Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toen ik met 6w2d een echo kreeg ben ik van alle kanten vooraf gewaarschuwd om niet te verwachten dat we een hartje zouden zien. Het komt dus kennelijk veel vaker voor dat het pas rond de 7 weken lukt. Gelukkig mag je wel heel snel voor een nieuwe poging, nog even volhouden!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi daar ben ik pas weer, ben te moe om elke keer te forummen, maar nu dan het goede nieuws:

wij hebben maandag een hartje zien kloppen! Ja, nu dan echt zwanger. (nog echter?) Ik vind het zo lief om te merken dat jullie ook nieuwsgierig zijn. Het was heel grappig, op de een of andere manier hadden mijn man en ik al jaren geleden de overtuiging dat we wel een tweeling zouden willen. Dus nu er dan toch 2 cryo's waren terug geplaatst, verwachtten we dat ook min of meer. Dus we waren allebei een beetje verbaasd: o, toch maar 1. Niet teleurgesteld (hoe zou ik kunnen), maar meer dat ik met die optie geen rekening had gehouden. En mijn moeder had dat blijkbaar ook, want die vroeg meteen: had ze niet wat beter in de baarmoeder kunnen kijken? (om het hoekje, mam?).

Voor Joske nog even een aanmoediging: mijn collega vertelde dat ze ook een 7 weken echo had, daarbij geen hartje, een week in de stress en bij 8 weken wel een hartje. Dus: niet treuren: geen bloed=goed.

En wie heeft er ook snel een echo?

Geplaatst

Oja, en voor alle onzekeren onder ons even een opsomming van mijn kwaaltjes:

4+ zwangerschapsweek: geen klachten, wel bruine afscheiding en 1x roze/rood.

5+: misschien 1x een heel klein vlaagje misselijk? of is het omdat ik dat zo graag wil. wel wat moeier. 1x rood bloedverlies, verder af en toe bruin.

6+: lijken mijn borsten nou groter of wil ik dat zo graag. wel: heeeeeel moe en ook misselijk. laat koffie staan, wat absoluut vreemd is voor mij. Enkele keer nog bruin verlies.

7+: dat is deze week: sinds een dag of 3 nauwelijks nog misselijk, borsten ??? en verder nog wel heel erg moe. Af en toe lichte krampen in onderbuik. Ik probeer er maar niets achter te zoeken dat ik nu dus niet meer zo misselijk ben, want heb net dat hartje zien kloppen.

Geplaatst

Proficiat Cato!!

Joske, volgens mij verschilt het enorm wanneer het hartje klopt, bij mijn zoon was de 1e echo met 5 weken en 6 dagen en toen klopte het hartje al, maar ik heb ook weleens gehoord van ergens in de 7 weken, net als het ene embryo zich sneller deelt dan het andere, ieder embryo heeft zijn eigen tempo moet je maar denken, als het maar tussen de 5 en 8 weken is volgens mij......nog even doorbijten!!

Geplaatst

Hallo Dames,

Heb daarnet de uitslag van het bloedonderzoek weer gehad en het is een mooie stijging:

HCG 352

Oestradiol 2918,5

Progesteron > 56

Ik voel vandaag bijna niks heel af en toe een krampje en borsten zijn gevoelig maar dat is zoiezo altijd met de bolletjes

Groetjes suus

Geplaatst

Suus goed nieuws.

Nu op naar de echo.

Cato voor jou moet het helemaal een heerlijk gevoel zijn.

een hartje zien.

Super geniet ervan

Geplaatst

Hey Marielle,

Ja ik zag het ook, en beide nog zwanger ook, leuk he maar ook heel eng, wanneer mag je om een echo??

Ik denk als maandag de bloedtest weer goed is dat ik do 28 okt de eertse echo zal krijgen.

Hoe voel je je verder?

Groetjes suus

Geplaatst

Ik mocht pas zaterdag testen, dus kan ik maandag pas bellen, bij mijn zoon kreeg ik de 1e echo 10 dgn na de positieve test (7dec. test 17 dec. echo) dus als ik doortel kom ik dan op 2 nov.

Ik heb maandag na de posi test het zh gebeld en gevraagd om een bloedtest, omdat de vorige keer een miskraam was (toen was de test op wd 13 veel lichter dan nu) en ik krijg dus geen bloedtest, wel jammer vond ik, maar de digitale zei op wd 11 ook meteen zwanger, dus ik neem aan dat het hcg gehalte wel oke is...hoop ik....

Voel me prima, wel veel hoofdpijn en oijn in mijn onderrug, dat vind ik wel erg eng, da's echt van die ongi pijn en in mijn bovenbenen en jij??

Geplaatst

@Suus: gefeliciteerd! Zie je wel, gewoon een mooie stijging!

@Cato: gaaf, je hebt het hartje al gezien.

Ik hoop ook zo dat ik dat 3 november te zien ga krijgen.......pff nog 14 dagen wachten!

@Joske: het kan idd nog best te vroeg zijn om het hartje te zien, maar ik kan me je onrust wel voorstellen. Je kijkt er zo naar uit en dan heb je nog geen zekerheid....

Ik heb van die vage rare ongi krampen. Wil me er niet druk om maken, maar ja, ik ben zo met mijn lijf in de weer, dat je overal op let. Ben nog steeds ongelooflijk humeurig..... Waar is nou die roze wolk?

Liefs,

Lot

Geplaatst

Die roze wolk komt na de 2e echo :-D Ben helemaal van de leg, een mini-mensje, met een schattig wiebelend hoofdje. En opeens ben je dan écht zwanger en is het niet meer een soort vaag 'ja het zal wel, maar wanneer wordt het nu leuk?' gevoel. Oke, ik voel me fysiek nog hondsberoerd, maar als ik aan die echo denk.... wauw...zo blij!

En niet druk maken om die krampen, heb ze nog steeds. Eierstokken waren ook nog wat vergroot, dat kan je ook nog voelen steken. Natuurlijk kan het mis gaan, dat realiseren we ons allemaal (te) goed. Maar de kans dat het goed gaat, is nog altijd groter.

Geplaatst

Gaat niet goed hier, net al 2 keer geplast en een roze papiertje............ik weet het niet meer, en dan ook nog die rugpijn..........

Voel me nu behoorlijk radeloos.....

Geplaatst

Suus wat een mooie stijging!Super meis!

Cato oh geweldig!Wat zal jij blij zijn!Ik hoop het zo graag dat ik het ook mee mag maken maandag :)

Joske sterkte meid! Ik hoop dat je donderdag een kloppende hartje hoort!Ik duim dat je gewoon te vroeg een echo hebt gehad en dat er niks aan de hand is,oke?

Lot die ongi krampen had ik (heb ik) heel lang voor mijn gevoel gehad.Het zegt niks he!Kan alles betekenen ook dat er een hormone oorlog in je buik is.Ik ben overtuigd dat er normaal is!

Henne je echo is goed gegaan?

Ralletje overall waar ik lees staat dat er een kan!In het zh zeiden ze tegen mij dat als ik bloeding heb,moet ik ze gelijk bellen.Als je daardoor beter zal voelen moet jij het ook doen.Gewoon bellen!

Ik hoop dat ik niemand vergeet,een fijne avond allemaal

P.S:Ik heb killing maagzuur,vroeger hoor ik mensen klachen over maagzuur en ik zeg altijd tegen mijzelf,ja hoor zo erg,neem een glaasje spa rood,nou meiden ik begrijp het nu pas.

Morgen ga ik Rennie kopen!Iemand ervaring mee,of een andere middellen???

groetjes,Violeta

Geplaatst

Meiden, ik berust me er maar in, kan er weinig aan doen. Ik heb al een paar traantjes gelaten, vindt het zo oneerlijk. Maar of ik nou hoog of laag spring, het is zo als het is.

Morgen zal ik wel super gespannen zijn, ik hoop dat we dan een duidelijker beeld krijgen, en het niet zo verstopt zit.

Ga nu echt wel eerst plassen, want dat was het eerste wat de dok zei, van jee wat heb je een volle blaas.

Uit zelfbehoud ga ik er maar van uit dat het niet goed is. Maar hoop met heel mijn hartje dat er toch wat rikketikt.

Cato super meis dat het bij jou wel goed is!! ben zo blij voor je.

Ralletje, meis onzekerheid, ik leef met je mee, maar je hoort zo vaak dat er rose/bloedverlies is en toch goed is. En geen bloedverlies zegt ook niet dat er niets aan de hand is.

liefs joske

Geplaatst

Jaatje hoe was je echo????

ben zo benieuwd!! Ik hoop dat je juichend het ziekenhuis uit bent gehuppeld :happydance:.

liefs joske

Geplaatst

Rachel ik heb het gezocht en er stond op dat je rennie gerust mag innemen als je zwanger bent,ook in het programma helth angels zeiden ze het ook,en ergen op internet zag ik het weer staan,,maar door jou ga ik nu twijfelen....mhh...weten julie dan wat ik kan innemen????

Geplaatst

Toch vanmorgen ff naar het ziekenhuis geweest, bloed geprikt en hcg was 170 (wd 13) de arts vond het prima, dus nu maar afwachten..........

Hoe was de echo Jaatje?

Geplaatst

Cato! Wat fijn! Ralletje, hcg goed dus goed zo! Snap jullie onzekerheid!

Gister hartje gezien, traantje gelaten. Gy stelde me beetje meer gerust, zei dat nu nog maar 10% mis gaat

en als ik over 2 weken er weer ben 3%. dus meiden we komen elke dag een beetje dichterbij! Henne, wat fijn dat je al een mensje zag, daar gaan we allemaal voor!

En die ongi pijn wordt bij mij erger, maar is baarmoeder die groeit schijnt. Nog een keer gevraagd aan gy.

Liefs jaatje

Geplaatst

Wat een fijne berichten allemaal!!!

Lijkt me zo gaaf jaatje om het hartje te zien.

Hier kabbelt het gestaag verder. Niet veel nieuws. Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze dan he haha.

Net een boekje gekocht voor de vader. Met allemaal tips en weetjes op een grappige manier. Ga ik zo aan mijn mannetje kado geven.

Bijna weekend.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Violetta je kan Malox nemen tegen maagzuur in tabletvorm is het prettigst.

Jaatje super zeg.

Ik ben benieuwd hoe het bij Joske is gegaan.

Zelf heb ik lichte afscheiding gehad.

Geplaatst

hoi meiden

Als ik me ook even mag melden, klets vnl bij uitgerekend mei 2011 (ben 31 mei uitgerekend). Herken al die verhalen over krampen en onzekerheid zo. Ben vreselijk onzeker en net als ik iets zekerder word krijg ik weer meer kramp. Het is gewoon een rot periode, dat wachten.

Had met 7 wkn 0 dgn eerste echo (inwendig) en daar zagen we kloppend hartje, diezelfde avond bruinverlies en rest van de week erge krampen. Was overtuigd dat het mis zou gaan, maar tot nu toe geen bloed of zo gehad. Aanstaande maandag mag ik bij vriendinnetje in ziekenhuis echo maken (uitwendig) en dan hoop ik weer kloppend hartje te zien. Ben dan 8 wkn en 6 dgn. Ik hoop dat het voor ons allemaal goed afloopt!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hey Pauline,

Gezellig dat je aanschuift. En ja, de verhalen hier zijn allemaal hetzelfde van kleine momentjes van geluk, maar ook die vreselijk onzekerheid bij alles wat je voelt......

Spannend, maandag al je 2e echo en je hebt het hartje zelfs al gezien. Super hoor.

Groetjes,

Lot

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden