Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ralletje wat is er toch spannend wachten voor de eerste echo.....Je bent ook bang voor bbz maar voel je dan wat,want ik had ook af en toe een steekje links....en geen bloeding....dus bij mij zit goed(tenminste hopen wij dat ie door groeit met een kloppende haartje)

ik weet dat je links or recht echt veel pijn moet voelen....als je dat niet hebt....probeer maar toch positief te zijn!Kan je ook niet wat eerder gaan voor de echo,morgen of maandag?

Suus,wat erg de kramp en de bloeding,misschien kan je idd bloed prikken en dan hoor jij het morgen....

Wanneer moet je voor de echo?Als je het ziekenhuis belt en verteld wat er gebeurd is misschien kan je ook wat eerder!Succes!

Wat ook Lot zegt:Komt er een tijd van,dat we gewoon zorgeloos van ons zwangerschaap kunnen genieten?

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voileta, nee eerder een echo doen ze niet, ik heb ook niet echt pijn aan de linkerkant, meer zeurend gevoel, ik weet wel dat ik in 2002 zoveel pijn had dat ik geen boe of bah meer kon zeggen, dat was wel heel heftig, daar is dit idd niet mee te vergelijken,......

Nou ik ga maar ff op mijn bedje liggen, klein beetje slaap pakken, als de kleine man wakker wordt straks is het weer voorbij en het zal wel weer een lange nacht worden.............

Geplaatst

Violeta, ik heb geen bloed verloren hoor gelukkig. Probeer toch maar te wachten tot zaterdag ofzo, als t vannacht mis is gegaan zie je dat nu toch nog niet in je bloed volgens mij.

Geplaatst

Oh sorry Suus verkeerd zit te lezen

Weet je ik bedenk me nu dat ik met 5 weken zwangerschap gingen we een dagje Amsterdam,toen ging ik naar de parkeer garage lopen een innees zo'n kramp in mijn rechten kant het voelde dat iemand met een mes door mijn rechten eienstok is gegaan,maar ik heb gelezen dat er normaal is,schijnt dat je eiestok springt of zo iets....ik hoop dat het zo bij jou ook is.

Met temp.heb ik ook geen erwvaring mee...

Ralletje neem jij maar lekker rust,en probeer jezelf niet gek te maken van ales wat je voelt(Ik heb mijzelf zo gek gemaakt in het begin) :)

Wat kan een week lang duren zeg....Wanneer is het maandag?????:huh1:

Geplaatst

He dames,

ik temp ook niet hoor. Ik gooi er alleen af en toe een extra testje tegenaan en kijk of die dan donkerder is, zo zie je ook een beetje of het hcg stijgt. Er gebeurt bij ons niks voor die 8 weken echo, geduld hebben! Buikpijn hebt ik ook regelmatig. Ik heb dat de vorige zwangerschap de eerste weken heel regelmatig gehad, best vervelend.

Suus, succes met de echo!

Mia

Geplaatst

Goedemorgen! Lekker een weekje vrij van mijn werk, heerlijk!

Herkennen jullie het gevoel dat als je je 's nachts omdraait dat je steken in je buik krijgt? Alsof het van binnen te strak zit en er even wat "los" gemaakt wordt?

Misschien wel een overblijfsel van de laparoscopie in mei, verklevingen ofzo die los trekken?

Verder baarmoeder en buik super rustig, ik ga het pas echt geloven als ik woensdag de echo zie.....

Wel slaap ik met een bh aan (zonder beugels natuurlijk), dat maakt het voor mijn borsten een stuk comfortabeler!

Ik ga zo eens even met mn teckels de zon in.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Kan pas om 2 uur bellen, heb nu geen kramp maar zie t niet positief in. Weet niet wie ik zal bellen de gyn of t ziekenhuis ik denk de gyn.

Geplaatst

Hé Suus, wat onzeker nou weer......bij problemen moet ik direct de fertipoli bellen, dus het zkh, die zullen je ws direct even willen zien en een plaatsje voor je vrij maken, althans zo werkt het in Breda iig.

Sterkte meid,

Lot

Geplaatst

Kan ze beide pas na 2 uur bellen, zit ook nog tot 3 uur op mij werk. Ben ik eindelijk zwanger krijg ik dit weer. Lijkt ook nooit goed te gaan.

Geplaatst

ach meissie toch, ik denk dat we allemaal zo goed weten wat er op dit moment door jou heen gaat....

Bel maar zo gauw mogelijk!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hoi dames, ik wil me hier alvast voorzichtig melden. Heb al vanaf wachtdag 5 een positieve test, waarbij elke dag het streepje donkerder werd, heb vandaag een clearblue digitaal gedaan en :zwanger in het venster! ben nog vol ongeloof en ook een beetje bangig maar ben ook zo blij, dit hebben we nog nooit gehad, dus wil er gewoon (alvast) van genieten! Dinsdag heb ik een bloedtest in het ziekenhuis, dus tot die tijd sowieso spannend, en dan de komende weken/maanden nog. Wil iedereen succes wensen, en degenen die het nu moeilijk hebben sterkte, hopelijk krijgen jullie positief nieuws.

Geplaatst

Suus, neeeeeeeeee, wat lees ik nu!! Kan het niet een gesprongen adertje zij ofzo?? Omdat je geen kramp hebt... Hoe was je temp vanmorgen, weer zo laag?? Ik hoop dat je straks meteen terecht kunt...sterkte meis!!

Geplaatst

De gyn belt morgen met de uitslag, maar weet niet of ze t al zo snel in t bloed kunnen zien.

Heb af en toe een kramp niet zoals bij menestruatie, wel pijnlijke steken aan de rechterkant.

Geplaatst

meiden, met pijn in mijn hart moet ik dit bankje verlaten.

Mijn bange vermoedens komen uit.

vanavond bij het afvegen een was het een beetje rose, vanavond echo gehad, en ik zag geen hartje meer.

Net naar de WC ben ik bloed verloren, dus weet ik dat het einde verhaal is.

We zijn erg verdrietig, en boos dat het voor de derde keer in een jaar tijd mis gaat.

Het enigste waar ik hoop uit kan putten is dat we relatief snel zwanger worden. Want dat we door gaan is een ding wat zeker is.

Suus, ik hoop dat het voor jou beter uitpakt! ik stuur je een digitale knuffel.

liefs joske

Geplaatst

Jeetje wat gebeurt het hier allemaal?????????

Joske,ik schreude net tegen de komputer.....neeee...waarom gaat het mis voor de derde keer bij jou in jaar tijd...wat is er toch,gaan ze het dan onderzoeken?

Meis wat zal jij kapot zijn.....ik ben stil van....toch wil ik je heel veel sterkte wensen

x

Suus,bij jou lees ik nu ook wat minder goed nieuws,meid wat zal jij de hele middag in angst dorbrengen (en de avond,je weet pas morgen zeker,de bloed uislag)

Is de bloeding all gestopt of niet?Jij ook veel sterkte!

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden