ineens af wat ik daar eigenlijk deed....ik had namelijk een schone luier voor mijn zoontje nodig, hahahahaa!!!! Vandeweek brood gemaakt voor mijn lief, zit ie op zijn werk heeft ie een boterham met alleen boter erop, geen beleg, ik had blijkbaar zo die boterham dichtgeklapt, whahahaa, arme schat!

Geplaatst

Ralletje en Suus, gefeliciteerd en welkom op het bankje! Het wordt langzaam aan gezellig drukker op het bankje! Suus, succes morgen!

Geweldig die zwangerschaps "blunders"haha! Ik kan er (nog?) niet over mee praten maar ik moet er hartelijk om lachen, leuk dat nieuwe topic Henne!!

Violeta, jou echo komt ook dichtbij, spannend meis!

Joske, nog 2 nachtjes slapen.. :-)

Geplaatst

Ik moet nog even wat kwijt hoor, ik heb zo´n vreselijke pijn in mijn onderrug, dat heb ik normaal als ik ongi wordt ook, is dat normaal??? Ben zo bang dat ik morgen wakker wordt in het bloed.....

Sorry, opeens voel ik me zo onzeker............pppffffffffff

Geplaatst

Ik heb de eerste paar weken enorm veel rugpijn gehad, kramp in mijn onderbuik en zo'n rotgevoel in m'n bovenbenen. Volgens de verpleegkundige kwam dat door de hormoonoorlog in mijn buik en de groeiende / veranderende baarmoeder. Ze zei ook letterlijk: "wie ben ik om je te zeggen dat je je geen zorgen moet maken, die eerste weken zijn gewoon heel moeilijk en spannend". Het advies was om gewoon paracetamol te slikken (max. 2 per keer, max 6 op een dag), evt een warme (geen hete!)kruik tegen je rug, niet tegen je buik. Je weet gewoon niet of het een goed of slecht teken is, maar het kan dus juist heel goed komen doordat je baarmoeder aan het groeien is. Enne....als je een verse poging hebt gehad dan zijn je eierstokken ook nog eens opgezet, dus daarvan kan ook dat hele gebied zeer blijven doen.

Geplaatst

Suus, welkom!

Vriezen, wat goed dat je al zo bezig bent geweest!

Ralletje, ook welkom, herken je onzekerheid zoals iedereen, dan voel ik niets en dan weer wel. Maar vaker niets dan wel (alhoewel de misselijkheid sinds een week wel erg is geworden). Rugpijn had ik in het begin ook op en af, nu vooral ongesteldheidspijn (wat ik me herinner van mijn eerste zwangerschap dat ik dat ook had)

Morgen heb ik mijn eerste echo en ik hoop dat dat allemaal goed is en er een hartje klopt, ben nog nooit zo zenuwachtig geweest. Heb helaas morgenochtend heel veel werkafspraken staan, maar ach dan gaat de tijd snel!

Henne, ik heb al moeten lachen om de blunders, erg herkenbaar! hahahaha

Naar de kast lopen om te plassen!

Geplaatst

Dames,

Hier heb ik heel af en toe een krampje maar voel redelijk vaak mijn eierstokken zal tegen overstimulatie aanzitten denk ik, moet ook nog een weekje pregnyl 1500 op dag 3 bijspuiten het ziekenhuis zei dat de waarde er mooi uitzagen, maar nog niks wilde zeggen over een zwangerschap dat willen ze pas volgende week doen.

Heb gister enge steken gehad en vandaag leek het of ik mijn baarmoedermond voelde bij t inbrengen van de bolletjes, voelen jullie dat ook.

Hierdoor ben ik vrij angstig geworden, voel die meestal als het niet goed gaat. Daarom ga ik morgen bloed laten prikken om te kijken of alles mooi stijgt.

Waardes op WD 10 waren±

ustradiol 1861

progesteron groter als 56

hcg 158.

Hoop echt dat alles goed is.

Dames succes met de echo he als het goed is krijg ik er een begin nov, mss wel eind okt omdat ik al 2 bbz heb gehad.

Groetjes suus

Geplaatst

Jaatje en Henne, veel succes bij jullie echo morgen!!

Henne, dank je voor de uitleg, idd, die rugpijn is killing en het voelt hetzelfde als wanneer je ongi wordt, en dan ook die bovenbenen, het is precies zoals jij het hier beschrijft, maar het is ook weer niet continu, nu is het alweer 1,5 uur weg, na ja, afwachten maar, ik weet wel dat ik dat bij mijn zoontje ook had en dat mijn vriend toen nog middalgan op mijn rug gesmeerd heeft, maar volgens mij was dat veel later in de zwangerschap, rond een week of 8, ik weet niet meer precies..........

Geplaatst

hier ook onzekerheid,

bij de dokter geweest omdat ik die steken niet vertrouwde, gelukkig zijn die nu helemaal over. Wel een echo gehad (om bbz uit te sluiten), maar ik had een volle blaas en het was een heel gezoek

om het vruchtje te vinden. Uiteindelijk wel gevonden maar was niet duidelijk, het was wel mooi op termijn maar zag nog geen hartje.., pff nu maak ik me nog meer zorgen dan waarvoor ik heen ging.

Volgens de dok gaan de meeste hartjes tussen de 5 en 7 week kloppen.

Donderdag weer voor een echo maar dan naar een beter echo apperaat, ik voel me zo down..., sorry. Ik weet dat ik me niet druk moet maken, en dat er donderdag pas meer zekerheid is.

Maar ja, de angst zit er nu eenmaal goed in dat het weer mis zou kunnen gaan. Voel me wel goed hoor, bij inwendig onderzoek was ook alles oke.

liefs joske

Geplaatst

Oh joske, wat erg he, die onzekerheid. Die kan echt niemand weghalen. Ja, donderdag met de echo. Wat zal het spannend zijn.

Ik ben blij dat ik morgen weer ga werken (werk parttime en was vandaag vrij). De dag gaat dan zo snel voorbij en even aan andere dingen denken.

Vanavond hing de mevrouw van moeders voor moeders al aan de lijn. Volgende week dinsdag was de eerste dag dat we allebei konden.

Geweldig die blunders!!! Ga zo even het andere topic zoeken

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Joske, het is soms ook moeilijk om een hartje te vinden, toen wij de echo bij 7 wk kregen hoorde we meteen een hoop gebonk maar ik bewoog en weg was het, daarna kon hij het niet meer vinden dus het hoeft niets te zeggen.

Ze zijn nogal beweegelijk.

Maar snap je ongerustheid, ik hoop dat het donderdag wel lukt.

Geplaatst

Joske, ik begrijp je onzekerheid heel goed hoor, maaruh, net als wat Henne vraagt, hoe ver ben je nu dan??

Ik hoop dat ze donderdag iets meer zien en dat je gerust gesteld zult zijn.

Geplaatst

ik was 6 weken en 5 dagen, bij het opmeten was het 6 weken en 4 dagen, maar heel moeilijk in beeld te krijgen.

ik had ook een volle blaas.

heb het wel moeilijk, maar het is gewoon afwachten. Silcie ik put wel een beetje moed uit jou verhaal.

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden