Ga naar inhoud

Het 12-weken bankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Ralletje gefeliciteerd dat is een mooie waarde hoor voor wd 13 kijk maar in hethcg lijstje van pieneke, kan je iets geruster zijn, weet je al wanneer je de echo krijgt??

Pauline welkom he hoe meer zielen hoe meer vreugd :)

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jippie, we hebben het hartje gezien!!!!

pfff wat was dat spannend! was er echt van overtuigd dat het mis was. De Gyn kon het begrijpen dat ik er erg over in zat. Ze bevestigde dat de kans op een MK boven de 40 nu eenmaal

hoger is. Ik geloof 1 op 3....., veel he!

Ze vroeg waarom ik zo vroeg kwam voor de echo, normaal moet je met 9 weken, ik uitleggen dat als het niet goed zou zijn, ik zo snel mogelijk verder wilde omdat het biologishce klokje verder tikt en ik geen tijd wil verliezen. Ook i.v.m. mijn voorgeschiedenis.

Nu zijn we weer een stapje verder, en nu hopen dat de 2e echo ook goed zal zijn, die heb ik 4 november. Dan ben ik 9 weken, wat wel weer een spanning zal geven, omdat de MA mis ging met 9.4 weken. Zo hebben we allemaal wel wat.

Rachel, vertrouw je het niet? wat bedoel je met afscheiding, bruin bloed of wat rose?

liefs joske

Geplaatst

:happydance: JIPPIE JOSKE WAT GOED, ik begon me zo'n zorgen te maken omdat je berichtje zolang op zich liet wachten, maar wat een heerlijk nieuws. Nu weer meer GENIETEN!!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Joske meid wat ben ik blij voor je.

Ik zat te wachten op je berichtje.

Wat zal jij opgelucht zijn.

Ik had wat bruine afscheiding maar stelde niet zoveel voor.

Ik schrok er wel erg van.

Geplaatst

Joske en Jaatje, super dat jullie het hartje gehoord en gezien hebben!

Ralletje, ben je weer wat gerustgesteld? Je hebt een mooie hcg waarde!

Hier net als bij Vriezen, kabbelt het rustig voort... wel vaak een raar misselijk gevoel na het eten... heel gek.

Ik heb ook al allerlei boeken en tijdschriften van mn vriendin gekregen, vindt het super om te lezen maar ook nog zo onwerkelijk!

Groetjes

Geplaatst

Jaatje en Joske, wat prachtig dat jullie het hartje hebben gezien, helemaal super!!!!!

Pauline welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ja, ik ben iets geruster, ik heb idd het lijstje van Pieneke er meteen bij gehaald, hahaha!! Nu wil ik geen bloed meer zien hoor en dan maandag bellen voor de echo!

Geplaatst

@Jetje: dat rare gevoel na het eten heb ik ook, en last van maagzuur de rest van de avond....

Verder ben ik op een rare manier helemaal niet bezig met zwanger zijn, ik moet het eerst zien voordat ik het geloof.

Wil 3 november gewoon afwachten.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Blijf je eigenlijk als je eenmaal in de medische molen zit (zoals wij allemaal hier) je gehele zwangerschap bij het ziekenhuis voor controles of komt er een moment dat wij overgaan naar een verloskundigepraktijk???

Groetjes Vriezen.

Geplaatst

Het wisselt per ziekenhuis wanneer, maar in principe ga je op een gegeven moment gewoon naar de vk.

Ik krijg met 12 weken de laatste echo op de ivf afdeling, dan wordt ik 'overgedragen' aan verloskunde. Met 16 weken beslist de gyn. daar dan of ik in het ziekenhuis onder controle blijf of niet. Met een meerling blijf je altijd in het ziekenhuis.

Geplaatst

Klopt wel Lot, ben na de 1e echo ook iets meer zwanger dan daarvoor (daarvoor geloofde ik het eigenlijk nog niet).

Joske, super dat je het hartje ook hebt gezien!!! Wel spannend idd mbt je MA. We duimen voor je mee dat alles goed blijft gaan!

Pauline, welkom hier! altijd fijn om elkaars verhalen te kunnen lezen.

Ben zelf ook misselijk na het eten, kan maar 1 boterham eten, omdat ik dan al vol zit, maar krijg na een uur weer honger. Koken kun je me ook niet toe zetten, heb al veel kant en klaar gehaald ;o)

Geplaatst

Joske ik had helemaal over je berichtje heen gelezen! Wat heerlijk dat je het hartje hebt gezien, wat een opluchting. En ja, dan begint er weer een spannende periode tot de volgende echo en tot de volgende... zelfs na de 12 weken zal het voor ons allemaal spannend en bij vlagen eng blijven denk ik.

Geplaatst

Joskeeeeeeee wat leuk!!!!!

Waow wat en opluchting voor jou zeg!

Geniet maar ervan,nu voel je je zeker extra zwanger :)

Ik heb nog steeds killing maag zuur alleen 's avonds

Ik zat net aan te denken....vroeger vroeg ik me soms af wat zal ik voelen als ik zwanger word,echt meiden ongelooflijk ik heb alle symptomen die bestaan haha

Verschrikkelijk pijn in mijn onderrug,veel trek en toch niet op dinges die ik normaal gesproken eet,maagzuur,ben zo moe dat ik de hele dag kan slapen,gevoelige borsten,zelf een buikje - nu all!

Vandaag moets ik op mijn werk 150 facturen gaan frankeren.Dus ik pak alle 3 stapels en ik loop de deur uit en ik ga naar de koffie aparat....mijn collegas hebben flink gelachen,zelf de parfuum van mijn baas vind ik innees zo sterk....echt niet normaal....ik heb ze gewoon allemaal :)

oh ja en ik heb ook de hik een collega van mij toen ze zwanger was moest ze de hele dag hikken,nou ik ook

lachen....nou niet met de pijn.....maar wel grappig!

Geplaatst

Wat kunnen die kwaaltjes heerlijhk zijn hè, Violeta! Geniet er maar lekker van hoor, hahaha en op naar een hele mooie echo maandag!!

Sinds vandaag weer mega pijnlijke borsten en daar ben ik zooooo blij mee!!!

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik wordt een beetje onzeker gevoelige borsten heb ik bijna niet meer en verder helemaal geen klachten voel zelfs mijn eierstokken niet meer, ben nu wel bang aan t worden dat t mis aan t gaan is, ik hoop het niet. Ga morgen pas weer bloed prikken dat wordt nog een lang weekend.

Hebben jullie ook in de 4 a 5 weken niks gevoeld???

Hoe gaat het met de rest??

Groetjes suus

Geplaatst

Hey Suus, wat een onzekerheid he! volgens mij gaan die kwaaltjes op en neer hoor. ik heb ook helemaal geen last van kwaaltjes, nou ja af en toe dan.

Maar dat heb ik ook niet gehad bij mijn vorige zwangerschappen. Je meent maar, dat je van alles moet voelen, maar dat is bij iedereen verschillend.

Als ik eerlijk ben zou ik ook graag van alles willen voelen, want dan denkt je dat je pas goed zwanger bent. Maar is dus echt onzin.

Ik weet ook nog van de vorige zwangerschappen dat ik ook soms dacht van; hoe kan ik nou in godsnaam zwanger zijn...., ik voel me zooo gewoon, ha ha, maar er kwam toch echt wel een baby hoor!

Weten jullie ook of een late innesteling (kan dat na ivf) ook de oorzaak kan zijn van een iets kleiner vruchtje? ik heb op internet wel gelezen van iemand die zwanger was na ivf. Zij had een echo waaruit bleek dat het vruchtje aan de kleine kant was, en lage HCG waarden in het begin.

Daar werd gezegd dat het een late innesteling zou kunnen zijn. Dus is ze ook later uitgerekend, dat scheelde wel 5 dagen.

Bij haar is het wel goed gekomen en zwanger gebleven.

Maar ik weet ook dat het de andere kant op zou kunnen gaan, en dat het een MK zou kunnen worden.

tja..., weer afwachten. Ik hou me maar vast dat we het hartje hebben gezien.

liefs joske

Geplaatst

@Suus: die onzekerheid zullen we altijd wel houden. Ik voel behalve mijn borsten ook niks. Misschien is dat maar beter ook, wat bij eerdere zwangerschappen had ik de hele dag wel wat, en die zijn elke keer mis gegaan. Ik ga er maar vanuit dat er nu heel stilletjes een beebje aan het groeien is. Al is het wachten op de 1e echo echt killing aan het worden.....

@Joske: dat hartje zien is toch een heel mooi teken! En niet elke beebje groeit even hard, late innestelling kan zeker meetellen, zo ook je hcg-stijging, die loopt ook bij iedereen anders op. En misgaan kan het altijd, maar we moeten positief blijven en goede vibraties uitsturen naar onze beebjes.....

(zegt zij, die toch ook echt wacht op de eerste echo EN het zien van een hartje voordat ze er in durft te gaan geloven....)

Fijn weekend dames!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Suus ik voel me nu een beetje schuldig dat ik opgeschreven heb wat ik allemaal voel...

Wel heb ik niet gezegd dat er niet altijd zo is.Ik heb bijvoorbeel een nieuwe bh gekocht en ik voel geen pijn meer in mijn borsten,in het begin op wdag 10 ergens, was ik 2-3 dagen heel erg misselijk,ik kon niks eten.....en toen verdween innees,ik ben niet meer misselijk.....dus het kan alles en wat.....gister avond nergens last van,ook geen maagzuur.....(wel super,hetzelfde gegeten net als de avond daarvoor)

Maak je a.u.b. niet druk om,het is heel erg normaal om niks te voelen! :)

Mijn zus ging trouwen toen ze 20 weken zwanger was met een plate buik,ik ben 6,5 w.zwanger en ik heb er 1tje die moeilijk te verbergen is! ;)

Iedereen is anders!

Ik wens jullie allemaal een Fijn weekend!

Liefs,Violeta

Geplaatst

Ik heb ook pas sinds een paar dagen meer kwaaltjes, de eerste weken bijna niets gevoeld. En die kwaaltjes zijn ook op en af, dat ik denk, oei ik voel niets, zou het wel goed zijn?

Het is gewoon allemaal zo spannend en we leven bijna van uur tot uur. Hoop echt voor iedereen dat het goed doorzet!

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Tjah, wat die kwaaltjes betreft, ik heb ook nergens last van, beetje pijnlijke borsten en af en toe een vlaagje misselijk, maar bij mijn zoontje had ik 2 dagen voor de testdatum (heb toen niet vroeggetest en netjes 14 dgn gewacht) dat ik om de 10 min. moest plassen, dat duurde ook wel een week ofzo, ik had verwacht dat ik dat weer zou krijgen, maar ik plas niks meer als normaal, dat maakte me ook wel erg onzeker, maar aan de andere kant zeggen ze ook weer; Iedere zwangerschap is anders, dus daar houd ik me maar aan vast!

Geniet van het weekend allemaal!! (ook al is het rotweer)

Geplaatst

Gister bloed laten prikken en kan straks bellen rond 10 uur voor de uitslag hoop zo dat het mooi gestegen is, ben heel erg zenuwachtig... Heel hard aan t duimen ben aan t werk straks nu hopen dat ik positief nieuws krijg dan gaat de dag een stuk sneller voorbij :-)

Hoe is t met de rest ????

Gr Suus

Geplaatst

Heb de uitslag hcg is op wd16 1420 mooi verdubbeld, moet volgende week nog een keer bloed prikken en dan bellen voor een echo die zal dan rond 4 nov zijn.

Gr suus

Geplaatst

Dag dames,

ik kom hier ook plaatsnemen, ten eerste iedereen gefeliciteerd.

zoals jullie zien is het nog heel pril. ik heb vrijdag de 22e gehoord dat ik zwanger ben mijn hcg was op die dag 474 mijn terugplaatsing was op 11 oktober van een cryo.

het is voor mij en mijn man nog net zo onwerkelijk als voor jullie, we zijn hier zo lang mee bezig geweest. En dan opeens te horen dat je zwanger ben........... ik mag niks van mijn man het liefst heeft hij nog dat ik niet naar mijn werk ga. Maar ja dat kan toch niet. hahaha ik kan moeilijk zeggen hey hoor eens ik ben zwanger we hebben hier jaren over gedaan dus mij zie je voorlopig niet

ik ben net zoals jullie bang. bang dat het mis zal gaan. ik voel ook niks ja soms pijn onder in mijn rug, en verder merk ik dat ik continue dorst heb en dan het ergste in de avond en s'morgens bij het wakker worden., zijn er meerdere die dat hebben?

nou ik hoop ook dat ik in december door kan gaan in het topic uitgerekend juni 2011

Geplaatst

Hi Moki,

Welkom op het 12-wekenbankje en gefeliciteerd. Jij bent ook al zo lang bezig....

En die onzekerheid hebben we allemaal.... vandaar dat de meeste zwangeren die uitgerekend zijn in juni hier zitten en niet op het "uitgerekend juni"forum.

Liefs,

Lot

Geplaatst

Moki gefeliciteerd! Ach... wat lief van je man...!

De onzekerheid is echt killing, ppfff.....

Ik heb vanmorgen gebeld en 2 nov. om 11:00 de eerste echo.......zo spannend!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden